Deze heb ik helemaal zelf gemaakt een een specifiek soort klei, maar dat is veeeeel moeilijker en heel veel meer werk. (wel leuk als je veel tijd over hebt)
Het zijn dan ook niet zo'n heel knappe baby's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
boleertje06 schreef:
Deze heb ik helemaal zelf gemaakt een een specifiek soort klei, maar dat is veeeeel moeilijker en heel veel meer werk. (wel leuk als je veel tijd over hebt)
Het zijn dan ook niet zo'n heel knappe baby's
Eliine schreef:wow bizar johik dacht ook serieus dat het om het shirtje ging, en dat de baby echt was. Is hier nou eigenlijk ook een beetje handel in? Of is het echt hobby voor jezelf?
boleertje06 schreef:Eliine schreef:wow bizar johik dacht ook serieus dat het om het shirtje ging, en dat de baby echt was. Is hier nou eigenlijk ook een beetje handel in? Of is het echt hobby voor jezelf?
Op e bay is er een enorme handel in, er gaan poppen (ze noemen ze daar reborn baby's) voor over de 1000 euro over de "toonbank"
Er zijn mensen die niets anders doen dan poppen "rebornen"en daar goed aan verdienen. B.v. Tinkerbell is een hele bekende. Die maakt prachtige poppen voor enorme bedragen. De echtheid slaat weleens door. Huidstructuur, ademhalingsmechanismen in de poppen, doopkleertjes, ziekenhuiskleertjes, toeters en bellen eraan zoals je ziet bij couveuzekinderen
. Dat is niet aan mij besteed, wel de creativiteit en het gebruik van materialen vind ik mooi, dan is het een kunstig gemaakte pop en niet freaky.
Sommige mensen kopen zo'n pop en dan slaan alle stoppen door. Die gaat in een wieg, met de maxi-cosi in de auto, kinderwagen mee naar het winkelcentrum, vooral Engelsen en Amerikanen. Er is ooit ook een reportage op tv geweest (Duitsland). De titel daarvan was Fake Baby's.
boleertje06 schreef:Oh, sorry! Ik reborn al een poosje niet meer, dus ben er wat uit. Ik krijg nog wel regelmatig e-mails met de laatste kits. Er zitten vaak hele mooie bij. Met 3 echte kids, werk en paard blijft er helaas niet veel tijd over. Maar tzt. wil ik het weer oppakken, het is ook best een dure hobby, de spulletjes zijn prijzig..
Ik heb hier wel een Celine thuis, ik zal er ook een foto van maken en plaatsen.
Ze hebben leuke kleertjes aan, Rockstar baby.
JuliaMaria schreef:Ik vind het puur vakwerk, echt ontzettend knap, maar met mijn psychologie achtergrond ga ik me al gauw afvragen of hier niet iets aan ten grondslag ligt...
boleertje06 schreef:JuliaMaria schreef:Ik vind het puur vakwerk, echt ontzettend knap, maar met mijn psychologie achtergrond ga ik me al gauw afvragen of hier niet iets aan ten grondslag ligt...
Dat van het vakwerk is aardig van je. Het is vooral voor mij een uitdaging om het zo mooi mogelijk, en realistisch te maken (ik schilder ook, vnl. paarden en dat is dan eenzelfde soort uitdaging). Ik zag dat deze techniek leuke resultaten gaf en dat wilde ik ook proberen. Ik ben autodidact, ga zelf aan de slag en zie dan waar het schip strandt. Daarom heb ik ook zelf een paar poppen gemodelleerd. Nu ben ik vnl. bezig met het boetseren van paarden, ook erg leuk!
Als het af is is het klaar voor mij, de poppen liggen in de kast of op zolder, en af en toe wil iemand ze zien. Ik leen ook af en toe een pop aan een kledingzaak.
Zoals ik al eerder uitlegde zijn er wel mensen die hierin doorslaan. Ik vond poppen al leuk toen ik klein was en vind een mooie pop leuk om naar te kijken. That's it, dus er ligt niets vreemds aan ten grondslag.