[VER] What shall we do II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:22

Leuk!
Wel weer heel anders dan ik had verwacht :').
Maar er zitten wel meer foutjes in als normaal. :j

mywiseguy

Re: [VER] What shall we do II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:47

Mooi mooi!!,,

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:30

Zo en er zit weer actie in het verhaal :+ Ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden. Zowel van de wending, als van de andere invalshoek even tussendoor ;)

Citaat:
Nathaniel & Justin

Met een paar snelle passen is Nathaniel bij Justin. “Wat is er aan de hand?” Terwijl hij dat zegt pakt hij Justin zijn arm vast en draait hem naar zich toe. Voor een moment kijken de jongens elkaar aan. Dan rukt Justin zich los en loopt naar het huis. Even blijft Nathaniel staan. Hij kijkt naar de plaats waar Abbigail heen is gelopen. Zowel Abbigail en Casey zijn niet meer te zien. Voor een moment wil hij achter hen aangaan. Wat als er wat gebeurt in het bos? Toch loopt hij uiteindelijk achter Justin aan naar binnen.

Intussen is Justin op de bank geploft en kijkt met een stuurs gezicht voor zich uit. Nathaniel loopt eerst naar de keuken toe. Die zit daar nog wel even waarschijnlijk. Als hij wat drinken heeft gepakt loopt hij de kamer weer in. Justin is niet verschoven of verplaast. Alleen de uitdrukking op zijn gezicht is wat verandert. Nathaniel gaat zitten en neemt een slok van zijn drinken. “Wat is er gebeurt?” vraagt hij uiteindelijk. Justin kijkt op. “We hadden ruzie.” “Dat had ik intussen wel begrepen. Maar waarover?” gaat Nathaniel rustig door. “Ze is egoïstisch,” antwoordt Justin. “Ze is egoïstisch,” herhaalt Nathaniel en trekt zijn wenkbrauwen op. “Oke, laatst op een ochtend was ze ineens weg. Ik haar zoeken. Uiteindelijk tref ik haar aan… samen met die Matt,” dat laatste spuugt hij bijna uit, waarna hij weer verder gaan. “Toen ik ze samen aantrof heb ik alleen gezegd dat ik haar later wel weer zou zien die dag. Ik dacht, laat ik ze maar met rust laten. Toen werd ze kwaad en riep dat ze mij niet meer wilde zien.” Voor een moment bleef het stil. Nathaniel dacht na over wat Justin zojuist gezegd had. “Maar waarom werd ze dan ineens zo kwaad? En nog belangrijker waar wil ze naartoe?” “Ze heeft gezegd dat ze bij Matt ging logeren. Nou, ze doet haar best maar,” zegt Justin nors. “Matt?!” “Ja Matt, dat leuke vriendje van haar, de boswachter. Is daar wat mee?” Nathaniel twijfelt over hoe hij zijn woorden moet kiezen. Toch besluit hij zijn voorgevoel niet geheim te houden. “Ik weet niet precies wat het is, maar iets aan die Matt staat mij niet aan. Ik vertrouw hem niet.” Bij de laatste zin kijkt Nathaniel Justin recht aan. “We moeten ze op gaan halen,” zegt Justin meteen en springt al overeind. “Nee, ik denk niet dat dat verstandig is. Casey is nu niet alleen, Abbigail is bij haar. Samen redden ze zich wel.” “Maar we moeten ze toch waarschuwen?” zegt Justin met een duidelijke bezorgdheid in zijn stem. “Abbigail heeft mij al verteld datzelfde voorgevoel te hebben. Ook zij vertrouwd hem niet. We moeten ervan uitgaan dat zij hem in de gaten zal houden. Voor nu tenminste…” “Maar wat moeten wij in de tussentijd doen?” vraagt Justin en gaat intussen wel weer zitten. Toch is de spanning van zijn gezicht te lezen. “Wij gaan eens wat meer over die Matt te weten komen. Misschien vinden we niks, maar ik wil alles uitsluiten. Morgen moeten we de meiden daar weghalen. Al moeten we ze ontvoeren,” zegt Nathaniel en knipoot hierbij even. Ook Justin glimlacht.

Abbigail

Samen met Casey loop ik door het bos. Casey weet niet precies meer waar we heen moeten. Toch schijnt ze ervan overtuigd te zijn dat ze het zal vinden. Nou mij zal het benieuwen. In de tussentijd neem ik de terugweg goed in mij op. Heen is dan niet zo belangrijk in mijn ogen, maar terug…

Ineens staat Casey met een ruk stil. “Het is die kant op,” zegt ze opgewekt. “Hoe weet jij dat?” vraag ik nog niet zo zeker van de zaak. “Ik herken die boom,” ik kijk naar de boom die zij aanwijst, maar ik kan er niets ongewoons aan ontdekken. Een boom is een boom. Toch?! Tot mijn grote verbazing duurt het niet lang of we komen inderdaad een huis tegen. Ik ga iets langzamer lopen en neem het huis in mij op. Intussen loopt Casey opgewekt door naar de voordeur en klopt al aan. Rustig loop ik achter haar aan en net als ik er ben doet Matt de deur open. “Ben je er weer?” zegt hij opgewekt als hij Casey ziet. Dan ziet hij mij achter Casey tevoorschijn komen. Voor een moment lijkt hij uit zijn doen. Een vreemd gevoel trekt er door mij heen. Wat is dat toch? “Ook al al problemen?” informeert hij en trekt zijn wenkbrauwen omhoog. “Nee, maar ik laat Casey niet alleen,” zeg ik eerlijk. “Oh, ik dacht dat je een paar dagen weg was.” Hij draait zich om en loopt het huis in. Casey volgt direct, maar ik blijf nog even staan. Hoe wist hij zo goed dat ik weg was? Had Casey hem dat verteld? Vertwijfeld loop ik ook naar binnen toe, maar mijn achterdocht neemt met iedere stap toe.

