thanks
ik ga nu even klaar maken en dan de stad in
kijken of ze wat boekies hebben liggen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
thanks
kijken of ze wat boekies hebben liggen

doriss schreef:met Slaggitaar leer je veel verschillende akkoorden en verschillende slagjes, die kun je dan zelf toepassen in de liedjes die je wil spelen. Bijna alle popmuziek is terug te vinden op internet, netjes uitgewerkt met lyrics en chords
) en als je dan wat akkoorden kan spelen gewoon liedjes opzoeken. 

Helaas is mijn bugel na 15 jaar trouwe dienst (voor mij heeft iemand anders er 3 jaar op gespeeld) 2 weken geleden afgeschreven.
9 juni halen we 2 nieuwe bugels op proef op. Een Yamaha en een Courtois. Ik heb nu al een Courtois dus stiekem heb ik de keuze al een beetje gemaakt, maar ik wil de Yamaha toch ook nog wel een klein kansje geven.
. Ik ben aan het sparen voor een drumstel, maar ik wil per se een klein Jazz drumstel, een Gretsch in een mooie kleur, ha ha.
. Maar is ook mooi
.

Maar ik probeer er maar zo neutraal mogelijk in te gaan, hij moet toch in het orkest passen. De dirigent is ook helemaal weg van Courtois.

Bugel is wel een mooi instrument, een heel fijn geluid 

Ook een trompet hoor. Wordt vaak afgewisseld. Een bugel heeft een onwijs mooi geluid, maar is wel een stuk zachter. Vaak als we buitenoptredens hebben en ik zit alleen of we zijn maar met 2 1e bugels heb ik meestal een trompet. Daar komt net een bak meer geluid uit haha 
Sorry als ik je nu jaloers gemaakt heb Ik drum er ook wel eens op, hij geeft me wel eens "les". En zo geef ik hem wel eens trompetles 
Warbling schreef:Kyteman heeft ook een bugel jaOok een trompet hoor. Wordt vaak afgewisseld. Een bugel heeft een onwijs mooi geluid, maar is wel een stuk zachter. Vaak als we buitenoptredens hebben en ik zit alleen of we zijn maar met 2 1e bugels heb ik meestal een trompet. Daar komt net een bak meer geluid uit haha
Hij heeft de Catalina Maple: http://www.gretschdrums.com/?fa=drums&sid=573Sorry als ik je nu jaloers gemaakt heb Ik drum er ook wel eens op, hij geeft me wel eens "les". En zo geef ik hem wel eens trompetles
@Doris: Wat een gave instrumenten allemaal! Contrabas is ook supermooi zeg.
Ben niet echt fan ofzo, heb 'm gezien op Pinkpop
Misschien dat ik het wel zou kunnen, misschien ook niet haha. Geen idee.
Tenminste, bij ons in de fanfare wel. 
maar ik vind het wel erg gaaf. Ik heb een supercreatieve en inspirerende leraar, die me naast klassieke muziek ook pop en improvisatie leert (als ik jazz of blues zou willen leren zou ik dat bij wijze van spreken maar moeten zeggen en ik zou al een hele berg stukjes voor m'n neus krijgen
alleen ligt mijn voorkeur toch echt bij klassiek, pop en sommige filmmuziek). Zo af en toe verzin ik ook eens een stukje, zoals deze van alweer een hele tijd geleden. Let niet teveel op de opnamekwaliteit mijn verbluffende cameratechniek
Op het moment ben ik bezig met The heart asks pleasure first uit de film The Piano. Ik zal binnenkort weer eens wat opnemen! Heeft iemand nog een tip voor een betere geluidskwaliteit?
doriss schreef:Ik ben op zoek naar advies van gitaristen, het gaat om het volgende:
Voor mijn slagen krijg ik van mijn ouders een gitaar, en ik wil graag een 6 snarige, semi akkoestische gitaar met stalen snaren. Nu ben ik vanmorgen in de muziekwinkel geweest, veel verschillende gitaren mogen proberen, en ik kom uit op de Tanglewood TW28 SLN CE. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze gitaar?
http://www.klundertmuziek.nl/45777-West ... N-CE/.html
Linkje, dit is hij dus
.
ik heb m'n nieuwe bugel (voor de trieste afloop van m'n vorige, zie een paar posts terug
) een Yamaha Custom Z. Ben er heel blij mee, hij speelt heerlijk, stemt goed en klinkt loepzuiver zonder trillinkjes
hij is nu nog van de vereniging, maar ik wil toch ff kijken of ik hem een keer over kan kopen.. Wellicht over een jaartje of 2
astridastrid schreef:doriss schreef:Ik ben op zoek naar advies van gitaristen, het gaat om het volgende:
Voor mijn slagen krijg ik van mijn ouders een gitaar, en ik wil graag een 6 snarige, semi akkoestische gitaar met stalen snaren. Nu ben ik vanmorgen in de muziekwinkel geweest, veel verschillende gitaren mogen proberen, en ik kom uit op de Tanglewood TW28 SLN CE. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze gitaar?
http://www.klundertmuziek.nl/45777-West ... N-CE/.html
Linkje, dit is hij dus
Ik ken deze niet. Ik heb zelf een Yamaha APX500 en volgens mij voldoen deze ook aan je wensen. Al geprobeerd? Ik ken heel veel tevreden gebruikers, ook omdat de klankkast smaller is. Vrouwelijk.
.
Gaaf hoor, dat je dat allemaal kan?