[DIGI] W.I.P Explosion

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[DIGI] W.I.P Explosion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:06

Ik wilde toch eens kijken wat ik uit mijn tekentablet kan halen, en ben begonnen aan een tekening van Explosion, de hengst van Kathleen (pharagirlke) hier op bokt.

Bij deze de eerste 3 beelden:

Beginnen met schetsen:
Afbeelding

Schets zo goed als rond:
Afbeelding

Beginnen met kleur toevoegen:
Afbeelding

Feedback is van harte welkom, ben er nu zo'n 2 uur mee bezig al.

Ayasha
Blogger

Re: [DIGI] W.I.P Explosion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:39

Wow unwritten kan eigenlijk niet meer zeggen dan dat het er echt prachtig uit ziet! Bloos Je mag hem meer als oefenproject gebruiken hoor! Bloos!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:47

Wauw, ziet er al goed uit, ik be nzeer benieuwd hoe dit wordt.
Ik vind de lijn bij zn neus/nek wat raar lopen, waar zegmaar zn bitring zit. Misschien kan je daar even naar kijken. Verder toppie hoor! Hyper!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:49

Dat komt volgens mij omdat ze zich wat miskeken heeft, als je goed kijkt Uwnritten, zie je dat er al een stukje van zijn borst zichtbaar is. Het is ook dat stukje dat door de bitringen zichtbaar is Lachen Explo heeft nl maar een kort nekje Knipoog

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 02:05

Begint al goed, ben benieuwd, ik hou het in de gaten! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 20:21

Ik heb me idd miskeken, maar het komt in orde Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:02

Twee nieuwe tussenstappen Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Vacht is echt rottig Lips are sealed

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:04

ben beniuewd hoe die wordt... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:23

Afbeelding

Update Lachen

Afbeelding

Vacht blijft moeilijk maar ziet er al beter uit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:40

Weer wat tussenstappen Lachen

Afbeelding

Afbeelding

En nu ik zo deze zie raak ik meer en meer tevreden:
Afbeelding

Wat jullie? Feedback en tips altijd welkom Lachen

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:27

Ik ben benieuwd hoe die wordt jans Haha!
Vind hem nu al erg mooi Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:27

Ik heb het idee dat de vacht iets te "krullerig" is... Lachen (snap dat het moeilijk is en zou het zelf beslist niet beter kunnen Clown)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:33

Vacht was mij ook iets opgevallen, goed dat het jou opvalt, tis tenslotte jouw paard Lachen Zal hem nog wat recht proberen te trekken Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:37

Je beginschets zag er al erg netjes uit. Lachen
Ik vind hem - om heel eerlijk te zijn - steeds minder worden.

Zo te zien gebruik je een heel beperkt kleurenpalet; sterker nog, ik zie helemaal geen kleuren.
Dit is een manier om het anders te doen. Gebruik met een digitale tekening eigenlijk nooit echt wit (of zwart), maar kies voor wit met een tintje blauw, rood, geel enz.
Ik zie dat je meteen de vacht tekent; het is handiger om eerst een grove vlakverdeling in kleuren te maken. Kies een aantal kleuren die je in de foto ziet (kleuren wil dus zeggen, geen wit en geen zwart) en sla die op. Van deze kleuren maak je elk een lichtere en een donkere versie.
Nu ga je je in grove vlakken (met een grote brush, opacity onder de 50%) kleuren. Gebruik de donkere tinten voor de schaduwen en de lichtere tinten voor de highlights.
Als je dit gedaan hebt ga je meer in detail werken; werk de bespiering en de botstructuur uit doormiddel van schaduwen en highlights. Gebruik ook nu geen puur wit of zwart. Kies hiervoor een kleinere brush en zet de opacity ietsjes hoger, wissel hiermee een beetje af.
Als laatste kan je evt. nog de vachtstructuur neerzetten maar dat is niet perse nodig. Je kan een aantal losse haartjes tekenen maar meestal wordt dit slordig en is het erg moeilijk om er diepte in te krijgen. Ik zou geen overduidelijke vacht schilderen zoals jij hebt gedaan, maar met schaduwen en wisselende tinten kom je al een heel end.
Ik zie in je manen erg weinig diepte. Dit komt omdat je met erg weinig kleuren werkt; alle tinten lijken wat op elkaar. Durf wat meer en zoek de kleuren op in de foto (elk paard bezit kleur! Kijk maar eens naar een zwart paard; die is niet zwart, maar afhankelijk van de lichtval vaak paarsig of groenig). Kijk goed waar de lichte plekken liggen; die liggen bovenop. Onderaan zijn de schaduwen, teken die dus met een donkerdere kleur.
Hetzelfde geldt voor het oor; ik mis kleur, en dus diepte en levendigheid. Ook lijkt het oor niet helemaal te kloppen, de opening hoort iets meer door te lopen.