Binnen geeft hij ons beide wat te drinken, waarna hij zelf ook neerploft. “Zo dames, doe alsof je thuis bent,” zegt hij en maakt een galant gebaar door de kamer heen. “Dat komt wel goed,” antwoordt Casey, terwijl ze Bo wat aandacht geeft. “Hebben jullie trouwens al wat gegeten?” vraagt hij. “Nee, maar ik hoef ook niet,” antwoordt Casey en ik schud ook meteen heftig nee.

Voor een lange tijd praten we met zijn drieën wat. Uiteindelijk gaan Casey en ik naar bed. We hadden intussen besloten dat wij samen zijn slaapkamer zouden nemen en hij op de bank zou slapen. “Wel vervelend voor hem dat hij op de bank moet,” zeg ik Casey terwijl ik in bed kruip. “Ag, wat maakt het uit? Hij kan toch gezellig tegen Bo aankruipend,” zegt Casey schouderophalend. “Mevrouw maakt zich weer nergens druk om hoor!” Lachend kijk ik haar aan. “Laten we maar gaan slapen. Wie weet wat ons morgen te wachten staat,” zegt ze. We wensen elkaar welterusten en en doen onze ogen dicht. Maar wat ik ook probeer. De slaap wil niet komen. Het duurt niet lang of de ademhaling van Casey gaat rustiger. Het is duidelijk dat zij geen problemen heeft om in slaap te komen. Ik draai mij om mijn rug en blijf doodstil liggen. Mijn ogen doe ik open en ik staar in het niets. Het beklemmende gevoel in mijn maag wil mij niet loslaten.

Ik weet niet wanneer ik in slaap ben gevallen. Of hoelang dat heeft geduurd. Maar iets heeft mij weer uit mijn slaap gehaald. Zo stil mogelijk blijf ik liggen en probeer te ontdekken wat mij heeft gewekt. Voor een moment denk ik dat het niets is geweest. Maar dan hoor ik ineens een zacht geluid. Ik concentreer mij op wat ik hoor en besef dat het een voetstap is. Naast mij ligt Casey nog steeds zwaar ademend te slapen. Wie is dat? Ineens besef ik dat we niet thuis zijn. Matt?! Doodstil blijf ik liggen. Door te luisteren probeer ik te ontdekken waar hij is. Het is duidelijk dat hij door onze kamer sluipt en ons niet wil wekken. Ik hoor hem langs de kant van Casey sluiten. Wat moet ik doen?! Al mijn spieren zijn gespannen en intussen ben ik weer klaar wakker. Ik hoor hem naast Casey stil gaan staan. Het is nu of nooit. Zonder nog enige twijfeling schiet ik over Casey heen en spring bovenop Matt. Met mijn handen heb ik razendsnel zijn handen vast. Door het zachte maanlicht wat naar binnenvalt zie ik een mes schitteren. Ik slaak een gil. Met al mijn kracht probeer ik Matt van mij af te houden. Toch ben ik geen partij tegen zijn getrainde lichaam. Hij drukt mij tegen de grond en met al mijn kracht houd ik de hand met het mes omhoog. Ineens uit het niets krijgt met een zet van de zijkant. Casey is wakker. Matt rolt van mij af en meteen spring ik overeind. Matt is tegen een kastje geklapt en probeert nu moeizaam overeind te krabbelen. Intussen heb ik het lichtknopje gevonden en knip het licht aan. Matt is net weer overeind gekomen. Ik zie de schok in zijn ogen. Casey komt bij mij staan. Samen kunnen we hem wel hebben, dat staat vast. Matt staat met zijn mes in zijn hand klaar in een aanvalshouding. Voor een moment lijken Casey en hij elkaar strak aan te kijken. Ineens laat Matt het mes langzaam zakken. “Van gedachten verandert?” vraag ik scherp. “Ik kan het niet?” zegt Matt en zijn schouders zakken moedeloos in elkaar. “Wat kun je niet?” vraagt Casey en ze doet een stap naar voren. Als ze maar voorzichtig doet, denk ik gespannen. “Jou uit de weg ruimen. Haar uit de weg ruimen,” zegt hij en zijn ogen lijken te smeken om begrip. “Waarom wil je ons uit de weg ruimen?” zegt Casey en loopt langzaam naar hem toe. “Laat je mes vallen,” zeg ik scherp. Even blijft Casey staan, maar als hij daadwerkelijk zijn mes op de grond laat vallen is ze in een paar stappen bij hem. “Ik moest wel. Anders…” Uit het niets klinkt er een oorverdovend schot. Dan valt Matt voorover in de armen van Casey. Zijn lichaam is slap en zijn gewicht drukt Casey mee naar de grond. Ik schiet ook naar de grond. Wie schiet er nou weer op ons! Laag bij de grond blijvend kruip ik naar Casey en Matt. Casey kijkt met grote ogen naar de rode vlek die steeds grote wordt op het shirt van Matt.

Danielle en Jeltien

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:48

whoo, spannend!
ik heb zo direct geen fouten ontdekt, maar kan best dat ik er overheen heb gelezen..

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:18

Er zitten best veel ik denk typefouten in.
maar verder leuk stuk

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:59

Klopt ik kwam later ook de eerste typfouten tegen ;)
Maar weer even een hele andere wending :P fijn dat jullie hem leuk vinden

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:40

spannend!!! ben benieuwd hoe het verder gaat!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:41

Nou begint het wel serieus te worden :-) mooi stuk weer!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 19:03

En weer een nieuw stuk!

