[VER] zelfgeschreven verhaal: Elise

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:46

SumSum schreef:
Schokkender hoeft niet persee misschien dat jitske haar ouders kan aangeven ofzo en dat ze dan bij Jitske komt wonen! En dat Niels er alles aan doet om haar voor zichzelf te winnen, maar dat ze heel gelukkig is met Thijmen.

inderdaad , lijkt me leuk !

ApplePapple

Re: [VER] zelfgeschreven verhaal: Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 20:26

ik verraad niks :P heb vandaag wedstrijd gehad, dus nu zo wie zo niet meer. aankomende week denk ik wel...

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:21

Gaaf!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:50

ik heb besloten er een boek van te maken, en naar een uitgever te doen, maar dan is het het beste als het niet online staat... dus nu weet ik niet wat ik moet doen... ik wil ook niet jullie laten vallen!!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:55

Mweh ik wel een upje snapje ? :(

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:56

ja ik snap je! nog 500 woorden... als een mod het verwijderd als het af is... of ik wijzig de posts gewoon...

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 21:28

UPJE!!!
9.
‘ik heb een chip in je telefoon gestopt zodat ik je overal kan opsporen’ ik keek hem nu echt nijdig aan. ‘maar vertel hoe ben je hier terecht gekomen?’ ik schreef op: ‘ik kan niet praten’ hij keek me verbaasd aan. ‘kan je alsjeblieft gaan? Ik wil slapen!’ hij keek mij aan, en liep gelukkig aan. Ik appte meteen Thijmen: ‘kom zo snel mogelijk hierheen alsjeblieft!’ – ‘ik kom er zo aan, moet nog even paard afzadelen’ oliebol helemaal vergeten, Jitske weet van niks. ‘zeggg tege Jitske dda ik ziekhuis lig’ - ‘ doe ik’ kreeg ik terug.
Een uur was het saai en stil, ‘hoe moet ik dit brengen bij Thijmen wat Niels heeft gedaan?’ mijn hoofd was 1 chaos.
Ik zag Jitske zoekend voorbij lopen: ‘JITSKE HIER!’ riep ik verbaasd. Ik kon iets zeggen, maar ik was ook zo blij om haar te zien, zij was een soort moeder die ik nooit heb gehad. Ze keek op en kwam rennend naar mij toe met Ruben en Thijmen achter haar aan. Ze omhelsde mij en liet er zelfs een traantje bij los. ‘wat ben ik blij dat jullie er zijn!’ – ‘je kunt weer praten’ zei Thijmen helemaal opgelucht. ‘jitske kunnen jullie misschien ons heel even 1 minuutje geven?’ vroeg ik blozend. Ze knikte begrijpelijk en liepen mijn kamer uit. ‘ehm hoe moet ik het zeggen… iemand heeft een chip in mijn telefoon gedaan zodat hij mij overal kan vinden’ – ‘welke schoft doet er nou weer zo iets?’ – ‘ja Niels, ik weet ook niet waarom, kan jij die eruit halen?’ – ‘ja, dat kan ik wel, morgen doe ik dat, ik ga hun er weer bij halen’ en hij liep aan. Hij kwam binnen met Jitske en Ruben. ‘bedankt’ zei ik. Ze bleven een half uur, tot Vivian ze kwam halen dat ze weg moesten, het was al laat. ‘bedankt dat jullie er waren!’ – ‘graag gedaan’ riepen ze. Vivian keek mij heel verbaasd aan, maar zei niks. Zij ging ook weg, en ik was helemaal alleen, en viel meteen in slaap.

10.
Ik rende naar mijn kamer en duwde de deur dicht. Ik hoorde harde voetstappen aankomen pakte snel een stoel en duwde die onder de deurklink. DOE OPEN. Ik pakte alles wat ik kon pakken en zette dat voor de deur, ik klom uit het raam en gleed via de regenpijp naar beneden. Ik rende weg, ver weg, zo hard als ik kon zo ver als ik kon. Ik hoorde sirenes achter me, ik draaide me om en zag dat er geen politie in de auto zat, maar dat het Evi was. Ik schoot het bos in en rende tussen kleine paadjes door, ik viel en stond weer op en kon alleen nog maar rennen, toen deed me been pijn en

