[SONG] Cover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:41

Als je dit geen tips vindt...

Kwanyin schreef:
TS .

Stel dat ik hier eens een topic open met een paardentekening van mij. Omdat ik het heel graag zou doen. Maar ik zou absoluut niet kunnen tekenen (is effectief zo :+ ) . En ik wil het digitaal maken, maar ik heb helemaal geen fatsoenlijke tekenprogramma's, enkel simpel basispaint. Zo'n programma is mij veel te duur, evenals bij iemand tekenles volgen trouwens.

Ik zet mijn tekening hier op bokt, totale mislukking naast al die andere tekeningen hier. En ik krijg ook te horen dat het echt niet zo mooi is, met een boel tips. Maar ik zeg "ja dat gaat niet want ik kan dat niet betalen".
Koppig als ik ben, blijf ik gewoon met mijn paint verder proberen en open ik opnieuw topics. Maar uiteraard veranderd er weinig, mijn tekeningen blijven brol en ik blijf kritiek krijgen. Tot mensen het beu worden "ik heb al honderd keer gezegd dat je een tekenprogramma moet aanschaffen want zo blijf je sukkelen". Dan kan ik twee dingen doen: of ik koop toch een tekenprogramma en ik leer vooruit, of ik blijf gewoon bij mijn paint maar ik accepteer dat ik het gewoon voor ontspanning doe en het op niet veel trekt.

Bij jou is er niet veel verschil. Ofwel neem je tips aan, doe je er iets mee en ga je verder. Ofwel blijf je-ookal is het ongewild-stilstaan en blijf je op het niveau waarop je nu zit. Alleen is het dan nutteloos om het te tonen en tips te vragen.

_Gabrielle_ schreef:
Moet eerlijk zeggen dat het behoorlijk off key is. Je ritme zit ook niet helemaal lekker. Hoor dat je erg door je neus zingt. Wat ik je wel mee kan geven is dat je meer voor in je mond moet zingen. De woorden moeten tegen je tanden zitten even kort gezegd, daardoor krijg je al een andere klank, dan worden je tonen mooier van. Verder kan ik je niet helpen via het internet.

Fiffill schreef:
Oké, jammer. Ik denk niet dat je verder gaat komen met tips van het internet. Je hebt echt iemand nodig die je les kan geven en de juiste begeleiding, iedereen zijn stem is anders. Dus ik zou voorlopig het zingen voor onder de douche laten tot je wel les kunt nemen.

Vanillia schreef:
TS, ik ga mee met de opmerkingen die eerder zijn gemaakt. Wat ik nog wel wil toevoegen is dat er echt niks mis is met het feit dat je graag zingt. Ik zing ook graag onder de douche, maar dat wil nog niet zeggen dat ik volle zalen trek (of voor andere mensen zing) ;) Ik wil je aanraden om echt eens kritisch naar jezelf te luisteren, want ik krijg de indruk dat dat iets is wat je nog niet hebt gedaan.

PaardenliefJ schreef:
Ohja, ook nog een tipje: Probeer eerst Nederlands te zingen, als je daarin vorderingen maakt, kun je langzaam aan Engels beginnen. :)

PaardenliefJ schreef:
ik vind het eerlijk gezegd ook niet mooi :o Ik zing zelf ook niet mooi, en mijn moeder zit met d'r oren dicht als ik zing, gelukkig kan ik me onder de douche wel uitleven :o
Ik zet het ook niet youtube, want dan krijg ik dit soort reacties.

Probeer eens alles op te nemen wat je zingt, en dan naar de tips te kijken, houd je te toon lang genoeg? Zing je te hoog/te laag of goed? etc.

magootie schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind ook dat je niet goed kunt zingen :o Het is behoorlijk vals en erg eentonig ;)
Ik geef als tip: als je het leuk vind doe het dan gewoon lekker onder de douche ;)

Sani schreef:
Dat is nog altijd een advies dan wat ik geef. ;)

Is dit dan wel een tip?
Ik ken het liedje niet maar ik vond in direct de eerste zin dat je het laatste woord 'afbrak'. Probeer de toon iets langer aan te houden.
En probeer de goede toonhoogte aan te nemen.
Nog een tip: Zing eens met een oor dicht, dan hoor je beter hoe je zingt. :)

Fiffill schreef:
Nou nou, dat zijn ook niet zulke aardige reacties.

