[CENTRAAL] 30 days writing challenge! Wie doet er mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: 30 days writing challenge! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:03

Uiteindelijk blijft alles toch een persoonlijke voorkeur :) Ik lees ook liever over draken en wolven dan over bloemen en bijtjes. Haha.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:04

Hm de prompt inspireert mij tot dusver niet, maar ik zal eens kijken of er iets gaat lukken :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:05

xDenies dat heb ik ook helemaal. :D Ik zal denk ik deze maand ook wel veel die kant op gaan. Draken, wolven, of zoals vandaag en morgen paarden. :D

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:07

Ik weet echt vrij weinig van draken en wolven dan weer, dus zal er nooit over schrijven. Vind erover lezen dan wel weet interessant! :))

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:10

Haha, vampiers .. ook nog zo'n onderwerp waar ik uren over kan schrijven. Uren in details treden hoe een blik wordt aangetrokken door de kloppende halsslagaders in dat mooie gladde halsje. Hoe het is om vlijmscherpe hoektanden te laten zakken in het zachte vlees en te ervaren hoe het warme bloed langs je keel glijd.

Ik kan daar gewoon enorm goed over fantaseren :') Alles wat ik typ speelt ook altijd in mijn hoofd af en zie ik eigenlijk door mijn ogen heen. Klinkt een beetje vreemd.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:12

Dat is denk ik voor iedereen herkenbaar die van schrijven houdt!
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 01-07-16 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:13

YAY! Ik doe mee, ik denkd at ik nu gelijk een leuk topic heb voor mn blog! yay thanks!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:16

AlwaysH schreef:
Dat is denk ik voor iedereen herkenbaar die van schrijven houdt!

Ah! Nu snap ik hem wel! Haha :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:20

Ja sorry, mijn mobiel liep een beetje vast.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:37

Ik zou heel graag mee doen, maar ik weet niet of ik het red om elke dag een verhaaltje te schrijven. :o
En ik weet ook niet of ik het nog red om vandaag dag 1 te schrijven.
Verder ben ik ook nog een week op ponykamp dus dan kan ik wel op kladblock schrijven maar niet posten. Maargoed, ik ga het proberen. _O-

Leuke verhalen komen er al voorbij! _/-\o_

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:50

Agoraphobia

Vandaag is het een goede dag om naar buiten te gaan, vertelt de krant hem. Hij staat voor het raam, zijn handen om de rand van het aanrecht geklemd. De vogels zingen alsof ze trachtten hem uit zijn schuilplaats te lokken. De zon op zijn gezicht is warm, zacht, zoals de armen van een geliefde wiens liefde hij niet durft te beantwoorden. De wind zingt in een taal die hij niet verstaat, die hij verlangt te horen en te voelen.

Het is een goede dag om naar buiten te gaan.

Buiten is een concept geworden, iets abstracts wat hij kan zien, maar niet kan raken. Iets wat hij kan bedenken, maar niet kan bevatten. Hij voelt zich als een astmapatiënt, omringd door lucht maar niet in staat te ademen. Onbereikbaar en bereikbaar tegelijkertijd. De kamer is de gevangenis waar hij zo lang in is geweest dat de buitenwereld om hem heen is verdwenen. Hij is de gevangene en de cipier.

Het is een goede dag om naar buiten te gaan.

Vier grote passen brengen hem naar zijn deur. Hij telt de ruitjes in zijn voordeur in een poging de cipier tevreden te stellen. Zijn arm voelt als lood wanneer hij hem naar de knop van zijn deur beweegt, zijn pols verzet zich tegen het draaien, zijn lichaam verstijft als de deur op hem af komt. De cipier vertelt hem terug te keren. Hij luistert niet.

De straat voelt anders onder zijn voeten. Onbekend. Alsof hij op een mijnenveld loopt en één misstap het einde kan betekenen. Alsof de grond ieder moment onder zijn voeten weg kan brokkelen. De cipier schreeuwt hem terug te keren. Hij luistert niet. Hij luistert naar de vogels, hij telt de tegels onder zijn voeten, hij voelt de wind op zijn huid.

