[TEK]Inktober 2020

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49265
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:41

Sluit ik me bij aan, maar ook schemerdier, wauw, die lijntekening! Wat knap!

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:42

Afbeelding
Grr ik krijg em niet gedraaid.... Mijn wisp!

Ik zie superleuke werkjes langskomen, zondag maak ik een bijleespost!

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:34

Wauw wat een details Barbara! Maar wat is de boven en de onderkant? :+

Daihyo

Berichten: 88138
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 22:41

Oh wauw, wat een verschillende stijlen!
Van kleur en bijna abstract tot zwart wit en super gedetailleerd. Heel leuk!

Ik heb vooruit gewerkt. Morgen weinig tijd.
Bij bulky dacht ik meteen aan een olifant. Lamplicht, dus wat geler. De olifant is wit.
Afbeelding

Molfre

Berichten: 2649
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 00:11

Ik ben ook vast aan Bulky begonnen!

Ik vind die olifantjes overigens echt te schattig <3

Afbeelding

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 00:25

Molfre :') dat gezicht achter die badkuip :')

En die lijntekening is erg gaaf inderdaad!

Prachtig wat er allemaal langs komt, en zo anders allemaal. En veel mensen die meedoen ook, veel meer dan eerdere jaren naar mijn idee. Leuk :D

Mijn wisp, ook een dwaallichtje. Krijg hem alleen niet echt lekker op de foto.

Afbeelding

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 03:02

Sioer gave tekeningen zie ik weer langskomen! Echt geweldig!!!

Daihyo

Berichten: 88138
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 10:19

Ik doe ook mee aan de inktobertangles2020.
Doel is dan 1 zentangle per dag. Voor mij een leuke manier om de verschillende tangles te verzamelen. Dus ik heb er voor gekozen om echt alleen de patronen te maken en dat in een cirkel weg te zetten. Voor elke tangle een vakje.
Dag 1: Flux
Afbeelding

Dag 2: Jackstripes
Afbeelding

Dag 3: Anthem
Afbeelding

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:03

Supertof hoe je dat licht hebt gedaan roodvos!

Ibbel

Berichten: 49265
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:14

Ik moest even denken wat je bedoelde Aman, maar ik snap 'm. Slim, scheelt een hoop herhaling van zetten :))

Dat dwaallichtje is geweldig Roodvos! Doet me aan Piggelmee denken.
(Daar moet je misschien op googelen := )

Ik heb besloten de prompts van inktober te combineren met die van drawtober.

Dus dag 2 werd een stukje mirrored en een stukje mistflard:

Afbeelding
De (grond-)mist komt niet helemaal lekker over op de foto helaas.

En dag 3 werd een bulky spirit, een poging tot cartoontekenen (wat ik niet kan) en een soort verlegen, mollige, vrouwelijke versie van Casper het vriendelijke spookje:

Afbeelding

Fair
Berichten: 3568
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:23

Telpeva schreef:
Zo wow! Die vis heb je heel stoer weten te krijgen, het lijkt wel bijna zo'n chinese draak zo! Het muisje is ook heel cute <3


Haha leuk dat je dat zegt! Ik had inspiratie weggehaald bij een Koivis en deze iets uitgebreid!

En verder dankjewel voor de lieve reacties!


Ellebel, gaaf! leuk schaduwwerk ook.
Selina, heel cute. <3
Femke_tweety, leuk bedacht! Zo leuk om te zien hoe iedereen er wat anders van maakt.
Lonni, catober is ook leuk hoor!
Biscuitje, ik vind het verschil van materialen juist wel een leuk effect hebben!
Indi_vito, heel mooi kleurgebruik. :)
Telpeva, hahaha, die is leuk!
Schemerdier, gaaf bedacht zo met die lijnen.
Barbara, wat een werk! maar leuk hoe je verschillende shading stijlen erin hebt verwerkt.
daihyo, heel lief. En je tangles zijn ook leuk, ik ben benieuwd hoe dat er over een tijdje uitziet.
Molfre, leuk gedaan!
Roodvos, mooi hoe je verschillende materialen hebt gebruikt!
Ibbel, die eerste is heel mooi! Gaaf hoe het zo realistisch is met minimale shading. :)


Mijn bulky van vandaag. ik ben er niet echt blij mee. ik wou iig wat meer contrast hebben in de beer, maar dat lukte niet helemaal. Dus voor nu laat ik het maar zo. :)


Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88138
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 15:26

Ibbel, je dag 2 is echt mooi!

Fair: hij is leuk! Heel fluffy en aaibaar.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:24

Mooie tekeningen Ibbel en Fair!

Dag 3: Spirit

Afbeelding


Afbeelding

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:10

Afbeelding
Day 3, bulky

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:10

3. BulkyAfbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 58091
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:22

Schemerdier erg mooi! En erg gedetailleerd! Klein formaat denk ik he?
Lijnentekening van mirrored zou zo aan de muur van een openbaar gebouw kunnen IMO. Erg knap!

BarbaravdW Mooi uitgebeeld! :j Vind het altijd mooi hoe mensen met een relatief "simpel" ontwerp een erg krachtige boodschap kunnen neerzetten. Jouw "wisp" vind ik overigens heel knap en boeiend neer gezet! Leuk gebruik van patronen!

