[TEK] Tekenuitdaging maart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: [TEK] Tekenuitdaging maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 22:34

De schaalgrootte is een beetje lastig af te lezen ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:36

Leuke tekening, heb gister toevallig óók een schedel getekend, zal hem later vanavond even fotograferen.
Nog even een prompt bij zoeken... ;)
NB. Vermoedt een nijlpaardschedel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:41

Ben benieuwd, Kuggur!

Ibbel schreef:
De schaalgrootte is een beetje lastig af te lezen ;)

Ik ben inderdaad niet helemaal voor realistische verhoudingen gegaan. :))

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:01

Deze heb ik vandaag gemaakt voor een nichtje die gek is op nijlpaarden. Laat ik nou het schedel erin herkennen met die gekke tanden
Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:11

Mooi nijlpaard.
Hier is mijn schedel, vermoedelijk niet moeilijk te raden welk dier.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:24

Napie schreef:
Deze heb ik vandaag gemaakt voor een nichtje die gek is op nijlpaarden. Laat ik nou het schedel erin herkennen met die gekke tanden
[ [url=m/YnGXyl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat toevallig! Mooi gelukt! :D

Ik ben onder de indruk van de textuur en structuur in jouw tekening, Kuggur! Iets zegt me dat het niet de schedel van een koe is. :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:36

Is dit hem toevallig?
Afbeelding
(deze in februari gemaakt)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:50

Haha, zou bijna kunnen, dat is een moeflon toch?
Maar het is in werkelijkheid de schedel van een ijslands schaap, een ooi.
Heb hem zo'n 20 jaar geleden van een kennis gekregen, jaren voor ik zelf schapen ben gaan houden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 09:09

Die van Napie is een steenbok (dat wist ik toevallig, maar ik herken 'm ook)

Jouw schedel had ik ook meteen als schaap herkent trouwens Kuggur, en hij is heel mooi gedetailleerd :j
Griezelig en subtiel tegelijk.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:50

Ik ben hier helaas even wat stiller dan gepland. De laatste dagen heb ik erg veel pijn (zit al 15 maanden thuis met bekkeninstabiliteit) en de puf en zin om te tekenen is hierdoor weer even weg. Hopelijk kom ik gauw weer terug!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:00

Ik volg nog mee. Zal ook nog wel posten maar heb onverwacht eigenlijk een eerste opdracht gekregen en daar heb ik me nu dus even in gestort. _O-

Maar als ik eenmaal het ide op papier heb ga ik tussendoor sowieso ook weer prompts maken. Alleen deze week wellicht nog niet. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:31

Wat leuk, Ayasha! :D Wat voor opdracht is het?

Ik heb wel wat gescribbled van het weekend... was zó geïrriteerd over mijn jammerlijk mislukte acrylinktexperiment (waarvan je de vlekken ook op deze pagina ziet zitten :') ) dat ik uit frustratie dit even snel heb getekend. Arabieren tekenen is een van mijn ultieme relaxactiviteiten. :')
Afbeelding

Het abstracte acrylinkt kunstwerk zal ik jullie besparen. :') Ik heb nog steeds knaloranje inkt op m’n duimnagel zitten. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 12:52

Iets dat totaal buiten mijn comfortzone ligt gezien ik extreem preuts ben. :oo

Een sensueel naakt werk van man en vrouw. Vooral man vind ik moeilijk gezien mannen altijd vrij vrouwelijk worden bij mij. _O-

Heb er al een les uit geleerd. Zat gisteren zo te klooien dat ik nog tegen mijn man zei ‘ik zou dit toch moeten kunnen?!’
Mijn man zei nog ‘volgens mij denk je er te veel over, hij heeft het toch aan jou gevraagd dus hij wil jouw stijl.’

En toen heb ik mijn pc afgesloten en ben op de bank voor tv gaan schetsen. Daarna had ik ietwat wanhopig (het is mijn dierenarts al 8 jaar dus geen totale vreemde en we hebben geen prijs afgesproken ofzo, ik durf echt geen geld vragen voor mijn werk. :D maar het maakt ook dat de communicatie niet zo professioneel hoeft.) geapt of hij voorbeelden kon sturen van welke stijl hij zocht en kreeg heel droog eerst een stel van mijn eigen tekeningen die op Facebook staan terug. _O-

Gevolgd door voorbeelden van Google waaruit duidelijk werd dat hij dus echt juist dat ‘simpele’ van mij zoekt. :o
De schetsen die ik door stuurde die ik eigenlijk allemaal niet ‘kunstig’ genoeg vond, vond hij dus juist heel mooi. :o

En oh wauw! Jouw scribbel zou ik dus zo aan de muur hangen. :+:

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:16

Ook hier buiten de comfortzone bezig; portretten van bestaande mensen. Dát valt niet mee, met name als je de persoon kent is er vaak iets "off", zelfs als de gelijkenis op zich in de buurt is.
Afbeelding

Overigens Ayasha, ik begrijp je gevoel er niet voor betaald willen worden. Maar je levert een product waar buiten materiaalkosten best wat tijd en moeite in gaat zitten. En hoewel je zelf mss niet zo tevreden bent met je eigen werk ( welcome to the club), zoals je aangeeft is je klant wél erg enthousiast. En daar mag best wat tegenover staan denk ik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 17:44

Schitterend portret Kuggur, echt heel mooi gedaan - of het nou lijkt of niet :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:18

Wauw Kuggur... Ik vind het prachtig! Hele mooie sfeer en veel uitdrukking ook...

