[VER] Back 2 school

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

RolingRoos

[VER] Back 2 school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 15:56

Ik had vanmiddag niks te doen, dus was begonnen met een verhaal te schrijven. Er kwamen in ene een bomvol ideën dus ik bleef maar door schrijven. Hier een deel, laten even weten wat je er van vind!

Het was weer zover de zomervakantie is voorbij en de scholen zijn weer begonnen. Eindelijk vierde klas, dan zijn we eindelijk de oudste, denkt Liz. Wel spannend een nieuwe klas, maar hopen dat ik bij Sanne en Patricia in de klas zit. Ondertussen was het alweer kwart voor 8, dat betekent dat ik moet op schieten want om 8 uur zijn Sanne en Patrica er! Ik ren gauw naar beneden om een broodje te maken voor op school en ondertussen gauw een broodje in mijn mond stop. Terwijl ik mijn thee aan het opdrinken ben gaat de deurbel, daar zijn Sanne en Patricia. Ze zijn net zo enthousiast en zenuwachtig als mij! Hee meiden hebben jullie er een beetje zin ik, zeg ik. Patricia reageert meteen, Ja ik hoop echt dat we bij Kevin in de klas zitten. Sanne stoot Patricia lachend aan en zegt, “Meid je bent echt geobserdeed door die jongen”. Dat is niet waar zegt Patricia! Sanne en ik kijken elkaar aan en barsten in lachen uit, denkend aan dat Patricia de hele zomervakantie langs Kevin zijn huis heeft gefietst om maar een glimp van hem op te vangen.

Aangekomen op school lopen we gelijk naar de klassenindeling, tot onze vreugde zitten we alledrie bij elkaar in de klas en gelukkig voor Patricia zitten we ook bij Kevin in de klas. We moeten om half 9 beginnen dus we hebben nog 5 minuten om naar het klaslokaal te lopen. Bij het klaslokaal aangekomen zien we dat bijna iedereen al zit en dat een hele jongensklas is. De leraar die voor de klas zit stelt zich voor als onze mentor Meneer Schot. Meneer Schot moet lachen als hij ons ziet en zegt “Zo eindelijk zijn de dames gearriveerd”. Jongens maak is even wat ruimte voor deze dames, we kunnen ze niet splitsen en we moeten wel zuinig op ze zijn, zegt Meneer Schot vrolijk. Sorry dames jullie zijn de enige meiden hier, zegt Meneer Schot. We moeten alledrie lachen en ik zeg dat vinden wij helemaal niet erg! Dat is mooi, zegt Meneer Schot, onder luid gejoel van de jongens in de klas. We gaan zitten aan een tafeltje van vier en als ik de klas in kijk krijg ik een knipoog van een leuke jongen met donker haar, ik ken hem nog niet, dus ik zet mijn vrolijke gezicht op en knipoog terug.

