Thanx novaaaasje 
Maartje1990 schreef:Wauw ts wat super gaaf dat je dit zelf kunt! Zonde dat je frontriem niet paste!
Wel vraag ik me 2 dinfen af, je hoofdstel lijkt wat te laag te zitten? Weet je zeker dat de neusriem niet op het zwevend neusbot zit?
En dat ringetje op de neus is dat niet een extra druk punt? Kan me voorstellen dat je dat ringetje aan de achterkant kunt voelen en het paard dus ook op zijn neus. Zeker gezien het een hack is?
Bedankt voor je reactie! Geen zorgen, kaptoom zit goed en ligt zeker niet op zwevende onderdelen. Het ringentje is juist mooi omdat het geen drukpunten heeft. Het is namelijk plat aan de achterkant en zit in een stuk webbing geschroefd. Daarna is er een goede laag schuim als onderlaag overheen gegaan. Geen goedkope troep, maar echt goed schuim die oneffenheden uit je hoofdstel haalt en deukplekken voorkomt. Dit soort schuim wordt ook vaak gebruikt als 1 van de lagen bij een lining in het zadel.
Als je naar de standaard kaptooms kijkt gebruiken de meeste een doorlopende D ring. Die geven wel druk
Ik had het hoofdstel binnen 2 weken af, maar had er dan ook aardig de tijd voor om even goed door te gaan. Nu weet ik niet of ik het zo snel af ga krijgen hoor