[FOTO]Nog wat foto's aangepast > Photofiltre, reacties gevr!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO]Nog wat foto's aangepast > Photofiltre, reacties gevr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:03

Nog wat foto's gevonden die ERNSTIG aangepast moesten worden. Zowat de hele avond mee bezig geweest dus wees een beetje lief met het commentaar. (wat was dat een werk zeg!)

Anyway, heb weer Photofiltre gebruikt voor het bewerken. Hopelijk vinden jullie ze net zo mooi als in het andere topic! Veel kijkplezier!

Afbeelding - 1
Musje dat maar niet weg wilde vliegen... bleef gewoon rustig voor de camera zitten!

Afbeelding - 2
Jaja, ik weet het: teveel ingezoomd maar ik vond de eend zo mooi!

Afbeelding - 3
Kan het nóg hollandser? (ik denk dat ik de foto iets te bleek heb gemaakt?? Bloos )

Afbeelding - 4
Sorry, maar ik kon het grijze achter de reiger echt niet meer wegkrijgen, beste bokkers......

Afbeelding - 5
Mooie zwaan die verstoppertje speelde achter haar eigen veren. (inmiddels uitvergroot bij de AH!)

Afbeelding - 6

Afbeelding - 7

Afbeelding - 8
Zéééééér scherpte krokodillenkop van bovenaf genomen

Afbeelding - 9
Reflectie op de glasruit van het zolderraam (kiepraam)

Afbeelding - 10
Lang naar gezocht deze foto, toch nog kunnen vinden!

Afbeelding - 11
Zonsondergang in het Dolfinarium... ja, zo ziet dat er dus uit! (was tegen sluitingstijd aan!)

Afbeelding - 12

Afbeelding - 13
Twee konijnen die uit 1 bakje drinken... heel bijzonder!

Afbeelding - 14

Afbeelding - 15
Volgens mij was iets héél erg lekker!

Nou, dat waren voorlopig de laatste 15 bijgewerkte oude foto's... (nee, ik maak het jullie niet makkelijk!)

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: [FOTO]Nog wat foto's aangepast > Photofiltre, reacties gevr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:21

Gewéldig , echt waar. Die foto van dat bos vind ik echt super.
Wel jammer van die rijger inderdaad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:24

Kun je de volgende keer misschien een kleinere selectie posten? Een stuk of 5 hooguit, dit kijkt zo vervelend. Ook omdat het geen serie is. Wat bedoel je met het grijs achter de reiger weghalen? Ik vind dat juist een mooie foto!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:47

Ik wou deze foto's gister ook plaatsen (als linkjes) maar dat kijkt wat lastig! En omdat je maar elke 24 uur op UK een topic mag posten heb ik het maar op deze manier gedaan, Juul. (ik wilde jullie deze foto's niet onthouden!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:48

Snap je wel, maar ik vind het persoonlijk heel lastig om commentaar op te geven op deze manier. Iets selectiever zijn, en probeer series te plaatsen, of écht 1 losse foto. Dat kijkt echt veel lekkerder, en zegt ook meer.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:55

Juul schreef:
Snap je wel, maar ik vind het persoonlijk heel lastig om commentaar op te geven op deze manier. Iets selectiever zijn, en probeer series te plaatsen, of écht 1 losse foto. Dat kijkt echt veel lekkerder, en zegt ook meer.

Hum, tja... idd een beetje te veel van het goede, maargoed dat ik geen andere foto's meer heb om te 'verbouwen'! Zal er de volgende keer aan denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:57

Vind het trouwens wel jammer dat je ze bewerkt.. Ken je je camera wel goed? Instellingen etc. ?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:00

Mijn favorieten zijn de eend, zwaan en de reflectie in de zolderruit. Mooi hoor!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:29

Ik vind dat er niets mis mee is met bewerken. Waarschijnlijk zijn de kleuren hier en daar opgehaald wat scherper gemaakt en wat gespeeld met contrast.. Er is verder niet veel aan geretoucheerd.. De plaatjes zijn verder origineel op het kader na.....

Foto 1 4 en 5 zijn duidelijk mijn favoriet. Mooi helder en zeer duidelijk!! Fijne scherpstelling en mooie lichtval. Ik ben wel duidelijk benieuwd naar meer!!

Overigens vind ik de hoeveelheid niet storend. Ik pik voor mijzelf de foto's er uit die ik mooi vind en daar zeg ik wat over. De fotos die mij niets doen laat ik voor wat ze zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:33

Ik vind dat er genoeg mis is met bewerken, maargoed. Met goede instellingen en goede locatie/ lichtkeuzemoet je erin kunnen slagen een kwalitatief goede foto neer te zetten op een gegeven moment. Kun je dat nog niet, blijven oefenen. Photoshoppen is imo je verschuilen voor je eigen fouten/ leerpunten. Maar nogmaals, mijn mening en hier laat ik het bij. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 12:44

Anoniem schreef:
Ik vind dat er genoeg mis is met bewerken, maargoed. Met goede instellingen en goede locatie/ lichtkeuzemoet je erin kunnen slagen een kwalitatief goede foto neer te zetten op een gegeven moment. Kun je dat nog niet, blijven oefenen. Photoshoppen is imo je verschuilen voor je eigen fouten/ leerpunten. Maar nogmaals, mijn mening en hier laat ik het bij. Lachen

Net wat This_is_me tikt: ik heb de foto's verscherpt en wat met contrast gespeeld + border toegevoegd. En Juul: eigen meningen zijn altijd welkom. Ik heb nog maar net een half-jaartje een nieuwe camera en die is zo uitgebreid... daarvan weet ik 50% ervan nog niet wat je ermee kan! Je schijnt ermee ook diverse foto's aan te kunnen vinken en die tegelijk weggooien maar waar die zit? (ook ben ik de handleiding kwijt, dus klein probleempje!)