Zo nu we allemaal binnen zijn doen we even een voorstelrondje, zegt Meneer Schot. Iedereen noemt even zijn naam waar hij vandaan komt en wat zijn hobby’s zijn. Er zijn ook nog meiden hoor, roept Sanne. Sorry neem mij niet kwalijk, zegt meneer Schot lachend. Na het voorstelrondje is het alweer pauze en ik ben er achter gekomen dat de jongen met de donkere krulletjes Ron heet en dat hij net als de meeste jongens op voetbal zit. We zitten met ze drieën aan een tafel en raken niet uitgepraat over al die leuke jongens die bij ons in de klas zitten. Nou die Ron is wel een hink hè, zeg ik. Nou ik vind Kevin nog steeds de leukste hoor, zegt Patricia. Meiden, meiden, lacht Sanne, “Ik ben blij dat ik al een vriendje heb Steef is beslist de leukste! We kunnen wel een keer wat met ze zessen doen, zeg ik voor de grap. Ja, dat ga ik regelen, dat word reuze gezellig, roept Patricia uit! Wat is gezellig als ik vragen mag? Met blosende wangen draait Patricia zich om en kijkt in de ogen van Kevin. Sanne en ik liggen in een deuk en Patricia weet niet wat ze moet zeggen. Het leek ons gezellig dat jullie bij ons kwamen zitten, zeg ik. Ron grijnst en zegt “Kom op Kev dat laat ik mij geen twee keer zeggen! Als ik naar Patricia kijk, kijkt ze mij aan en fluistert zachtjes “bedankt”. Ik fluister terug, “voor jou altijd”. Hé, niet smoesen onder gezelschap, zegt Ron. Ik kijk hem lachend aan en zeg dat het een onderonsje was tussen Patricia en mij. Ik zou een moord doen voor een onderonsje met jou, zegt Ron verleidelijk. Slijmbal zeg ik, terwijl ik hem een speels duwtje geef tegen zijn schouder. Aan het eind van de pauze hebben we allemaal elkaars nummer uitgewisseld en gaan we weer terug naar de les. De dag vliegt voorbij en voor we heten weten is het alweer 3 uur en dus tijd om naar huis te gaan!S'avonds aan tafel vraagt de moeder van Liz, "En hoe was het vandaag op school? Nou mam het was toch zo leuk, met Sanne en Patries zijn we de enige meiden in de hele klas en het zijn allemaal leuke jongens, zeg ik. Zo dat klinkt gezellig, zegt de vader van Liz. Kunnen jullie dat wel hendelen? Natuurlijk kunnen wij dat, als ik het met U kan overleven, zeg ik grijnsend tegen mijn vader. Kleine grappemaker, ik ben de liefste vader van de hele wereld, zegt mijn vader. En de allerliefste echtgenoot, en mijn moeder zoent hem liefdevol op zijn mond. Nou ik weet alweer genoe, ik ga wel weer naar boven trotelduifjes!, zeg ik grinnikend. Ik krijg een knipoog van mijn vader en ga naar boven.

Boven aangekomen ga ik op de computer, op msn zie ik dat Patricia online is.
Liz...: Hee Patries!
Patricia (L) someone : Hee Lizzie alles goed?
Liz...: Ja met jou, wat was het leuk op school he!?
Patricia (L) someone : Ja ik vind echt dat we een leuke klas hebben!
Patricia (L) someone : Nee dat is niet alleen omdat we bij Kevin zitten
Liz...: Weet ik toch
Patricia (L) someone : He moet je dit is horen! Kevin vraagt of we van het weekend wat met ze allen gaan doen!
Liz...: Wat leuk, dat kunnen we wel doen ja, even een bioscoop pakken. Dan kan Steef ook wel mee.
Patricia (L) someone : Ja dat is wel net zo leuk voor Sanne, ik bel haar gelijk.
Liz...: Is goed meid, maar ik ga nu slapen ik hoor het morgen wel. Morgen 8 uur bij mij?
Patricia : Ja is goed, slaap lekker! (K)
Liz...: Dankje, jij ook (K)

Zo en nu gelijk slapen, want ik wil morgen fit zijn, denk ik. Als ik bijna in slaap ben gevallen krijg ik een smsje. Dat zal wel van Patricia zijn, denk ik. He het is van Ron!

Slaap lekker vrolijk meisje x Ron

Ik stuur snel wat terug.

Jij ook lekker slapen, slijmjurk .

Voordat ik mijn mobiel wil weg leggen heb ik alweer een sms en alweer van Ron.

Haha bedankt, dat zie ik als een compliment x

Lachend val ik in slaap.

Vandaag is het alweer vrijdag, bijna weekend. Vandaag is ook de laatste introductiedag, denk ik. Volgende week beginnen de echte lessen. Ik had mijn wekker extra vroeg gezet, zodat ik nog even tijd heb om mijn haar te steilen. “Stomme krullen” zeg ik. Als ik mijn haar heb gedaan zie ik dat het alweer kwart voor 8 is, en ik dus weer moet opschieten. Als ik me brood klaar heb, zet ik mijn fiets alvast buiten. Net wanneer ik weer naar binnen wil gaan, hoor ik, “Hee slaapkop” roept Sanne. “Hee Sanne, zeg ik, “Waar is Patricia”? Die is ziek, zegt Sanne. “Vast van de zenuwen voor morgenavond”, zeg ik grinnikend. Dat denk ik ook, lacht Sanne. Wacht even, nog even mijn moeder gedag zeggen, zeg ik. “Is goed, ik wacht wel weer”, zegt Sanne sarcastisch.

