[SCH] Zwart dressuurpaard. Aquarell.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[SCH] Zwart dressuurpaard. Aquarell.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 15:14

Omdat het al zo lang geleden is dat jullie nog iets van mij hebben gezien, zal ik nog maar eens een aquarell van mij plaatsen. Portretje van een zwarte beauty Lachen

* 12 uurtjes werk
* Aquarell op katoen
* Ongeveer 65 x 50 cm
* Let op de (bijna onzichtbare) copyright.
* Nu ik hem op mijn computer zie, zie ik nog veel onvolmaaktheden.
De staartwortel is nog niet hoe ik hem wil hebben en de rug is ook niet helemaal hoe ik hem had gewild. Het jukbeen is ook te scherp, Maar deze punten ga ik nog aanpassen waarschijnlijk. Lachen
* De oren zijn verschrikkelijk. Dus daar wil ik niets over horen, want ik stoor me er nu al eindeloos aan en ik wil niet dat het nog erger wordt. Knipoog
Verder is onderbouwd commentaar en goede tips over bijvoorbeeld dit soort moeilijke houdingen welkom.

Afbeelding

Riri94

Re: [SCH] Zwart dressuurpaard. Aquarell.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:16

Misschien zou je de oren wat breder kunnen maken Knipoog maar voor de rest vind ik het een hele mooie tekening!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:16

Ik vind em echt super! Wow!
Heel mooi gebruik gemaakt van de effecten die aquarel heeft. En de achtergrond is er ook mooi bij!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:17

vind de schoft echt super mooi gemaakt, en eigelijk vind ik de hele tekening wauw Kwijl
zou er iig niet veel meer aan veranderen Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:19

Hij doet het niet?
Ik zie alleen een kruisje staan.
Hebben meer mensen dat?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 15:22

Bedankt voor de leuke reacties. Lachen
Nino94: Niets over de oren! Bloos Maar bedankt Lachen
Miss_Malfroy: Normaal doet hij het wel hoor. Misschien eens rechtermuisknop en dan 'afbeelding weergeven' of 'show picture' .. Hangt ervanaf in welke taal je pc is Tong uitsteken

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:23

Nee ook als ik dat doe niks, jammer.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:24

Ik zou er ook niet veel meer aan veranderen Erg mooi, dat je zowel het weglaten als dichtplamuren als effect van deze verf gebruikt. De houding heb je heel mooi weergegeven dus wat dat betreft ook geen tips Lachen En wil je ook geen tips over de oren hoe je het misschien nog zou kunnen verbeteren? Ze storen mij overigens niet eens zo hoor!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 15:54

Wauw, heel mooi, vooral z'n hals.
Alleen lijkt de schoft wat dun of niet vloeiend?
Maar denk niet dat je dat nog veel beter gaat krijgen, vind deze houding al hardstikke knap.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:09

Wow, heel mooi! Knap dat je het ook in het blauw het gemaakt, vind ik. Wat je zelf zegt over de staartwortel: daar ben ik het wel een beetje mee eens (ondanks dat ik het prachtig vind!): het lijkt zo'n beetje alsof hij niet aan het paard zit, alsof die haren wat meer naar rechts mogen afbuigen. Nu is het bijna een staart die je zou zien wanneer een paard recht voor je staart, op een paard dat schuin staat. Of ja, weet je wat ik bedoel? Haha!

Maar ik vind het echt heel knap hoor. Ben zelf pas begonnen met aquarel en ik vind het niet gemakkelijk om het te "zien" zoals jij doet: met één kleurtje een paard schilderen.

Echt prachtig.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:10

wow Wow!
niet normaal gewoon! ik vind aquarel zo moeilijk, en jij maakt er eventjes een paard van..
echt wow Wow!

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:11

wuaw
apart maar heel erg mooi gedaan!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:11

ik vind het hoofd wat groot, verder commentaar is gegeven Haha! maar mooi werk hoor Ja

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 17:06

Bedankt voor de leuke reacties !

janique schreef:
Ik zou er ook niet veel meer aan veranderen Erg mooi, dat je zowel het weglaten als dichtplamuren als effect van deze verf gebruikt. De houding heb je heel mooi weergegeven dus wat dat betreft ook geen tips Lachen En wil je ook geen tips over de oren hoe je het misschien nog zou kunnen verbeteren? Ze storen mij overigens niet eens zo hoor!