Hij neemt de buitenwereld tot zich en ze is te groot, te veel van groot en weinig tegelijkertijd. Te onbekend, te onregelmatig, te onbetrouwbaar. Zijn voeten wegen zwaarder met elke stap, zijn hart klopt in zijn keel, zijn lichaam trilt en de cipier schreeuwt, schreeuwt dat er gevolgen zullen zijn als hij door gaat. De wereld schreeuwt, de cipier schreeuwt, hij schreeuwt.

Hij breekt en staakt zijn ontsnapping.
Vijf meter voor zijn voordeur.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:58

Heel snel, en heel kort. Om het vandaag nog af te krijgen. :D
Zelf meegemaakt. Ik was toen acht, ik herinder me alleen de twee hoofdonderwerpen nog (de man die schoot en het bord). De rest heb ik er maar omheen verzonnen. :)

1. The furthest away from home you have ever been
“No guns here.” stond er met koeien letters op een rond bord geschreven. Het bord zat vol met gaten. Kogelgaten. Aan de ene kant kon ik er wel om lachen, maar aan de andere kant was het beangstigend.
We liepen het vliegveld af, ik was versuft en verveeld van de reis.
Mijn vader haalde ons op met de auto. We stapte in en reden van het vliegveld af. Het was in de namiddag, de lucht was grijs maar het was warm. Hier was het altijd warm.
Mijn vader praatte over de veiligheid in het land. ‘S avonds stopt hij nooit voor stoplichten omdat hij anders berooft word, vertelde hij. Ook loopt hij nooit over straat, alles doet hij in de auto.
De auto stond in de file voor het stoplicht. De lucht voelde vochtig, warm en benauwd. Ik hield niet van dit klimaat, te heet.
“Veel mensen vinden het een hele onveilige stad, maar eigenlijk valt dat wel mee.” zei mijn vader.
Er stapte een man uit een auto, in de baan naast ons zo’n twee auto’s naar voren. Hij had een geweer in zijn hand, waarmee hij naar boven richtte. Waar hij precies op richtte kon ik niet zien. Plots begon hij te schieten. Drie harden knallen weerklonken door de lucht. Ik schok en veerde op in mijn stoel.
Alsof er niks gebeurt was stapte de man weer in zijn auto en reed weg.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:19

Wat een leuke uitdaging! :D ik heb de verhalen van vandaag gelezen en wil zelf ook soms wat schrijven. Als het hier niet lukt zet ik het zelf in een documentje en zorg ik dat ik aan het eind van de maand een bundeltje heb met 30 verhalen :) linkje oid post ik dan hier!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:21

Leuk, ik ben benieuwd!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:44

Zit al op 922 woorden voor het stukje van morgen. En de spanning komt nu pas :')

Oh heerlijk.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:47

Oeehh xDenies heerlijk zoiets.
Mijn dag 2 verhaal is 1312 woorden geworden. Maar nu wel een wat beter minder afgehakt einde. :D

Nu kruip ik snel mijn bed in. Morgen om half 9 moet ik mijn stal leeg hebben en beginnen we met de grote schoonmaak op stal. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:31

Ik eindig op 1840 woorden .. en het is .. hopelijk niet te luguber geworden. Maar goed, ik ben klaar .. laat ik ook maar gaan slapen :P

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:52

Goedemorgen! Ik kwam er gisteravond (!) op mijn werk achter dat het 1 juli was. :')
Vandaag post ik dus twee verhalen. Jullie verhalen heb ik allemaal gelezen, maar ik weet nu al niet meer wat van wie was. Sorry!

Oh en Deniez(?); luguber? Grááág! :))

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 08:26

Goedemorgen! :)

Wat ontzettend leuk om al jullie verhalen te lezen! Ik ga vanavond even uitgebreid zitten voor tips haha! Nog een beetje moe van gisteren :o . Wel wil ik jullie bedanken voor de tips! Daar zal ik ook later op terug komen, maar igg super bedankt! :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:52

[1 juli - ver van huis]
I step out of the station. Directly into the light. I blink my eyes a few times. There are nannies who pass me running with a buggy full of spoiled children. Businessman who yell in their phone at their personal assistant. Who they are banging, according to b-list movies. In the few seconds I have been standing outside the station I notice the differences between home and St Pancras International Station. One. I have seen more people running in this moment then I have seen in the eighteen years back home. Two. I have never seen this many people.
In my hometown live around 500 citizens and a bunch of sheep. And half of the citizens are over eighty so they won’t come out of their houses. The other half of the population never left the town. They are born and raised the that sheep-oliebol-smelling-sad-town. It is sad really.