Biscuitje had een gelijkaardige gedachte als ik. _O- Schattige tekening! Hij is zo aaibaar haast. :D

Fair :+: Ook al zo'n aaibare! :D En toch ook iets mysterieus/magisch.. Die ogen doen het 'm denk ik.

Ibbel Sfeervol die eerste! Je tweede zou de vader van casper kunnen zijn.. :)) (jullie kennen casper het spook wel toch?)

Daihyo Ik vind het mooi maar ik geloof dat ik nog niet helemaal mee ben met de opzet... Ben benieuwd naar de komende vakjes! :j De blaadjes vind ik iig erg mooi.
Olifantjes vind ik echt heerlijk! :+: Zo leuk! Doet me aan dumbo denken eigenlijk, de "scene" die je neer zet.

Roodvos Dat is een best werkje geweest denk ik? Ik vind 'm boeiend.... Is zo'n tekening waar je naar kan blijven staren. Ik iig.

Molfre Die badeendjes! :)) :+: (ik houd van badeendjes! :)) Heb een hele verzameling van die designer dingen. :)) )

Zo ben ik weer bij. :j Heerlijk al die stijlen en ideeën!
Ik ben bij bulky een beetje hervallen in mijn "standaard keuze" en heb vervolgens besloten om me nog eens te wagen aan een onderwerp dat ik nooit fatsoenlijk neer gezet krijg. :+ (Ik wil mijn schetsboekje vol aan het eind van oktober en heb 64 pagina's. _O-
Afbeelding
Afbeelding
Hij is niet af geraakt, maar mijn lijf is klaar met de bureaustoel. Tijd voor de bank.

Radio vind ik wel een erg moeilijke. :=

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:43

Ayasha: Viel me mee! Ik heb ook wel mijn best gedaan om een beetje snel te werken, ik heb niet getimed maar ik denk niet dat er meer dan een uur in zat. (hoewel de tijd altijd sneller gaat als je aan het tekenen bent, dus misschien leek het gewoon kort :') )

Je draak vind ik mooi gelukt, veel ingevuld in zwart wit maar door de verschillende texturen is het toch geen grote grijze massa geworden.

Is morgen radio? Ik vond vandaag al moeilijk maar het wordt er dus niet beter op :') Ik zoek als ik niets weet vaak op instagram op de hashtag inktober, kan je mooi zien wat andere mensen er al bij bedacht hebben :P

Dayho: Gaaf zo, doe je nu twee twee inktobers naast elkaar? En is dan elke prompt die je nu noemt, dus "jackstripes" bijvoorbeeld, dan een naam voor een bepaald soort patroon of moet je bij het woord zelf nog bedenken wat jij daar dan voor patroon bij vindt horen?


Bulky:
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14879
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:10

Zo die stier is gaaf Ayasha, die neus lijkt net alsof die vochtig is zo!

Stiekem zit ik hier allemaal dingen af te kijken van jullie:
Witte gelpen, ohja die moet ik ook ergens hebben...
Gekleurd papier gebruiken, hoe tof! dat wil ik nu ook, in combinatie met inkt en die gelpen.
Penselen, daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Witte inkt op zwart, hoe kom je erop!

Het is zo leuk en motiverend om jullie werk te zien :D

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:58

Dankjewel Ayasha! Die van jou zijn ook erg mooi, en al even gedetailleerd :D

Ja, ik werk in een boekje, ongeveer A5 formaat denk ik. Gratis gekregen van de UGent, voor de promotie van de opening van hun wetenschapsmusuem :+ (was in het nieuws vanavond).

Daihyo

Berichten: 88138
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 06:18

Die draak is geweldig Ayasha <3

Roodbos: ik vind jouw stijl echt heel gaaf. Die witte highlights maken het echt af.

De zentangle inktober is met vaste patronen. Je krijgt de naam van een patroon en dat maak je dan. Dat kan in een tekening verwerkt zijn, maar ik maak op deze manier een soort bibliotheek en is meer een soort training om de patronen te tekenen en zo nieuwe te leren kennen die ik later weer in een tekening kan gebruiken.

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 07:59

Dag 4, radio. Ik was vroeg wakker dus een ideetje uitgewerkt geinspireerd op "Video killed the radio star"Afbeelding

BarbaravdW

Berichten: 965
Geregistreerd: 31-07-11

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:23

mega bijleespost waarschuwing; ik doe het per persoon :) dat scheelt hopelijk zoeken voor iedereen.


Wat grappig dat er zoveel verschillende promptlists gebruikt worden! Vorig jaar was het voornamelijk de inktober lijst; dat was leuk omdat je dan al die verschillende interpretaties van een woord / concept van iedereen ziet. Nu is er meer diversiteit, ook echt leuk.

