[TEK] Roodkapje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

[TEK] Roodkapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 21:13

Deze schets had ik al maanden geleden gemaakt. Ik heb altijd al een sprookje willen illustreren, maar kwam er nooit op welk sprookje.
Tot ik een poster of iets dergelijks van een of andere theatergroep waarop roodkapje stond afgebeeld (zoiets was het volgens mij) zag. Toen besloot ik om ook een tekening van roodkapje en de wolf te maken.
Ik raakte de schets echter kwijt, en nu heb ik hem dus weer teruggevonden en ingekleurd (hij lag ergens in de kast).
Ik heb geen potloodschets gemaakt, dus meteen met stift op papier gezet. Ik kon dus niks gummen, houdt daar rekening mee.

Afbeelding

Reacties en commentaar zijn welkom. Lachen

F3nn3

Re: [TEK] Roodkapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:14

Ik vind m super leuk! heel mooi gedaan, vooral de blik van de wolf Tong uitsteken volgens mij heeft hij erge honger Tong uitsteken

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:15

Oeh, ik vind hem wel heel gaaf zeg! Straalt wel wat macabers uit OK dan!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 21:18

Bedankt allebei!

@ Jellie: dat was ook de bedoeling. Het is een beetje sarcastisch bedoelt: sommige mensen die doen lief, vrolijk en aardig maar of ze het ook echt zijn...

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:21

Geeft een heel stoere draai aan het sprookje: nl de oorspronkelijke bedoeling lees ik hierin (oospronkelijk was de relatie wolf-roodkapje heel seksueel getint namelijk). En daardoor vind ik deze gedurfd.

Toch mis ik een beetje interactie van de kant van de wolf. Maar aan de andere kant is dat misschien juist de kracht: zij denkt 'lieve tedere wolf, lekker zacht' en hij denkt 'muwahahahahahaha ik heb je' en kijkt daarom zonder naar haar te kijken zeg maar.

Zo interpreteer ik dit. En commentaar op je techniek heb ik niet want je bent super bezig, echt heel illustratief met een 'edge' die denk ik best eens populair zou kunnen zijn.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:24

Woow Bente wat een sprekend potret. Het is eigenlijk heel eenvoudig maar ook zo sprekend. Toch mis ik iets in de ogen van de wolf.

Echt een mooi werkje weer. Ja

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:26

leuk zeg!
(roodkapje met anorexia? Tong uitsteken )
vind die wolf wel echt gna gna gna

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 21:27

Dankjewel Jorieke. Lachen
Het was ook niet echt mijn bedoeling om het zo seksueel neer te zetten als het oorspronkelijke verhaal. Het was inderdaad meer je tweede versie, van "lieve wolf" en "ik heb je". Zoals ik in mijn post erboven al zei. Ja

Overigens is dit wat ik erin stop, en is iedereen geheel vrij zijn eigen mening te vormen en erin te zien wat hij of zij wil. Daar teken ik voor.

Deze techniek gaat mij ook best lekker af vind ik, ik ben er wat mee aan het uitproberen. Het zijn ook niet zozeer tekeningen, maar ik noem het meer illustraties. Erg leuk, afwisselend werk. Lachen

@ Nelleke_H: ik heb lang nagedacht over de ogen van de wolf, maar kwam er maar niet uit hoe ik als ik een pupil zou tekenen deze moest plaatsen. En aangezien Roodkapje ook geen pupillen heeft, heb ik het zo gelaten. Ik kan altijd nog pupillen toevoegen.

@ jesvoltige: Roodkapje met anorexia, mijn moeder zei ook al dat ze zo dun was.
Maar stiekem (dat heeft nog niemand echt opgemerkt) heeft ze een beetje de geitenpootjes uit het sprookje met de wolf en de zeven geitjes.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:35

Ik vind hem heel erg leuk! Haha!
Ik heb geen tips voor je ofzo, ben niet goed intekenen dus ook niet in het commentaar enzo. Huilen van het lachen

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:38

hij is echt gaaf geworden bente Bloos!
die blik idd, is ook heel mooi gelukt.
heel mooi gedaan zeg, vind alleen z'n rechter achterpoot beetje raar lijken *LOL*
vind dat je er geen pupillen bij hebt gedaan eigenlijk wel wat hebben, geeft toch een "indruk" op 1 of andere manier Ja

mijn complimenten Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:41

Nu ik er nog eens naar kijk doet de sfeer me heel erg denken aan het spel ICO. Het zal de mix van het naieve en het boosaardige zijn en dat weer gemengd met iets kinds maar ook iets heel volwassens. Sterke illustratie.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 21:48

@ Keedie: geeft toch niet? Bedankt!

@ _Shawny: die rechterachterpoot, ik schoot uit. Vork
Dankjewel. Pupillen vind ik ook wel wat hebben. Lachen

@ JoSav: nog nooit van dat spel gehoord. Volgens mij.
Nogmaals bedankt. Haha!

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:51

Héul gaaf. Ja
Techniek van het overlopen van die inkt met die pennen ( Haha! ) is echt heel gaaf. Geeft echt zo'n 'spontane' structuur: beetje afwachten hoe het loopt.
Aan de ene kant erger ik me er een beetje aan dat de verhoudingen van die wolf zo onnatuurlijk zijn, maar het geeft ook iets aan van een aparte stijl en daarom toch ook wel weer cool. Vooral met die dunne armpjes erbij en die HUGE ASS grijns. Haha!
Die lege ogen maken het ook af.
Enige echte minpuntje vind ik de achtergrond: mocht van mij duisterder of juist egaal leeg, of alleen de randen om Roodkapje/Wolf zodat ze er iets meer uit zouden springen.
Wat dacht je van nog een uitwerking met de 7 geitjes etc.? Nu wil ik meer zien. Haha!

