(Oké echt... mensen worden gewoon nooit volwassen.
)Ik dacht trouwens dat jij een vrouw was.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
Och ja, aan wie scheelt niks. Ik heb een verschrikkelijk rommelige bureau. Heb een stel schapen op de rand van mijn boekenkast zitten. Ergens steekt een eenhoorn uit een nis (waar boeken en een bewaarmap met oude tekeningen in gepropt zit.) tegen de muur staat een gewonnen stenen paardenornament (wat ovrigens erg mooi is en eigenlijk een mooiere plek verdient en dat ook zal krijgen zodra ik fatsoenlijk geïnstalleerd ben.
Ik heb ooit zo'n bureau ding gekocht omdat ik dacht dat dat goed was om te ordenen maar dat werkt dus niet voor mij. Denk dat ik dat ding beter zou weg doen en twee "blikken" in de plaats waar ik pennen en potloden apart in kan steken. 

Schiet niet op.
Ibbel schreef:Hier is veulen nummer twee trouwens geboren, dus misschien dat ik één dezer dagen weer eens een potlood ter hand neem of zo.
Veulen nummer drie komt over een maand, dus ik kan weer even rustig aan doen.
)
Ayasha schreef:Vrijdag komt de DA hier scannen om te kijken wanneer die trut van mij hengstig wordt want die toont niet wanneer ze hengstig is.

Nu wel vet veel trek in Kinder surprise.
Mijn kneedgummen leven trouwens overal en nergens.
Ik heb nog een papieren zakje waar wat losse grafietpotloden in zitten, daar woont de ene; de andere woont meestal bij mijn aquarelspullen en fineliners.
Misschien moet ik je PB'en als je daar uberhaupt zin in zou hebben. 

).
). Alle andere paarden zijn al vastgeroest, dan wel verknald, door vorige eigenaren (die waarschijnlijk precies hetzelfde zeiden toen ze het als veulen aanschaften
), dus die moeten of kant-en-klaar afgeleverd worden, of niet. Dat was juist een van de dingen die ik minder vond aan werken met renpaarden: het niet samen als combinatie kunnen groeien. Met een beetje mazzel kreeg je één vast paard waar je wel e.e.a. aan kon sleutelen, maar vaak reed je er eentje een dag, of een paar dagen, waarna het weer rouleerde, en soms kreeg je ze dan na een paar weken "terug" met een mond als een blok beton, compleet gestrest, of hangend aan de rail of iets dergelijks, dus daar ging je harde werk. 

Daihyo schreef:Ervaring, maar imo ook zeker gevoel, en daar schort het bij een hoop mensen helaas ook aan.Dat kan ik me helemaal voorstellen
Zou ik ook zeker voor kiezen als ik geen ruin had.
Daarom zie ik zeker voordelen in een jong en onbeleerd paard. Maar dan moet je wel echt de ervaring hebben om die basis goed te geven.
Niet dat ik nou zo'n sterruiter ben, of een Pat Parelli, maar ik heb me de afgelopen jaren in racing wel verbaasd over het gebrek aan "horse sense" bij een hoop mensen die er toch bijna 7 dagen per week mee in de weer zijn, beroepsmatig.