[INFO] Creatief muzikaal!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

Re: [CENTRAAL] Creatief muzikaal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:40

Okee :) thanks :D
ik ga nu even klaar maken en dan de stad in :) kijken of ze wat boekies hebben liggen :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 12:32

JA!
Ik speel nu een half jaar acoustische gitaar. Ik heb elke week privé les. Ik speel op deze gitaar:
http://www.dv247.com/assets/products/32981_l.jpg
Een Yamaha APX-500 zwart: een smalle gitaar.

Ik wil nu toch ook elektrisch gaan spelen en dat wordt dan een:
Afbeelding
Fender Stratocaster

Ik ben geen talent maar vind het ERG leuk!

Ik ben nu ook begonnen met drummen. ERG leuk! Dit ligt mij persoonlijk beter. Als ik ruimte had voor een drumstel...!

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:37

Heeft iemand de bladmuziek van Coldplay-trouble liggen?
kan hem nergens vinden op internet..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:22

doriss schreef:
met Slaggitaar leer je veel verschillende akkoorden en verschillende slagjes, die kun je dan zelf toepassen in de liedjes die je wil spelen. Bijna alle popmuziek is terug te vinden op internet, netjes uitgewerkt met lyrics en chords :j

Zo ben ik inderdaad ook begonnen, ik wilde het ook van mezelf leren. Gewoon op internet akkoorden opgezocht (aan een vriend gevraagd hoe je die akkoorden moest lezen, want dat snapte ik eerst niet haha, nu wel :) ) en als je dan wat akkoorden kan spelen gewoon liedjes opzoeken.
Het makkelijkst vind ik om liedjes op te zoeken die je echt goed kent, dan hoor je snel of je goed of fout zit en weet je ook welk slagpatroon je kan spelen.

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:54

*blaast*
het topic weer wat leven in. :Y)

Ik heb dit nummer opgevoerd met een vriendin op school, zij zingt en ik speel piano.
dit is de oude versie, bij de nieuwe versie is vooral de piano stukken beter, ik kon hem hier nog maar net. En het gaat allemaal een beetje langzaam en niet helemaal in het ritme en het tweede refrein gaat ook nog niet helemaal lekker maargoed :Y)

Tips zijn altijd welkom :j

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:01

Met toestemming van de mods, tijd om dit topic weer leven in te blazen! :)

Hoe is het met de muzikale bokkers, hebben we nog muziek gemaakt? :)ddd

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:46

Kwam het topic net tegen hihi!

Ik speel bugel sinds m'n 8e. Ondertussen heb ik het met m'n trouwe bugeltje geschopt tot 1e solo bugelist hier in de fanfare :) Helaas is mijn bugel na 15 jaar trouwe dienst (voor mij heeft iemand anders er 3 jaar op gespeeld) 2 weken geleden afgeschreven. -O- 9 juni halen we 2 nieuwe bugels op proef op. Een Yamaha en een Courtois. Ik heb nu al een Courtois dus stiekem heb ik de keuze al een beetje gemaakt, maar ik wil de Yamaha toch ook nog wel een klein kansje geven.

Naast bugel speel ik sinds een paar weken ook trompet in de dweilband die bij de fanfare hoort. Is ook hartstikke leuk. Lang leve de lol, zeg maar :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:20

Leuk! Eerder had ik gereageerd dat ik gitaar speelde... Dit doe ik nog maar sporadisch. Eigenlijk een slechte start gehad in het leren ervan (kreeg Pfeiffer, oefende heel weinig) en ben later gaan drummen en dat gaat ZOVEEL beter en vind ik ook leuker :-). Ik ben aan het sparen voor een drumstel, maar ik wil per se een klein Jazz drumstel, een Gretsch in een mooie kleur, ha ha.

Inmiddels speel ik ook accordeon. HEEL moeilijk, maar het gaat me goed af en ik oefen/ les heel trouw. Ik wil nu wel eens een instrument ECHT goed leren bespelen en het lijkt te lukken, al ben ik er nog lang niet! Ik speel trouwens een Hohner Verdi II, een piano-accordeon.

Ik heb ook overwogen om Sax te leren spelen, maar daar wacht ik nog maar even mee :-). Maar is ook mooi :-).

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:43

Sax is ook leuk! Mijn moeder speelt saxofoon. Eerst speelde ze alt, maar nu ze wat ouder is en alle snelle riedeltjes niet zo goed meer gingen speelt ze nu tenor. Mijn vriend drumt, die heeft een Gretsch, een hele mooie.