Haha, en toch over die oren.. Ik weet perfect wat er mis mee is, maar dat pas achteraf nu ik hem zie op mijn scherm. De schaduw is totaal verkeerd en eigelijk de vorm ook. Maar dat kan ik nog wel veranderen. Alleen had ik dit dus niet door toen ik hem aan het maken was. Lachen
Toch bedankt!
En dit is de eerste keer dat ik sommige stukken zo dichtplamuur inderdaad. Normaal laat ik het lichter, maar ik vroeg me af welk effect het zou geven moest ik het contrast eens heel erg hoog leggen. Nou dit dus, en ik vind het niet slecht geworden Lachen
Laatst bijgewerkt door marjoke op 18-07-08 17:17, in het totaal 2 keer bewerkt

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 17:08

Tieneke schreef:
Wow, heel mooi! Knap dat je het ook in het blauw het gemaakt, vind ik. Wat je zelf zegt over de staartwortel: daar ben ik het wel een beetje mee eens (ondanks dat ik het prachtig vind!): het lijkt zo'n beetje alsof hij niet aan het paard zit, alsof die haren wat meer naar rechts mogen afbuigen. Nu is het bijna een staart die je zou zien wanneer een paard recht voor je staart, op een paard dat schuin staat. Of ja, weet je wat ik bedoel? Haha!

Maar ik vind het echt heel knap hoor. Ben zelf pas begonnen met aquarel en ik vind het niet gemakkelijk om het te "zien" zoals jij doet: met één kleurtje een paard schilderen.

Echt prachtig.

Dat is inderdaad het probleem. Ik vind hem er ook te veel opgeplakt. Maar ik zie al hoe ik dit kan veranderen. De overgang van staart naar kruis/lenden is nog niet goed. Lachen
En dit schilderij is echt niet met 1 kleurtje gemaakt hoor. Oke, zo ziet het er inderdaad wel uit. Maar stiekem zit er vanalles in Tong uitsteken Heel erg bedankt!
Edit: En ik snap wat je bedoelt met die haren. De schaduwen naast de staart zijn ook niet helemaal wat ze moeten zijn en idd het lijkt alsof je er recht op kijkt. Hmm, ik moet hier toch nog even aan gaan prutsen.. Tong uitsteken

Miss_Malfroy: Dunne schoft? Ja ik begrijp wat je bedoelt, maar als je langst achter naa haar schoft kijkt, is hij net zo. Ze heeft een erg lage schoft.
Kjoetie: Het hoofd is echt niet te groot hoor. Verhoudingen kloppen perfect normaal gezien. (Berekeningen kloppen Tong uitsteken )

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:33

Wow, prachtig! Vind die groene kleur echt geweldig en heel mooi gedurfd en contrasterend Ja . Ben jaloers dat je zo durft "open" te laten. Echt prachtig!
De staartwortel zou je nog wat aan kunnen passen, maar ik vind het niet heel erg storen.
Petje af! Lachen

Kirsten1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:41

Wauww heel mooi Lachen
Ik zie eigenlijk niks wat je moet veranderen Knipoog

Rindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:06

Ik vind hem ook erg mooi, geen commentaar!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:17

Het enige wat ik hierop kan zeggen is; WAUW! Wow!
Ik vind m werkelijk prachtig. Het straalt echt iets uit. En icm die aparte, maar zeer mooie, groene aanduiding, knalt 'ie nog meer van mn scherm af!
Het geheel ziet er superzacht en aaibaar uit. Jij kunt echt geweldig met aquarel omgaan. Top!

Ik zie absoluut geen verbeterpunten en ben het niet eens met je eigen "kritiek". Hooguit de oortjes, maar ik vind de rug zeer mooi, de staartwortel goed(ziet er realistisch uit!) en het jukbeen moet je echt zo laten! Dat scherpe is juist mooi, dat maakt er een echte mooie warmbloed van. Niet veranderen hoor! Anders wordt alles te "rond".

Echt petje af! OK dan! Ben hier helemaal weg van!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:18

Jaimyliefje schreef:
wow Wow!
niet normaal gewoon! ik vind aquarel zo moeilijk, en jij maakt er eventjes een paard van..
echt wow Wow!

idd!!! erg mooi!!!! OK dan!

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:19

Ik vind hem schitterend, wat een ontzettend goed aquarel werkje!
Schitterend dat het met weinig verf is ingekleurd. Ik zou eerlijk gezegd helemaal níks meer veranderen. Stoor me aan geen enkel dingetje (ook niet aan de oren), want hij heeft al zo'n toffe uitstraling.
Wat voor een aquarel setje gebruik je en welk papier? Ik heb het geprobeerd met aquarel papier, maar zelfs dan gaat het nog kreuken bij mij (ik gebruik veel water, zal dat wel zijn Huilen van het lachen ).

