[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiaraaa

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:05

zou iemand voor mij een lijstje kunnen maken die je absoluut nodig hebt voor die armband. want ik heb egt geen idee wat je allemaal nodig hebt..
en wassen jullie het paardenhaar of niet?

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:06

holly schreef:
5VWO As, hoezo denk je niet dat je dat volhoud?

Ze zijn leuk singasong. Welke edelsteen heb je gebruikt?
De foto is niet scherp dus het is allemaal niet zo goed te zien. Zijn het stardust knijpkraalverbergers bovenin?
Wat een priegelwerk zeg, 3mm :D

Ik vind creadream en sayila een fijne webshop voor iemand die voor de hobby spulletjes nodig heeft.

Kelcy tuurlijk is het mogelijk om een haarband of speld te maken met kralen. Wat jij wil.

Waarom heb je voor swarovski parels gekozen Twinkle en niet bv gewone glasparels?

Ik ben nu al heel wat jaartjes bezig met juwelen te maken en te verkopen en je merkt toch echt wel het verschil,
ik maak moderne juwelen met bijna alleen maar glasparels en metaal/strass en dan staat zon leuke swarovski er super tussen!
deze blinken echt super hard, je ziet het er echt aan dat het swarovski is dus daarom.
En ook kan ik tegen men klanten zeggen dat het echte swarovski is (vinden ze altijd een pluspunt :+ )
maar meestal (bijna altijd) gebruik ik gewoon glas hoor :D

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:13

Eefsoll schreef:
@kelcy: Leuk, leuk.. (nja dat je ook gaat beginnen met de sieraden dan he)
Ben zelf met elastiek en kraaltjes rijgen begonnen.
Heb je al enig idee wat je eerste sieraad gaat worden?

@twinkel poes: klinkt gaaf!!
Krijgen we eindproducten te zien :D
Ik heb geen idee hoe het met die kapjes werkt..

ja natuurlijk zal effe wat fototjes maken :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:29

Ooooh hihi, ik dacht dat je een eerste sieraad ging maken en dan zeg ik altijd, neem gewone kralen. Het wordt net zo mooi, maar kost je wat minder.

Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik het geen porum vind om swarovski te combineren met metaal en glasparels.

Kiara ga eens snuffelen op de sites die singasong aangaf.
Gebruik bij creadream bv eens het zoekwoord tussenzetsel en daarvan dan pagina 3. Krijg je vast wel een idee van.

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:30

holly schreef:
Ooooh hihi, ik dacht dat je een eerste sieraad ging maken en dan zeg ik altijd, neem gewone kralen. Het wordt net zo mooi, maar kost je wat minder.

Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik het geen porum vind om swarovski te combineren met metaal en glasparels.

Gebruik bij creadream bv eens het zoekwoord tussenzetsel en daarvan dan pagina 3. Krijg je vast wel een idee van.

wat bedoel je met geen porum?
(sorry snap het woord niet zo goed :+ )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:31

Weet iemand van jullie waar ik belletjes kan kopen voor aan een ritm bead? Zelfs bij Pipoos niet gevonden |( Ze moeten zilver of goudkleurig zijn

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:33

kelcy schreef:
ik heb nog geen haarband... ik ben nog in de "ik ben aan het bedenken wat ik wil gaan doen" fase haha

ik heb ook nog geen spulletjes... ben vanmiddag even in de hoby winkel geweest maar ik weet niet wat ik moet hebben of kopen ;(

Mss moet je daar aan een winkelmedewerker je vraag voorleggen. Die kan je dan vertellen wat je allemaal nodig hebt ;)

Ik zie bijv. een haarband voor me met van dat velours er over. Je zou dan met hele kleine kraaltjes op deze haarband kunnen borduren. Als je een knoop aan kunt zetten, kun je dit ook.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:35

kiaraaa schreef:
zou iemand voor mij een lijstje kunnen maken die je absoluut nodig hebt voor die armband. want ik heb egt geen idee wat je allemaal nodig hebt..
en wassen jullie het paardenhaar of niet?

Als je de geur van je paard er aan wilt laten zitten moet je het haar niet wassen :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:36

twinkle_poes schreef:
holly schreef:

wat bedoel je met geen porum?
(sorry snap het woord niet zo goed :+ )

Ze vind het geen mooie combinatie ;)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:36

holly schreef:
De zilverkleur verkleurd? Wat heb je er allemaal mee gedaan dan?
Normaal gesproken zou dat toch gewoon netjes moeten blijven.

Wat ik doe met mijn sieraden (en dat doe ik met alle sieraden en losse onderdeeltjes) is ze in gripzakjes zonder lucht bewaren en de kralen zitten daarna ook nog in boxen.
Dat houd zoiezo de materialen al langer mooi.