De 2 bugels die ik 9 juni mag gaan proberen zijn deze:

Afbeelding
De Courtois

Afbeelding

De Yamaha

Ik ben nu al helemaal verliefd op de Courtois :o Maar ik probeer er maar zo neutraal mogelijk in te gaan, hij moet toch in het orkest passen. De dirigent is ook helemaal weg van Courtois.
Alleen 1 nadeel; gezien mijn bugel al oud is, is die nog in Frankrijk gemaakt in hun fabriek. Nu worden ze in Duitsland gemaakt en schijnen ze achteruit gegaan te zijn. Daarom wil ik ze eerst horen en er even op spelen.. Wordt nog moeilijk. Normaal krijg je een instrument toegewezen door de fanfare maar ik mag 'm gewoon zelf uitzoeken.. Er gaat nog iemand mee, anders laat ik die wel kiezen.
Of ik laat me gewoon blinddoeken zodat ik niet kan zien op welke ik speel :P

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:46

Accordeon is ook heel gaaf astrid! :)

Lastige keuze Warbling! Ik heb geen verstand van blaasinstrumenten, dus ik kan je weinig advies geven := Bugel is wel een mooi instrument, een heel fijn geluid :j

Ik zit sinds kort in een bandje, en zondag hadden we ons eerste optreden. Het is allemaal nog heel pril, we hebben pas 3 keer met zijn vieren gespeeld, dus het reportoire is nog erg klein. We zijn met zijn 4en, een drummer, een gitarist/zanger, een accordeonist en ik op de contrabas :)
Het liedje is een eigen nummer, geschreven door onze gitarist :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:44

Ik wist niet wat een Bugel was! Maar Kyteman heeft toch ook zo'n ding? Dacht altijd dat het een trompet was waar hij op speelde...

En ohh... een Gretsch, wat voor een? Ik wil een met Maple wood, staat nu op MP voor EUR2,500... Maar ZO gaaf, drum ook voornamelijk Jazz/ Blues (in les).

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:46

oh, ik was dit topic al helemaal weer vergeten :oo
ik speel nog steeds elke dag gitaar en wil binnenkort wat opnemen denk ik
maar dat weet ik nog niet zeker :o

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:01

Kyteman heeft ook een bugel ja ;) Ook een trompet hoor. Wordt vaak afgewisseld. Een bugel heeft een onwijs mooi geluid, maar is wel een stuk zachter. Vaak als we buitenoptredens hebben en ik zit alleen of we zijn maar met 2 1e bugels heb ik meestal een trompet. Daar komt net een bak meer geluid uit haha :P

Hij heeft de Catalina Maple: http://www.gretschdrums.com/?fa=drums&sid=573 := Sorry als ik je nu jaloers gemaakt heb Ik drum er ook wel eens op, hij geeft me wel eens "les". En zo geef ik hem wel eens trompetles 8-)

@Doris: Wat een gave instrumenten allemaal! Contrabas is ook supermooi zeg. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 23:49

Leeeukk hij is er weer :D
Ik ben inmiddels verhuisd dus geen piano meer tot mijn beschikking :(

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:52

Het HK-topic is een beetje dood volgens mij...

Ik speel klassiek piano *\o/* en sinds kort zing ik, maar dat moet nog een beetje op gang komen :Y)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:31

Warbling schreef:
Kyteman heeft ook een bugel ja ;) Ook een trompet hoor. Wordt vaak afgewisseld. Een bugel heeft een onwijs mooi geluid, maar is wel een stuk zachter. Vaak als we buitenoptredens hebben en ik zit alleen of we zijn maar met 2 1e bugels heb ik meestal een trompet. Daar komt net een bak meer geluid uit haha :P

Hij heeft de Catalina Maple: http://www.gretschdrums.com/?fa=drums&sid=573 := Sorry als ik je nu jaloers gemaakt heb Ik drum er ook wel eens op, hij geeft me wel eens "les". En zo geef ik hem wel eens trompetles 8-)

@Doris: Wat een gave instrumenten allemaal! Contrabas is ook supermooi zeg. :D

Nohh, die Gretsch! TE GEK! Nu wil ik er helemaal een. Ik drum voornamelijk jazz/ blues; laatst ook met kwasten geprobeerd. Maar mijn leraar is een rocker (speelt in Miracle, DE Queen cover band) dus die vindt dat niks. Ik speel nu veel met zijn split sticks, is wat gemakkelijker (en hij weet ook hoe het werkt).

Ik vind Kyteman geweldig, vooral "Sorry", kun je dat ook spelen? Ik ga wel naar Norh Sea Jazz, komt Kyteman ook weer! Alleen op Zondag (ik ga Vrijdag).

Morgen weer Accordeonles (elke week), gaat heel goed. Je moet je wel heel erg concentreren, pft.

En van de winter (als ik geen tennisles meer heb) ga ik Sax beginnen. De Alt is de kleinere, toch? Ik moet me er nog in verdiepen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 08:14

We moeten het in houden! :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:53

Geen idee of ik Kyteman kan spelen :+ Ben niet echt fan ofzo, heb 'm gezien op Pinkpop :P Misschien dat ik het wel zou kunnen, misschien ook niet haha. Geen idee.