Ik schoot schreeuwend wakker, Vivian kwam aanrennen en deed een, een of ander zakje om mijn mond en neus. Ondertussen zei ze: ‘rustig ademen, rustig ademen’ ik kwam weer bij. ‘wat was er aan de hand?’ – ‘ik had een nachtmerrie’ ze knikte begrijpelijk, ‘wil je iets te eten?’ – ‘ja lekker’ en ze liep aan. De gordijnen moeten open. ik gooide met de ene hand de dekens van mij af, zwiepte mijn benen uit bed en bleef zo even zitten. Ik ging op mijn benen staan, eindelijk ik kon weer lopen, liep naar de gordijnen en deed ze open. Er kwam meteen zon doorheen. Voelde me in een keer heel blij en goed, ik pakte me telefoon en zette muziek op. Vivian kwam weer binnen lopen met eten en zag hoe blij ik was, ze glimlachte naar mij en zette het eten op mijn tafel. Ik begon meteen te eten, ik had enorme honger. ‘vanmiddag komen de doctoren he!’ herinnerde Vivian mij. Ik heb de hele ochtend liggen nadenken en gelukkig kwamen de doctoren op tijd. Ze vonden het heel raar dat alles zo snel geneesde. Maar ik mocht dezelfde dag gelukkig weer naar huis. Thijmen kwam mij ophalen met de fiets, ik ging achterop zitten, en vroeg me eigen echt af waar ik heen moest, ja ik had een huis, maar wou ik daar wel heen? ‘wil je alsjeblieft naar mijn paard fietsen’ hij knikte en ik gaf hem aanwijzingen waar hij heen moest. Ik floot op mijn vingers of Unistar kwam al aangerend, ik omhelsde hem en was zo blij hem te zien. Ik genoot van dat moment.
‘he blijf van me af!’ hoorde ik achter me gezegd worden. Ik draaide me om en zag dat Niels Thijmen vast had. Ik rende naar Niels en Thijmen toe, ‘laat hem los’ – ‘wie is dit?’ – ‘dit is mijn vriend, maar laat hem los!’ en ik zette een stap dreigend vooruit. Niels keek nu heel serieus en zag dat ik het meende. ‘nou komt er nog wat van!’ en ik zette nog een stap. Oke, hij was heel groot, maar ik kon heel gemeen zijn, en dat wist hij. Hij was wijs en liet hem los en duwde hem mijn richting in, ik ving hem op. ‘maar wie is dat?’ – ‘dat gaat jou niks aan’ – ‘dit is nog steeds mijn erf enzo’ – ‘oke dan haal ik hier nu meteen mijn paard weg!’ ik liep hem voorbij en Thijmen volgde mij. ‘nee doe dat niet!’ smeekte Niels. ‘oke als je me nu met rust laat’ en we fietste samen weg.
‘pfoe jij durft!’ zei Thijmen. ‘ja ik ben niet bang, en hij moet van jou afblijven’ zei ik snauwend. Thijmen hield zijn mond, dat deed hij goed, ik had echt nergens zin in. Hij zette mij thuis af, ik gaf hem een kus en hij fietste aan. Ik had gelukkig mijn paard rijkleren nog bij van het ziekenhuis. Ik wou zo graag het bos in, en wel op mijn eigen Unistar, even mijn hoofd leeg maken. Dus mijn fiets uit de schuur gepakt en gegaan. Ik kleedde me vlug om in de stal, pakte het halster en haalde Unistar uit de wei. Poetste hem en zadelde hem op.
De vogeltjes floten, de zon scheen, heerlijk was dit. Ik kon wel uren in het bos rijden. Ik ging bij mijn favoriete boom zitten, en liet Unistar lekker grazen, ik droomde ondertussen wat dat ik niet in de gaten had dat er iemand aan kwam lopen. Ik draaide me om en zag dat het “evi” was. Ik schrok me eigen kapot, en wou opstaan. Helaas te laat ze had me al te pakken. Ze pakte me bij me nek, en tilde me zo op naar het meertje. Ze duwde mijn hoofd onder water. Ik kreeg bijna geen lucht meer, ze gooide mij in het water, ‘Unistar HEELPPP’ riep ik zo hard mogelijk. Hij schopte heel hard tegen Evi aan en die viel ook in het water. Hij sprong in het water en zwom naar mij toe, ik had nooit mijn diploma gehaald, überhoud nog nooit gezwommen. Ik pakte het zadel en liet me door hem het water uittrekken. Uitgeput vielen we beide op de grond neer. Gelukkig Evi ging weg. Ik was echt zwaar uitgeput. Unistar wou ook niet opstaan, hij was ook moe. Ik ging dicht tegen hem aanliggen om warm te blijven. Het werd zwart voor mijn ogen.
Ik werd wakker, en schrok meteen. Ik opende me ogen en zag dat ik op Niels zijn kamer lag met zijn kleren aan waar ik echt in verzoop. Ik werd echt helemaal gek, wat moest ik hier?! ‘zo je bent wakker’ hoorde ik. Niels kwam aanlopen vanuit de deuropening. ‘hoe kom ik hier?’ – ‘het is al een dag later! Ik was ongerust en ben je gaan zoeken, heb de sporen gevolgd, maar die hielden op, je hebt geluk met je paard, die begon te hinniken, zo heb ik jullie gevonden, anders was je misschien wel dood’ – ‘ow, hoe is het met Unistar?’ – ‘daar is alles goed mee, die staat lekker op stal met een dekentje om’ – ‘oke dan is het goed! Maar ik ga toch naar huis, mijn ouders worden ook ongerust’ hij keek mij heel bedachtzaam aan, hij geloofde namelijk geen ene flikker van wat ik zei. ‘ik heb heel veel last van mijn ribben’ zei ik maar. ‘owja ik heb je ook mond op mond beademing moeten geven omdat je bijna geen lucht meer kreeg’ zei hij heel voorzichtig. Ik stond op en zei: ‘bedankt voor alles! Wil jij alstjeblieft Unistar in de gaten houden? Dat betekend heel veel voor mij!’ – ‘ja natuurlijk’ zei hij heel verliefd. Ik ging voor hem staan en hij wou mij zoenen. Ik stak mijn hand op ‘dat dacht ik dus niet, je bent al aan mij gekomen’ zei ik. ‘oliebol’ hoorde ik heel zacht. Ik liep naar beneden, regelrecht naar mijn fiets. Fietste aan, waar moet ik nu heen? Ik ben bang om naar huis te gaan. Maar het moet toch, ben ook al een paar dagen niet op school geweest dus moet morgen wel weer. Dus ik fietste maar naar huis.
Ik opende heel zachtjes de voordeur, gelukkig oma was er. Ik liep de woonkamer in en gaf oma een knuffel en een kus. Evi’s ogen stonden op onweer…