Citaat:
Casey

Geschrokken kijk ik om mij heen. Wat was dat? Dan pas merk ik de worstel naast mijn bed op. Wat moet dit dan weer voorstellen?! Ik herken direct Abbigail in de worsteling. Als ik de flikkering van een mes zie kom ik in actie. Ik spring overeind en duw de persoon van Abbigail af. Pas dan merk ik op dat het Matt is. Matt?! Hij is tegen een kastje geklapt en kreunt even van pijn. Toch krabbelt hij langzaam overeind. Het licht wordt aangeknipt. Verbaasd kijk opzij zie dat het Abbigail is. Snel loop ik naar haar toe en ga naast haar staan. Matt staat in een aanvallende houding met zijn mes geheven. Mijn ogen ontmoeten die van hem. Voor een moment kijken we elkaar aan, dan laat hij langzaam het mes zakken. “Van gedachten verandert?” hoor ik Abbigail scherp naast mij. In plaats van te antwoorden zegt hij: “Ik kan het niet.” Verbaasd kijk ik hem aan en onwillekeurig leef ik met hem mee. “Wat kun je niet?” Intussen doe ik een stap naar voren. Bang ben ik niet voor hem. Maar waarom eigenlijk niet? “Jou uit de weg ruimen. Haar uit de weg ruimen.” Even blijf ik als versteent staan. Heb ik mij dat nou ingebeeld? Ik wil het graag geloven, maar ik weet dat het niet waar is. “Waarom wil je ons uit de weg ruimen?” Vragend loop ik naar voren toe. “Laat je mes vallen,” hoor ik Abbigail zeggen. Ik houd even mijn pas in, afwachtend wat hij gaat doen. Dan opent hij zijn hand en valt het mes op de grond. Meteen loop ik naar hem toe. Met smekende ogen kijkt hij mij aan. Hij wil dat ik het begrijp. Ik voel het. “Ik moest wel. Anders…” Verder komt hij niet. Er klinkt een oorverdovend schot. Voor mij zie ik zijn lichaam slap worden en hoe hij in elkaar zakt. Hij zakt in mijn armen, maar ik kan hem niet helemaal baas. Samen zakken we op de grond. Met grote ogen kijk ik naar zijn lichaam, die doodstil blijft liggen. Mijn blik valt op zijn shirt. Een grote rode vlek vormt zich op zijn shirt. Tranen wellen er op in mijn ogen. Abbigail kruipt naar mij toe en legt een hand op mijn schouder. “We moeten hier weg,” zegt ze uiteindelijk. Verbittert kijk ik haar aan. “Maar Matt dan?” “We kunnen niks meer doen.” Ik weet dat ze gelijk heeft, maar ik wil het niet geloven. Buiten horen we de motoren aangaan en een motor hard optrekken. “Kom Case,” zegt Abbigail zacht. “Hij is toch al?” “We weten niet of die persoon alleen was. Bovendien moeten we de jongens waarschuwen. “Ik wil niks meer met ze te maken hebben.” Ineens pakt Abbigail mijn arm vast en trekt mij overeind. Ze draait mij naar haar toe en ze kijkt mij recht aan. Haar ogen zijn vastbesloten. “Het kan mij geen moer schelen wat jij wil! We gaan hier nu meteen weg en de jongens zijn onze enige mogelijkheid. Wat er tussen jou en Justin is gebeurd moeten jullie weten, maar dat doet er nu niet toe. Jou ouders moeten nu op prioriteit nummer een komen te staan. Daarbij heb je Justin nou eenmaal nodig,” voor een moment blijft ze stil, dan praat ze weer verder, “We gaan nu naar de jongens toe en vertellen wat er gebeurd is. Dan gaan Justin en jij eerst met elkaar praten. Of jullie nu willen of niet! Niet meer zeuren. Nu meekomen!” Zonder dat ik er iets tegenin kan brengen sleurt ze mij achter zich aan.

De hele weg terug naar huis houdt zij mij stevig vast. Ik laat mij meesleuren. Mijn hoofd bonkt als een gek en ik voel mij verdwaasd. Wat is er nou eigenlijk precies gebeurd? En Matt? Hoe hebben we hem zo kunnen laten liggen?! Zodra we voor de deur staan wordt deze al open gedaan. Nathaniel staat in de deuropening. Abbigail zet hem handig opzij, waarna we naar binnen lopen. “Wat is er?” vraagt hij. Zijn bezorgdheid is duidelijk van zijn gezicht te lezen. Abbigail zet mij op de bank, loopt naar de keuken en komt terug met een glaasje water. “Justin de meiden zijn er weer!” roept Nathaniel omhoog. Met een nors gezicht komt Justin naar beneden lopen. Als hij mij op de bank ziet zitten lijkt hij even rechtsomkeert te willen maken. Dan verandert zijn gezicht en met een grote sprong is hij van de trap af. In een paar passen is hij mij en komt naast mij zitten. Even kijken we elkaar aan, dan trekt hij mij tegen zich aan. Ik kan er niets aan doen, de tranen beginnen te stromen. Met mijn gezicht tegen de borst van Justin gedrukt huil ik.

Als ik opkijk zie ik dat Abbigail ook haar troost heeft gevonden, maar dan in de armen van Nathaniel.