Als we naar school fietsen vraag ik aan Sanne wat ze van de bioscoopavond vind komende zaterdag. “Ja, dat lijkt me hartstikke leuk, maar dan wil ik wel Steef mee, want ik wil niet naast 2 verliefde stelletjes zitten”, zegt Sanne. “Nou ja zeg, Patricia is hier degene die verliefd is, ik niet, ik kan het gewoon goed vinden met Ron, voor de rest niks, zeg ik. Nu we het daar toch over hebben, hij smsde me nog welterusten gisteravond, zeg ik. En dat noem jij niks, zegt Sanne. Nou volgens mij bloeit hier wat moois op, zegt Sanne grinnikend. “Hou je mond, daar staan ze, zeg ik, aangekomen op school. “Hee dames”, zegt Kevin, waar is Patricia? “Helaas Kev, Patricia is ziek, maar morgen is ze weer beter hoor, zegt Sanne met een knipoog. “Gelukkig maar voor je, stoot Ron Kevin aan. “Kom op jongens het is tijd om te gaan”, zeg ik. De dag vliegt voorbij, we hebben weer een hoop lol en we spreken morgen om half 9 bij de bioscoop af.

sesiel_

Re: [VER] Back 2 school

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:39

Ik vind het een erg leuk verhaal, zeker door blijven schrijven Lachen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:44

leest vlot weg maar ga er alsjeblieft even met de spellingscontrole overheen voordat je het post!
veel succes met het vervolg

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 17:54

Als ik thuis kom bel ik Patrcia even om te kijken hoe het gaat. “Hee Patries hoe is het nu met je?” zeg ik. “Ja, het gaat wel, het zijn de zenuwen voor morgenavond denk ik”, zegt Patricia. “Oh arme jij, nou we hebben morgen half 9 afgesproken bij de bioscoop, je gaat wel mee hè?” vraag ik. Ja natuurlijk, wel nog even vragen aan me moeder, maar ik denk dat het wel mag hoor, zegt Patricia. “Oké gelukkig maar”, zeg ik. “Hebben we nog huiswerk”, vraagt Patrica. “Nee, we hebben alleen een rooster gekregen, dus dan moeten we wel de boeken meenemen voor die dag, maar die stuur ik wel even via de computer”, zeg ik. “Oké, is goed dankjewel Liz”, zegt Patricia. Heeft Kevin trouwens nog naar me gevraagd, vraagt Patricia. “Ja hij vroeg waar je was”, zeg ik. Oh oke, maar je hebt toch wel gezegd dat ik er morgen ben, vraagt Patricia. “Ja natuurlijk meid” zeg ik. “Oke, mooi dan hang ik nu op, ik wacht op het rooster, tot morgen”, zegt Patricia. “Oke, tot morgen, ik heb 8 uur bij Sanne afgesproken, kom je ook” vraag ik. De jongens gaan gewoon zelf naar de bioscoop, zeg ik. Prima, doeg, zegt Patricia.

Als ik even later op de bank zit televisie te kijken gaat mijn telefoon af, het is Ron.

Hee Liz wou even zeggen dat ik zin heb in morgen, we maken er een leuke avond van! X mij.

Misschien heeft Sanne wel gelijk, denk ik. Het kan best nog wel eens wat worden tussen ons. Ik stuur terug:

Hee Ronnie, ik heb ook zin in morgen, wil wel naast jou zitten hoor kan ik je hand vastpakken als het spannend word. X

Ben benieuwd wat ik hier op terug kijk, denk ik.

