[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: [VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:30

Leuk weer! :)

Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:33

Leuk geschreven hoor. Ik heb het ook met boeken als ik blijf lezen vind ik het een goed boek haha.
En dat heb ik met jouw stukjes ook. Soms moet ik ook even nadenken maar ik vind het leuk en ben heel benieuwd hoe het gaat eindigen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:48

Ik vind het ook erg leuk lezen. Identificeer me nog steeds compleet niet met het hoofdpersonage maar dat maakt het ook wel interessant. Maar hoe een hotelkamer iemand overhaalt om iets zo te laten, voor mij is dat echt gek.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:06

Ik lees ook mee, vanmiddag dit topic gevonden en in 1 ruk alles doorgelezen.

Ga zo door TS, ik vind het erg leuk geschreven! :D

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 00:14

Je kunt inderdaad zien dat je alle tips meteen verwerkt. ;) Ik vind het knap hoor! Het leest zo lekker weg.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:05

Er zitten volgens mij nog een paar spellingsfoutjes in je laatste stukje, maar je gaat echt hard vooruit!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 13:23

Oh, ik zit een beetje te worstelen haha!

Vooral met de opmerking dat de hoofdpersoon niet "sprankelend" overkomt. En met het feit dat het inderdaad wellicht wat te negatief is, haha. Waarom ze bij hem blijft. Maar het is wat het is ;-). En daarom kan ik nu ook er niet iets meer van maken dan onderstaande update, haha! Let wel; ze kennen elkaar nu twee weken, dus het is nog even aftasten.

Ik ga me in het volgende stuk daar iets meer op toeleggen want snap jullie opmerkingen heel goed. De hoofdpersoon is sprankelend, maar vooral heel onzeker. Jullie zetten me wel aan het denken haha (heel goed).

Ik laat het nu even bij het volgende stuk want heb het nu echt al 100X herschreven haha.

Cocktails in Amsterdam
Maandagavond 17 februari 2019

“Hey, hier moet je zijn. Je bent te ver!” hoor ik opeens achter me. Ik stond net op het punt op de deurbel te drukken. fiets! Ik ben een straat te ver doorgereden. Prem heeft me een gênante vertoning bespaard. Gelukkig is het donker, niemand heeft verder iets gezien. Behalve Prem dan, die ik luid lachend mijn kant op zie komen. Het miezert. “Die navigatie op mijn telefoon werkt ook voor geen meter”, probeer ik, om mezelf te redden. Hij geeft me drie zoenen, waarna hij zich omdraait en naar zijn huis loopt. “Kom, volg mij” zegt hij. En zo loop ik, een beetje verloren, achter hem aan terwijl hij met ferme passen terugloopt.

“Welkom in mijn huis”, zegt hij terwijl hij zijn ene arm met veel theater opent, “ik zal je een rondleiding geven. Dan kun je je weg vinden”. Ik hoop wel dat hij begrijpt dat ik niet blijf slapen. Het is een kast van een huis voor iemand alleen. Elke kamer wordt vol trots getoond. Sommige deuren gaan weer snel dicht – waarschijnlijk schrok hij zelf van wat er zich achter de deur bevond. Het huis staat bomvol.

Werkelijk zijn hele douche staat vol met flesjes en flacons. Ik tuur door de glazen doucewand of het dames-artikelen zijn, maar kan het door de kalkspetters niet goed zien. “Wow, je hebt veel flesjes” breng ik uit. “Ja, het meeste is leeg. Dat moet ik nog weggooien”. Nog een verdieping hoger laat hij vol trots het washok zien. “Hier ben je zeker al een tijd niet geweest”, zeg ik plagend, wijzend op de hoop wasgoed die de proporties van de Mount Everest benadert. “Ach, sinds mijn ex weg is, moet ik alles zelf doen” antwoordt hij “en dat valt niet mee”. Ik zeg niets, ik ben ook een rommelkont. Nu durf ik hem straks tenminste mijn huis ook te laten zien.

