Mijn atc's staan inmiddels ook op mijn blog. www.janiquegorter.blogspot.com Nog mensen die willen ruilen? Moet nu morgen toch al naar de post om er een op te sturen naar z'n nieuwe baasje
Oh wauw, die is leuk zeg! ik ga ook weer eens iets tekenen.. alleen geen idee wat. =)
Nooor_
Geplaatst: 04-02-11 22:25
Ik heb een begin gemaakt: Maar ik weet niet wat ik er voor moet zetten, waar hij heen sluipt? misschien een muisje oid dacht ik. Het was trouwens het idee dat het alleen het silhouet (sorry, weet niet precies of ik het goed schrijf ) zichtbaar was... Maar dat heb ik nu nog niet helemaal goed ingekleurd
en dit was nog een nieuwe die ik had: de kleur is een beetje vreemd geworden hier; de 'krulletjes' zijn zwarte fineliner, en het ruitpatroontje is 'gewoon' potlood, zoals je het ziet aan de onderkant.
Ik heb m afgemaakt; hij is nog iets te lang had m 1 cm te lang gemaakt dus het achterbeen v. d. kat gaat er af (precies)
Nog iets aan doen? of niet?
Patriciavt
Geplaatst: 08-02-11 14:32
Geinspireerd door de prachtige kikkers van Fnanne, en een afspraak met een vriendin om te gaan tekenen om er ook écht tijd voor vrij te maken (ik maak gewoon onvoldoende tijd om even lekker te gaan zitten ) heb ik ook een kikker geknuteld..
Mijn favo tekenspul; OI-inkt met aquarelpotloden.
Nooorme, ik vind je ideeen érg leuk, maar je uitwerkingen nog wat simpel Wat kleur, schaduwen, contrast en verschillende materialen kunnen je kaartjes véél levendiger maken!
Ik heb m nu nog beter met echt alleen silhouetten gemaakt; gewoon ingekleurd met zwarte stift
Patriciavt; ja, ik weet dat het wat simpel is ik houd wel van tekenen, maar mn beste tekening komt niet eens dicht bij realistisch Ik ben ook veel aan t oefenen, maar t wil (nog) niet echt lukken maarja, ik ga gewoon door met oefenen, en dan moet het uiteindelijk wel komen (hoop ik)
Nooorme, het leuke van ATC is dat álles mag en niets moet. Mijn kikker is ook het verre van realistisch door de 'cartoon' achtige manier van tekenen, de strakke lijnen en niet de schaduwen zoals je ze 'in het echt' tegen zou komen. Toch heb ik geprobeerd er zoveel mogelijk kleur en leven in te stoppen, zodat er veel punten zijn om naar te kijken. Dát is leuk, dat mensen je kaartje zien en steeds nog iets nieuws ontdekken, een stukje andere kleur, schaduwen, vormen.
Bij je kaartje met de silhouetten, die simpel maar wel heel erg leuk gevonden zijn, zou je bijv. erover na kunnen denken om met de achtergrond iets te doen. Felle kleuren, vormen en figuren of gewoon een mooie achtergrondkleur (je zou ook eens met een gekleurt ATC kaartje kunnen werken) Er zijn zóveel mogelijkheden om je kaartjes een beetje leven te geven
Het belangrijkste is gewoon lekker doen, oefenen en zien wat jij het fijnste vind om mee te werken! En vanuit daar lekker experimenteren! Doe bijv. voor je aan je daadwerkelijke ATC begint, eens wat dingen oefenen op een doodsimpel printerpapier. Vormen, schaduwen, verschillende materialen. Komt allemaal ten goede van je uiteindelijke werkje op ATC formaat
Bedankt voor de tips iig =) ik zat ook al te kijken of ik nog iets met de achtergrond wilde doen... k ga toch maar eens iets proberen...
_l_amanda_l_
Geplaatst: 08-02-11 22:33
gekleurde achtergronden zijn inderdaad aan te raden (ik heb trouwens bij de Action voor 80ct té leuke blokjes met "scrapbookkarton" gekocht, voorbeeldje: )
Die kikker is ook geweldig leuk Patriciavt, lekker felle kleurtjes
Mijn eerste ATC is op reis, gaat wel 10 kilometer verderop wonen Ik heb ook al heel wat mini-collages gemaakt, erg leuk Allemaal gave stickers etc. gevonden bij een winkel-opruiming
Leuk zeg! Denk dat ik eens wat ga proberen ... Kan niet tekenen, maar wel mooie colleges maken...
Patriciavt
Geplaatst: 29-07-11 10:15
Het is echt lang geleden dat mensen in dit topic hebben gepost! Is iedereen weer gestopt met ATC kaartjes of waren we het topic kwijt???
Ik heb vandaag m'n nieuwe aquamarkers binnen gehad, ik ga denk ik van het weekend weer even aan de freubel. Ik heb altijd de lente/zomer om te fotograferen en zodra het weer slechter wordt, schuif ik weer aan de keukentafel met m'n spulletjes *dat is ook gelijk de reden waarom er van mij geen werkjes meer zijn gekomen *
Dat dacht ik ook! Ik zit al dagen me te verkneukelen op een beetje tijd om te gaan freubelen... Helaas héél druk op het werk Morgen hoef ik pas om 16.30 uur te beginnen en wil dan stiekem even lekker prutsen met m'n nieuwe stiften
Assepoetster, dat kan zeker Alles kan/mag, zolang de afmetingen maar 8.9x6.4 cm zijn Er is ook een site waar je de kaartjes kant en klaar (gesneden dus) kan bestellen, voor niet zo veel. Moet alleen ff nakijken hoe die site ook alweer heet