Volledig inspiratieloos, de potloden deden niet wat ik graag wilde dat ze zouden doen.
April(?) was de laatste keer dat ik een tekening afgemaakt heb...
Mijn dank gaat uit naar alle mega geduldige opdrachtgevers!
Bij tijd en wijle voelde en voel ik me gehaast en schuldig dat het allemaal zo gelopen is als nu maar.. niemand had dit kunnen voorzien, ook ik niet. Heel erg bedankt voor jullie geduld!
Nu eindelijk na al die maanden kan ik zeggen dat ik, mede dankzij mijn ge-experimenteer met stift en water, weer aan het tekenen geslagen ben!
Beetje zuur is dat ik een tekening min of meer vergeten was.
Of eigenlijk de deadline daarvoor die in eerste instantie geen spoedklus was omdat ik ruim een jaar!! de tijd had voor deze.
Begin dit jaar dacht ik dan ook dat ik nog alle tijd had om deze in alle rust af te maken.
Door wat er intussen gebeurt is ben ik hem dus 'vergeten' dus nu ben ik als de wiedeweerga begonnen met 'De Koningin'.
Deze mooie dame is al aardig op leeftijd (25+), mist sinds een jaar of 7 haar rechter oog waardoor ze een typische hoofdhouding heeft. Op stal noemen we haar De Koningin maar haar echte naam is Ydan.
Als zij begint te lopen gaat de regel 'de mens is de baas' niet meer op
Ze is doof en dementerend maar geniet in volle teugen van haar oude dag. Zwaaien met je armen en hard roepen heeft, als je geluk hebt, het effect dat ze je opmerkt en aan de kant gaat
maar over het algemeen zijn wij het die voor haar aan de kant moeten omdat ze het gewoonweg allemaal niet meer zo in de gaten heeft
Ik voel me dan ook vereerd dat ik haar mag vastleggen met mijn potloden (Derwent Coloursoft).
Het formaat waar ik op werk deze keer is ong. 35 x 50 cm zwart karton.
Donderdag aanstaande moet ze af zijn ik hoop dat ik dat redt...

Ik heb nog wel het e.e.a. te doen

Hier de foto: http://i124.photobucket.com/albums/p1/Lontjes/Yke.jpg
waarbij ik de opmerking wil maken dat ik de foto en de werkelijkheid gebruik om tot het resultaat te komen.
De print die ik heb is fletser van kleur dan de digitale versie dus ik sprint steeds heen en weer tussen print, computer en Ydan irl
kijk dat zijn tips waar ik wat aan heb