Abbigail

Nadat we de jongens hebben verteld wat er is gebeurd bellen zij George. Ze overleggen wat over de telefoon, maar het ontgaat zowel mij als Casey. Als ze opgehangen hebben komen ze bij ons zitten. “Oke we hebben net George gebeld en hij zal zich verder bekommeren over het lichaam van Matt,” zegt Nathaniel. Hij stop als Casey, die naast mij zit, hoor ik weer in snikken uitbarsten. Snel sla ik een arm om haar heen. Pas als ze zichzelf weer wat bij elkaar heeft, vervolgt Nathaniel zijn verhaal. “Op dit moment hebben we geen idee wie de dader kan zijn. Wat we wel weten is dat Matt misschien niet het hoofddoel is geweest. Misschien was hij alleen maar een middel. Maar dat doet er nu even niet toe. Omdat deze actie ook voor ons bedoelt kan zijn is het hier niet meer veilig. We vertrekken zo snel mogelijk naar het hoofdkantoor. Van daaruit zullen we vervroegt met onze missie beginnen.” Met die woorden stopt hij met zijn betoog en kijkt Casey en mij een voor een aan. “Ik denk dat we dan maar moeten gaan pakken,” zeg ik en sta op. De brok in mijn keel probeer ik te negeren. Casey knikt echter alleen en verdwijnt zo snel mogelijk naar boven. Langzaam volg ik haar de trap op.

Met een schok schrik ik overeind. Even kijk ik om mij heen en kom weer terug bij de realiteit. We zijn onderweg naar het hoofdkantoor. Het is nog steeds aarde donker buiten. De jongens hoopten in de morgen te aan te komen. Onwillekeurig gooi ik een blik naar achteren. Worden we niet gevolgd? Achter ons is niks te bekennen. Wat opgelucht draai ik mij weer om. De beelden van de gebeurtenis blijven terugkomen in mijn dromen, waardoor ik steeds korte periodes slaap. Als ik opkijk naar voren zie ik dat Nathaniel mij aankijkt. Hij zit in de passagiersstoel naast Justin. Even glimlach ik naar hem. Hij glimlacht terug en draait zich weer om. Dan kijk ik opzij naar Casey. Tot mijn verbazing zijn haar ogen open en kijkt ze strak voor zich uit. Een tijdje blijf ik haar kant op kijken. Zou zij met haar ogen open kunnen slapen ofzo. Als ze een keer knippert besef ik dat ze gewoon wakker is. Net als de andere keren dat ik tussendoor wakker ben geweest. “Heb jij al wel wat geslapen,” vraag ik haar dan uiteindelijk. Voor een moment blijft het stil, waarna ze mij met een somber gezicht aankijkt. “Nee, ik wil niet slapen,” antwoordt ze simpel. “Je moet wat slapen. Dat zal je goed doen.” Vastberaden schudt ze haar hoofd. “Nee, iedere keer als ik slap gebeuren er erge dingen. Bovendien worden in mijn dromen de gebeurtenissen alleen maar erger.” Ik knik even begrijpend. Dan ben ik dus niet de enige die daar last van heeft. Ik weet dat het geen zin heeft om haar om te praten. Eerst zal ze wat tijd nodig hebben om alles op een rijtje te zetten.

De zon begint net een beetje op te komen als Justin meldt dat we er bijna zijn. Ik ben nog wel een paar keer in slaap gevallen, maar meer dan een paar keer zeker niet. Mijn ogen vallen zo’n beetje dicht. Daar kunnen we waarschijnlijk nog wel even op bed gaan liggen ofzo. “Zo wil George eerst even met ons praten. Jullie kunnen rustig naar de bekende kamers gaan. Misschien kunnen jullie nog wat slaapuurtjes gebruiken,” zegt Justin als de auto geparkeerd is. “Die kan ik in ieder geval wel gebruiken,” antwoord ik dankbaar. Casey reageert niet. Justin kijkt even haar kant uit, maar zegt niks. Met zijn allen stappen we de auto uit en lopen naar binnen. Ik besluit direct maar door naar mijn kamer te gaan. Ook Casey doet dat. Terwijl we naar onze kamers lopen wisselen we geen woord. In de kamer laat ik mij op het bed ploffen. Zonder de moeite te nemen om mij om te kleden sluit ik mijn ogen. En opnieuw beland in een onrustige droom. Ik merk het niet dat een uur later de kamerdeur zachtjes open gaat. Nathaniel komt naar binnen en komt zachtjes naast mij liggen. Nog steeds lig ik te woelen en te draaien. Hij trekt mij tegen zich aan en langzaam verdwijnen de nare gebeurtenissen uit mijn dromen.

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:22

Gaaf stuk!!! +:)+

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:34

Leuk stuk weer :D

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:45

Leuk,

Wel wat dingen die mij opvielen:
In het stukje van:
Casey:
Verbaasd kijk opzij zie dat het Abbigail is.
Hij zakt in mijn armen, maar ik kan hem niet helemaal baas.
“Hij is toch al?” (Hoort die vraagteken er??, vind in die zinnen rondom ook vervelend dat er alleen maar staat wat er gezegd wordt)
Jou ouders moeten nu op prioriteit nummer een komen te staan.

Abbigail:
“Oke we hebben net George gebeld en hij zal zich verder bekommeren over het lichaam van Matt,” (komma na oke)
De jongens hoopten in de morgen te aan te komen.
“Nee, iedere keer als ik slap gebeuren er erge dingen.
Zonder de moeite te nemen om mij om te kleden sluit ik mijn ogen. En opnieuw beland in een onrustige droom.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:17

mooi verhaal.
heb eerst deel 1 gelezen en daarna dit deel.
blijf het zekker volgen.
drafbalk heeft de foute die ik tegen kwam al aan gegeven ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:46

als ik het goed begrijp staat er elke weekend een nieuw stuk op de plannig tot het verhaal op zijn einde is gekomen.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:00

hanny_jelke schreef:
als ik het goed begrijp staat er elke weekend een nieuw stuk op de plannig tot het verhaal op zijn einde is gekomen.