Durf wat meer met kleuren te spelen, werk in lagen; als iets je niet aan staat kan je de laag altijd verwijderen. Dat is het voordeel van werken in Photoshop.
Zie dit niet negatief, ik probeer je te helpen. Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:00

Commentaar is juist goed Lachen Ik werk al wel met ondersteunende vlakken, en in layers, uit ervaring weet ik dat dat het prettigste is.

Persoonlijk vind ik opacity vooraf instellen helemaal niet prettig, dit omdat ik met druk op mijn pentablet de opacity tijdens het tekenen bepaal. Ik vind met kleuren spelen nog wel lastig, ben bang dat het er heel onnatuurlijk uit komt te zien, maar door meer te oefenen gaat het denk ik wel beter, althans hoop ik Lachen Ik werk trouwens niet met wit of zwart, het zijn bijna allemaal bruintinten Knipoog

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:06

Ziet er al goed uit! Vind alleen de vacht nét wat te krullerig, maar ben benieuwd naar het eindresultaat en doe het je zeker niet na! Bloos

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:18

Unwritten schreef:
Commentaar is juist goed Lachen Ik werk al wel met ondersteunende vlakken, en in layers, uit ervaring weet ik dat dat het prettigste is.

Persoonlijk vind ik opacity vooraf instellen helemaal niet prettig, dit omdat ik met druk op mijn pentablet de opacity tijdens het tekenen bepaal. Ik vind met kleuren spelen nog wel lastig, ben bang dat het er heel onnatuurlijk uit komt te zien, maar door meer te oefenen gaat het denk ik wel beter, althans hoop ik Lachen Ik werk trouwens niet met wit of zwart, het zijn bijna allemaal bruintinten Knipoog

Ik werk ook met de opacity op mijn tablet, maar daarnaast ook met opacity in de brushes. Het is wat onhandig in het begin maar het werkt wel.
Oke, dan zijn het bruintinten. Maar ze liggen toch nog iets te dicht bij elkaar, probeer gewoon lekker wat uit met kleuren en kijk wat er van komt. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:27

Ik ben nu aan het proberen, zo met jou feedback denk ik dat het wel gaat lukken Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:44

Ik ben door jou digi ook meteen weer begonnen aan een. Wilde het toch weer eens zelf proberen. Clown

Oke, veel succes. Denk dat het wel gaat lukken. Ja

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:02

Echt super mooi! Bloos!

Ben benieuwd naar het eindresultaat! Haha!

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:10

hoever ben je al?
ben eigenlijk wel benieuwd, het is alweer een tijdje geleden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:01

Heb het de laatste tijd erg druk gehad, dus niet veel kunnen tekenen. Ben er wel weer mee bezig, denk dat ik morgen weer een tussenstap kan plaatsen Lachen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:14

Ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien, comentaarheb ik niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:07

Het wordt even een dagje uitgesteld, ik heb mn pentablet op mijn werk laten liggen Sigaar

Morgen zeker weten een update Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:46

oh?:P