I look behind me and I see my best friend talking to an annoyed man. He looks like he is missing out on a great business deal or another deal with his assistant. He probably is.
I sight and take a deep breath. ‘Please, Jenna, would you stop attacking people?’ She turns around and gives me ‘the look.’ The one telling me to shut the fiets up, but she is coming my way.
‘How are you planning on finding that apartment?’, she asks me. ‘I don’t know how you feel, but I seriously need to sit down and drink coffee.’
‘I don’t. But there is an Starbucks right around the corner. Or that is what Google Maps told me.’
‘Did he also tell you that you certainly do not find your true love on the street. I can clearly tell you that you are looking.’
I sight. I believe in love at first sight. Jenna believes there can only be love if you get to know each other first. I don’t feel the same way. How will you want to get to know each other if you don’t have chemistry.
‘It is not my problem, Jenna, that you believe in love at first fiets.’
She grins. ‘That is a great one. Who told you that?’
‘Let’s just get you something do drink, shall we.’, I laugh.

I laugh at everyone sitting in front of me. I told parts of this story before. But they don’t know everything. I feel someone hold my hand for just a second. I feel beautiful every time he does that. I look to my right and see Jenna smile at me. Three years ago we packed our bags and left our hometown without looking back. Destination unknown.

The Starbucks is packed with tourists. Not what I expected. I wanted cool, awesome students or artists. Whatever they have in London. Not stupid tourists. Even though I am one right now.
‘I would like you to know that coffee is full of caffeine.’ I hear a thick Irish accent say.
‘Excuse me. Can I talk to your manager about your behaviour?’ I hear a ned British women ask.
‘I don’t know if you can. You are certainly talking to me. So I figure you can talk to my manager as well.’
I can’t help but laugh at the funny brutally. He hears me laugh and looks up. Dark green eyes. Blonde hair. And a great smile. He is gorceous.
‘I like the fact that you always dress well.’, Jenna laughs. ‘I look like a hobo when you look like – well – like a model.’
‘That is because I don’t want to meet my future husband looking like – well – like a hobo.’, I repeat laughing.
We look at each other and it makes me happy to be her friend. She used to be the most popular girl in our school. But she wanted to be my friend. And I still don’t know why. I am not asking her though. She is my best friend at she always will be my friend.
It doesn’t matter where we are. How far we are from our home. Further then we have ever been actually. She makes me trust life.

‘I still remember how that felt. A cute man laughing at me in the Starbucks. The connection between me and my best friend. She still is my best friend!’ I see my parents laugh at me and nod. I know I am doing well. It is my favourite story to tell.
‘He was cheeky. Hating his job at the Starbucks and Matt tried to lose his job. While Jenna and I were sitting in the Starbucks he actually did lose his job. And never set another foot in a Starbucks. Even though he is addicted to the coffee. I am always the one buying him coffee.’

The Starbucks is stamped. But there is one place by the window where we sit down.
‘We have got to go to our apartment. Soon.’, I command Jenna. ‘We are starting University tomorrow.’
Jenna nods her head. ‘You are. I am not.’
‘Okay. You are right.’ I admit. ‘You are starting your job tomorrow.’
Before she can say another word I see someone sit beside me. ‘Yeah. It is free. Thanks for asking.’ I sight. ‘Jenna. I thought everyone would be polite in London.’
‘I don’t actually live in London.’ I hear an accent next to me. ‘I study a year abroad.’
He offers his hand and I take it. ‘Matt O’Connor.’
‘Ah. You just lost your job!’ Jenna laughs at him.
‘I am not talking to you. I am talking to your friend.’

