[Info] Bokkers die een boek schrijven

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

Re: [CENTRAAL] Bokkers die een boek schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:44

ikzelf schrijf fragmenten, soms heb ik een deel van het verhaal in m'n hoofd maar weet ik nog niet waar het in het geheel gaat. Het document is nu dan ook een grote chaos :+

ik heb in bed altijd de meeste inspirate 8)7

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:58

Tot nu toe heb ik het redelijk chronologisch geschreven, al heb ik een paar hoofdstukken overgeslagen waarvan ik wel al weet wat er in moet komen te staan, maar ik ze te lastig vind om deftig op te schrijven :P

Iets waar ik wel moeite mee heb, is dat ik vaak niet goed meer weet wat ik nou precies heb opgeschreven over een bepaalde gebeurtenis of persoon. Niet dat ik zo'n waanzinnig aantal bladzijden heb, maar het is redelijk vervelend om telkens een stukje te moeten herlezen. Natuurlijk heb ik wel het globale verhaal in mijn hoofd, alsook de personages en gebeurtenissen, maar omdat mijn hoofdpersonage langzaam aan de werkelijke personages leert kennen (allemaal moordenaars :+) vind ik het niet gemakkelijk om telkens weer te herinneren wàt ik nou precies al heb prijsgegeven, en wat ik nog even moet verborgen houden.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:13

Ja dat heb ik ook. Ik denk dat wij redelijk 'tzelfde soort boek schrijven, ik zit ook met het probleem dat ik niet altijd herinner wat de lezer al weet en wat niet.

en wat ik voor mezelf dan nog als extra moeilijkheidsfactor heb gedaan is om 't boek in het Engels te schrijven :+ hoewel ik me zo wel beter uit kan drukken, soms loop je toch vast omdat je een bepaalde uitdrukking in het nederlands wel hebt en in het engels niet.

Plus dat ik een serieus boek schrijf maar tegelijk merk dat ik m'n eigen sarcastisch grappige manier van doen er steeds "in schrijf" en dat doet het verhaal geen goed :+

Namen verzinnen ben ik trouwens ook niet goed in...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 17:40

Pfoe ik kan mezelf echt niet zeggen zo vandaag schrijf ik eens even 5000 woorden. Het moet niet geforceerd worden anders lukt het me niet. Als ik gewoon chill schrijf gaat het beter voor me.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:16

Ik ook toen het zomervakantie was heb ik geen woord geschreven, ook al had ik alle tijd, en nu het weer school is kan ik niet stoppen :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:33

ThinkAgain schreef:
en wat ik voor mezelf dan nog als extra moeilijkheidsfactor heb gedaan is om 't boek in het Engels te schrijven :+ hoewel ik me zo wel beter uit kan drukken, soms loop je toch vast omdat je een bepaalde uitdrukking in het nederlands wel hebt en in het engels niet.

Plus dat ik een serieus boek schrijf maar tegelijk merk dat ik m'n eigen sarcastisch grappige manier van doen er steeds "in schrijf" en dat doet het verhaal geen goed :+
.

Ohh dat zou ik ook leuk vinden om het in het engels te schrijven, maar helaas is mijn engels daar niet goed genoeg voor. Maar ik vind die taal ook veel mooier dan het nederlands, zeker in boeken!

Niet dat mijn boek zo serieus is, maar ik merk dat ik dat ook wat heb, er zowat sarcastisch/grappig/relativerend tussen schrijf, zeker als ik 's avonds laat nog een stukje schrijf :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:35

Had je het net niet over allemaal moordenaars? :+ Klinkt toch vrij serieus, haha.

Mijn Engels schiet soms ook wel tekort hoor, maar er zijn meer dingen die ik in het Nederlands niet uit kan drukken dus dan gaat m'n voorkeur toch naar Engels. Heb ik alleen meer huiswerk te doen, veel engelse boeken te lezen..

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 18:50

De moordenaars zijn allemaal al dood (al lopen ze hier wel nog ergens rond, in het verre Top-Of-The-World) :+ , dus zo serieus weet ik nog zo niet :D.

Over wat gaat jouw boek eigenlijk, als ik vragen mag? :)

Ik lees ook bijna alleen maar nog Engelse boeken, maar het zelf schrijven is toch nog iets te hoog gegrepen voor mij. Ik zie dat je in Ierland woont, dan heb jij ook al veel meer contact met het Engels natuurlijk :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:49

mijn boek wordt een psychologische thriller, hopelijk. Ooit. Dus ik weet niet of mijn droge sarcastische remarks over bepaalde characters dan wel kunnen :+

Citaat:
He looked like he was older than he would like to admit, wearing a T shirt with some witty joke on it, on top of ripped jeans. His hair was mostly grey and when he was walking it was with his back a bit bent, but his face radiated youth: he wasn’t ready to be old yet!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:44

Hoi, hoe zit het nog met jullie schrijfsels?

Ik zit nu aan 62 000 woorden, als ik goed doorwerk hoop ik mijn eerste versie klaar te hebben tegen nieuwjaar. Dan volgt het herschrijven, herschrijven en nog veel meer herschrijven :)
En dan begint het hopelijk een beetje op een boek te lijken. Als alles goed gaat.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:49

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:01

welkom :)
leuk verhaaltje al, een kleine tip ; probeer van sommige korte zinnen eens een lange te maken, dat leest leuker :)

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:18

Oke, bedankt! Ik zal het doen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:15

NaNoWriMo mensen :D niet dat ik er echt aan mee doe, ik haal geen 1666 woorden per dag. Goede 1700 geschreven op dag 1 en sinds dan niet meer, 't is niet echt in te halen.

