[TEK] Tekenuitdaging April

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 10:36

Fenneks zijn geweldige dieren, één en al oor. De vorm van z'n rechteroor (links voor ons) is goed, en het formaat is meer dan van z'n linkeroor denk ik?

Ik ben ook aan een nachtdier bezig geweest. Ik denk dat deze de inspiratie voor de uitbeelding van Gollem in de films van 'de Ring' is geweest, eigenlijk.

Afbeelding

Soedan spookdiertje.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:03

Hallo, wat een leuk topic en wat komen hier mooie dingen voorbij! Het lijkt mij erg leuk om het tekenen ook weer wat meer op te pakken, dus ik hoop dat dit topic weer wat meer motivatie geeft! Ik heb gister voor het eerst sinds lange tijd weer wat getekend en vond het toch wel erg leuk om te doen! Toen ik klein was vond ik het altijd erg leuk om te tekenen, maar door te weinig tijd heb ik het al best wel lang niet meer gedaan helaas.

Hier zit denk ik een uurtje aan werk in, getekend met een fineliner.
Afbeelding

anniekow

Re: [TEK] Tekenuitdaging April

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:31

Mooi! Snel gedaan in een uurtje.

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:33

Pff zo mooi in een uurtje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-20 23:01

Heel knap gedaan!! Vind ‘m met dat geel papier ook nog sfeervoller.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 23:10

Mag ik meedoen? Ik heb net een iPad aangeschaft met Procreate om het tekenen weer op te pakken. Is heel erg wennen, dus iedere dag een tekening posten wordt lastig, maar wat extra motivatie is leuk.

Afbeelding
Eerste creatie met procreate, in principe supersimpel, maar heeft me best veel tijd gekost. (Heel typisch ook, ik koop een ipad, want digital art, wat doe ik, tekenen met de potloodbrushes :') )

Welk prompt je het vind mogen jullie zelf kiezen, hij past zowel bij hoorns als sterrenbeelden (Ram).

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 00:01

Bedankt :D ik heb m op de voorkant van een schrift van de Hema getekend haha, ik wil graag weer een soort trainingsdagboek van het rijden met mijn merrie bijhouden dus wilde graag een leuke voorkant erop :)

Ik vind m goed gelukt Pluisje1998! Knap gedaan!

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:36

Afbeelding

Weer wat anders geprobeerd. Getekend voor mijn schoonmoeder als kleurplaat.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 22:06

Leuk gedaan! Vooral het oog vind ik mooi gelukt!

Ik heb vanavond weer even wat geprutst. Ik merk dat ik verhoudingen vaak nog best wel lastig vind. Ik heb helaas ook niet hele fijne potloden, dus dat werkt ook niet echt mee.. oja, de pony is in een soort jachtpatroon geschoren, vandaar die lijn op de hals haha Afbeelding

En nog bij die van gister :D

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:20

Ik heb er ook weer 1 gemaakt in het kader van mythologisch wezen. Het oog van een draak.
Plan is om nog wat meer draken te maken. Maar we gaan zien wat er van dat plan terecht komt :+
Gemaakt met pen (markers, fineliners en stift)
Afbeelding

Larissajulia: die van gisteren vind ik heel sprekend! Van de ander had ik de lijn van het patroon weggehaald denk ik. Verder wel heel mooi.

Moralian: leuk!

Pluisje: teken je dan met een pen? Want met je vinger lijkt me dit wel heel fijn. Wel heel mooi gedaan!

Ibbel: die ogen <3 Zou best wel eens een inspiratie voor Gollem geweest kunnen zijn.

Ayasha: wat een mooi kleurgebruik bij de uil!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 16:42

Daiho mooi dat oog! Ondanks dat het enkel een oog is denk je ook meteen "draak". :j

Larissajulia Mooie stijl heb je! Ik had de scheerlijn ook weg gelaten om eerlijk te zijn. :j

Pluisje Wel een erg mooie schedel! Heb je een tekenpennetje voor je ipad? Er zijn ook aps voor op je mobiel maar met een vinger tekent heel onhandig merk ik.

moralian Dat is meteen iets heel anders! :D Was je schoonmoeder er blij mee? Wel leuk als je zulke dingen voor haar kan maken. :j

Bij nader inzien heb ik spijt van de "bloesems" maar het is wat het is
Afbeelding
Ik wilde de bloesems onder "wilde bloemen" laten vallen maar tis niet gelukt zoals ik wilde. :')

Voor degene die vorig topic volgden: Gisteren de resultaten naar mijn DA gebracht toen ik op terugweg was van mijn kinesist (dan kom ik er langs door. Gezien ik me wel probeer te houden aan de "niet essentiële verplaatsing" regel.) Had ook medicatie voor de hond nodig die ik absoluut niet kan stoppen dus was eigenlijk sowieso geen "niet essentiëel bezoek". Wat iets minder volgens de regels was, is dat ik uiteindelijk nog even wat gedronken heb bij hem ook. :o Wel braaf 1.5m afstand gehouden, dat dan weer wel. _O- Maar zo merk je toch hoe snel je simpelweg zonder nadenken de maatregelen niet op volgt ook al doe je echt je best. :o
De uiteindelijke regeling is dus idd geworden dat ik de entingen van de paarden niet heb mogen betalen. _O-

Hij gaf ook toe dat hij blij was dat ik 1. een andere achtergrond gekozen heb dan hij gevraagd had. En 2. Dat ik ook het formaat niet helemaal "naar wens" genomen had omdat het toch wel groter was dan hij in geschat had. :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:52

Geweldig drakenoog Daihyo (ik moet zó wennen aan die naam :+ )