The entire room cracks a smile. I look to my left and see Matt smile. He loves this story too. It is our story. The story of how I met my husband. The story of how I met the father of our little wonder who is living in my belly.
It is the story of how I found a home. Further away from home I had ever been.
[/1 juli - ver van huis]

Dit is mijn 1 juli verhaal. Ik ga soms in het Nederlands schrijven en soms in het Engels. Dit om te oefenen. Ik doe een redactionele opleiding en ik wil misschien stage lopen in Engeland. ;)
Dit verhaal is gewoon mijn fantasie, maar speelt zich af in de stad waar ik ooit ben geweest. Mijn ver weg van huis. :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:12

Citaat:
Dag 2: An unexpected event
Huh?? Hoorde hij dat nou goed? Nooit meer terug naar mijn mens? Zal Whiz dan toch gelijk hebben en worden we op het moment gestolen? “Zeg daar maar niks meer over Harry, hij lijkt wel te begrijpen wat je zegt,” zei Tinus op het moment dat Google onrustig heen en weer begon te bewegen in zijn smalle hokje. “Ik zei het toch!” zei Whiz voorzichtig “We worden gestolen”. Doordat beide paarden onrustig werden van de wetenschap dat ze gestolen worden geven de twee dieven de paarden nog een extra verdoving, met de woorden “Een goede reis jongens”, verlieten de dieven de wagen, Google en Whiz in een diepe roes achterlatend.

Uren later komen de paarden weer een beetje uit hun roes vandaan. Ze zijn allebei een beetje nerveus en staan in zichzelf verdrietig te murmelen. Zie ik mijn mens nou nooit meer terug. En hoe moet dat met Luna? Zo is het wel heel makkelijk voor een nieuwe hengst om haar in te pikken. Ik kan haar niet eens verdedigen, denkt Google. Nee, ik moet sterk zijn! Misschien kan ik wel ontsnappen. “Hey jij daar”, zegt Google. “Wat maakt jou zo interessant om te stelen?” Omdat Whiz niet meteen reageert, gaat Google arrogant verder “Ik ben een goed dressuurpaard en dekhengst. Mijn mens zegt dat ik ooit heel beroemd ga worden.” Nog steeds geen reactie van Whiz zijn kant. Dan niet denkt Google, schijnbaar rustig begint hij van zijn hooi te eten. In zijn hoofd begint hij met een ontsnappings plan. Want dat hij weer terug naar huis wil is iets dat als een huis boven water staat.

Na een reis van ongeveer 20 uur merkte Google dat de vrachtwagen de snelweg verliet en verder op binnenwegen reed. Onderweg waren ze langs een mooi bergachtig gebied gekomen. Dromend over mooie avonturen samen met Luna stond Google te soezen. Samen zouden ze koning en koningin over de bergen zijn, de mooiste kudde hebben en alleen het beste voer en schoonste water krijgen.
Na een scherpe bocht schrok Google wakker uit zijn droom. Zijn spieren waren stijf geworden van het lange stilstaan en zijn keel voelde aan als schuurpapier. Google was het ondertussen spuugzat. Spuugzat dat hij geen fatsoenlijk water gekregen had onderweg. Uit de emmer die ze hem voor gehouden hadden ging hij dus echt niet drinken. Whiz had er geen problemen mee gehad die had gulzig gedronken uit de oude vieze emmer die ze hem voor hadden gehouden. Maar ook spuugzat dat hij hier in dit rijdende hok stond met Whiz, die hij verder maar helemaal negeerde, helemaal geen aandacht kreeg en niemand hem vertelde hoe leuk en stoer hij wel niet was.