Dat lijkt mij hartstikke leuk, slaap lekker schoonheid. X

Met wie zit jij te smsen dame, als ik op kijk zie ik Sanne staan. “He San, ik heb je niet eens binnen horen komen, zeg ik. “Ja het is maar goed dat je moeder de deur open deed, anders stond ik nu nog buiten, zegt Sanne beledigd. “Sorry lieverd, hoe kan ik het goed maken”, zeg ik grinnikend. Op je knieën en lachend gaat Sanne naast me zitten. “Maar kom je voor mij of voor Steef” vraag ik. “Liz, waar zit jij met je hoofd, Steef is net de deur uit, zegt Sanne verbaasd. “Sorry, ik ben er niet helemaal bij met me hoofd, zeg ik blozend. “Je vind Ron leuk hè”, vraagt Sanne. “Ja, ik denk het wel”, zeg ik voorzichtig. “Leuk meid, dat word hartstikke gezellig morgen, zegt Sanne vrolijk. Als Sanne uiteindelijk naar huis gaat, stuur ik snel het rooster naar Patricia en ga naar bed. Vol kriebels in me buik val ik in slaap.

Als ik wakkeer word kijk ik op mijn wekker en zie dat het kwart voor 11 is. Ik ga even lekker onder de douche en maak een ontbijtje voor mezelf en ga aan de keukentafel zitten. Terwijl ik ene kopje thee maak komt Steef beneden. “Goedemorgen grote broer”, zeg ik opgewekt. “Goedemorgen zussie”, zegt Steef krijg ik ook een kopje thee? Natuurlijk, heb je beetje zin in vanavond vraag ik. Ja, zijn het wel beetje leuk gasten die Kevin en Ron, vraagt Steef. “Ja, ze zijn heel gezellig, geloof me maar”, zeg ik. “Is dat trouwens die Kevin die Patat leuk vind”, vraagt Steef. “Ja Steef, dus je houd je mond morgen en je weet dat ze het niet leuk vind als je haar Patat noemt”, zeg ik waarschuwend. “Zie jij hier een Patricia, ze zit er toch niet bij”, zegt Steef plagend. “Wat ben je ook een pestkop”, zeg ik geïrriteerd. “Ik ga zo met de meiden naar de stad, dus kom jij om 8 uur naar San, vraag ik. Prima zusje, zegt Steef.

Aangekomen bij Sanne zie ik dat de fiets van Patricia er al staat. Als ik net op de deur wil kloppen, zwaait de deur open en komen Patricia en Sanne naar buiten. “Hé Liz, we gaan gelijk want het is alweer half 2 en we moeten 6 uur alweer en mijn moeder wil niet dat we te laat zijn”, zegt Sanne. “Ja en ik moet een outfit hebben voor vanavond”, zegt Patricia jammerend. “Nou laten we dan maar opschieten want we hebben máár 4 uur de tijd om een outfit te vinden”, zeg ik sarcastisch. “Grapjas”, zegt Sanne lachend en we stappen op de fiets. Als we bij het winkelcentrum zijn zetten we onze fietsen op slot en gaan lekker shoppen. Aan het eind van de middag heeft Sanne een leuke blouse gekocht, Patricia een kort rokje met bijpassende laarzen en ik een zomerjurkje met open schoentjes. “We moeten nu wel opschieten meiden het is al kwart voor 6”, zegt Sanne. Bij Sanne thuis staat het eten al klaar en we eten lekker biefstuk met sla. Om 8 uur komt Steef onze slaapkamer binnen en zegt, “Zijn jullie eindelijk eens klaar?” Sanne vliegt hem om zijn hals en zoent hem vol op de mond, “Als ik niet getut had zag ik er nu niet zo sexy uit hoor”, zegt Sanne lachend. Lachend zoent Steef, Sanne weer. Nou kom op broertje we moeten gaan of boek anders even een kamer, zeg ik grinnikend. Om half 9 precies zijn we in de bioscoop, Kevin en Ron zijn er nog niet. “Ik haal alvast de kaartjes zoeken jullie maar een tafeltje uit” zeg ik. Als ik bij de kassa sta en wacht op de kaartje word er in ene in mijn oor gefluisterd, “Goedenavond schoonheid”, gevolgd door een zoen in mijn nek. Als ik om kijk zie ik Ron staan en ik krijg een warm gevoel van binnen. “He Ronnie”, zeg ik een beetje verlegen en draai me snel om voor hij mijn blozende wangen kan zien. Samen lopen we naar de andere en ik zie dat Kevin ondertussen ook is aangeschoven. “Nou we zijn er allemaal, dan kunnen we gaan toch”, zegt Patricia. Ja, oh voor ik het vergeet jongens dit is de broer van Liz en mijn vriend Steef, zegt Sanne. Steef dit zijn Ron en Kevin. Nou volgens mij hebben we al veel over elkaar gehoord zegt Steef knipogend naar mij. “Dat klopt”, zegt Kevin lachend. Als we in de zaal zitten voel ik dat ik naar de wc moet. Sorry jongens, ik moet even naar de wc, zeg ik. Als ik uit de wc loop en terug wil lopen naar de zaal word ik ene in een hoekje getrokken en vol op mijn mond gezoend. Er van uitgaand dat het Ron is beantwoord ik zijn zoen door mijn mond te openen. Zo zoenen we een tijd maar als ik mijn ogen op schrik, want ik kijk niet in de ogen van Ron…