Dat klopt, in principe houden we het op iedere zondag, maar soms loopt het wel eens uit naar maandag ;)

bedankt voor alle reacties :D

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 21:44

Weer een nieuw stuk. We hopen dat we niet te snel (of te langzaam) gaan. Anders moeten jullie het maar roepen.
We zijn benieuwd wat jullie ervan vinden.
Citaat:
Casey
“Matt, nee pas op!” gil ik nog. Maar langzaam zakt hij in elkaar. Ik voel hem in mijn armen zwaar worden. Er komt een rode plek rond zijn borst die groter en groter wordt. “Blijf bij me!” zeg ik zachtjes, maar langzaam wordt hij kouder en bleker. Abbigail komt naar mij toe en trekt mij langzaam weg. “Hij is er niet meer.” Hoor ik nog zachtjes. Terwijl ik wegloop hoor ik plotseling een stem, heel zachtjes. “Help. Er is iets mis! Wat is er met me aan de hand?” Ik wil mij los rukken en naar hem toe rennen. Maar het lukt niet. Ik wil gillen, schreeuwen…. Maar niets lukt. “Casey je moet mee… je kan hier niet….
Met een schok word ik wakker. Wat als hij niet dood was toen wij weggingen? Die gedachte probeer ik meteen weer weg te drukken.
“Eindelijk, gaat het wel?” Hoor ik van een afstand. Een paar keer knipper ik voordat ik helemaal door heb dat het een droom was. “Casey?” Ik kijk op naar Justin. “Ja, ik ben er,” mompel ik. “We moeten langs George, dus als jij je klaar wil maken?” Ondertussen sta ik op en maak mijn bed op. “Over een uur moeten we er zijn.” Heel even blijft hij nog even staan. Het lijkt erop dat hij nog iets wil zeggen, maar hij gaat uiteindelijk toch weg en sluit de deur achter zich zachtjes. Ik pak mijn spullen bij elkaar en duik onder de douche.
Ik kom weer even helemaal tot rust en geniet van het warme water. Ik zou wel willen dat het water de beelden kon wegspoelen van die dag ervoor. Dat ik mij schoon kon wassen van die nare gedachten. Maar jammer genoeg kan het niet. De beelden zullen mij waarschijnlijk altijd blijven achtervolgen. Ik zet de douche maar weer uit en droog mij af. Meteen doe ik voor de spiegel mijn make-up. Je kan wel zien dat ik slecht geslapen heb vannacht. Ik heb donkere kringen onder mijn ogen. Zoveel mogelijk werk ik het weg, niemand hoeft te zien dat ik niet goed geslapen heb. Het gaat überhaupt niemand wat aan hoe ik mij voel. Ik kom er zelf wel uit, dat is mij altijd gelukt.
Wanneer ik helemaal klaar ben kijk ik nog even in de spiegel. Kan ermee door. Snel doe ik mijn schoenen aan en loop de gang op. Op naar George, eens zien wat hij te zeggen heeft.
“Ga zitten Casey.” Langzaam laat ik mij op de bank zakken. “Ik zal maar meteen ter zake komen. Het spijt me van wat er is gebeurd met Matt. Maar ik ben bang dat dit soort dingen vaker kunnen gebeuren. Dat is het vak. Maar waar ik jullie echt over wilde spreken is dit. IK denk dat wij je ouders op het spoor zijn. Door wat er met Matt is gebeurd is het in een stroomversnelling gekomen. Op dit moment kan ik jullie niet veel vertellen. Alleen dat jullie weer op reis gaan, alleen dan wat verder weg. Er zijn twee mogelijkheden waar ze kunnen zijn. Brazilië en Canada. De details vertel ik jullie later wel, maar op dit moment willen we jullie opsplitsen. Ik wilde het als eerste vertellen aan jou Casey, want ik wil de keuze bij jou leggen. Je kan met Abbigail gaan, maar ook met een van de jongens. Jullie moeten hier goed over nadenken. Praat er met elkaar over en overleg daarna met Nathaniel en Abbigail.” Met grote ogen kijk ik George aan. “Waarom zijn Nathaniel en Abbi hier dan niet?” vraag ik toch wel licht bezorgd. “Met de simpele reden dat ik Justin tegen kwam in de gang en hij net op weg was naar jou. Jullie kunnen de anderen inlichten. Nou denk er rustig over na en praat er met elkaar over. Vanavond vliegen jullie met zijn allen als eerste naar New York, daar zullen jullie opsplitsen. Jullie blijven met elkaar en mij in contact en zodra er iemand meer weet word iedereen ingelicht, begrepen?” Justin en ik knikken tegelijk. “Oké, zoals ik al zei later… in dit geval in New York vertel ik jullie meer. Maar dat wil ik niet hier doen. Ga maar gauw.”
Nog geen minuut later staan we buiten de kamer. “Oké, laten we naar mijn kamer gaan en een beslissing nemen.” Ik leef meteen weer op. We moeten nu een beslissing maken, hoe sneller ik mijn ouders terug vind.

