[FOTO] Vriendschap.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

[FOTO] Vriendschap.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 12:03

Ondaks dat het licht verre van optimaal was op het strand, en de foto erg achteruit is gegaan in kwaliteit door het uploaden, wil ik deze toch even aan jullie laten zien.
-
-
-
-
Afbeelding
-
-
-
-

Aradis

Re: [FOTO] Vriendschap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:06

Ik vind het eerlijk gezegd geen UK foto.
Tis een mooi plaatje maar krijg er nou niet echt een gevoel bij. Hij straalt niks uit imo.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:08

ik vindt het ook niet uk waardig eeerlijk gezegd..
de bedoeling was vriendsachp denk ik? of vertrouwen?
maar omdat het best een koele foto (de kleuren en het grauwe/dewind zeg maar Tong uitsteken) is straalt het dat niet uit vindt ik..
maar het is wel een leuke foto Lachen

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:09

Ik vind dit niet echt een UK foto, eerder iets voor ITP ofzo. Lachen Dit is niet echt slecht bedoelt, maar het is voor mij een gewoon toevallige foto. Ze is naar mijn gevoel veel te donker, het paard is gespannen en de compositie is niet mooi. Het is niet echt een goed geheel omdat er dingen wegvallen etc.
Maar het idee is leuk en ik zou zeggen, doe zo voort. Lachen

Edit: anderen waren me voor, excuses. Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 12:15

Jullie verbazen mij echt. Ik kan waarschijnlijk zo 10 topics aanwijzen die ik minder UK waardig vind dan deze. Maar dat is natuurlijk flauw om te zeggen, jullie mogen ook vinden wat jullie vinden. Ik gaf al aan dat dit niet een van mijn beste foto's is, mede door het licht, maar het gevoel is voor mij toch wel heel duidelijk.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:17

Natuurlijk is deze foto UK waardig, als jij (ts) dat vind!
Ik snap wat je op de foto probeerde te zetten, maar ik zie nog niet echt een band tussen de paard en ruiter (op de foto). Misschien als de ruiter stond en het paard zelf ook wat 'deed' zou de titel al veel sterker worden.
Ik denk wel dat de ruiter erg blij zal zijn met deze foto, mooi plaatje Lachen

Edit: ts was me net voor Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:18

ik vind het een leuke foto,of hij UK waardig laat ik aan jullie over ,daar heb ik geen verstand van,ik zie een tevreden meisje op een tevreden paardje,een leuk beeld dus...

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:19

Het idee is erg leuk, er mist inderdaad iets, nu komt het over als een huis tuin en keuken foto, als je iets meer met je belichting gaat spelen zal het al een stuk schelen. De foto is nu iets te flets en dat is zonde, flink blijven oefenen, compositie is wel geslaagd, probeer wel als je een foto maakt wat je wilt fotograferen er ook op komt te staan, de cap van het meisje zit al bijna tegen de rand aan. Veel succes verder!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 12:20

Dankjewel. Ik denk dat ik inderdaad scheef heb gekeken bij deze foto, aangezien ik paard en ruiter ken. Voor mij is dan natuurlijk de band al sneller te zien dan voor 'buitenstaanders', mede doordat ik weet dat deze twee allebei vrij introvert zijn. De ruiter is inderdaad zeker tevreden met dit plaatje, maar natuurlijk niet om fototechnische redenen Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:24

Ik ben ook lichtelijk verbaasd door de reacties.

De foto is iets onderbelicht/net niet lekker helder, maar dat valt in de nabewerking nog wel te fixen. Verder vind ik het sfeertje/gevoel echt mooi. Vind de compositie ook wel wat hebben Lachen

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:27

Ik krijg geen, WAUW gevoel bij deze foto, maar dat betekent ook niet meteen dat hij slecht is.
De discussie UK waardig of niet zal altijd blijven bestaan maar het is wel zo dat "gewone" fotos van beesten(paarden) bij ITP of BB horen.

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:38

Ik vind het wel een leuk plaatje hoor
waarom zou iets niet ukwaardig zyn
dat slaat nergens op, wat houd uk waardig in ?
Ik vin het een leuk plaatje alleen de kwaliteit is wat minder, hij is wat pixelig, en lijkt uitgeknipt.. maar leuke compositie

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 14:58

I've seen worse op UK, maar dat terzijde. Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind 'm netjes. Inderdaad wat onderbelicht, maar dat kan je nog wel bewerken.
Aan de bovenkant misschien net iets te krap, of heb je dat bewust zo gecropped?
Misschien dat het vriendschap idee meer naar voren was gekomen als de ruiter naast het paard zou staan, al vind ik het wel erg mooi om te zien dat 't paard zijn/haar oortje naar haar toedraait. Lachen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:55

ik vind het absoluut geen byzondere foto, maar je voelt hem wel echt in je buik als je er naar kijkt en dat is heeeel gaaf!!!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 08:34

Wat betreft de inhoud van de foto;
Ik zie een paar tegenstrijdigheden in de foto.