En wat is er mis met foto's bewerken? (kon ook de orginele foto's posten, maar ik wilde jullie niet laten schrikken! Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:46

Precies wat ik zeg HD, van dat wat er mis is ermee imo. Staat in het stukje wat je gequote hebt. Lachen Maargoed, zelf weten. Ik ben wel benieuwd naar de originelen. PB?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:53

Ik ben het met juul eens.
Netzoals je andere topic, vind ik persoonlijk dat je telkens wel érg veel foto's plaatst. Ja
Ik vind die van de reiger trouwens wel netjes

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 13:09

Juul schreef:
Precies wat ik zeg HD, van dat wat er mis is ermee imo. Staat in het stukje wat je gequote hebt. Lachen Maargoed, zelf weten. Ik ben wel benieuwd naar de originelen. PB?

Oeiiii! Moet ik wel goed zoeken + uploaden naar PhotoBucket hoor, zal er aan denken iig! (kwamen van verschillende bronnen: CD-rom en harde schijf)

Maar aan de andere kant: iedereen moet toch zelf weten hoeveel die post (oké tot 15 dan...)? (sorry voor deze vraag, mocht deze een beetje brutaal klinken) Het is immers een openbaar forum!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:30

Tuurlijk! Maar het maakt het makkelijker om commentaar op te geven. Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 13:37

Juul schreef:
Tuurlijk! Maar het maakt het makkelijker om commentaar op te geven. Lachen

Dus hoe minder, hoe sneller commentaar! Dus daarom duurt het altijd zo lang bij mij! GOUDEN TIP ZEG!!!!!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:40

Mensen zien vaak een heleboel foto's en hebben vaak ook geen zin om ze 1 voor 1 af te gaan. Er is geen overzicht of geen eenheid. Plaats je een serie, of drie van je mooiste foto's zullen mensen sneller een berichtje achterlaten met tips en handigheidjes..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:07

Ik zie liever een mooie bewerkte foto, dan een orginele maar vreselijke foto!
Met bewerken kan je van een speciaal moment, toch nog een mooie foto maken. Nee hoor, vind met bewerken niks mis.

Herseydudu; zoals ik in een van vorige topics al zei; je gaat onwijs voorruit! Doorgaan dus!

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:11

Je gaat echt vooruit!
Ik heb wel meer van je topic's gezien, maar verder nooit wat gepost.
Ik zie heel duidelijk verbetering.
De zwaan en de kieviet vind ik het mooist. Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:58

Ik heb je tweede topic ook al bekeken. Ik vind het erg jammer dat je nog steeds véél foto's plaatst:
- 't is lastig met commentaar geven
- er zitten een aantal fotos bij die ik niet mooi vind, zoek de állermooisten gewoon uit Lachen
Verder ben ik benieuwd welke camera jij gebruikt?
Fot 1, 2, 5, 6, 9 en 14 vind ik mooi, en dus de moeite waard om t eplaatsen. Dit zijn er meeer dan genoeg in een topic, persoonlijk zou ik de rest weg hebben gelaten.
Maar het is al veel beter in het begin, nu nog leren te doseren en selecteren Tong uitsteken Tong uitsteken

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:25

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:19

1, Leuke foto alleen lijkt zijn kopje niet helemaal scherp stoor me ook aan het blaadjes die ook nog scherpgesteld zijn.
2, Vind deze foto nog een beetje 'saai' had wat meer met de compositie kunnen spelen.
3, Vind het totaal geen mooie foto, onscherp, blauw kwaliteit is achteruit gegaan.
4, Had meer met de compositie kunnen spelen, en dat zwarte sprietje is niet scherp.
5, Mooie foto. Zou nog mooier zijn als je een paar stukken van de achtergrond wat donkerder had gemaakt Knipoog
6, Zelfde commentaar als 2.
7, ".."
8, Vind de foto niet bijzonder.
9, Onscherpe bomen en stoor me aan de randen van het dak.
10, Geen mooie foto, flits, onscherp, saaie compositie.
11, Mooi maar stoor me aan de opbjecten aan de grond.
12, Mooie foto alleen niet goed scherp, stoor me aan het rode en groene stipje.
13, Zelfde commentaar als 2.
14, Geen mooie foto maar daar kan je niet veel aan veranderen, water is vuil, dolfijn staat er niet helemaal op.
15, Overbelicht, slechte achtergrond.

Ik bedoel hier niets aanvallends mee alleen opbouwend commentaar! Lachen

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:25

Die rijger heeft er al een keer opgestaan he? Waarom plaats je die nu nog eens? Maargoed, ik ga met de rest mee over dat foto's plaatsen, maar ik wil ook nog wel zeggen dat ik vind dat je duidelijk vooruit gaat Lachen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 11:27

marjoke schreef:
Die rijger heeft er al een keer opgestaan he? Waarom plaats je die nu nog eens? Maargoed, ik ga met de rest mee over dat foto's plaatsen, maar ik wil ook nog wel zeggen dat ik vind dat je duidelijk vooruit gaat Lachen

Hmmm? Echt? Moet ik toch eens mijn foto's goed uitspitten en de meesten maar gewoon wegsmijten dan. Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:32

Kijk hier word ik nu blij van Lachen ! Keep up the good work. Echt je scherpte is nu een stuk beter als voorheen.