Als we even later weer in de huiskamer staan, valt me op dat er alleen maar peertjes aan een snoer uit het plafond komen. Dit was boven ook al het geval. Prem is zijn jas aan het aantrekken. “Ik doe ook een lederen jasje aan. Pas ik goed bij jou” zegt hij. Ik heb extra mijn best gedaan op mijn outfit – ik geloof dat ik me ervoor wel twintig keer omgekleed heb. Zijn jasje is veel te groot, maar de gedachte vlijt mij. “Wat is er met alle lampenkappen gebeurd?” vraag ik nieuwsgierig. “Dat poedersuiker heeft alles meegenomen toen ze vertrok”. Ik ga ervan uit dat hij zijn ex bedoelt. “Ook al is het allemaal gekocht met het geld wat ik verdiend heb. Want ze heeft zelf nog geen dag gewerkt”. Hij zegt het met een heel opgewekte stem, maar ik zie zijn gezicht betrekken.

Even later parkeren we op de Prinsengracht. Even ben ik bang dat hij te ver doorrijdt en we in de gracht belanden. In Iran hebben ze blijkbaar andere eisen om iemand een rijbewijs te verschaffen. Ik ben blij dat ik ongeschonden uitstap.

Mijn knieën knikken als we de bar binnen lopen – zal de kunstenaar er zijn? Lonkend kijk ik naar het bankje waar wij altijd samen naast elkaar zaten. Het is leeg. Ik voel een mix van teleurstelling en opluchting. Ik stap erop af. Prem komt tegenover me zitten en ik pluk zenuwachtig aan het blauwe pluche van de bank. “Ik moet even met je praten” begint hij.

Mijn hart begint sneller te kloppen. “Voor u het gebruikelijke recept?” vraagt de ober, die ik inmiddels bij naam ken. Ik krimp in elkaar. Nu kan ik zeker niet meer doen alsof ik hier nooit kom. Ik glimlach bij wijze van bevestiging. Typisch Amsterdam – er werken alleen niet-Amsterdammers die geen woord Nederland spreken. Onze ober is een typische “hipster”, net als de rest van het personeel hier overigens. Het lijkt wel of ze een competitie “wie heeft de langste baard” doen. Inmiddels hoor ik de ober en Prem verwikkeld in een gesprek wat gaat over cocktails, Iran en ziekenhuizen. “Blossom in de snow” hoor ik Prem uiteindelijk bestellen. Hij draait zijn blik weer naar mij toe en neemt me van top tot teen op. Ik voel me onzeker worden.

“Ik heb op je Instagram gelezen dat je in het weekend leeft op koekjes. Je bent een mooie, jonge vrouw, maar je moet gezond eten. Op dokter’s advies. Vitamines zijn beter dan botox”. Ik had ook niet zo’n strakke jumpsuit aan moeten doen, denk ik. Hij vindt me vast dik. De ober zet twee glazen water neer. “Dat drink ik niet, hoor. Water, brrr”, zeg ik tegen Prem en heb gelijk spijt van mijn opmerking als ik Prem afkeurend zie kijken.

“Ik wil je meenemen naar Londen. We kunnen daar overnachten vanuit de universiteit. Dat is vlakbij Hyde park. Denk je dat we elkaar kunnen overleven van vrijdag avond tot zondag avond?”. Hij doelt op het Antwerpen-incident. Ik knik instemmend.

“Er is nog iets wat ik met je moet bespreken”. Ik krimp weer een beetje verder in elkaar. “Ik ga mijn vriend vragen om een fotoshoot te doen met je. Ik weet dat je dat graag wilt. Maar je moet dan wel één ding doen”. Ik kijk hem vragend aan. “Je moet die foto van jezelf in bikini eraf halen”. Ik schrik. Hij doelt op de foto die ik in Antwerpen van mezelf in de spiegel gemaakt heb. Ik bedoel; ik weet dat ik geen Doutzen Kroes ben. “Not perfect, but good enough” had ik erbij gezet. Ik had mijn vrolijke roze-met-rode hartjesbikini aan welke ik van Wouter gekregen had. Ik vond de foto zelf wel meevallen. “Die foto is niet mooi” zet hij zijn statement kracht bij. “Als je dat hebt gedaan, stuur ik je Instagram-pagina door naar de fotograaf. Dan gaat hij het zeker doen”.

to be continued

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:07

Godver wat een banketstaaf :D maar je schrijft wel leuk!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:37

Wat een zak hooi, maar het leest lekker weg!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:42

Wat een banketstaaf. :+

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 13:17

Leuke reacties!