Dingen als huid, zweet, zeep, parfum, creme, water etc zien niet al te best voor je sieraad.
Van de week hier nog een topic waarin wordt vermeld, zwem en douche vast.
Nu mag het aan mij liggen maar je gaat toch niet met je sieraad in chloorwater of met douchegel/shampoo onder de douche?

Kiara dat is een kwestie van uitproberen.
Het idee met 5 strengen, kun je dus een schuifslotje met 5 oogjes gebruiken, of je laat de strengen samen komen in 1 slotje. Wat jij wil.

Heb je een pb'tje gestuurd.
Gebruik verder geen parfum op m'n polsen, en hij gaat standaard af bij handen wassen, douchen, slapen enz.

Ik heb overigens ook al m'n onderdelen in gripzakjes in een opbergbox, werkt heel handig en blijft inderdaad veel mooier :) (Net zoals met knikkers vroeger, moet je ook niet allemaal bij elkaar doen :+)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:37

Belletjes misschien bij sayila Juut?

Ech bah singasong, met str*nt en al _O- :D

Niet perse niet mooi. Je gaat ook niet in je boerenoveral met klompen er onder naar een chique 5 sterren restaurant toch?

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:41

[quote="holly"]Belletjes misschien bij sayila Juut?

Ech bah singasong, met str*nt en al _O- :D

Niet perse niet mooi. Je gaat ook niet in je boerenoveral met klompen er onder naar een chique 5 sterren restaurant toch?[/quote]
de combinatie van swarovski en glad/metaal of ik vlg niet je niet meer zo goed haha :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:42

holly schreef:
Niet perse niet mooi. Je gaat ook niet in je boerenoveral met klompen er onder naar een chique 5 sterren restaurant toch?

Ik denk dat ze het woord 'porem' nu echt snapt _O-

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:43

twinkel_poes, heb jij een eigen site met je sieraden? Ben wel benieuwd!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:45

Juut schreef:
Weet iemand van jullie waar ik belletjes kan kopen voor aan een ritm bead? Zelfs bij Pipoos niet gevonden |( Ze moeten zilver of goudkleurig zijn

Mooie belletjes kopen is een ramp! Tot nog toe koop ik ze bij een winkel in Veenendaal. Via internet heb ik niets gevonden, ja van die piepkleine belletjes maar die vind ik niet goed om aan een Rhythmbead te hangen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:45

Ja, als ik met swarovski, of met edelsteen zelfde verhaal, werk dan gaat dat in combi met sterling zilver, eventueel hier en daar wat silverplated, gold filled etc, maar nooit in combi met zilver/goudkleur, metaal(look) etc etc.
Ofwel ik houd simpel en luxe gescheiden.

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:47

singasong schreef:
twinkel_poes, heb jij een eigen site met je sieraden? Ben wel benieuwd!

nee, maar ben ik wel aan het maken, maar dat gaat ngo wel eventjes duren tot dat die klaar is haha :+
ik heb vlug wat foto'tjes getrokken maar ik krijg ze niet op mijn computer >;)
haha weer typisch ik met technologie kan ik niet goed overweg :+
maar ik zal nog eventjes verder proberen haha :P

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:49

holly schreef:
Ja, als ik met swarovski, of met edelsteen zelfde verhaal, werk dan gaat dat in combi met sterling zilver, eventueel hier en daar wat silverplated, gold filled etc, maar nooit in combi met zilver/goudkleur, metaal(look) etc etc.

Dat doe ik dan weer niet :+ Probeer helemaal geen metal(look) te gebruiken. Maar echt metaal kun wel goed in combinatie gebruiken met halve edelstenen.

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:50

holly schreef:

glazen kralen en metalen hoeven de dag van vandaag totaal niet simpel of nep eruit te zien hoor! :o
nee ik hou wel van die combinatie, en de vergelijking met een boerenoveral en klopen vind ik toch echt wel héél vreemd hoor,
glaskralen zijn totaal niet ondergeschikt aan swarovski ;)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:51

holly schreef:

Klinkt me bekend in de oren :+ Ben ik het ook mee eens, alhoewel dat meer een smaak-kwestie is. Hou ook niet echt van sieraden met allerlei kleurtjes en lintjes en huppeldepupjes, maar dat heb ik eigenlijk met wel meer (kleding, paardenspullen enz.) _O-

Mijn armbanden (type 4) zijn wel van RVS, geeft juist een stoere look :) Heb ook een idee met wat meer bling, daarvoor gebruik ik dan weer sterling zilver of blank zilver :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:52

Assepoetster schreef:
Singasong; Leuke oorbellen zeg, kan me alleen weinig voorstellen bij de maat :+ Worden er bij jou veel oorbellen gekocht als ik vragen mag?