En Ayasha, dat zeiden we toch, dat je in natura betaald zou worden? _O-
En ja, je aan die 1,5 meter houden is ontzettend moeilijk, vraag maar aan al die &^%$& toeristen die tóch naar de Veluwe gekomen zijn (waar ik woon). Ik ben vanmorgen omgedraaid met de auto toen ik boodschappen wilde doen. Ik wil niet zeggen dat het 'Paasdruk' was, maar normaal weekenddruk was het zeker. En níemand die ergens op lette...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 16:57

Ben dus idd in natura betaald. _O- Had van mij echt niet gehoeven maar goed. Ik betaal met pin dus ik kan wel discussiëren maar als ie het niet wil tellen houdt het toch op gezien ik de slechte gewoonte heb om nooit cash mee te hebben. _O-
Die 1,5m lukte prima. Dat is zonder Corona ook de minimum afstand die ik waardeer. _O-
Maar in wezen had ik geen cola’tje bij ‘m mogen drinken in het appartement. _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:59

Amanda mag ook gewoon nog hoor :+

Erg fleurig zo in de bloesems! Misschien wat teveel, maar wel heel erg lente :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:25

Ayasha schreef:
Maar in wezen had ik geen cola’tje bij ‘m mogen drinken in het appartement. _O-

Sowieso is dat dubieus in combinatie met die betaling in natura :+

Heb je het trouwens nog gesigneerd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 17:31

_O- betaling in natura klinkt hoe dan ook dubieus! _O-

Om eerlijk te zijn ben ik het oprecht knal vergeten. _O- Ik dacht er aan toen ik bijna thuis was dat ik dat niet gedaan had. Ik heb zitten klooien met ze netjes op te rollen om ze mee te kunnen nemen en ik was weer fantastisch in mijn planning dus het is me echt gewoon ontschoten. :o Maar vind het ook niet zo erg. _O-
Mijn DA en ik hebben gedurende het gesprek e.e.a besproken ivm de inseminatie van mijn merrie. Normaal doet hij dat niet meer maar voor mij wilde hij het nog wel doen. We hebben dus afgesproken dat hij geen reclame maakt voor naaktprotretten bij mij, en ik maak in ruil geen reclame voor inseminatie en dracht-begeleiding (of hoe dat ook noemt) bij hem. :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:32

Ayasha schreef:
We hebben dus afgesproken dat hij geen reclame maakt voor naaktprotretten bij mij, en ik maak in ruil geen reclame voor inseminatie en dracht-begeleiding (of hoe dat ook noemt) bij hem. :')

Geweldig!
(Dat is er wéér één voor quote van de maand :)) )

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:42

Eindelijk een bijdrage van mij :D ik reageer nog op de anderen, maar niet op mobiel haha. Dit landschap zou technisch gezien onder wildernis of sterrenbeeld kunnen vallen denk ik :')

Hij moet dus een kwartslag gedraaid maar dat is blij lastig volgens mijn mobiel haha

Afbeelding

Laten we het zo zeggen: elke tekening heeft een leeropbrengst. De leeropbrengst hier was dat ik ver uit de buurt van pastelkrijt moet blijven :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:58

_O-
Het was een prima poging :D

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:59

Moralian, oh wat schattig, echt een heel leuk wezentje.
Larissajulia, ik vind ze beiden goed gelukt. Vind het ook knap dat het tweede paardje op zo'n klein formaat is getekend.
Daihyo, in één woord, wauw, vind hem echt heel geslaagd!!
Ayasha, ik vind de bloesems eigenlijk wel leuk, lekker fleurig.
Myrsky, wel leuk bedacht zo in de drie paneeltjes, pastelkrijt is idd een beetje een crime. Bij mij was het 1 keer en nooit meer :')

Ik heb idd een pen bij mijn iPad, met vinger tekenen zou idd minder geslaagd zijn denk ik. Voor de geïnteresseerden, ik gebruik een iPad Air (2019) met een 1st gen Apple Pencil :) speciaal gekocht om te tekenen en tot nu toe bevalt het me prima.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 18:01

Myrsky schreef:
Eindelijk een bijdrage van mij :D ik reageer nog op de anderen, maar niet op mobiel haha. Dit landschap zou technisch gezien onder wildernis of sterrenbeeld kunnen vallen denk ik :')

Hij moet dus een kwartslag gedraaid maar dat is blij lastig volgens mijn mobiel haha

*foto's*

Laten we het zo zeggen: elke tekening heeft een leeropbrengst. De leeropbrengst hier was dat ik ver uit de buurt van pastelkrijt moet blijven :')

_O- _O-

Ik vind het best meevallen eigenlijk, eerste poging?
Denk dat pastelkrijt ook echt wel iets is dat je "in de vingers moet krijgen" so to say.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:31

Ayesha, officieel de tweede keer dat ik met pastelkrijt werk, maar de eerste keer is al lang geleden. Ik werd er weer aan herinnerd waarom ik het toen heb weggelegd haha.
Al merkte ik ook wel dat het laatste paneeltje (de onderste op de foto) al makkelijker ging dan de eerste dus het is waarschijnlijk ook wel wennen ja. Van wat ik van anderen hoor is pastelkrijt ook niet makkelijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:33

Ik vind pastelkrijt echt heerlijk werken en juist helemaal niet moeilijk :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 18:35

Ik gok dat pastel een beetje werkt zoals houtskool? Dus erg weinig detail en je weet nooit 100% zeker waar je lijn daadwerkelijk gaat komen? :+

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 18:36

Ibbel schreef:
Ik vind pastelkrijt echt heerlijk werken en juist helemaal niet moeilijk :D

Heb je nog algemene tips voor beginners dan? :D