Ik hoop dat het nu niet meer onwijs "onduidelijk" is qua tijdlijn. Ik ga me nu meer proberen te richten op het personage van het hoofdpersoon (karakter beter uitlichten) maar dat valt verdorie niet mee! Haha. En me wat meer richten op de chemie. Is lastig, maar ik probeer het!

Cocktails in Amsterdam - deel 2
Maandagavond 17 februari 2019

Inmiddels zijn ook onze cocktails gebracht. Als hij zijn glas pakt, heft hij het in mijn richting. “Proost babe. Op ons. Ik heb net 22 vreselijke jaren achter de rug, dus nu is het tijd om te genieten”. Ik schuif heen en weer op de bank en hij merkt op dat ik me ongemakkelijk voel. Hij staat op en komt naast me zitten. “Je ziet er prachtig uit vandaag” zegt hij, en hij slaat een arm om me heen.

Hij lijkt zich prima op zijn gemak te voelen en trekt zijn schoenen uit. Ik voel me een beetje opgelaten hierdoor, maar de obers lijken zich er niets van aan te trekken. Hij vertelt vol enthousiasme over zijn avonturen in het ziekenhuis. Een aantal verhalen heb ik al gehoord in Antwerpen, maar ik zeg er niets van. Ik vind het heerlijk om te luisteren – als je zelf vertelt, herhaal je slechts wat je al weet. Als je luistert, hoor je nog eens nieuwe dingen. In dit geval alleen niet, dus.

Ik geniet van mijn Espresso Martini en heb mijn ogen nog steeds strak op de ingang gericht. Ook al neemt mijn hoop langzaam af dat Raymond nu nog binnen komt. “Zullen we wat te eten erbij bestellen”? Ik schrik op door zijn vraag. Ik heb enorme honger, maar heb nog altijd die “te dikke” bikinifoto voor me. Hij pakt de menukaart. Mmm… patat, denk ik. Uiteindelijk bestellen we mini kaassoufflés (voor mij, want hij is lactose intolerant), bitterballen (voor hem, want ik ben vegetarisch) en patat. En we stappen over op rode wijn.

“De fotograaf heeft ook een shoot van mijn dochter gedaan”. Ik heb direct spijt dat ik zojuist mijn kaassoufflé nogmaals door de mayonaise gehaald heb. “Ze is zo mooi, zo exotisch en zo getalenteerd”. Ik vind het vreemd dat een vader dat over zijn eigen dochter zegt, maar als hij een foto laat zien, moet ik hem wel gelijk geven. Het is een prachtig meisje. Ze is 20 jaar – 15 jaar jonger. Wat zou het leuk zijn als we het goed met elkaar kunnen vinden, bedenk ik me. “Maak je geen zorgen babe, je ziet er prima uit. Alleen nu nog wat strakker worden”. Hij heeft makkelijk praten. Mijn honger lijkt onstilbaar.

Ik voel de drank zitten - ook al hebben we maar twee glazen alcohol genuttigd. “Ik ga betalen” zegt Prem als hij zijn laatste slok opheeft. “Zal ik betalen?” stel ik voor. “Natuurlijk niet. Jouw gezelschap was al onbetaalbaar”. Hij lacht breeduit. Ik hou wel van hoffelijke mannen. “OK, ik ga even naar de toilet, kom je ook zo?” vraag ik, en kijk hem daarbij ondeugend aan. “Je bent hartstikke gek” zegt hij. “Ik ben een bekende dokter!”.

Onderweg in de auto naar zijn huis (en mijn auto) zingen we luidkeels mee met de muziek. We hebben enorm veel lol en ik ben blij dat verder niemand ons hoort. Nadat we hartstochtelijk afscheid genomen hebben, rij ik naar mijn huis. Ik stop onderweg bij het benzinestation om een reep Tony’s Chocolony te kopen. Ik had tenslotte nog geen desert genomen. Net voordat ik het licht uit wil doen, licht mijn telefoon op om een nieuw bericht aan te kondigen.

Today was a good day and you made it much better. “Keep on rocking in the free world”.... Love ya company, love ya taste, love ya personality. Sleep tight babe.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:39

Ts: mag ik vragen of jij het hoofdpersonage bent en hoe waarheidsgetrouw het verhaal is? Mag via pb hoor. Maakt nogal een verschil over hoe ik hier wil reageren.

