[INFO] Scrapbooking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: [CENTRAAL] Scrapbooking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:53

Ja paar 1000 of zo hihi

lauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:02

haha, zn klein ventje is ook heel leuk!
En dat komt ook wel weer toch?
Ik ben toen mijn neefje is geboren begonnen met een scrapbook hij is nu 3 en het boek nog niet af (a)
:=

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:06

Ik heb mijn boekje binnen waar ik dit jaar mijn december daily in ga maken :):)
Vorig jaar had ik een zelf in elkaar gezet boekje, nu ga ik de smashbook holiday gebruiken en hij is echt fantastisch.

Ik heb deze in de kit vorm, dus zat ook nog een kerst stempel, washi tape, sticky notes, memo pad en glue/schrijf pen bij.
http://www.youtube.com/watch?v=eK8LM-Z5lkg

Maken jullie ook december daily's? Ik kijk er al heel lang naar uit om weer te mogen beginnen haha.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:34

Hoi hoi, ik kom even binnenvallen in jullie topic! Ik heb lange tijd veel gescrapt en vele mooie projecten gemaakt.
Helaas heb ik geen tijd meer dus verkoop ik mijn gehele scrapverzameling. Super super veel stansen, machines etc.... Pb me voor meer info!

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:35

Wat leuk... Ik was laatst bezig met digitaal scrapbooking... Zijn er nog meer mensen? Of is daar een apart topic voor? Ik ben een beetje inspiratie loos

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 21:18

Hoi Hoi! :D
Ik wil ook een beetje gaan Scrapbooken, kijken of het wat voor mij is. Maar waar kan ik het beste wat spulletjes halen? Waar ik dagelijks heen kan: Blokker, Action, Hema, Kruidvat.
Geen Hobby zaken o.i.d -O-

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:01

Als je die winkels in de gaten houdt kan je wel al het een en ander bij elkaar vinden hoor. Xenos ook niet vergeten.
Toch zou ik dan ook wel de dingen die je daar niet kan vinden bestellen bij een online shop.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:32

Ik ben nu ook al even bezig met scrapbooken, maar ik ben niet zo'n held met knippen en wil daar nu graag een superdeluxe machine voor := Ik wil alleen geen cricut, omdat ik er eentje wil die op de pc aangesloten kan worden en niet met (alleen) cartridges werkt. Zijn er hier toevallig mensen die er een hebben en wat zijn jullie ervaringen? Ik kom uit nu op de:
Silhouette Cameo
Sizzix eclips
eCraft

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:03

@Prugelpiet: Kom hier maar een avondje scrappen, heb genoeg papier en spullen! :D

Ben hier al jaren aan het scrappen, maar momenteel even een dipje omdat ik de meeste dingen al eens geprobeerd heb (en mn foto's zijn wat op aan het raken). Wil graag van de bijzondere dingen een pagina, maar soms gebeurd er niet zoveel bijzonders, haha!
Ik heb geen cricut oid, knip/snij alles uit de hand/langs lineaal. Misschien iets minder nauwkeurig, maar het mag mij niet teveel kosten, het is al duur genoeg :).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:46

Ja, goedkoop is anders inderdaad :+
Ik wil nu nieuw papier, maar ik kan nooit zo goed kiezen, dus ik zie het al weer helemaal gebeuren dat ik dalijk er gewoon weer een doos bij heb :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:11

Leuk dat het topic weer een beetje leven vertoont! :D

Ik heb heel veel spullen via marktplaats, action, euroland en zelfs winkels als blokker, zeeman etc gekocht. Action heeft heel veel. Euroland ben ik ook regelmatig geslaagd.

Ik hou mij tegenwoordig veel bezig met snail mail, daar kan ik ook een hoop van mijn scrapbook spullen voor gebruiken (stempels etc)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:46

Kopen jullie het papier ook op marktplaats enzo, of koop je wel 'echt' scrappapier? Ik vind het altijd zo lastig om tussen al dat aanbod het goede kleurtje te vinden...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:01

Papier zoek ik altijd uit in de winkel bij mijn foto's. Maar heb al te lang niet gescrapt :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:18

Soms heb je mazzel en kan je papier kopen in partijen op marktplaats. Toen ik begin met schrappen heb ik de mazzel gehad dat iemand in de buurt haar hele spulletje weg deed en heb zo veel basis spullen kunnen kopen voor een prikkie! :D

Mij maakt het geen moer uit of het een oude collectie is, dus ik heb heel veel soorten papier aangekocht voor weinig! :D

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:22

Ik heb ook nog heel wat papier hier liggen wat ik niet meer ga gebruiken en wat qua collectie nog vrij compleet is.

Scrapbook al een aantal jaar, maar ik deed eigenlijk niet veel meer dan foto's inplakken en af en toe een sticker erbij haha.
Sinds kort ben ik wat fanatieker en koop ik hele collecties bij elkaar.

Koop eigenlijk nooit spullen in de winkel, bestel altijd online.
Scrobby heeft een fijn assortiment voor lage prijzen en vanaf €25 al gratis verzendkosten dus dat valt nog hartstikke mee (vind ik dan).

Ik ben fan van het merk Crate Paper en ik vond het altijd heel moeilijk om alles in 1 winkel te vinden, maar nu hoef ik dus niet meer verder te zoeken. :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:29

Claudia1993_ schreef:
Ik heb ook nog heel wat papier hier liggen wat ik niet meer ga gebruiken en wat qua collectie nog vrij compleet is.

Scrapbook al een aantal jaar, maar ik deed eigenlijk niet veel meer dan foto's inplakken en af en toe een sticker erbij haha.

