Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
henny_w schreef:Ik heb geen ervaring met de Golden open maar vind het resultaat wel erg mooi. De kleuren zijn duidelijk intenser dan van gewone acrylverf
zien jullie qua pigment ook verschil tussen Golden Open/Heavy Body en Amsterdam Expert? gerlindie schreef:Ik vind het heel gaaf om jou te volgen!
Dit vind ik echt het mooiste schilderij wat ik tot nu toe van jou ben tegengekomen
Ook heel veel respect voor jou dat jij het aan durft om een idee los te laten en gewoon wat nieuws te proberen.
Ik durf dat eigenlijk nooit
Ik ben altijd bang dat ik het helemaal verpest als ik opeens dingen ga veranderen
Beetje perfectionistisch trekje
xyzutu2 schreef:Even off topic een vraag aan de experts hier:zien jullie qua pigment ook verschil tussen Golden Open/Heavy Body en Amsterdam Expert?
is geschilderd met Amsterdam Expert, Wanneer ik hem af ga maken gaat er nog een hele Golden open laag overheen denk ik.
Op een gegeven moment dacht ik het eindelijk te snappen en dat Open meer voor gedetailleerd portretwerk was en Heavy Body meer voor impressionistisch smeren, maar toen zag ik dat portretschilders ook hele gedetailleerde dingen maakten met Heavy Body en dan de Open ook gebruikt werd voor wild impressionistisch werk, dus toen was ik het spoor weer bijster.
maar open werkt fijner voor als je een verfijnde kleurverloop wil dan de snel drogende acryl daarom voor klassieke portretten geschikt, het smeert fijner is ook mijn ervaring. Maar goed ik heb bij de Amsterdam ook nooit een medium gebruikt dus weet niet hoe dicht bij je dan bij de Open komt qua smeerbaarheid.