Aan de ene kant de blik van het meisje, de hand op de hals,
het oortje van het paard dat naar haar toe is gedraaid,
dit communiceert inderdaad een band tussen die twee.

Aan de andere kant zie ik ook een ruiter die half staat of in ieder geval
een beetje achterin het zadel zit, een strakke teugel en een hand die die teugel wel erg stevig
vast houdt (ringvinger staat naar voren en lijkt zelfs een beetje wit).
Dit communiceert weer wat anders, namelijk spanning/begrenzing.
En dat vind ik jammer, het trekt voor mij wat inhoud betreft het vriendschaps-gedeelte
juist weer een beetje omlaag.

Verder een lief plaatje, rustige achtergrond met de horizon op precies de goede hoogte.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 08:39

ik zie idd ook een hoop `niet-vriendschap` door idd hoe het paard strak wordt gehouden, sperriempje waardoor het paard zijn/haar mond niet verder open kan doen. je ziet dat ze daar wel mee bezig is...

ik vind de titel een beetje misleidend...

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:27

De titel is inderdaad niet zo goed gekozen.
Nu ik hier de andere reacties lees, ik vind dat het paard er niet ontspannen uitziet, het lijkt net alsof de teugels zo kort worden gehouden dat hij zijn hoofd niet eens (naar haar) kan draaien, ook al zou hij dat willen.

Edit; Ik heb het zelf ook altijd, als ik een foto maak van bijvoorbeeld mij eigen kat(ten) en/of paarden.
Dan denk ik, mijn kat staat op de foto dan is de foto toch al schitterend Haha! .
Laatst bijgewerkt door Deesiej op 21-07-08 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:29

als je goed kijkt zie je dat ti teugel helemaal niet strak staat.. vind het een ebetje overdreven

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:34

Het gaat er ook niet om dat de teugel niet mooi zou zijn oid. Meer dat de titel misleidend is Knipoog

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:38

omdat jullie er een ander gevoel bij krijgen? Ik zie er zeker wel vriendschap in, ondanks ze der teugel vast houdt en het paard een sperriempje om zn neus heeft..

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:42

Ik vind 't wel een mooie foto Ja
Alleen net jammer dat haar cap is 'afgesneden'

Ik vind het mooi dat het paard een beetje glimt, bij z'n hals.
En dan met die grauwere achtergrond vind ik 't toch wel echt een mooi plaatje.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:44

Citaat:
omdat jullie er een ander gevoel bij krijgen? Ik zie er zeker wel vriendschap in, ondanks ze der teugel vast houdt en het paard een sperriempje om zn neus heeft..

Er word hier toch gevraagd om iemands mening? Wat jijzelf vind van de foto?
Ik krijg bij de foto geen wauw gevoel, en ik vind de titel niet passen bij de foto.
Dat betekent toch niet dat jij daar ook zo over moet denken?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:44

leuk bokt.. altijd mensen die zeggen dat iets niet UK-waardig is.. grappig. Wanneer is een foto UK waardig? mensen die zeggen dat het niet UK-waardig is mogen dat ook wel een keertje uitleggen. De compositie is leuk. Als je in een jurk zonder cap en zonder zadel en hoofdstel erop zat vond iedereen m goed. Ik vind het een mooie scherpe foto, en het straalt wat uit. Logisch dat anderen dat niet voelen, want die kennen de band tussen jullie niet.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:49

Deesiej schreef:
Citaat:

Er word hier toch gevraagd om iemands mening? Wat jijzelf vind van de foto?
Ik krijg bij de foto geen wauw gevoel, en ik vind de titel niet passen bij de foto.
Dat betekent toch niet dat jij daar ook zo over moet denken?

oew, voel je je aangevallen?

Het gaat erom dat de onderbouwing wat zwak is.. Maar je hebt gelijk, het gaat om jou mening en die mag anders zijn dan die van mij Vork

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:52

iedereen kijkt er anders tegenaan.. Ik had heel graag met mijn paard zo op de foto willen staan, en ik weet hoe het is om zon moment met je paard te hebben, dat je voelt dat je vrienden bent. Daarom spreekt mij die foto wel aan.. ( en natuurlijk de schepte en compositie)