Ik vind de stukjes goed geschreven maar volg het hoofdpersonage nog steeds niet. Je laten kleineren en dan wel willen vogelen in de wc’s, hoe dan? :D

Of dromen van die sjieke bar en er dan frieten met kaaskroketten en mayonaise eten :D zoveel error in mijn hoofd!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 15:59

poes schreef:
Ik vind de stukjes goed geschreven maar volg het hoofdpersonage nog steeds niet. Je laten kleineren en dan wel willen vogelen in de wc’s, hoe dan? :D

Of dromen van die sjieke bar en er dan frieten met kaaskroketten en mayonaise eten :D zoveel error in mijn hoofd!

Ik heb je even terug-gePB't!

Ja, het lastige is dus dat ze bijvoorbeeld in die bar echt kroketten en patatjes hebben haha....... Wel met truffelmayo haha. Dat had ik er misschien in moeten verwerken. Voor de chique "touch".

Ga hard denken hoe ik het "onzichtbare" zichtbaar kan maken.

De hoofdpersoon is een beetje crazy, sexy, cool, maar ook hopeloos. Hopeloos in de liefde en hopeloos onzeker. Ik ga mijn walnoten even kraken hierover, had dit in het begin ook meer moeten uitlichten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:06

Helaas snap ik ook weinig van het hoofdpersonage... Maar je gaat steeds beter schrijven en het verhaal is nog steeds interessant :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:22

Voor mij komt vooral het hopeloze naar boven, hunkert naar liefde en wanhopig en hierdoor veel van hem pikken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:47

Rosebud schreef:
Je wordt echt steeds beter, leuk om te lezen en volgen! Je doet mij denken aan Helen's dagboek van de vrouw (telegraaf). Dat zijn ook steeds korte stukje, maar goed en leuk om te volgen!

O ja,die volg ik al jaren! Het is op zaterdagochtend zelfs het eerste wat ik lees uit de nieuwe krant.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:13

Ik volg al vanaf het begin, maar heb nog niet eerder gereageerd. Ik vind wel echt dat je de tips ter harte neemt en duidelijk verbeterd in je schrijven! Ik ben heel benieuwd wat dit voor verhaal wordt als het zich verder ontwikkeld.

Wel ben ik het eens dat de persoonlijkheid van het hoofdpersonage ontbreekt of onduidelijk is. Wat denk ik een goede tip is, om te beschrijven wat haar gedachtegang is qua reacties op Prem. Hiermee maak je acties duidelijker en geef je je hoofdpersonage ook meer karakter/persoonlijkheid.

Dus als Prem tegen haar zegt "Alleen nu nog wat strakker worden", hoe reageert ze dan in haar hoofd? Bijvoorbeeld: 'Prem heeft helemaal gelijk, ik ben ook wel echt te dik, echt niet dat een fotograaf dat op de foto wil zetten. Schuldbewust leg ik mijn stukje patat wat ik net oppak, weer terug op het bord.' Hier is ze erg onzeker over haarzelf, heeft zelf niet door dat Prem hier iets zegt wat niet hoort.
Andere reactie op zelfde voorbeeld: 'Ik word er wel boos van dat hij zo'n opmerking maakt, maar laat dit niet merken. Ja ik ben te dik, maar daar heeft hij toch niks over te zeggen? Omdat ik toch graag een gezellige avond wil hebben, hou ik me verder stil. Maar de vervelende opmerking blijft wel in mijn achterhoofd hangen.' Hier heeft ze wel door dat Prem iets verkeerds zegt, maar kiest ze ervoor om niet te reageren.

Ook vraag ik me af of het bewust is dat Prem veel zegt, maar je hoofdpersonage alleen nadenkt. Ze zegt weinig terug.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:38

linoleum schreef:
Ik volg al vanaf het begin, maar heb nog niet eerder gereageerd. Ik vind wel echt dat je de tips ter harte neemt en duidelijk verbeterd in je schrijven! Ik ben heel benieuwd wat dit voor verhaal wordt als het zich verder ontwikkeld.

Wel ben ik het eens dat de persoonlijkheid van het hoofdpersonage ontbreekt of onduidelijk is. Wat denk ik een goede tip is, om te beschrijven wat haar gedachtegang is qua reacties op Prem. Hiermee maak je acties duidelijker en geef je je hoofdpersonage ook meer karakter/persoonlijkheid.