Heb het filmpje even geluisterd, en moet zeggen dat ik het er wel mee eens ben dat het (nog) niet zo geweldig klinkt... een beetje voorzichtig, en het grootste deel is het flink vals. Als je het leuk vindt kun je les nemen? Geweldig zingen hoeft toch ook niet, maar zuiver leren zingen en leren hoe je je stem het beste kunt gebruiken, kan toch prima? Je hoeft toch niet meteen op podia te staan (ik weet niet of je die ambitie hebt maar dan moet ik ook helaas zeggen dat dat je niet gaat lukken) maar een beetje zingen moet toch wel gaan hoor. Het scheelt namelijk al als je wat meer met volume en kracht zingt, hoe zachter en voorzichtiger hoe meer je gaat piepen.
Echt goed zal je nooit worden, maar ik denk dat je wel beter kan dan dit met een beetje goede begeleiding.

En ik zou ook nog even de berichtjes die je hebt neergezet even nalezen, dan kun je zelf zien dat je erg overdreven reageert.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 11:45

_baxter_ schreef:
Als je dit geen tips vindt...

Kwanyin schreef:
TS .

Stel dat ik hier eens een topic open met een paardentekening van mij. Omdat ik het heel graag zou doen. Maar ik zou absoluut niet kunnen tekenen (is effectief zo :+ ) . En ik wil het digitaal maken, maar ik heb helemaal geen fatsoenlijke tekenprogramma's, enkel simpel basispaint. Zo'n programma is mij veel te duur, evenals bij iemand tekenles volgen trouwens.

Ik zet mijn tekening hier op bokt, totale mislukking naast al die andere tekeningen hier. En ik krijg ook te horen dat het echt niet zo mooi is, met een boel tips. Maar ik zeg "ja dat gaat niet want ik kan dat niet betalen".
Koppig als ik ben, blijf ik gewoon met mijn paint verder proberen en open ik opnieuw topics. Maar uiteraard veranderd er weinig, mijn tekeningen blijven brol en ik blijf kritiek krijgen. Tot mensen het beu worden "ik heb al honderd keer gezegd dat je een tekenprogramma moet aanschaffen want zo blijf je sukkelen". Dan kan ik twee dingen doen: of ik koop toch een tekenprogramma en ik leer vooruit, of ik blijf gewoon bij mijn paint maar ik accepteer dat ik het gewoon voor ontspanning doe en het op niet veel trekt.

Bij jou is er niet veel verschil. Ofwel neem je tips aan, doe je er iets mee en ga je verder. Ofwel blijf je-ookal is het ongewild-stilstaan en blijf je op het niveau waarop je nu zit. Alleen is het dan nutteloos om het te tonen en tips te vragen.

_Gabrielle_ schreef:
Moet eerlijk zeggen dat het behoorlijk off key is. Je ritme zit ook niet helemaal lekker. Hoor dat je erg door je neus zingt. Wat ik je wel mee kan geven is dat je meer voor in je mond moet zingen. De woorden moeten tegen je tanden zitten even kort gezegd, daardoor krijg je al een andere klank, dan worden je tonen mooier van. Verder kan ik je niet helpen via het internet.

Fiffill schreef:
Oké, jammer. Ik denk niet dat je verder gaat komen met tips van het internet. Je hebt echt iemand nodig die je les kan geven en de juiste begeleiding, iedereen zijn stem is anders. Dus ik zou voorlopig het zingen voor onder de douche laten tot je wel les kunt nemen.

Vanillia schreef:
TS, ik ga mee met de opmerkingen die eerder zijn gemaakt. Wat ik nog wel wil toevoegen is dat er echt niks mis is met het feit dat je graag zingt. Ik zing ook graag onder de douche, maar dat wil nog niet zeggen dat ik volle zalen trek (of voor andere mensen zing) ;) Ik wil je aanraden om echt eens kritisch naar jezelf te luisteren, want ik krijg de indruk dat dat iets is wat je nog niet hebt gedaan.

PaardenliefJ schreef:
Ohja, ook nog een tipje: Probeer eerst Nederlands te zingen, als je daarin vorderingen maakt, kun je langzaam aan Engels beginnen. :)

PaardenliefJ schreef:
ik vind het eerlijk gezegd ook niet mooi :o Ik zing zelf ook niet mooi, en mijn moeder zit met d'r oren dicht als ik zing, gelukkig kan ik me onder de douche wel uitleven :o
Ik zet het ook niet youtube, want dan krijg ik dit soort reacties.