Abbigail
“Auw Abbigail! Zo ben ik nog nooit wakker geworden.” Hoor ik vanaf de grond. Meteen ben ik helemaal wakker en kijk om mij heen. Dan zie ik Nathaniel naast het bed op de grond liggen. Ik probeer mij in te houden, maar uiteindelijk gier ik het uit. “Hoe kom jij daar?” vraag ik zo lief mogelijk. Ondertussen staat hij op en komt weer in bed liggen. “Door wie denk je dat dit komt?” Ik glimlach en kruip tegen hem aan. “Ik wist helemaal niet dat je hier was,” mompel ik zachtjes. “Gisteren wilde ik nog even bij jou komen kijken. Je lag vreselijk te woelen en te roepen. Ik wilde je gerust stellen en ben even bij je gebleven. Nou ja, uiteindelijk ben ik ook in slaap gevallen,” antwoord Nathaniel en doet ondertussen zijn armen om mij heen. “Ik zag de hele tijd de beelden van… van hem en Casey. Hij zakte zomaar in elkaar, zoiets heb ik gewoon nog nooit van zo dichtbij mee gemaakt. En Casey ving hem op. Ik wilde wat doen, maar uiteindelijk heb ik alleen Casey meegenomen. Misschien was dat wel helemaal niet goed? Wat als hij nog leefde toen we weggingen? Straks had ik hem kunnen redden of…” “Had je niet gekund meis. Weet je.. wat er nu gebeurt is, is verschrikkelijk. Maar bij deze baan is het nu eenmaal zo dat er mensen overlijden. En het zal altijd lastig blijven, maar later kun je er toch iets makkelijker mee omgaan dan nu. Geloof me nou maar, je kon niets doen.” Ik kijk even op en we vinden elkaars blik. Een waterig glimlachje komt op mijn gezicht. “Het enige wat ik wilde was dat ik bij jou was.” Nathaniel geeft me een kus op mijn voorhoofd. “Misschien had ik jullie kunnen helpen ofzo,” gaat hij verder. Ik schud mijn hoofd. “Vroeg of laat kan er iets gebeuren waar jij niet bij kan zijn. Het zal vast nog wel vaker gebeuren ben ik bang. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.” Nathaniel knikt instemmend. “Voor nu zijn we gewoon heerlijk samen,” zegt hij nadenkend en ik voel dat hij mij nog iets dichter tegen zich aantrekt en zijn armen omsluiten mij. Na een tijdje zo gelegen te hebben voel ik Nathaniel omhoog komen en kijkt mij met een glimlach aan. “Weet jij wat ik mij afvraag?” vragend kijk ik hem aan. “Nou?” “Of je tegen kietelen kan…” Ik zet grote ogen op. “Hoe kom jij daar opeens op? En…” maar voor ik mijn zin af kan maken begint hij mij te kietelen. Ik gier het uit en roep dat hij moet stoppen. “Zeg eerst maar eens dat het je spijt dat je mij uit het bed hebt geduwd.” Zegt hij rustig. Demonstratief knijp ik mijn lippen op elkaar. “Fout antwoord…” hij kietelt mij verder en uiteindelijk zeg ik dat het mij spijt. “Zeg mij maar na. Het spijt mij vreselijk dat ik je uit het bed geduwd heb. Ik zal het nooit meer doen.”Stotterend krijg ik het over mijn lippen. “Goed zo?” vraag ik en wurm mij snel los om daarna aan de andere kant van de kamer hem aan te kijken. Ook hij staat op en loopt op mij af. “Nee… je doet het niet,” zeg ik waarschuwend. Ik loop naar achter maar kom klem tegen de muur te staan. “jij gemene…” zeg ik zachtjes. Nathaniel glimlacht vals, maar in plaats van mij weer te kietelen geeft hij me een overtuigende zoen.
Na een tijdje maak ik mij met tegenzin los en kijk hem aan. “Hoe laat is het eigenlijk?” Ondertussen wil ik mijn mobiel pakken. Nathaniel heeft hem eerder. Ik kijk naar zijn gezicht en zie dat hij schrikt. “Wat?! Het is al half elf. We moeten ons snel gaan klaarmaken. De anderen zijn waarschijnlijk allang klaar. We moeten gaan kijken wat er verder nog gaat gebeuren.” Allebei vliegen we heen en weer. Nathaniel gaat naar zijn kamer waar al zijn spullen liggen en ik spring onder de douche.
Nog geen half uur later staat Nathaniel weer in mijn kamer en ben ik net klaar met mijn schoenen. Wanneer wij net de deur open doen zien we Justin en Casey staan. “We moeten jullie spreken.” Zegt Justin vlug en samen komen ze mijn kamer binnen. Casey kijkt me even aan. “Je ziet meteen dat je nog geen make-up op hebt gedaan,” merkt ze snugger op. Ik draai met mijn ogen. “Het lijkt wel of jij in je oude gedrag bent gevallen,” bits ik terug. “Ach ik zeg alleen maar de waarheid.” “We waren wat aan de late kant wakker.” Antwoord ik alsnog op haar opmerking. De jongens geven er geen aandacht aan en ook Casey en ik laten het verder voor wat het is. Het zal de spanning wel zijn. “Oké, Casey wil jij vertellen wat er nu gaat gebeuren?” vraagt Justin aan Casey, zij knikt en begint het verhaal wat George die ochtend aan hen heeft verteld. Aan het einde van het verhaal blijft het even stil. Oké, we moeten ons dus gaan opsplitsen. Maar wat is slim om te doen? Aan de ene kant is het fijn om met Casey te gaan, maar aan de andere kant… De jongens hebben meer ervaring en weten makkelijker hoe ze met situaties om moeten gaan. En misschien is het zelfs wel handiger dat Casey met Nathaniel gaat en ik met Justin…. Word het anders niet te persoonlijk? Als er wat gebeurd is het sowieso erg, maar er kunnen verkeerde beslissingen worden genomen als het erop aan komt.. Met elkaar blijven we hierover discussiëren. Eigenlijk weet niemand wat het slimste is, totdat Casey de knoop doorhakt…