Dus als Prem tegen haar zegt "Alleen nu nog wat strakker worden", hoe reageert ze dan in haar hoofd? Bijvoorbeeld: 'Prem heeft helemaal gelijk, ik ben ook wel echt te dik, echt niet dat een fotograaf dat op de foto wil zetten. Schuldbewust leg ik mijn stukje patat wat ik net oppak, weer terug op het bord.' Hier is ze erg onzeker over haarzelf, heeft zelf niet door dat Prem hier iets zegt wat niet hoort.
Andere reactie op zelfde voorbeeld: 'Ik word er wel boos van dat hij zo'n opmerking maakt, maar laat dit niet merken. Ja ik ben te dik, maar daar heeft hij toch niks over te zeggen? Omdat ik toch graag een gezellige avond wil hebben, hou ik me verder stil. Maar de vervelende opmerking blijft wel in mijn achterhoofd hangen.' Hier heeft ze wel door dat Prem iets verkeerds zegt, maar kiest ze ervoor om niet te reageren.

Ook vraag ik me af of het bewust is dat Prem veel zegt, maar je hoofdpersonage alleen nadenkt. Ze zegt weinig terug.

Ik lees ook al heel de tijd mee. Maar ik ben dit niet met je eens. Niet alles hoeft voor 'gekauwd' te worden vind ik. Dat bedoel ik minder kattig trouwens dan het wellicht over komt. :o

TS; Ik vind je wel een prettige schrijfstijl hebben eigenlijk, het leest goed weg!Ik kijk regelmatig of je een stukje bij hebt geschreven. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:41

Voorgekauwd niet nee, maar ik (en veel andere mensen ook) lezen een boek toch met name omdat de personages interessant zijn. Daar hoort meer inzicht in persoonlijkheid en dus uitleg waarom keuzes gemaakt worden bij. Keuzes mogen best onverwacht zijn (graag zelfs!), maar moeten wel alsnog te verklaren zijn en dus passen bij het karakter van dat personage.

Dat is wat het hoofdpersonage van alleen een wanhopige vrouw die enkel volgt en onlogische keuzes maakt in een vrouw die ook interessant is om over te lezen. Dat maakt het hoofdpersonage interessant naast alleen het verhaal dat interessant is.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:48

Ik snap wat je bedoelt. Ik lees best veel. Maar ik kom hier tussen de regels door wel wat over de vrouw te weten. Ik persoonlijk stoor me er dus niet aan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 00:10

Ik vind die tips ook super. Wat denkt het hoofdpersonage?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 00:18

Wellicht ligt het aan mij, maar ik stoor mij er niet aan. Ik heb al een beeld van het hoofdpersonage (die door TS wordt bevestigd). Juist dat eigen beeld maakt het interessant als er iets gebeurd wat ik niet met dat beeld kan rijmen. 'Hey, maar is ze niet zo? Dan denkt ze vast...' en dan vallen nog meer puzzelstukjes in het eerdere verhaal op zijn plek.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 04:36

Alles in 1x gelezen!! Wat schrijf je leuk!! Ik vind het persoonlijk wel duidelijker worden hoe de hoofdpersoon is. Ze ontplooit zich steeds meer kwa karakter. Niet dat ze opener is geworden, maar meer dat met elk stukje verhaal wordt bevestigd wat voor “type” zij is en hij. Ben echt heeeel benieuwd hoe het verder gaat!

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 07:53

Net ook alles in 1 keer gelezen!

Ik vind het spannend en vind het jammer dat er nog niet meer is!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:31

linoleum schreef:
Voorgekauwd niet nee, maar ik (en veel andere mensen ook) lezen een boek toch met name omdat de personages interessant zijn. Daar hoort meer inzicht in persoonlijkheid en dus uitleg waarom keuzes gemaakt worden bij. Keuzes mogen best onverwacht zijn (graag zelfs!), maar moeten wel alsnog te verklaren zijn en dus passen bij het karakter van dat personage.

Dat is wat het hoofdpersonage van alleen een wanhopige vrouw die enkel volgt en onlogische keuzes maakt in een vrouw die ook interessant is om over te lezen. Dat maakt het hoofdpersonage interessant naast alleen het verhaal dat interessant is.

Ik ben het wel met je eens. Haar gedachtegang mag meer naar voren komen. Ze wordt afgekat, geen idee wat personage denkt, en ze wil seks met hem. Wat is er in dat hoofd gebeurd? Vanwaar dan toch de seks?