Vorderingen als tekenaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:35

Een van m'n kleutertekeningen, jaartje of 4/5 jaar oud dus (mijn moeder heeft de tekst eronder geschreven).

Afbeelding

:')

Ik had op jonge leeftijd al veel te veel fantasie, neem bijv. de monsterpinda :') of mijn collectie van zelfbedachte dieren (compleet met schitterende schrijffouten _O- )

Behalve de koe zijn de tekeningen van iets latere leeftijd, ik was 6/7. :) Gewoon een aantal uitgekozen, was een gigantische stapel (van deze leeftijdsperiode) en dat was alleen nog maar het werk dat ik thuis had gemaakt en niet m'n schoolwerk, dat heb ik nog niet bekeken.

Twee van mijn eerste stillevens. :))
(En hier de 2e)

En een tekening voor mijn hamster. :+

Draak

Gier :D
Afbeelding

En een soort... worm? Geen idee wat het is eigenlijk. :')

En iets met een paard, compleet met tandjes. :')

Uilen met pen.

Vogel met aquarelverf.

En tot slot, meervallen. :D

NAIWHL

Re: Vorderingen als tekenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:40

_/-\o_ geweldig!
Ik ga ook op zoek naar mijn kindertekeningen de volgende keer dat ik bij mijn ouders ben

Maar die tekening van het paard met tanden zit ik nog om te lachen _O- _/-\o_

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:41

Silverstorm, erg mooi overzicht !
Leuk om te zien :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:41

Ik lag ook helemaal dubbel toen ik die stapel door ging kijken... vooral toen ineens die worm tegenkwam.. :')
Het is echt leuk om terug te zien die dingen.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:43

hihi geweldig.... kan me voorstellen dat je helemaal dubbel hebt gelegen. Wat een geweldige fantasie had je op die leeftijd al, en dan het wijze slotwoord op de verzameling fantasiediertjes... geweeeeeldig :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:44

haha Bente, huisjesslak en kameelspin :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:44

Ja, ik had er een handje van om mijn eigen encyclopedieën te schrijven en te illustreren. :')

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:47

haha fiffill, geweldig _O- en wat een fantasie!

Jou monsterpinda doet me trouwens denken aan mij vliegende gevulde koek die ik vroeger eens getekend heb :') compleet met gemene mond en nootje in het midden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:52

Vliegende gevulde koek? _O- Geweldig.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:53

lau4lau schreef:
haha fiffill, geweldig _O- en wat een fantasie!

Jou monsterpinda doet me trouwens denken aan mij vliegende gevulde koek die ik vroeger eens getekend heb :') compleet met gemene mond en nootje in het midden.

_/-\o_ _/-\o_ :') :')

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:56

Ik heb laatst getekent (na jaren)zie hier het resultaat:
Afbeelding

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:32

Ooooh Fiffil, dat van die zelfbedachte dieren deed ik ook! En wat ik ook deed was samen met een vriendinnetje op papier machines ontwerpen voor de meest idiote producten die niet bestonden (meestal "lekkere" dingen, zoals suikerspinsoep, barbequevla), en die dan helemaal uittekenen en dan moest het qua productielijn helemaal kloppen. Wat een fantasie :')
Geweldig om te zien! Mijn kinderwerk ligt in een map bij mijn ouders in de berging... Moet ik ook weer es terugzoeken :j

By the way, ik heb jaren en jaren zonder enige vorm van raster gewerkt, domweg omdat ik niet van het bestaan van die manier van werken wist, altijd in m'n uppie zomaar wat uitgezocht en ik wist niet beter of je schetste uit de hand. Tot ik een beamer cadeau kreeg en de contouren kon projecteren... Wat een verademing, scheelde soms uren werk! Ik "kan" nu dus echt wel schetsen als het moet, mezelf geleerd, maar ik zet het contour en ruw de plaatsing van dingen als ogen en grove schaduwen, nu altijd met de beamer. Pure gemakzucht! Nog steeds geen raster, ik pas idd soms, zeker als ik een dier goed ken, juist graag kleine dingen aan die op de foto minder mooi overkomen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:32

geweldig die junior tekeningen :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:34

Trouwens, ik had een vraagje aan jullie, ik las namelijk iets over de kunstacademy hier en vroeg me af wie hier
allemaal op de kunstacademy hebben gezeten?

Ik zit er al een tijdje aan te denken om dat te gaan doen, maar bij mijn weten kun je er verder niks mee worden,
of valt dat heel erg mee ? Hoe is het jullie bevallen? Ik ben nameliijk erg benieuwd naar ervaringen :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:43

Ik heb bewust gekozen niet naar een kunstacademie te gaan. Ben wel naar open dagen geweest, portfolio laten zien en heb daar goede reacties op gekregen. Maar fulltime kunstenaar hoeft voor mij gewoon niet. Ik heb echt intellectuele uitdaging nodig (als in: vraagstukken uitzoeken, dingen oplossen), dus van alleen maar creatief werken zou ik niet gelukkig worden denk ik. En er zijn toch andere dingen die ik 'belangrijker' vind en waar ik met mijn werk aan wil bijdragen. :) Het enige wat ik me nog wel kan voorstellen is leraar of therapie, maar dat zou dan meer zijn omdat ik werken met kinderen erg leuk vind dan vanwege het kunstenaars-aspect daarvan. Mijn 'kunst' zie ik dus als (grote) hobby. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 29-08-11 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:48

hmmm.. oke ja daar heb je natuurlijk wel gelijk in, voor mij is tekenen ook niet alles.
Naast tekenen doe heb ik nog verschillende hobbys waaronder dus de paardensport..
Maar ik heb echt nog geen flauw idee wat ik zou willen worden, echt niet..