Google keek uit het raam en zag dat ze de grote weg verlieten en een landweggetje op draaide. Een paar honderd meter verder doemde het grootste en mooiste stallen complex op dat Google ooit gezien had. Net voor de stallen stopte de veewagen en stond een groom die ze al opwachtte op en liep naar de twee dieven toe die ondertussen ook uitgestapte waren. Uit pure irritatie en ongeduld trapte Google een paar keer flink tegen de achterwand aan. “Haloooo komt er nog wat van?” riep Google. “Wind je niet zo op man” riep Whiz. “Ze komen echt niet eerder ons eruit halen als jij zo’n kabaal loopt te maken!” Eindelijk de klep open. De zon was nog maar net boven de horizon uit aan het komen. Waar het in Nederland een frisse mistige ochtend was, was het hier in Italië nu al lekker warm. Google snoof alle geuren op die zijn neus binnen dreven. Tot zijn grote vreugde rook hij ook een paar hengstige merries. Hmm dit kon toch nog wel eens minder rot worden als ik dacht, dacht hij.
De groom die ons op had zitten wachten kwam samen met Harry de klep op gelopen. Ze praten in een taal die Google niet begreep. Dit maakte hem alleen maar geïrriteerder. Briesend van woede probeerde hij de groom te bijten op het moment dat deze hem los wilde maken om hem de wagen uit te begeleiden. “Hoo, ragazzo calmo”, zei de groom. Google snapte er niks van, wat wilde hij nou van hem? Snuivend vloog Google uiteindelijk de veewagen uit. Toen hij op de grond stond tilde hij zijn hoofd zo hoog als hij kon op en liep trots als een pauw maar chagrijnig als wat met de groom mee de stallen in. Toen hij het gangpad binnen liep wist hij niet meer waar hij moest kijken. Zoveel luxe, zoveel schoonheid had hij nog nooit in zijn leven gezien. Hij was zo onder de indruk dat hij eventjes stil bleef staan, maar na een paar rustige en wat hij vermoede bemoedigende woorden waren van de groom liep hij rustig mee naar zijn nieuwe stal. Zijn stal was bijna zo groot als de paddock die hij in Nederland had. De muren van de stal waren betegeld met glanzende witte tegeltjes. In de hoek van de stal hing de waterbak hem te lokken. Snel liep hij daarheen om zijn dorst te lessen, maar toen hij het beetje water wat in het bakje stond op had kwam er niet meer water uit. Uit ergernis stampte hij een keertje op de grond. Wat moest er gebeuren zodat hij eindelijk eens fatsoenlijk water kreeg.
Toen kreeg hij het luik naar buiten in het oog. Voorzichtig stak hij zijn hoofd naar buiten om de omgeving eens goed in zich op te nemen.
Schitterende weides strekte zo ver als je kon kijken, middenin was een grote vijver waar een paard door 2 mensen in geleid werd en zo de vijver een paar keer rond zwom. Ook zag hij een grote hal waar een paar paarden getraind werden. Dit zag er allemaal nog niet zo verkeerd uit vond Google. Na een paar minuten kwam de groom samen met een meisje terug naar de stal van Google. Het meisje begon tegen hem te praten maar hij snapte er nog steeds niks van. Wat hij er wel aan snapte was dat ze een aardige stem had. Toen ze de staldeur open maakte liep hij nieuwsgierig maar voorzichtig naar haar toe. Toen ze haar hand uit stak naar hem duwde hij voorzichtig zijn neus in haar hand. Het meisje klikte Google vast en nam hem mee naar een mooie wasplaats. Daar haalde ze zijn reisbescherming van hem af, gaf hem een emmer met sprankelend water, zodat hij eindelijk zijn dorst een beetje kon lessen, en gaf hem een douche met lekker warm water. Daarna nam ze hem mee naar buiten waar ze hem in een van de mooie weides los liet. Dankbaar maakte hij hier gebruik van door en gillend en bokkend een paar minuten door de wei te rennen. Het meisje dat Carlotta bleek te heten, was aan de rand van de wei blijven zitten en keek genietend toe hoe Google zich uit sloof.