Selina:
wat een schattig vosje  (Arctic fox), mooi die kleur/schaduw in het wit!
Wisp: wat een schatje, doet me denken aan studio Ghibli


Molfre: 
fish: wat een vrolijk visje, doet me denken aan het mooiste visje van de zee, dat kinderboek met die glitterschubben Edit: ik zie dat Schemerdier dit ook al schreef haha!
wisp: woooow wat gaaf!! heel aantrekkelijk plaatje, mijn hoofd komt er niet uit of ik naar de kop van een spookachtig beestje kijk of naar een geheel diertje/wezentje. ik blijf maar kijken :)
Bulky: wow, die grote badeend komt wel effe binnen zeg. Beetje creepy met van die grote dode ogen. Ik snap dat de persoon in de achtergrond een beetje wegduikt haha!


telpeva:
catober1: catloaf whaaa die uitdrukking van de kat, echt zo van 'moet dit' en dan zon hysterische muis. supergrappig!
Catober 2: oh deze vind ik supergaaf, ik herken Geralt meteen! supergaaf getekend
catober3: Jabba the cat! en dan vooral muis Leia is briljant!

Ibbel:
fish: mooie tekening, maar ik snap niet helemaal hoe dit fish is? is het een visser? maakt ook totaal niet uit, knap getroffen en het gebruik v kleur vind ik gaaf.
Mirrored-wisp , creatief gevonden alleen al. goeie schets!
Bulky-spirit, een Big Transparent and Beautiful spook!

ayasha:
fish: oh ik ben jaloers... wat een mooie visjes, zijn het bettas?
wisp: ik vind ze beide heel gaaf, de eerste 'pakt' me meer
Bulky: woow vette draak (pun intended) en die stier is geweldig goed gelukt, dikke gespierde nek en een hele mooie uitdrukking in de kop. 

Schemerdier:
Eyes. Whaa lekker luguber plaatje. vooral dat ene oog dat er naast ligt, die kijkt bijna verlangend naar dat glas haha!
Mirrored: wauw. gewoon wauw. ziet er heel professioneel uit, zou zo een kunstwerk in een gemeentehuis/op een postzegel/in een boek over relaties oid kunnen zijn. 
Spirit: gaaf creepy plaatje!

Roodvos:
fish: mooi zeg, op dat bruinige papier. geeft een tof effect
Wisp: oh ik ben jaloers op jouw gebruik van licht en donker, ik was daar ook mee aan het oefenen met wisp maar pff, zo lastig. you nailed it here!
Bulky: mooi getroffen, door het shaggy haar doet ie me ook denken aan Appa van Airbender :)

Jodhi:
 fish: owwww wat mooi, gaaf gebruik van kleur, geeft mij een 'vuur water' gevoel van de elementen!


Lonni:
 dag1: heel treffend getekende kat, zo met weinig lijnen maar heel duidelijk een chillend kattenbeest. vooral dat ene oortje dat een beetje wegdraait, en lijkt te luisteren naar iets wat verderop gebeurt. knap met zo weinig lijnen!
Supercat: ah ik zie dat cartoon-achtige lijnen jou goed liggen. leuke tekening!


Biscuitje: 
Fish: mooi kleurrijk visje. hij/zij kijkt wel een beetje sipjes :)
Wisp: toverachtig, die eenhoorn. en mooi gebruik van kleur/schaduw, vooral in de dennebomen rechts. 
Bulky: wat een leukie!

Daihyo:
fish: gaaf, zentangle-style vis
Wisp: ha, ik zie weer wat zentangle elementen. mooi duister plaatje en gaaf met dat zweempje kleur.
Bulky: wat een lief plaatje, de dumbo scene die me altijd tot tranen toe kan beroeren
Inktober-tangles: mooi dat je ook een snufje kleur gebruikt, dat geeft het net iets extras. En een leuke manier om verschillende tangles op 1 pagina te verzamelen!


Shettepret:
bun loaf: wat een mooi delicaat tekeningetje, lief!
Super bun: geeft me  een batman-gevoel met dat bunny-lampje in de hemel! t konijn heeft ook een soort stoere uitdrukking, leuk hoor!

Fair:
fish: mooi zeg, ook op bruinig papier met wit en zwart, gaaf! wel een beetje 'boos' kijkende vis, heeft iets stoers.
wisp: wat een snoezig muisje dingetje beestje,knap ook dat de hele tekening je oog naar het beestje trekt met het gebruik van lijnen in de blaadjes enzo
Bulky: Ook op jouw gebruik van schaduw en licht ben ik jaloers... ik vind em mooi!



Ellebel
Fish: oh die lijkt echt heel echt! knap gedaan zeg!

femke_tweety 
Fish: cool, een heel andere interpretatie dan een letterlijke vis

Indy_vitoFish:
ohh wauw wat een gaaf effect!! is dat ecoline en dan blazen met een rietje ofzo? leuk!!Wisp: wat een cutie :)

Ibbel

Berichten: 49265
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:30

@ Barbara: Fish is/was de zanger van Marillion en na Marillion solo gegaan. Sinds 2017 of zo treedt-ie niet meer op dacht ik.

Daihyo

Berichten: 88138
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 10:31

Mooie bijleespost :D

Verder met de inktobertangles2020.
Dag 4: unbirthday
Afbeelding

Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14879
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:45

Barbarah wat een fijne reacties op mij en iedereen! Super lief van je <3