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 00:27

spannend!! maar wel leuk stuk!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:15

spannend.
ik zag op het eerste oog geen spel fouten.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:03

Jezus wat een boeiend verhaal,
dat gaat nog wat worden om elke keer een week te wachten van nu af :=

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:15

Kiim schreef:
Jezus wat een boeiend verhaal,
dat gaat nog wat worden om elke keer een week te wachten van nu af :=

ja dat heb ik ook.
gelukig komt 12 mei me favoriete serrie onder de boeken weer uit.
IPS Black Rose

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:09

Next?? _/-\o_

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:13

YESS! Ik wil ook volgende. :D :j

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:41

Sorry ben net thuis van mijn werk. Ga morgen even proberen te plaatsen. (wordt een drukke dag :P)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:29

he jammer hou het goed in de gaten voor een nieuwstuk.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:43

Duurde even :O heb hem op school snel afgetypt, dus bij deze plaats ik hem ook maar :P

Citaat:
Casey

Alle mogelijkheden worden nauwkeurig overwogen. Het is wel duidelijk dat het niemand uitmaakt met wie die gaat, als het maar de verstandigste keuze is. Zij kibbelen nog wat door, terwijl ik de oplossing probeer te verzinnen. Als ik met Justin ga, geef ik Casey en Nathaniel de mogelijkheid om samen te gaan. Voor mij is het al tijden duidelijk dat ze elkaar zien zitten. Het zal mij zelfs niets verbazen als ze dat intussen van elkaar ook weten. Na een paar daagjes samen te hebben doorgebracht. Misschien is er zelfs wel wat gebeurd. Even kijk ik naar Abbigail en besluit het daar later eens met haar over te hebben. Terug naar de belangrijkere zaken. Zouden zowel Nathaniel als Abbigail nog objectief keuzes kunnen maken?
Zelf wil ik ook wel met Abbigail, maar beide hebben we nog niet veel ervaring met missies. Tot nu toe kwamen we altijd wel ergens in nood, al hebben we ons er steeds weer uit weten te redden. Het zou ook een goede ervaring voor ons kunnen wezen. Maar wat als we het verprutsen? Het gaat wel om mijn ouders.
Natuurlijk is er nog de mogelijkheid dat ik met Nathaniel ga. Even kijk ik naar Nathaniel en vraag mij af wat hij daarvan zou vinden. Ik vraag mij nog altijd wel eens af of hij mij wel echt mag. Natuurlijk accepteert hij mij wel, maar zou hij zijn leven riskeren om mij te redden? Dat zou hij zeker voor Abbigail doen…

“Ik denk dat ik het beste met Justin kan gaan. En dan kunnen jullie ook samen,” zeg ik wijzend naar Nathaniel en Abbigail.” Meteen valt iedereen stil en kijkt mij aan. Mijn idee in overweging genomen. Ik vervolg mijn verhaal om het wat kracht bij te zetten: “Dat is de manier zoals we getraind hebben. Is dat niet het beste, omdat je dan al op elkaar ben ingespeeld.” “Goed,” antwoordt Nathaniel en de anderen knikken ook instemmend. Ergens voel ik opluchting dat deze knoop is doorgehakt. “We houden wel veel contact toch?” zegt Abbigail en kijkt mij aan. “Natuurlijk,” zeg ik opgewekt, maar mijn gedachten zijn alweer ergens anders.