Een paar weken later was Google helemaal gewend en verstond de taal die gesproken werd. Whiz was 2 dagen na aankomst weer opgehaald en had nog een korte reis voor de boeg naar zijn nieuwe plek. Het was een mooie ochtend en het beloofde weer een warme dag te worden. Google stond tegen zijn buurman, Vito op te scheppen over zijn nieuwe merries die hij gekregen had. Hij had er niet eens voor hoeven te vechten. “dat lukt jou niet, he”, zei Google tegen Vito. Vito keek een keertje naar Google en hield verder zijn mond dicht. Praatjesmaker dacht hij. Laat hem maar praten. Ik heb mijn eigen dames op mij wachten.
Klokslag 6 uur kwam Carlotta de stal binnen lopen en riep Google zijn naam. “halooo, ik ben er klaar voor!” riep Google blij. Sinds hij hier aangekomen was had Carlotta hem in de watten gelegd en hem verzorgd. Hij had zich nog nooit zo goed gevoeld.
Gestolen of niet dacht Google. Hier wil ik de rest van mijn leven blijven.

Hierbij mijn dag 2 al. :D
Op en aanmerkingen zijn bij mij altijd welkom mits het een beetje lief is vanwege mijn onervarenheid. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:30

Leuk dat je ook het onderwerp vast houd! Wat mij wel opviel; let er op dat je niet teveel 'En toen, daarna, en toen, en daarna' gebruikt. Probeer dan zeg maar gebruik te maken om de omgeving een beetje te bespreken :) Anders komt het afgerafeld over, is dat het juiste woord?

Is heel lastig maar let er maar eens op, dan schrijf je het er zo uit :)

Ik ga zo straks naar mijn oma, laptop gaat fijn met mij mee, dan kan ik hier en daar nog wat sleutelen. Het was gister laat dus ik wilde het gewoon af hebben, haha.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:18

Wat leuk dit!!!! Ik wil ook proberen mee te doen, maar heb nu wel dag 1 gemist.. :? Mag ik ook vandaag beginnen? O:)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:19

Hallo, graag zou ik meedoen. Ik hoop dat ik het volhoud. Mijn dag 1 is van gisteren en die post ik nu alvast. Mijn dag twee schrijf ik vandaag nog.

Citaat:
The furthest away you have ever been.

Vóór haar lag de uitgestrekte oceaan. Aan de horizon was een rode gloed van de zon te zien maar verder was het nog donker. De golven deden de Eva, zoals haar boot heette, rustig deinen.
Ze trok haar windjack strakker om zich heen en huiverde. Weer had ze een nacht op ruw water overleefd. Haar Eva was gestalkt door een staartje van El Niño en de boot had zich kranig verweerd. Ze waren over hoge golven gedoken en de wind had om hen heen geraasd.

In het heetst van de strijd was Diane erachter gekomen dat haar toplicht het niet deed. Naar boven klimmen om het te bekijken had geen zin gehad, dit zouden ze beiden niet overleefd hebben.
De Eva was te klein gebleken voor de radars van de vrachtschepen, een uiterst verbaasde passant had haar dit duidelijk gemaakt toen ze contact hadden via de radio.
Voor Diane had er niets anders op gezeten dan de hele nacht aan dek te blijven om de gitzwarte horizon af te speuren naar even zo zwarte schepen om contact te zoeken via de radio en haar plek in het ruime sop door te geven wanneer ze er een zag.
Ze hadden het overleefd. Op het toplicht en een gescheurd fokzeil na was de Eva ongedeer gebleven. De boot lag nu rustig te dobberen en wapperde haar zeilen droog in de koele bries die de nieuwe ochtend hen bracht.

Diane keek de kajuit in. Alles was door de kleine ruimte gesmeten. De foto die ze samen met een medezeiler had gemaakt aan de kust van Portugal lag doorweekt in het zeewater op de vloer. Als het zeewater was. Haar laatste verse producten dreven ook door de kajuit en Diane zuchtte van ongemak. Dat zou ze wel weg kunnen gooien en als haar vorderingen doorgingen zoals ze de laatste vijf dagen deden, zou ze de komende 11 dagen nog wel aan de noodlesoep zitten.
In een hoekje van haar natte bed zag ze een klein harig hoopje dat nu hoopvol zijn kopje optilde en een oogje opende. Baboon mauwde klaaglijk.
'Wat doe ik je ook aan lieve Baboon,' zei Diane zacht terwijl het zwarte katje zich uitrekte en een droge route door de kajuit zocht naar de uitgang. Eenmaal aan dek drukte hij zijn kopje tegen Dianes dijbeen en begon spontaan te spinnen.
'Kom je lekker buiten bij mij opdrogen? De zon komt op, dus het word straks een stuk aangenamer hier. Als het buiten eenmaal warm is ga ik bekijken of ik wat dingen vanuit de kajuit te drogen kan hangen.' En wat ik allemaal weg kan gooien, dacht ze er in stilte achteraan.
Gelukkig had ze voldoende voer voor Baboon ingeslagen in Portugal, haar maatje zou tijdens de beproeving die nog minimaal een jaar zou duren, in elk geval geen honger hebben.