Wb het betaald worden vind ik het echt erg moeilijk. Ik zou ook niet weten wat voor prijs ik er op moet plakken. Nu heeft hij al gezegd niet akkoord te gaan met niks betalen dus wellicht wijst het zichzelf uit. := Ik ben daar echt niet assertief in. :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 18:19

Het is je DA zeg je? Betaling in natura? Gratis vaccineren van je paard(en) en/of kat/hond doorhalen wat niet van toepassing is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:24

Ibbel schreef:
Het is je DA zeg je? Betaling in natura? Gratis vaccineren van je paard(en) en/of kat/hond doorhalen wat niet van toepassing is?

Klopt, het is mijn DA. :j Hij is komen vaccineren (griep) en had de bankcontact niet bij maar het is wel vaker dat hij dan zegt ‘betaal maar als je de hond haar pillen komt halen.’
Hij kent me inmiddels lang genoeg om te weten dat ik betaal. Dus dat is nu ook zo gelopen. Ik vermoed dat zijn gedachten iig ook die richting uit aan het gaan zijn nu.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 18:39

Dat is toch een mooie oplossing?
Wordt trouwens wel vaker gedaan. Van Gogh heeft ook wel eens een hotelkamer (of z'n avondeten) met een schilderij betaald :)) Dat bleek later een héééle goeie deal :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:42

Prachtig, Kuggur! Vind het tof om te zien hoe je zowel werken met veel contrast als met weinig contrast kunt maken, en het in beide gevallen de waarden toch precies goed krijgt. :j

Ik snap je helemaal wat betreft betaald worden voor je werk, Ayasha! Dat is iets waar de meeste (zeker beginnend) artiesten, ontwerpers etc. tegenaan lopen: is mijn werk überhaupt geld waard, en zo ja, hoeveel? Betaling in natura klinkt wel als een mooie tussenweg als je het ongemakkelijk vindt om er een prijs aan te hangen. :j En ook je gevoel dat het niet goed genoeg gaat zijn, snap ik, maar als buitenstaander kan ik nu heel makkelijk zeggen dat ik aan de kant van je man sta: hij heeft niet voor niets aan jou gevraagd of je de tekening wil maken, dat betekent dus dat hij jouw stijl wil, en niet ineens een hyperrealistisch kunstwerk of zo. :)) Wel goed dat je de stap zet om buiten je comfort zone te gaan. :j Ik ben ook zo'n preutse muts, haha, dus ik kan me ook dat gevoel goed voorstellen. Ben wel benieuwd wat je ervan gaat maken!
Dank je voor het compliment trouwens! :o

Dit is het jammerlijk mislukte experiment waar ik zó gefrustreerd om was. :+ Ik ben er, voordat ik aan de Arabier begon, met een bamboepen en Oost-Indische inkt overheen geragd en heb gewoon wat dingen op papier gezet die spontaan in me opkwamen om de pagina er iets minder uit te laten zien als een mislukt experiment, en ook om de pen even uit te testen (aanrader trouwens <3 ). Er zit dus verder geen logica of vooropgezette compositie o.i.d. achter. Helaas is het acryl dus ook een beetje doorgedrukt naar de andere kant waar de nijlpaardenschedel op staat, maar ach, daar is het ook een beetje een schetsboek voor.
Afbeelding
De kleuren zijn in de foto ieeeets blauwer dan in het echt doordat ik de witbalans heb moeten corrigeren; het licht in mijn appartement is namelijk vrij gelig.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 14:36

Heeft uiteindelijk bést wel wat gekregen Mkango :j Beetje mysterieus wel.

Hier weer eens even één van de katten op papier gezet. Ik heb er nogal wat (gehad) in de loop der tijd :+
Dit is er één van het huidige stel:

Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:50

Bedankt voor de complimenten, wordt er haast verlegen van ;)

Mkango, Ik ben het eens met Ibbel het heeft wel wat die "mislukte" tekening. Interessant effect die 2 mediums samen.
Ik heb óók een bamboe pen, zelf gemaakt, met een praktische modificatie, een s vormig stripje aluminium ( bierblikje) dat fantastisch werkt als inkt reservoir; minder dippen. Je inspireert me die weer eens te gebruiken.

Mooie kat Ibbel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 20:52

Doe's een foto van die bamboepen met dat bierblikstripje-inktreservoir? Kan me er nog niet echt een beeld bij vormen namelijk...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:12

Ibbel schreef:
Doe's een foto van die bamboepen met dat bierblikstripje-inktreservoir? Kan me er nog niet echt een beeld bij vormen namelijk...

U vraagt, wij draaien :D
Voor de duidelijkheid heb ik er zo'n stripje naast gelegd, één curve van de s steekt in het bamboekanaal, klemt daarin vast het uiteinde eindigt ongeveer een halve cm of zo boven de punt van de pen.
Stripje is simpel uit een alu blikje te knippen, lengte is een beetje trial en error, hangt van de grootte van de pen af, breedte, een paar mm. De curven zijn het best te maken dor hem bv over een schaar te trekken ( weet je nog, knutselen met papier, krullen maken?)
Afbeelding

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 21:37

Inventief! Ja, ik snap wat je bedoelt met krullen trekken over een schaar. Die goeie ouwe kleuterschooltijd :+