Mijn geheim verklap ik natuurlijk niet, maar ik maak mijn sieraden inderdaad met naald en draad. Zit dan ook muurvast, heb eens geprobeerd er een te slopen maar dat wil echt niet. Kan hooguit zo zijn dat er een haar uit steekt/los zit, maar verder... :+

.. [/size]

Dus als ik jouw geheim wil weten moet ik gewoon een armband bij je bestellen :=

Nee, oorbellen gaan lang niet zo hard als de paardenhaarhangers en armbanden. Maar ik vond die kapjes echt iets voor oorbellen :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:54

holly schreef:
Singasong ik bedoel dat van de gewone webshops deze 2 erg leuke spulletjes hebben voor niet al te veel geld.
De foto op je site is duidelijker, maar ik kan er niet uit halen wat voor edelsteen het is. Mat bergkristal of regenboogmaansteen, iets in die geest ofzo?

Ik hou niet zo van priegelwerk. Was met 2 anemonen bezig. Van de ene moet ik nog een kraaltje of 30 en bij de andere zit er een knoop in de draad, dus beide even aan de kant gelegt tot ik mezelf weer gekalmeerd heb.

Die matte kraaltjes zijn gewone seedbeads. Die grijze balletjes er tussen zijn echte steentjes ;)

Jij ook al met de Anemonentechniek in de weer? Ik was er ook mee begonnen :D

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:04

Wat is de anemonentechniek? :D

En jup, kan je gewoon vertellen dat ik met naald en draad werk, verder is het eigenlijk net zo simpel als met lijm :+ Zoveel geheimzinnigs is er dus niet aan, het is meer de handigheid waar je wat aan hebt :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 00:30

Twinkle ik zeg niet dat gewone kralen en metalen er simpel of nep uitzien. Zo bedoel ik dat ook niet hoor.
Ik vind gewoon dat als je met zoiets luxe werkt als swarovski, dat je dat dan niet moet gaan combineren met plastic kraaltjes of een zilverkleurig onderdeeltje.

Singasong haha ik bedoelde ook de grijze kraaltjes inderdaad.

Tja wat is anemoon.
Een soort van bosjes armband.
Voor de geïnteresseerde leg ik het uit met goedkope kraaltjes.(allemaal te koop bij creadream)
Benodigdheden:
Knijpkralen 2 x 2 mm
Karabijnslotje 12mm (of kapitel slotje)
Ringetje 6mm (niet nodig als je een kapitelslotje gebruikt)
Staaldraad passend bij de kleur van je kraaltjes of passend bij bovenstaande materialen.
Rijggaren nymo D (0,3) passend bij de kleur van je kraaltjes.
Miyuki rocailles 6/0 (wat zul je nodig hebben? 30 gram totaal?)
Miyuki rocailles 11/0 (1 zakje is echt genoeg)

Je pakt het uiteindje van de staaldraad. Daar rijg je een knijpkraaltje aan. Vervolgens rijg je er een slotje aan. Dan steek je de draad weer terug door het knijpkraaltje zodat je een lusje krijgt en je slotje dus opgesloten zit.
Nu knijp je met een glad tangetje de knijpkraal stevig plat.

Je knipt de staaldraad af op jouw polsmaat + ongeveer 6 cm (zeg ik even uit mijn hoofd)

Je rijgt nu de 6/0 kraaltjes aan de staaldraad en houd 6 cm leeg.

Je rijgt weer een knijpkraaltje aan het staaldraad, dan een gesloten ringetje en vervolgens steek je de staaldraad weer terug door de knijpkraal, zodat je weer een lusje krijgt. Knijp je knijpkraal weer plat.
Nu heb je een streng kraaltjes geregen die heen en weer kunnen bewegen.

Je knipt nu een meter of 2 a 3 nymo D rijggaren af.
Het uiteindje daarvan knoop je vast aan de eerste kraal. Knoop het zo vast dat je nog 5 cm uiteindje eraan hebt bengelen.

Nu rijg je 1x 6/0 kraal en 1 x 11/0 kraal aan je nymo D rijggaren.
Je rijgt je draad terug door de 6/0 kraal.
Je haalt de draad nu door de 2de kraal van de armband. (je rijgt van kraal 1 richting kraal 3)
Daarna rijg je weer 1x 6/0 en 1x 11/0 en terug door de 6/0 kraal.
Je haalt de draad nu door de 3de kraal van de armband.
Dan rijg je weer 1 x 6/0 en 1x 11/0 en terug door de 6/0 kraal.
Dan haal je de draad door de 4de kraal van de armband.
Enz enz.
Je draad komt nu uit de laatste kraal van de armband.
Rijg 1 x 6/0 en 1x 11/0 en terug door de 6/0
Je haalt je draad nu door de laatste kraal van de armband (dus waar je uitkwam ga je nu weer in)
Je doet op de terug weg het zelfde als op de heen weg.
Je bent nu aan de 2de rij bezig.
Rijg 3, 4, 5 rijen aan de armband.
Knoop het uiteindje goed vast.
Zorg dat er geen draden uitsteken.
Voila, paar uurtjes verder en je armband is klaar.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:17