Deze foto heb ik vandaag genomen. Wij hebben dit jaar een wat rare paddentrek. Ik zie soms wel padden lopen, maar op de plekken waar ze normaal zitten om eieren te leggen is het nu nog geheel leeg en stil. Vermoedelijk komt het door de sneeuw en ijzel die we een paar weken geleden nog hadden waardoor het water nog echt koud is in het noorden van het land.
Maar als je nu naar ondiepere watertjes gaat, dan zijn de padden daar wel bezig. Dus ik ben met mijn droogpak, een duikmasker en mijn camera zo'n breed slootje in gegaan en heb daar vele padden gezien. Het zicht was erg slecht. Maar gelukkig zijn er een paar foto's gelukt. De padden zitten dus enorm dicht aan de oppervlakte hier en normaal hoef ik mijn camera niet op te tillen zeg maar. Als je nu ligt en je camera boven water uit moet steken (7kg), dan is dat erg zwaar en ik heb nu gewoon last van m'n schouders.

De foto is gemaakt met een Olympus OMD EM-5 mk2, oftewel een cameramodel uit 2015. Dit even om aan te geven dat er meer mensen met een relatief oude camera fotograferen en ook niet het nieuwste van het nieuwste hebben. De 7-14mm lens stond hier op 7mm.

Petje af voor de uitgebreide feedback op alle foto's!