Scrobby heeft een fijn assortiment voor lage prijzen en vanaf €25 al gratis verzendkosten dus dat valt nog hartstikke mee (vind ik dan).

Ik ben fan van het merk Crate Paper en ik vond het altijd heel moeilijk om alles in 1 winkel te vinden, maar nu hoef ik dus niet meer verder te zoeken. :Y)

Mocht je van wat van je papier af willen, dan houd ik mij aanbevolen hoor! :D

Ik maak van alles van het papier wat ik heb, ook tasjes, enveloppen etc. :)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:16

Tallie1979 schreef:
Claudia1993_ schreef:

Mocht je van wat van je papier af willen, dan houd ik mij aanbevolen hoor! :D

Ik maak van alles van het papier wat ik heb, ook tasjes, enveloppen etc. :)

Ik zal binnenkort eens wat uitzoeken en foto's maken zodat ik ze op marktplaats kan zetten. :)

Het is inderdaad ook leuk om dat soort dingen er mee te doen.
Heb het zelf nog nooit gedaan maar zie op internet vaak hele mooie dingen voorbij komen. :j

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:32

Mijn eerste lading was ook via marktplaats inderdaad. Ik vond daar toen het babyalbum dat ik wilde hebben en aangezien diegene toen nog meer verkocht, heb ik er een berg papier bij besteld. Alleen heb ik dus ook wel losse vellen die niet echt ergens bij passen of waarvan ik weet dat ik ze niet ga gebruiken, dat vind ik dan wel weer jammer

Scrobby kende ik nog niet, even opslaan
Enne, ik hou me ook aanbevolen voor als mensen iets kwijt moeten O:)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:30

Aaahh ik hou me er zelf niet mee bezig, maar ik vind het altijd zo mooi om te zien! Maar volgensmij ben je best wel veel geld kwijt aan materiaal? Soms zie ik op youtube echt prachtige dingen voorbij komen!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:23

muntdrop schreef:
Aaahh ik hou me er zelf niet mee bezig, maar ik vind het altijd zo mooi om te zien! Maar volgensmij ben je best wel veel geld kwijt aan materiaal? Soms zie ik op youtube echt prachtige dingen voorbij komen!

Waar het meeste geld in gaat zitten zijn denk ik het 'gereedschap' er voor.
(zoals een goede cirkelsnijder of de Silhouette Cameo, al heb je dat niet per se nodig)
Ik doe alles met een schaar, lijm en dubbelzijdig tape (lekker goedkoop dus haha).

Voor de dingen als papier, stickers, embellishments, etc ben ik zo'n €50 per collectie kwijt.
(Koop niet alles, alleen de artikelen die mij aanspreken van de collectie).

Ik heb geen pony meer en koop niet elke maand nieuwe dingen.
Heb nog 3 bijna complete collecties liggen waar ik nog wel een poos mee door kan. :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:54

Ik vind 50 euro per collectie nog best een hoop geld hoor (al geef ik het er zelf ook vlot aan uit, haha)
Werk jij echt met 1 collectie? Ik doe gewoon vanalles door elkaar :+

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:15

Maartje_M schreef:
Ik vind 50 euro per collectie nog best een hoop geld hoor (al geef ik het er zelf ook vlot aan uit, haha)
Werk jij echt met 1 collectie? Ik doe gewoon vanalles door elkaar :+

Ja op zich is het niet heel goedkoop, maar ik kan er wel een tijd mee doen.
Heb toevallig voor mijn verjaardag 2 collecties gekregen en heb nog een cadeaubon hier liggen dus dat scheelt ook. :P
Ik doe het pas sinds kort op deze manier, dus misschien dat ik later nog ga combineren.
Vind het voor nu wel makkelijk dat alles dan al bij elkaar past en geen dingen bij elkaar hoef te zoeken. :D

Ik ga dus van de week denk ik wat papier op Marktplaats zitten,
maar ik heb dus echt geen idee wat ik er voor moet vragen of zou ik gewoon kijken wat mensen bieden?
Hoef er niet veel voor te hebben, maar heb nooit eerder scrappapier verkocht.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:08

Ik heb 3 curverbakken vol met designpapier :o
en een mooie cricut machine met verschillende cartridges.
Ik krijg zo wel weer zin om te scrappen, maar heb nog verschillende haakprojecten liggen :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:31

Mt we kletsen gewoon net zo lang door tot je weer gemotiveerd bent :P

Claudia ik heb toevallig gister nog papier op marktplaats gekocht. Dit was 2x 50 vel. Ze vroeg voor beide pakketten 7,50. Sommige vragen 10 cent per vel, anderen nog 50 cent ofzo... Ik zou gewoon een richtprijs in mijn hoofd nemen en verder laten bieden. Ik vind het altijd een nadeel dat verzenden (kosten voor de koper dus) nog zo duur is. Grote vellen passen niet door de brievenbus en dan is verzenden 6,75 ofzo.
Denk dat het er ook aan ligt hoeveel je er in 1 koop aanbiedt. Deel je je advertentie even als ie klaar is O:)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:17

Haha ja inderdaad :D

Ja die verzendkosten maken het dan vaak weer zo 'duur', veel mensen haken daar dan op af.
Ik zat ook te denken aan 10-20 cent per vel of zo, afhankelijk van of die dubbelzijdig is en dikte.
Zal uiteraard de advertentie even hier neer zetten als ik hem er op gezet heb.

Hebben jullie nog leuke projecten om te laten zien?
Misschien kan ik er wel een paar neerzetten om het topic wat op te fleuren.
Scannen is wat lastig met het formaat, dus dan maar een foto met de camera of zo. :+