Probeer eens alles op te nemen wat je zingt, en dan naar de tips te kijken, houd je te toon lang genoeg? Zing je te hoog/te laag of goed? etc.

magootie schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind ook dat je niet goed kunt zingen :o Het is behoorlijk vals en erg eentonig ;)
Ik geef als tip: als je het leuk vind doe het dan gewoon lekker onder de douche ;)

Sani schreef:
Dat is nog altijd een advies dan wat ik geef. ;)

Is dit dan wel een tip?
Ik ken het liedje niet maar ik vond in direct de eerste zin dat je het laatste woord 'afbrak'. Probeer de toon iets langer aan te houden.
En probeer de goede toonhoogte aan te nemen.
Nog een tip: Zing eens met een oor dicht, dan hoor je beter hoe je zingt. :)

Fiffill schreef:
Nou nou, dat zijn ook niet zulke aardige reacties.

Heb het filmpje even geluisterd, en moet zeggen dat ik het er wel mee eens ben dat het (nog) niet zo geweldig klinkt... een beetje voorzichtig, en het grootste deel is het flink vals. Als je het leuk vindt kun je les nemen? Geweldig zingen hoeft toch ook niet, maar zuiver leren zingen en leren hoe je je stem het beste kunt gebruiken, kan toch prima? Je hoeft toch niet meteen op podia te staan (ik weet niet of je die ambitie hebt maar dan moet ik ook helaas zeggen dat dat je niet gaat lukken) maar een beetje zingen moet toch wel gaan hoor. Het scheelt namelijk al als je wat meer met volume en kracht zingt, hoe zachter en voorzichtiger hoe meer je gaat piepen.
Echt goed zal je nooit worden, maar ik denk dat je wel beter kan dan dit met een beetje goede begeleiding.

En ik zou ook nog even de berichtjes die je hebt neergezet even nalezen, dan kun je zelf zien dat je erg overdreven reageert.

1. Hier en daar zijn er tips zoals neem alles op wat je zingt en probeer vooraan in je mond te zingen dat probeer ik ook dus dat gebruik ik en al de andere die je hebt geplaats gingen over zangles dus daar ben ik geen zak mee :).

Jojoju

Re: [SONG] Cover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:46

mens, zoek gewoon een andere hobby. Ga op je fluit fluiten zou ik zeggen. Good Luck.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 11:48

wiebke schreef:
mens, zoek gewoon een andere hobby. Ga op je fluit fluiten zou ik zeggen. Good Luck.

Wie ben jij om te zeggen dat ik een andere hobby moet zoeken? Zoek zelf een leven hoor als je met zulke reacties aankomt draven. Nu ga ik weer op mijn dak krijgen dat ik brut ben maar dat ze eerst eens verder kijken en denken. En fluit fluiten bestaat niet :) Het is dwarsfluit spelen en ik durf te wedden als ik het jou laat doen dat je er zelfs niets uitkrijgt :) Ik hoef trouwens geen gelukswensen van zulke mensen.
Adios :)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:49

Volgens mij is je ademhaling niet goed, dat stoort me het hele nummer. Daarnaast vind ik je Engelse uitspraak erg slecht. Daar kun je wel op oefenen, op internet zijn zat filmpjes te vinden die je na kunt zingen en waarbij je specifiek op de uitspraak kunt letten. Maar ik ben geen muziekdocent of kenner, alleen een kritische the voice kijker...

Daarnaast klink je net als ik met singstar... Leuk voor in een karaokebar, maar zonder drank niet om aan te horen.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 11:50

shirleyp schreef:
Volgens mij is je ademhaling niet goed, dat stoort me het hele nummer. Daarnaast vind ik je Engelse uitspraak erg slecht. Daar kun je wel op oefenen, op internet zijn zat filmpjes te vinden die je na kunt zingen en waarbij je specifiek op de uitspraak kunt letten. Maar ik ben geen muziekdocent of kenner, alleen een kritische the voice kijker...

Daarnaast klink je net als ik met singstar... Leuk voor in een karaokebar, maar zonder drank niet om aan te horen.

Haha :) Dank je XD
Hier ben ik dus wel iets mee :)
Ik zal proberen wat aan mijn Engels te werken :)
En aan mijn ademhaling.