Daarom ben ik ook erg benieuwd wat de kunstacademy nou precies in houd en wat de ervaringen zijn.
Je portfolio laten zien, heb je gewoon allemaal tekeningen mee genomen? :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:53

Volgens mijn is kunstenaar net zoiets als arts: Dat is geen baan, dat bén je. :)

Ik had gewoon een grote map volgeladen met tekeningen en schilderijen en schetsen (dummy's vinden ze erg leuk), die kon je dan laten zien aan studenten en docenten om feedback te krijgen. Was erg leuk, ze wisten er bij iedereen een paar sterkte punten uit te halen maar ook tips waar je meer aan zou kunnen werken mocht je de toelatingstest willen overwegen. Ik heb daar toen de tip gehad om meer verhalend te gaan werken, achtergronden te gaan maken, onderwerpen in een context te plaatsen, kortom iets te zeggen met een tekening. "Ja, na twee tekeningen geloven we wel dat je paardenhoofden kunt maken." :))

Citaat:
de monsterpinda

Raap me op. :') _O-
Laatst bijgewerkt door Elanor op 29-08-11 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:55

haha oke, ja dat zullen ze bij mij ook wel zeggen als ik mijn werkjes zou laten zien :D

Wat zijn dummys trouwens :=
Maar schilderijen in een mapje doen? Wauw respect , hoe heb je dat gedaan :')

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:04

Een dummy is een schetsboekje waar je je ideeën, oefeningen en andere frupsels in verzamelt. Ik heb er eigenlijk standaard eentje bij me, ideaal voor als je in de trein zit en je verveeld. Mijn schilderijen zijn over het algemeen aquarellen dus het scheelt dat het geen opgespannen doeken zijn. En het is geen map"je": ik heb een map van 1.25 bij 1,00 m met van die insteekhoezen, daar gaat best wat in hoor. :D

Op STW zijn trouwens best wat topics te vinden over wel/niet naar een kunstacademie gaan geloof ik, wellicht kun je daar ook nog eens kijken, staat vast handige info. :j

Ik had toen trouwens één tekening met (een minimale) achtergrond mee, waarvan ik nog had getwijfeld of ik hem wel in mijn map zou stoppen: http://fleurstolk.daportfolio.com/gallery/166897#17. Van deze waren ze dus helemaal weg, véél meer dan van mijn gedetailleerde portretten. :)) Dat vond ik toen wel een beetje stom eerlijk gezegd, maar nu begrijp ik wel wat ze ermee bedoelden en ben ik erg blij met het zetje dat ik toen heb gekregen. :j
Laatst bijgewerkt door Elanor op 29-08-11 21:08, in het totaal 4 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:05

Oke, ja dan past t wel :D
Bedankt , ik zal daar eens gaan kijken :j

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:12

Citaat:
de monsterpinda

_O- _O-

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:12

voor mij was kunstacademie meer het tijd vrijmaken om eraan te kunnen werken. K heb al diploma's directiesecretaresse en office manager en jaren gewerkt voordat de kunstacademie in beeld kwam. k vond het gewoon wel eens fijn om ook een andere kant te ontwikkelen. na de kunstacademie heb ik gewoon weer een baan gezocht die bij mijn diploma's past en de ervaring(creatieve ontwikkeling) in mijn rugzak gedaan, heb er wel veel baat bij bij mijn huidige baan moet ik zeggen. denkwijze is totaal veranderd en die tijd van zelfonderzoek met coaching is gewoon geestverrijkend :D

maar als je het overweegt, zoek goed uit wat je wilt en wat de school biedt. mijn school bood namelijk totaal geen lessen in tekenen/schilderen oid. andere scholen hebben dat weer wel. om even een belangrijk voorbeeld te noemen.

Toelating was idd gewoon een bunch werk meeslepen en kunnen vertellen over je werk + een voorbereide opdracht (stuk schrijven over twee schilderijen en dit mondeling toelichten) + een aantal werkopdrachten op de dag zelf.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:17

Klinkt ook erg mooi SilverStorm, bij jouw insteek en zo'n type school kan ik me wel echt wat voorstellen (wie weet ik dan toch ooit ook nog!). :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:19

Oke, dus je werk moet wel aan de eisen voldoen voordat je word toegelaten?
hmmm.. ik weet het dus echt niet he, wat voor opleiding ik na mijn TL of eventueel nog Havo te gaan doen..

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:23

Babe, die laatste _/-\o_ _/-\o_

Dan is er toch nog hoop voor mij, haha nee dat word hem niet :Y)