Jeff en ik staan tegenover elkaar...Ik kijk hem rechtstreeks aan en ik hoor hem zachtjes "Streep" zeggen.. Zijn ogen zijn helderblauw als altijd en weér voel ik die kriebel!
Aan zijn hele houding, de omgegooide fiets en de oorverdovende stilte is één en al teleurstelling af te lezen...
Op dit moment voel ik mij zo ongemakkelijk..het liefst knuffel ik hem zachtjes met beide armen over zijn hals en zeg ik dat alles goed komt...ook zou ik hem best wel willen kussen maar dat doe ik natuurlijk niet.
Jeff, het spijt mij..besluit ik te zeggen. "Mijn ouders willen dat ik het contact stop." Jeff kijkt mij aan en zegt "oké, ..morgen vertrek ik naar Zandvoort en ga ik bij mijn moeder wonen..
Er volgt weer een lange stilte en het ongemakkelijke gevoel wil maar niet weg gaan. Ik bedenk dat als ik hem nog wil zien, ik daar nu de gelegenheid nog voor heb. Ik kan mijn ouders sms'en dat ik Mirjam tegen gekomen ben en dat ik even met haar ben deze avond.
"Vind je het goed om nu samen even tijd door te brengen?" Vraag ik en Jeff kijkt mij een stuk vrolijker aan. "Ja, tuurlijk!" zegt hij. "Kom ga mee, dan gaan we even wat drinken bij mijn vader thuis!"
Jeff raapt zijn fiets op, ik stuur mijn sms en samen wandelen we naar het huis van zijn vader. Volgens Jeff is de vriend van zijn zus ergens anders en hoeven we ons daar geen zorgen om te maken.
Eenmaal binnen tref ik een vriendelijke grijze man die gelijk vraagt of ik cola lust. Ja, is goed. Ook Jeff zijn zus en de baby zijn er. De kennismaking is fijn.
Even later besluiten we samen naar Jeff zijn slaapkamer te gaan om daar een computerspelletje te spelen. Barry mag beneden blijven. We spelen Colin Mac Raye en ik blijk bijna net zo goed als Jeff zelf te zijn. Jeff is er helemaal enhausiast van. "Je bent een dame met pit Streep!" Zegt hij enthausiast terwijl hij zijn auto binnen de bochten probeert te houden.
Dan hoor ik Jeff zijn zus naar boven roepen.
Jeff, kom! Er staan twee vreemde mensen voor de deur en ze vragen om dat meisje!
Op dat moment bedenk ik mij dat ik nog geen bericht terug heb gehad van mijn ouders..