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:52

vezzie schreef:
1. Hier en daar zijn er tips zoals neem alles op wat je zingt en probeer vooraan in je mond te zingen dat probeer ik ook dus dat gebruik ik en al de andere die je hebt geplaats gingen over zangles dus daar ben ik geen zak mee :).

Dat bedoel ik nou. Je schrijft een post waarbij ik echt denk: Zelfs als je zuiver had gezongen had ik geen zin gehad om tips te geven of zelfs om te luisteren.

:evaw:

vezzie schreef:
wiebke schreef:

Wie ben jij om te zeggen dat ik een andere hobby moet zoeken? Zoek zelf een leven hoor als je met zulke reacties aankomt draven. Nu ga ik weer op mijn dak krijgen dat ik brut ben maar dat ze eerst eens verder kijken en denken. En fluit fluiten bestaat niet :) Het is dwarsfluit spelen en ik durf te wedden als ik het jou laat doen dat je er zelfs niets uitkrijgt :) Ik hoef trouwens geen gelukswensen van zulke mensen.

Maar zij weet dat ze niet op de fluit kan spelen, dus dat zal ze dan ook niet doen om dit soort reacties te voorkomen. Maar jij weet niet dat je niet kan zingen (dat idee krijg ik iig) en toch doe je het. Dan vraag je toch om dit soort reacties?

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 11:54

_baxter_ schreef:
wiebke schreef:

Maar zij weet dat ze niet op de fluit kan spelen, dus dat zal ze dan ook niet doen om dit soort reacties te voorkomen. Maar jij weet niet dat je niet kan zingen (dat idee krijg ik iig) en toch doe je het. Dan vraag je toch om dit soort reacties?[/quote]
Nee, je vraagt er dan niet om. Je vraagt om tips :) Van Paardliefj heb ik bvb in pb al wat tips gekregen :)

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 11:57

En die tips worden gegeven! Alleen je gebruikt ze niet en gaat capslock gebruiken in je reacties.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 11:59

_baxter_ schreef:
En die tips worden gegeven! Alleen je gebruikt ze niet en gaat capslock gebruiken in je reacties.

Welke tips? Paardliefj zei alles via pb dus ik snap je punt niet?

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:00

Zie quotes die ik als laatste heb gepost.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 12:02

_baxter_ schreef:
Zie quotes die ik als laatste heb gepost.

Ik zeg het toch dat er daar bijna geen tips in staan?

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:03

Ik zie toch echt vaak tips in die quotes hoor, denk dat je een bril nodig hebt.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 12:03

_baxter_ schreef:

Ja de tip die steeds terugkomt is. Ga op zangles. Dat is geen tip :)

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:04

Ik vind dat wel een tip. Weet je wel wat tips zijn? :')

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 12:06

_baxter_ schreef:
Ik vind dat wel een tip. Weet je wel wat tips zijn? :')

Ja, ik weet wat tips zijn. Maar voor mij is dat geen tip :).
Weet je waarom niet? Je zou het topic is beter lezen :)
Dan weet je dat ik niet kan gaan op zangles en dat dit dus voor mij geen tip is:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:07

Ik denk dat JIJ het topic eens door moet lezen.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 12:08

Bizzybijtje schreef:
Ik denk dat JIJ het topic eens door moet lezen.

Heb ik al verschillende keren gedaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:09

vezzie schreef:
_baxter_ schreef:

Ja de tip die steeds terugkomt is. Ga op zangles. Dat is geen tip :)

Technisch gezien is de tip; ga op zangles WANT via internet kun je geen goede tips geven omdat je erbij moet zijn. Kun je het niet betalen? Jammer, dan houdt het op.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:09

Joh, ik zie in dit topic al net zoveel tips staan als ik in één zangles krijg zo ongeveer! Je kan wel blijven doorhameren dat je zogenaamd geen tips krijgt maar dat maakt het bord voor je kop alleen maar groter, sorry dat ik het zo moet zeggen!

Je hebt al zat tips gekregen, je wilt ze alleen niet horen. Je wilt alleen maar eigenwijs zijn.