helaas ben ik vergeten om bij de rest hoofddstukken te zetten....

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:23

Oeh mooi upje weer!! :))

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 11:25

Mooi geschreven ! Vind het echt leuk ! :)

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:24

Als je het zo wilt plaatsen dat mensen je tekst niet kunnen kopiëren kan je ze ze ook in print screen plaatsen.
En je schrijft trouwens erg leuk!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 19:48

Nienke98 schreef:
Als je het zo wilt plaatsen dat mensen je tekst niet kunnen kopiëren kan je ze ze ook in print screen plaatsen.
En je schrijft trouwens erg leuk!

Dat is een goeie, ga ik vanaf nu doen...

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:27

Wauw, leuk verhaal! Ben vanaf begin een stille meelezer maar vind dat ik toch echt even een reactie moet plaatsen. Ik wacht in spanning af op vervolg! *\o/*

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:57

Wanneer komt er weer een nieuw deel?

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:12

lukalisaaax schreef:
Wanneer komt er weer een nieuw deel?

+1

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 18:58

haha dat dacht ik al! ben er mee bezig (maar heb het enorm druk...)

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:59

novito schreef:
haha dat dacht ik al! ben er mee bezig (maar heb het enorm druk...)

Komt er al ren upje :D

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 00:02

Jammer dat er nog niet een nieuw deel is..

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 00:22

Ja idd erg jammer!

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:57

Jaa

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:47

Ik hoop ook dat er weer snel een nieuw upje komt maar ik denk dat TS ook zo haar eigen drukke leven heeft :)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 19:31

RainbowDance schreef:
Ik hoop ook dat er weer snel een nieuw upje komt maar ik denk dat TS ook zo haar eigen drukke leven heeft :)

het spijt me ook enorm.. wij krijgen vrijdag sleutel van nieuwe huis , dus volop aan het inpakken en dan ook nog met school huiswerk en bijlessen... maar ben er wel mee bezig!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 21:23

Sorry mensen, ik dacht ik laat maar weer eens iets van me horen, ik ben bijna zover dat ik EINDELIJK weer een upje heb... echt duizend maal sorry :(

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:34

Jeeeuuujjj

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:04

Yeah!

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:00

Komt er nog een upje?