De kleinste sax is de sopraansax, dan altsax,tenorsax, baritonsax, bassax. Dan heb je er nog wel een aantal, maar die worden volgens mij helemaal niet zo vaak gebruikt, heb ik ook nog nooit gezien. Onder andere een soprillo, sopranino, contrabassax en subcontrabassax. Geen idee wat ze doen :')

Hier kan je wel veel info vinden http://nl.wikipedia.org/wiki/Saxofoon
Het is wel gebruikelijk om op altsax te beginnen en dan eventueel naar een ander over te stappen :j Tenminste, bij ons in de fanfare wel.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:08

Wohoo, gaaf topic! *\o/*

Ik speel sinds mijn achtste piano, nu 6 jaar. Nog niet zo heel lang dus :o maar ik vind het wel erg gaaf. Ik heb een supercreatieve en inspirerende leraar, die me naast klassieke muziek ook pop en improvisatie leert (als ik jazz of blues zou willen leren zou ik dat bij wijze van spreken maar moeten zeggen en ik zou al een hele berg stukjes voor m'n neus krijgen :D alleen ligt mijn voorkeur toch echt bij klassiek, pop en sommige filmmuziek). Zo af en toe verzin ik ook eens een stukje, zoals deze van alweer een hele tijd geleden. Let niet teveel op de opnamekwaliteit mijn verbluffende cameratechniek :')

Nu ik het zo terugluister hoor ik dat ik heel 'duwend' aan het spelen ben... Niet een al te beste indicatie van mijn niveau op dit moment :') Op het moment ben ik bezig met The heart asks pleasure first uit de film The Piano. Ik zal binnenkort weer eens wat opnemen! Heeft iemand nog een tip voor een betere geluidskwaliteit?

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:08

Ik ben op zoek naar advies van gitaristen, het gaat om het volgende:
Voor mijn slagen krijg ik van mijn ouders een gitaar, en ik wil graag een 6 snarige, semi akkoestische gitaar met stalen snaren. Nu ben ik vanmorgen in de muziekwinkel geweest, veel verschillende gitaren mogen proberen, en ik kom uit op de Tanglewood TW28 SLN CE. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze gitaar?
http://www.klundertmuziek.nl/45777-West ... N-CE/.html
Linkje, dit is hij dus :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 13:08

doriss schreef:
Voor mijn slagen krijg ik van mijn ouders een gitaar, en ik wil graag een 6 snarige, semi akkoestische gitaar met stalen snaren. Nu ben ik vanmorgen in de muziekwinkel geweest, veel verschillende gitaren mogen proberen, en ik kom uit op de Tanglewood TW28 SLN CE. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze gitaar?

Ik ken deze niet. Ik heb zelf een Yamaha APX500 en volgens mij voldoen deze ook aan je wensen. Al geprobeerd? Ik ken heel veel tevreden gebruikers, ook omdat de klankkast smaller is. Vrouwelijk :-).

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:27

:wave: ik heb m'n nieuwe bugel (voor de trieste afloop van m'n vorige, zie een paar posts terug :') ) een Yamaha Custom Z. Ben er heel blij mee, hij speelt heerlijk, stemt goed en klinkt loepzuiver zonder trillinkjes :+: hij is nu nog van de vereniging, maar ik wil toch ff kijken of ik hem een keer over kan kopen.. Wellicht over een jaartje of 2 :)

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:44

astridastrid schreef:
doriss schreef:

Ik ken deze niet. Ik heb zelf een Yamaha APX500 en volgens mij voldoen deze ook aan je wensen. Al geprobeerd? Ik ken heel veel tevreden gebruikers, ook omdat de klankkast smaller is. Vrouwelijk :-).

Yamaha heb ik niet geprobeerd, die hadden ze niet in de muziekwinkel hier.. Ik heb wel heel veel andere merken en types geprobeerd, maar deze speelde toch wel echt het fijnst, en paste het best bij mijn wensenlijstje, dus nu mag ik mijzelf de trotse eigenaar noemen van dit instrument :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:57

Gefeliciteerd meiden, met jullie nieuwe instrumenten! Foto van de Bugel???
Ik spaar nog steeds voor mijn droom-Gretsch drumstel, Jazz set in lichte kleur hout... Zucht... En ondertussen oefen ik lekker door op de Tama set van mijn drum-instructeur :-).
Ook Accordeon gaat nog steeds door, we gaan erg hard, we fietsen er door heen. Weinig bladmuziek van te vinden. Ik heb trouwens een leen-Accordeon op dit moment en jeetje! Wat zijn die dingen duur!
In de winter dus ook Sax beginnen, ik kijk nu al allemaal instructie-films op internet al!

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:57

Jeetje Astrid, wat een hoop instrumenten! :oo Gaaf hoor, dat je dat allemaal kan? +:)+