Nog één keer:

1. Let op je ademhaling. Adem vanuit je buik.
2. Let op je Engelse uitspraak, ga deze oefenen.
3. Maak je noten goed af.
4. Denk om je ritme (en ja, ik heb ook jarenlang dwarsfluit gespeeld en dat wil niet meteen zeggen dat je ritme goed is).
5. Probeer meer voor in je mond te zingen. Doe ook je mond goed open om de klank er mooi uit te laten komen.
6. Op Youtube zijn genoeg zanginstructie-filmpjes te vinden, ga daar eens naar kijken als je geen zangles wilt/kunt nemen.
7. NEEM DE ADVIEZEN VAN ANDEREN AAN IPV OVERAL TEGENIN TE GAAN!!! Anders leer je nooit iets namelijk! ;)

Dit zijn allemaal tips, TS, ook al is het misschien niet datgene wat jij wilt horen. En ze zijn allemaal al eens voorbij gekomen in dit topic. En je hebt aan allemaal iets, als je je er maar voor openstelt.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 12:12

pniekepnak schreef:
Joh, ik zie in dit topic al net zoveel tips staan als ik in één zangles krijg zo ongeveer! Je kan wel blijven doorhameren dat je zogenaamd geen tips krijgt maar dat maakt het bord voor je kop alleen maar groter, sorry dat ik het zo moet zeggen!

Je hebt al zat tips gekregen, je wilt ze alleen niet horen. Je wilt alleen maar eigenwijs zijn.

Nog één keer:

1. Let op je ademhaling. Adem vanuit je buik.
2. Let op je Engelse uitspraak, ga deze oefenen.
3. Maak je noten goed af.
4. Denk om je ritme (en ja, ik heb ook jarenlang dwarsfluit gespeeld en dat wil niet meteen zeggen dat je ritme goed is).
5. Probeer meer voor in je mond te zingen. Doe ook je mond goed open om de klank er mooi uit te laten komen.
6. Op Youtube zijn genoeg zanginstructie-filmpjes te vinden, ga daar eens naar kijken als je geen zangles wilt/kunt nemen.
7. NEEM DE ADVIEZEN VAN ANDEREN AAN IPV OVERAL TEGENIN TE GAAN!!! Anders leer je nooit iets namelijk! ;)

Dit zijn allemaal tips, TS, ook al is het misschien niet datgene wat jij wilt horen. En ze zijn allemaal al eens voorbij gekomen in dit topic. En je hebt aan allemaal iets, als je je er maar voor openstelt.

Wel dan heb ik over sommige van deze tips toch wel werkelijk gekeken.
Sorry daarvoor.
Bedankt om ze allemaal in puntjes te zetten. Ik probeer hier wel op te letten, maar vaak omdat mensen het verschil niet horen, zeggen ze meteen dat je er geen rekening mee houdt. Terwijl dat wel zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:13

Probleem is dat, om dat allemaal te controleren, je een deskundige nodig hebt...

Ts, blijf je nou je kop in het zand steken of begrijp je nou eens dat we je via internet niet fatsoenlijk kunnen helpen?

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:13

Schat leg je er gewoon bij neer, je kunt niet zingen.
De enige manier om in elk geval wat minder vals te leren zingen is zangles.
Dat is de enige tip die mogelijk is voor je, mocht je dit niet willen helaas pindakaas. ;)

Zelfs al had je een schitterende stem met die reacties van je zou ik er als nog geen goed woord voor over hebben :n

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 12:15

Lobke_ schreef:
Schat leg je er gewoon bij neer, je kunt niet zingen.
De enige manier om in elk geval wat minder vals te leren zingen is zangles.
Dat is de enige tip die mogelijk is voor je, mocht je dit niet willen helaas pindakaas. ;)

Zelfs al had je een schitterende stem met die reacties van je zou ik er als nog geen goed woord voor over hebben :n

Ik weet dat ik in het begin heb overdreven, maar zij moesten ook niet zo hard zijn ze kunnen dat op een zachtere manier zeggen, zoals jij nu doet :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:16

vezzie schreef:
Dat vind ik een nuttige tip :)

vezzie schreef:
... maar ik verwacht tips en begin nou niet te zeggen dat ze gegeven zijn, want dat zijn ze niet :).

Op het ene moment zie je wel tips, dan weer niet. Ik snap het niet zo meer eerlijk gezegd. Ik vraag me ook echt serieus af wát je nou precies wil horen. Er zijn legio tips gegeven hier, maar de belangrijkste blijft nog: ga op zangles of zoek een kennis die wel verstand heeft van zingen.

Heel eerlijk? Ik heb het nummer niet afgeluisterd. Ik vond het heel vals en je Engelse uitspraak vind ik slecht. Ik stoor me daar zo aan dat ik het niet af heb kunnen luisteren.