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:27

Myra, kreukt het niet omdat je te lang met 1 stuk van het blad bezig bent? Geef het de kans om te drogen en kijk eens of het dan minder kreukt. Nu weet ik niet welke merken ze in NL verkopen, maar hier in België wordt Fontenay heel veel gebruikt (qua papier) en Steinbach wordt erg afgeraden, dat zou vergaan na een tijd...

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:32

Tieneke schreef:
Myra, kreukt het niet omdat je te lang met 1 stuk van het blad bezig bent? Geef het de kans om te drogen en kijk eens of het dan minder kreukt. Nu weet ik niet welke merken ze in NL verkopen, maar hier in België wordt Fontenay heel veel gebruikt (qua papier) en Steinbach wordt erg afgeraden, dat zou vergaan na een tijd...

Een tekening die vergaat na een tijd, pff... Ik zit inderdaad wel veel aan 1 stuk, gebruik veel water en laat het nooit echt veel drogen tussendoor (oeps Nagelbijten / Gniffelen ). Dankje voor je tips!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 11:25

Myra schreef:
Ik vind hem schitterend, wat een ontzettend goed aquarel werkje!
Schitterend dat het met weinig verf is ingekleurd. Ik zou eerlijk gezegd helemaal níks meer veranderen. Stoor me aan geen enkel dingetje (ook niet aan de oren), want hij heeft al zo'n toffe uitstraling.
Wat voor een aquarel setje gebruik je en welk papier? Ik heb het geprobeerd met aquarel papier, maar zelfs dan gaat het nog kreuken bij mij (ik gebruik veel water, zal dat wel zijn Huilen van het lachen ).

Haha, dat is nu iets waar veel mensen mee sukkelen. Als je met aquarell schildert MOET je veel water gebruiken en MAG je ZEKER aan 1 stuk blijven werken, anders komt het niet goed. Omdat mijn papier niet zo beginnen bobbelen kleef ik het op een grote houten plank. Natuurlijk niet met lijm, maar ik doe het als volgt. Eerst leg ik mijn papier in bad dat een bodem water bevat zodat ik mijn papier juist helemaal kan onderdumpelen. Ik laat het een minuutje trekken zodat het helemaal doorweekt is. Papier rekt uit als het nat is. Dan laat ik het meeste water eraf lopen langst de hoekjes en 'droog' het een beetje af met een linnen doek. (niet vegen, want dan gaat het papier kapot. Gewoon aan elke kant de doek erop leggen en dan moet je handen er een beetje over gaan). Dat leg ik mijn papier, dat nu op zijn grootst is, op de houten plank en plak langst de randen mat witte kleefband het blad vast. Dan moet je het natuurlijk laten drogen voor je gaat schilderen. Als je nu met veel water schildert, kan het niet meer uitrekken, omdat het al helemaal uitgerokken is, en kan het dus niet meer gaan kreuken/opblazen.
Die kleefband verkopen ze in grote rollen in papier/verf winkels. Je moet die kleefband aan 1 kant nat maken en dan pas kleeft hij. Niet te veel water op doen, of hij kleeft niet meer. Dat is het voordeel, dat hij wateroplosbaar is en er dus gamakkelijk terug af kunt wassen. Als ik mijn papier eraf haal, als hij klaar is, Ga ik moet een bod mes onder mijn papier zodat de helft van de kleefband op mijn papier plakt en de halft op mijn plank.
Ik hoop dat ik dit wat duidelijk heb uitgelegd. Het is echt een super handig systeem en je hebt altijd kaarsrechte papieren. Lachen

Deze heb ik geschilderd op 100% katoen. Ik weet het merk zo snel niet, daar zal is zo dadelijk even voor naar boven lopen. Het is erg goed spul, maar niet voor beginners. De verf dringt hier heel snel in en krijg je er amper nog terug af met water. Dus als je veel fouten maakt, is dit niet ideaal denk ik. Maar verder dus wel echt heel mooie kwaliteit. Ik koop het in grote losse vellen die in plastic zijn verpakt. Ik werk nooit op papier'blokken'.
Edit: Het is Bockinford. 10 losse vellen van 76x56 cm van 300 g verpakt in plastic dus. Natuurlijk is dit een vrij groot formaat, mar als ik kleiner wil schilderen snij ik het gewoon in stukken Knipoog

Ik hoop dat je wat bent met mijn tips. Lachen

En nog bedankt voor de leuke reacties! Bloos
Laatst bijgewerkt door marjoke op 19-07-08 11:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:29

Als je dus wel met papierblokken werkt: altijd het blad op de blok laten zitten! Geeft minder bobbels dan als je het eraf haalt.