Kwanyin schreef:TS .
Stel dat ik hier eens een topic open met een paardentekening van mij. Omdat ik het heel graag zou doen. Maar ik zou absoluut niet kunnen tekenen (is effectief zo) . En ik wil het digitaal maken, maar ik heb helemaal geen fatsoenlijke tekenprogramma's, enkel simpel basispaint. Zo'n programma is mij veel te duur, evenals bij iemand tekenles volgen trouwens.
Ik zet mijn tekening hier op bokt, totale mislukking naast al die andere tekeningen hier. En ik krijg ook te horen dat het echt niet zo mooi is, met een boel tips. Maar ik zeg "ja dat gaat niet want ik kan dat niet betalen".
Koppig als ik ben, blijf ik gewoon met mijn paint verder proberen en open ik opnieuw topics. Maar uiteraard veranderd er weinig, mijn tekeningen blijven brol en ik blijf kritiek krijgen. Tot mensen het beu worden "ik heb al honderd keer gezegd dat je een tekenprogramma moet aanschaffen want zo blijf je sukkelen". Dan kan ik twee dingen doen: of ik koop toch een tekenprogramma en ik leer vooruit, of ik blijf gewoon bij mijn paint maar ik accepteer dat ik het gewoon voor ontspanning doe en het op niet veel trekt.
Bij jou is er niet veel verschil. Ofwel neem je tips aan, doe je er iets mee en ga je verder. Ofwel blijf je-ookal is het ongewild-stilstaan en blijf je op het niveau waarop je nu zit. Alleen is het dan nutteloos om het te tonen en tips te vragen.
_Gabrielle_ schreef:Moet eerlijk zeggen dat het behoorlijk off key is. Je ritme zit ook niet helemaal lekker. Hoor dat je erg door je neus zingt. Wat ik je wel mee kan geven is dat je meer voor in je mond moet zingen. De woorden moeten tegen je tanden zitten even kort gezegd, daardoor krijg je al een andere klank, dan worden je tonen mooier van. Verder kan ik je niet helpen via het internet.
Fiffill schreef:Oké, jammer. Ik denk niet dat je verder gaat komen met tips van het internet. Je hebt echt iemand nodig die je les kan geven en de juiste begeleiding, iedereen zijn stem is anders. Dus ik zou voorlopig het zingen voor onder de douche laten tot je wel les kunt nemen.
Vanillia schreef:TS, ik ga mee met de opmerkingen die eerder zijn gemaakt. Wat ik nog wel wil toevoegen is dat er echt niks mis is met het feit dat je graag zingt. Ik zing ook graag onder de douche, maar dat wil nog niet zeggen dat ik volle zalen trek (of voor andere mensen zing)Ik wil je aanraden om echt eens kritisch naar jezelf te luisteren, want ik krijg de indruk dat dat iets is wat je nog niet hebt gedaan.
PaardenliefJ schreef:Ohja, ook nog een tipje: Probeer eerst Nederlands te zingen, als je daarin vorderingen maakt, kun je langzaam aan Engels beginnen.
PaardenliefJ schreef:ik vind het eerlijk gezegd ook niet mooiIk zing zelf ook niet mooi, en mijn moeder zit met d'r oren dicht als ik zing, gelukkig kan ik me onder de douche wel uitleven
![]()
Ik zet het ook niet youtube, want dan krijg ik dit soort reacties.
Probeer eens alles op te nemen wat je zingt, en dan naar de tips te kijken, houd je te toon lang genoeg? Zing je te hoog/te laag of goed? etc.
magootie schreef:Sorry dat ik het zeg, maar ik vind ook dat je niet goed kunt zingenHet is behoorlijk vals en erg eentonig
![]()
Ik geef als tip: als je het leuk vind doe het dan gewoon lekker onder de douche
Sani schreef:Dat is nog altijd een advies dan wat ik geef.
Is dit dan wel een tip?
Ik ken het liedje niet maar ik vond in direct de eerste zin dat je het laatste woord 'afbrak'. Probeer de toon iets langer aan te houden.
En probeer de goede toonhoogte aan te nemen.
Nog een tip: Zing eens met een oor dicht, dan hoor je beter hoe je zingt.
Fiffill schreef:Nou nou, dat zijn ook niet zulke aardige reacties.
Heb het filmpje even geluisterd, en moet zeggen dat ik het er wel mee eens ben dat het (nog) niet zo geweldig klinkt... een beetje voorzichtig, en het grootste deel is het flink vals. Als je het leuk vindt kun je les nemen? Geweldig zingen hoeft toch ook niet, maar zuiver leren zingen en leren hoe je je stem het beste kunt gebruiken, kan toch prima? Je hoeft toch niet meteen op podia te staan (ik weet niet of je die ambitie hebt maar dan moet ik ook helaas zeggen dat dat je niet gaat lukken) maar een beetje zingen moet toch wel gaan hoor. Het scheelt namelijk al als je wat meer met volume en kracht zingt, hoe zachter en voorzichtiger hoe meer je gaat piepen.
Echt goed zal je nooit worden, maar ik denk dat je wel beter kan dan dit met een beetje goede begeleiding.
En ik zou ook nog even de berichtjes die je hebt neergezet even nalezen, dan kun je zelf zien dat je erg overdreven reageert.
) . En ik wil het digitaal maken, maar ik heb helemaal geen fatsoenlijke tekenprogramma's, enkel simpel basispaint. Zo'n programma is mij veel te duur, evenals bij iemand tekenles volgen trouwens.
Ik wil je aanraden om echt eens kritisch naar jezelf te luisteren, want ik krijg de indruk dat dat iets is wat je nog niet hebt gedaan.
Ik zing zelf ook niet mooi, en mijn moeder zit met d'r oren dicht als ik zing, gelukkig kan ik me onder de douche wel uitleven