Ik zit nu op 12 000 woorden maar ben echt nog nergens wat de verhaallijn betreft. Ik dwaal teveel af tijdens het schrijven dus ga nu lekker door en aan het eind als het af is gewoon knippen :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:03

Helaas is dit topic wat doodgebloed... Er moeten toch nog meerdere schrijvers op Bokt zitten? Of hebben jullie het zo druk met jullie schrijfels dat een paar minuutjes internet er niet meer af kan? :Y)

Ikzelf ben bezig met het herschrijven van mijn verhaal. Terwijl spookt er al een idee voor een tweede door mijn hoofd, maar eerst maar eens dat eerste rotzakje afmaken :D

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:26

Ik kan niet bij 1 verhaal/boek blijven, momenteel schrijf ik actief aan een stuk of 4 verhalen.
1 daarvan schrijf ik samen en we hebben nu ook echt het plan het uit te geven :D
We hebben al een deadline voor onszelf opgesteld en een minimum aantal woorden per dag, ook zijn we al aan het zoeken naar geschikte uitgevers en we zijn al aan het rondmailen geweest naar een aantal met wat vragen waar we mee zaten, zoals dat we samen aan het verhaal schrijven ze ons ook beide een contract aan willen bieden (ik ben over iets meer dan twee weken 18, mijn medeschrijfster is 15 en daar moeten we dus ook naar kijken)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:45

Zouden ze haar geen contract aanbieden dan? Ik wist niet dat dit een rol speelde

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:29

Ik schrijf ook nog steeds. De ene keer meer als de andere keer.
Dit jaar al aan 3 schrijfwedstrijden meegedaan. Vind dat leuke uitdagingen.
En mijn doel voor dit jaar is een verhaal waar ik al een tijdje aan bezig ben afmaken. (Nu nog beginnen met verder schrijven :+ )

Daarna is het de bedoeling dat ik een ander verhaal ga herschrijven. Personages en omgevingen verbeteren enzovoort.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:10

Damned schreef:
Zouden ze haar geen contract aanbieden dan? Ik wist niet dat dit een rol speelde

We hadden 1 uitgever gemaild die mij wel een contract aan wilde bieden, maar haar niet omdat ze haar te jong vonden (ze wilden alleen 18+ contracten aanbieden)

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:25

Wat een leuk topic, ik meld me ook!

Ik schrijf al mijn hele leven, vroeger meer korte verhalen en gedichten, de afgelopen jaren vooral langere verhalen. Helaas is in 2010 mijn computer gecrasht en was ik behalve veel foto's al mijn schrijfsels kwijt.. en het nu weer opbouwen met een druk leven en 2 kleine kids in lastig!!

Klein detail: sinds ik langere verhalen schrijf heb ik het nog nooit aan iemand laten lezen. Ik vind het zo persoonlijk dat ik daar echt moeite mee heb. Nog iemand hier last van of ben ik raar?

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:29

Ik ben sinds kort na een aantal jaar weer begonnen met het schrijven van verhalen, momenteel lukt het tekenen niet (mijn grootste passie), dus besloten
om een oude hobby weer op te pakken. Heb al een heel verhaal in mijn hoofd, ook al een stuk getypt, dus hopelijk gaat het goed komen :D.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:30

Leuk al die mensen die zo fanatiek aan het schrijven zijn. Ik ben momenteel ook met een verhaal bezig, maar dat gaat waarschijnlijk een heel veel jaren plan worden := Merk dat ik het verzinnen ook eigenlijk leuker vind dan het schrijven zelf. Dus dan zit ik in m'n hoofd hele dialogen te voeren en plotwendingen te bedenken, maar als ik dan eindelijk achter de computer kruip, dan komt er niets meer uit. Daar moet ik dus nog even wat op gaan verzinnen :+

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:31

joey_lover schreef:
Leuk al die mensen die zo fanatiek aan het schrijven zijn. Ik ben momenteel ook met een verhaal bezig, maar dat gaat waarschijnlijk een heel veel jaren plan worden := Merk dat ik het verzinnen ook eigenlijk leuker vind dan het schrijven zelf. Dus dan zit ik in m'n hoofd hele dialogen te voeren en plotwendingen te bedenken, maar als ik dan eindelijk achter de computer kruip, dan komt er niets meer uit. Daar moet ik dus nog even wat op gaan verzinnen :+

Haha, ik ook! :+

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:33

joey_lover schreef:

Heb je al eens geprobeerd al die hersenspinsels gewoon op papier te zetten?
Ik heb standaard iets bij me voor het geval dat ik een ingeving krijg, dan weet ik zeker dat ik het niet kan vergeten!

Ik heb laatst weer eens ouderwets met pen en papier geschreven, dat geeft op de een of andere manier toch meer motivatie/inspiratie om door te schrijven.
Misschien het proberen waard? ;)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:40

Heb inderdaad ook al eens gedacht aan pen en papier. Het punt is dat ik bijv. onder de douche sta en dan een heel gesprek in m'n hoofd kan voer, wat naar mijn idee ook echt een sterk/goed gesprek is dan. Maar als ik dat gesprek dan later op papier wil zetten dan komen de zinnen er gewoon niet meer lekker uit en moet ik echt tig keer gaan zitten herschrijven voordat ik een beetje tevreden ben. Dus wat tijdens het douchen/op andere momenten heel natuurlijk komt, kost mij heel veel werk wanneer ik achter de computer zit.