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:15

Wow mooi zeg Bente!
Roodkapje is idd wel beetje mager Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:40

Ik vind hem heel gaaf!
Vind idd Roodkapje wat magertjes.
Verder vind ik 't enorm gaaf enorm gaaf hoe de wolf kijkt, en hoe het meisje 'm tegelijkertijd knuffelt!

Gaaf werkje Bente Ja!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:41

ik vind het een beetje flauw dat er steeds een opmerking komt over de magere beentjes van roodkapje.. het is een totaal onrealistisch beeld en eerlijk gezegd vind ik het bij het beeld passen van roodkapje..een lief klein onschuldig meisje die nog helemaal niet op eigen benen kan staan... blijkt wel uit het sprookje dat ze toch van het pad afgaat en niet eens doorheeft dat er een wolf in haar grootmoeders bed ligt Clown als die jager er niet was geweest... oeioeioei...

De wolf vind ik echt geweldig neergezet *LOL* geweldig hoe expressief die gezichtsuitdrukking is OK dan!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 13:44

@ Myra: natuurlijk is hij enorm uit verhouding. Het was ook niet de bedoeling om hem realistisch te maken.
Achtergrond geef ik je wel gelijk in, maar ik denk toch dat ik hem zo laat. Lachen
Ik denk dat er sowieso wel meer aan zit te komen. Ja

@ DramaQueen_: ze heeft dunne armpjes ja, maar het hoort erbij vind ik. Dikker was het heel anders geweest.

@ Rebeccaa: dankjewel. Lachen Hetzelfde over het magere Roodkapje; ik vind het erbij horen. Lachen

Edit: ik lees nu je post, Juud.
@ shadowlover: jij zegt dus ook dat je de beentjes erbij vind horen. Overigens heb ik al eerder gezegd dat ik haar stiekem een beetje geitenpootjes heb gegeven (wilde eerst ook twee teentjes doen, maar heb het niet gedaan) omdat ik eerst wat sprookjes wilde mixen wat ik uiteindelijk niet gedaan heb.

Dankjulliewel allemaal! Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:47

Het serene smoeltje van Roodkapje en die heerlijk foute uitdrukking van die kop van de wolf vind ik echt geniaal, petje af! Knipoog Pling

Ook is je kleurentechniek en je losse hand prettig om naar te kijken!

Voor het kinderlijke had Roodkapje wat kleiner gekund (lijkt nu beetje maagd Maria, zo statig en tenger).. Bloos

Kun je nog meer van dergelijke sprookjesfiguren maken?

MIsschien Sneeuwwitje en de heks? ben benieuwd! Cool
Laatst bijgewerkt door detour op 03-07-08 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:47

Wauw, dit is nog eens wat anders in de UK, erg gaaf hoor.
Ik vind dat je het echt precies goed hebt neergezet, en dit is ook precies de sfeer die ik voel bij het sprookje.

Ik heb nu al 5 keer weg gestreept wat ik hier op heb geschreven, dus geen commentaar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:49

Wow! Dat ziet er echt prachtig uit!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:50

Ik vind hem echt meesterlijk! Haha!

Teken of schilder je vaker sprookjes? Ik, als sprookjesfan, zou zoiets graag kopen voor thuis aan de muur.
Ik vind de stijl waarin je het gemaakt hebt echt prachtig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 13:56

@ detour: ze is wel wat statig misschien, maar ik teken nooit mensen. Is voor mij ook best lastig, moet er gewoon goed mee oefenen.
En Juud (shadowlover) opperde net al of ik niet misschien een (duisterder) sprookjesboek kon maken. Eigenlijk vind ik het een erg goed idee, ik heb vanmiddag al wat research gedaan naar verschillende sprookjes.

@ Jaimyliefje en Miss_Montana: dankjewel! Lachen

@ Sjaad: dankje. Lachen Ik teken nooit sprookjes, dit is voor mij de eerste keer. Maar zoals ik al tegen detour zei, misschien volgt er meer.
Ik heb net uit verveling al wat zitten schetsen. Dit is gewoon een heel klein krabbeltje, maar het sprookje werd net wel herkend in een ander topic.
Klik hier voor het schetsje, ben benieuwd of jullie het sprookje herkennen. Lachen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:03

Ook érg mooi, Fiffill! Je zou zo illustraties kunnen maken voor in kinderboeken.

Is het rapunzel?
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 03-07-08 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 14:04

Je hebt hem in één keer goed. Lachen

Het is maar een schetsje hoor, kwestie van drie minuutjes werk.
Misschien dat ik inderdaad nog meer sprookjes echt ga uitwerken. Ja

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:32

Ik vind die heerlijke lugubere stijl echt ontzettend leuk. Zeker icm jouw tekenstijl; worden dit soort kunstwerkjes echt geniaal. Ontzettend goed bedacht en die blikken van allebei zijn ook ontzettend treffend.

Ja, ik vind 'm helemaal leuk! OK dan!

Het enige wat je eventueel nog anders had kunnen doen - meer voor de gein - is dat de wolf net z'n achterste voorpoot (dus rechtsvoor) net om het meisje heensloeg. Dat had de twee nóg wat "hechter" gemaakt. Lachen