Na nog enig overleg komen we tot de conclusie dat Abbigail en Nathaniel naar Brazilië gaan. Ik en Justin gaan naar Canada. George bleek tevreden over onze keuzes en nu ben ik druk aan het inpakken. Vertwijfelt blijf ik met mijn kleren in de handen staan. “Is het koud in Canada?” zeg ik. “Het kan vriezen en het kan dooien. Je had mij goed opgemerkt.” “Ja en jij had slecht opgemerkt dat ik het doorhad,” antwoordt ik scherp. Pas dan draai ik mij om naar Justin, die al een tijdje had zitten kijken wat ik aan het doen was. Ik had hem achter mij wel de deur zachtjes horen open doen, maar had nog geen moeite gedaan om te reageren. “Ag, ook de beste spion wordt wel eens betrapt,” zegt hij en haalt zijn schouders op. “Je mocht willen dat je de best was. Maar nu moet je mij niet meer afleiden, want ik ben aan het inpakken,” snoer ik hem de mond. “Ja baas,” antwoordt hij netjes en gaat op het bed zitten. De rest van de tijd houdt hij netjes zijn mond en kan ik ongestoord doorgaan met inpakken. Pas als ik de deksel van mijn koffer dicht wil doen, zegt hij weer wat. “Denk je die echt dicht te krijgen.” Verontwaardigd kijk ik hem aan. “Ik heb mijn hoeveelheid kleren al verkleind tot hem minimum. Meer kan ik echt niet missen.” Lachend schudt hij zijn hoofd en kijkt mij afwachtend aan. Te trots om toe te geven dat het misschien wel eens onmogelijk is, ga ik aan de slag. Eerst probeer ik de deksel dicht te duwen en probeer de sluitingen dicht te klikken, maar het wil niet. Ik probeer van alles en uiteindelijk zit ik zelf op de koffer en doe intussen een poging tot het sluiten. Op zijn kop gaat dat toch een stuk onhandiger en ik kan gewoon niet voldoende kracht zetten. Met een zucht sta ik weer op en loop een keer om de koffer heen, die onschuldig op mijn bed ligt. “Geef je het al op?” “Ik geef het nooit op. Als ik er nou bovenop ga zitten, dan kun jij hem intussen sluiten,” zeg ik opgwekt. “Als jij het zegt,” antwoordt hij geamuseerd. Ik klauter gewoon stug weer op de koffer en Justin doet braaf wat ik zeg. We proberen het een keer, maar het lukt niet. Ik ga bovenop de koffer staan en Justin kijkt mij enigszins geschrokken aan. “Als ik nou spring en jij op dat moment de klippen dichtdoet.” “Af en toe vraag ik mij echt af hoe het komt dat jij nog leeft,” zegt hij lachend. Toch doet hij opnieuw wat ik vraag. “Op drie. 1, 2, 3,” zeg ik en spring de lucht in. Ik land op de koffer, maar ik had er geen moment over nagedacht dat het bed zou kunnen veren. Zonder er iets tegen te kunnen doen, stuiter ik weer omhoog. Van schrik knijp ik mijn ogen dicht, wachtend op de klap. Toch blijkt deze wat zachter dan ik had verwacht. Als ik mijn ogen opendoe lig op bovenop Justin. Die mij heeft geprobeerd te vangen, maar zelf net zo hard onderuit is gegaan. Voor een moment liggen we beiden doodstil, dan beginnen we te gieren van het lachen. “Lompe koe!” zegt hij hortend en stotend. Gespeeld kijk ik hem verontwaardigd aan. “Hoe durf jij mij zo te noemen.” “Zal ik er anders bovenop gaan zitten. Spier weegt immers meer dan vet,” zegt hij uitdagend. “Ha ha, grappig, net of jij spieren hebt,” zeg ik, maar bedenk mij niets en ga in de aanval. Voor een moment lijk ik het te kunnen winnen, omdat ik al bovenop hem begon. Worstelend rollen we over de grond, waarbij ik uiteindelijk toch onderop belandt. Lachend kijkt hij mij aan. Ik probeer nog wat te worstelen, maar hij drukt mij stevig tegen de grond. “Wie heeft er hier spier?” vraagt hij en kijkt mij vragend aan. “Ik?” zeg ik met een vragend en onschuldig gezicht. Drukt mij nog wat harder tegen de grond en komt dichterbij met zijn gezicht. “Nog een poging,” zegt hij en lachend geef ik toe. “Jij, oke. Laat mij nu maar los.” Als hij mij loslaat duw ik hem van mij af en kom weer overeind. “Goed, laat maar eens zien wat voor kippenkracht je hebt. Even kijkt hij mij aan, maar ik hoef alleen maar mijn wenkbrauwen op te trekken. Overtuig mij maar meneertje, denk ik bij mijzelf.

En zo ontstaat er weer een poging. We worstelen met de koffer, maar we missen net een millimeter. “Ik kom er ook bij op zitten,” stel ik enthousiast voor,” en kom overeind. “Pas dat wel?” zegt Justin twijfelend. “Als jij je buik inhoud, moet het kunnen,” zeg ik en zit er twee tellen later ook op. Uiteindelijk blijkt het echt die millimeter te schelen, want na wat geworstel horen we een bevredigende klik. Allebei uitgeput laten wij ons van de koffer op het bed vallen. Terwijl we naast elkaar liggen kijk ik even zijn kant op. “Ik zei toch dat ik hem dicht zou krijgen.”

Abbigail

Vlot gooi ik wat kleren in mijn koffer. “Je wordt hier al steeds beter in,” merkt Nathaniel die zijn tas allang klaar heeft. “Ag ik ben nog niet zo sloom als Casey,” antwoord ik. Even kijk ik hem geïrriteerd aan. Waarom moet hij nou weer benadrukken dat ik niet zo snel ben als hem? Ik weet tenminste wat ik meeneem! “Misschien heeft zij intussen ook wel geleerd op te schieten. Nu draai ik mij helemaal om en haal mijn wenkbrauwen op. “En dat geloof je echt zelf?” Hij glimlacht even. We zijn het erover eens. Dat is onmogelijk!

Nog geen uur later staan er in de gang verschillende tassen en koffers. Natuurlijk is de grootste koffer van Casey, alhoewel ik wel de volgende ben in rij. George neemt kort afscheidt, waarna hij ons in de gang achterlaat. Allemaal staan we er wat ongemakkelijk bij. “Tot over een paar maanden dan maar,” begin ik en stap naar Casey toe. Ze glimlacht terug en het is wel duidelijk dat we het beiden niet leuk vinden elkaar zo’’n lange tijd niet te zien. “Misschien zijn we eerder klaar,” antwoordt Casey hoopvol, al weten we beide dat dat bijna niet mogelijk is. Missies kosten nou eenmaal tijd. Voor een moment heb ik spijt dat ik niet met Casey ben gegaan. Alleen als ik naar Nathaniel kijk weet ik dat dit een betere keus is. Hij weet veel beter wat ons te wachten staat. Even als Justin. Zij kunnen ons goed begeleidden. Het is een belangrijke missie die we niet mogen verknallen. Ik neem ook afscheid van Justin. Hij is misschien geen Casey of Nathaniel, toch vind ik het afscheidt met hem ook moeilijk. Het zijn toch je vrienden. Even kijk ik ons groepje rond. Het zijn mijn beste vrienden geworden in een vrij korte tijd. School ben ik zo goed als vergeten en de mensen die daarbij hoorden ook. Misschien kan ik na deze missie voor een periode terug. Gewoon kijken hoe mijn oude leven ook alweer was.

Dan is het moment daar en stappen Nathaniel en ik samen in een auto en Justin en Casey. We zullen vertrekken van verschillende vluchthavens. Als we wegrijden zwaai ik nog even enthousiast naar Casey, die vrolijk terugzwaait. Zodra zij uit zich zijn trekt er een vreemd gevoel over mij heen.