Even zaten ze stil in de koude ochtendbries naar de zonsopkomst te kijken. Alles leek aan te geven dat het een warme, stille dag zou worden en als Diane niet al vijf dagen op dezelfde plek had stilgelegen had ze misschien van de paradijselijke rust kunnen genieten.
De zeilen van de Eva waren te klein om ook maar iets met de zachte wind te doen en 's nachts bleek de boot te weinig lijf te hebben om door de ruwe zee heen te cruisen.
De verleiding om de motor van de boor te starten werd steeds groter. Ze zou zichzelf een stukje op weg kunnen helpen en zodra ze wind zou voelen die krachtig genoeg was, zou ze haar zeilen hijsen en verder gaan op windkracht.

Dat kon ze doen.

Ze kon het ook niet doen en de reis maken zoals ze hem oorspronkelijk in gedachten had gehad. Zij, met moeder natuur aan haar zijde, de wereld rond. Geen moderne technieken en geen motorkracht. De moderne technieken had ze echter in gebruik moeten nemen van haar vader. Hij steunde haar plan van de wereldreis maar verwachtte wel dat ze alles zou doen om haar eigen veiligheid te waarborgen. En daar hoort een radio bij.
De motor had ze ook moeten laten zitten en bij het binnenlopen in de kleinere havens van Europa had de motor haar al goed dienst bewezen, al zeilend de ondiepe wateren vermijden en om al het andere vaarverkeer heen een veilige ligplek zoeken had ondoenlijk gebleken. Bij de eerste haven die zij aandeed was ze zo uitgelaten geweest om land te zien maar tegelijkertijd zo overvallen door de drukte dat ze, toen ze een motorjacht recht van voren naderde haar zeilen had moeten laten vallen en in hoog tempo de motor had moeten starten.
Dat was maar net goed gegaan.

Het geklepper van het gescheurde fokzeil trok Diane terug uit haar overpeinzingen en ze zuchtte. Als eerste zou ze de schade van afgelopen nacht herstellen en haar kajuit opruimen. Als er dan nog steeds onvoldoende wind zou staan zou ze de motor starten en zichzelf en de Eva voorzien van een steuntje in de rug.
Ze stond op en met een luide kreet schoot Baboon terug de kajuit in. Vanaf haar bed keek hij haar gepikeerd aan en begon zijn pootjes te wassen.
Diane klauterde over het dek naar de fok en trok de lijn los uit de schoot. Het zeil zakte met een ratelend geluid in en ze vouwde het secuur op. Bij aankomst op haar volgende bestemming zou ze het laten repareren, nu kon het dienst doen als een extra kussen voor Baboon.
Terwijl ze terugklauterde naar de kajuit met het zeil onder haar linkerarm zocht ze de horizon af. Ze zocht naar een teken van leven. Een andere boot. Iets, het maakte haar niet uit wat. Op de verschrikkelijke nachten na had ze overdag geen enkel contact met een ander levend wezen dan met zichzelf en Baboon. De laatste dagen merkte ze dat ze tegen de Eva was gaan praten alsof het haar zus was.
In de kajuit legde ze het gescheurde zeil op een plank. Terwijl ze bezig was met het vastsnoeren van het zeil hoorde ze kleine tikjes tegen de romp van de boot.
Ze schoot de kajuit uit en werd begroet door de eerste dolfijn op haar reis.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:32

xDenies: Dankje voor de tip!! :D Dit is wel mijn laatste deel denk ik ervan. Maar wie weet verder in de maand dat ik er nog een thema mee verder ga.