zo hee, alweer een deel twee, jullie haken wat af vraagje: voor mensen die zeker weten géén geduld te hebben voor amigurumi (zoals ik ), is er iemand van jullie die beestjes op bestelling maakt?
Ik doe ook een poging om het te doen! Nu had ik hier gelezen dat de octo het makkelijkst is om mee te beginnen (weet al hoe stokjes, vasten etc. moeten) Maar, bij het patroon las ik dat je een Magic ring moet maken, nu heb ik geen idee hoe dat moet. Zou iemand mij dit uit kunnen leggen?
@felinetibor: zelf doe ik het door 2 losse te haken, en dan in de eerste losse 6 of 8 vasten te haken, dan krijg je een rondje, en dat is de basis van je creaties
Met welk katoen haken jullie eigenlijk allemaal? Ik haak nu met Catania en haaknaald 2.5 maar ik vind het een beetje hard/ruw aanvoelen. Nu wil ik voor iemand die zwanger is een knuffeltje haken maar Catania vind ik niet geschikt. Scheepjes softfun heb ik naar gezocht maar is vrijwel nergens te krijgen of maar 1 of 2 kleuren, schiet niet op dus. Phildar is geloof ik vergelijkbaar met Catania?
Heb al een paar keer met 3.0 gehaakt maar ik haak vrij strak en dan ontstaan er gaten, vandaar 2.5 Scheepjes is idd wel te bestellen, er zijn alleen vrij veel verschillende soorten scheepjes en heb precies de verkeerde gegokt, gelukkig maar 1 bol Rico is ook heel erg prettig, iets dikker (3.5 haaknaald) maar ook prijzig, 5,50 voor een bol katoen
Ik haak nu ook met Catania en een 3.0 naald. Ik heb een 4.0 besteld om een nijntje te haken, die heeft een wat grovere steek, ik hoop dat dat werkt met Catania (ik haak zelf redelijk los). Ga dinsdag hier eens op de markt kijken of ze nog wat wol en fournituren verkopen tegen leuke prijsjes.
Cyntje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-10 18:50
Ik haak ook superstrak maar geen problemen hoor met 3.0 en catania edit: @ marieke: Catania is voor max 3 geloof ik? Met 4 vrees ik dat je kans hebt op gaten, zeker gezien je al losser haakt zoals je zegt
@nijn: hahaha.. zoals je op de foto's kan zien heb je een soort van gaten in je werk, het is niet zo strak als breiwerk bijvoorbeeld. Wat ga je van het viltwol maken? Al een idee?