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:02

Oei, leuk verhaal zeg!
Je maakt me nu echt benieuwd naar het volgende stuk ! Bloos!

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:05

Ik word nu ook heel benieuwd!! Hij is erg leuk!!

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:39

Patat, wahahaha, ik mag die Steef wel. ROFL

Lekker meidenverhaal, probeer wel te denken aan dat je niet te lange zinnen maakt, en probeer het verhaal iets meer te laten leven, ik weet neit precies hoe ik dat moet uitleggen, maar zorg door gebeurtenissen, grapjes etc. dat wij de personen leren kennen, en beschrijf wat meer omgeving, de kat op de tafel, moeder die aan de telefoon zitten beppen, het belachelijk grote neonbord van de bioscoop dat bijna in elkaar stort.. zulk soort dingen. Lachen

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:57

Leuk verhaal, blijf het zeker volgen en hoop ook dat er snel een vervolgstukje komt Haha!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:52

Leuk verhaal Haha! Ben benieuwd hoe het verder gaat Lachen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:26

Leuk verhaal Lachen Ik heb even een foutje uit het eerste stuk:

Citaat:
Ze zijn net zo enthousiast en zenuwachtig als mij!

Dat moet zijn: als ik.

Verder ben je van vertel-situatie geswitcht, maar dat was al helemaal aan het begin dus was niet heel storend. Ook snapte ik een klein dingetje niet. De 'ik'figuur is geinteresseerd in Ron, maar als hij erbij komt zitten in de kantine gaat Patricia blozen?

Ga nu het 2e stuk lezen Lachen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:33

In het tweede stuk zitten ook wat foutjes, lees het volgende keer even na voordat je het plaatst, kan je veel onnodige foutjes weghalen.

Citaat:
“Goedemorgen grote broer”, zeg ik opgewekt. “Goedemorgen zussie”, zegt Steef krijg ik ook een kopje thee? Natuurlijk, heb je beetje zin in vanavond vraag ik. Ja, zijn het wel beetje leuk gasten die Kevin en Ron, vraagt Steef. “Ja, ze zijn heel gezellig, geloof me maar”, zeg ik. “Is dat trouwens die Kevin die Patat leuk vind”, vraagt Steef. “Ja Steef, dus je houd je mond morgen en je weet dat ze het niet leuk vind als je haar Patat noemt”, zeg ik waarschuwend. “Zie jij hier een Patricia, ze zit er toch niet bij”, zegt Steef plagend. “Wat ben je ook een pestkop”, zeg ik geïrriteerd. “Ik ga zo met de meiden naar de stad, dus kom jij om 8 uur naar San, vraag ik. Prima zusje, zegt Steef.

In het stuk hierboven missen veel leestekens.

Citaat:
Zo zoenen we een tijd maar als ik mijn ogen op schrik, want ik kijk niet in de ogen van Ron

Ik denk dat je hiermee bedoelt: Als ik mijn ogen open, schrik ik.

Tot zover mijn commentaar, succes met het volgende stuk Lachen

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 10:10

Bedankt voor de leuke reacties, ik heb alweer een stuk geschreven maar het moet minimaal 1500 woorden bevatten dus dat is best een groot stuk (A) Bedankt voor de tip Mariss

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:03

Komt vandaag nog? Haha!

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:00

heel leuk verhaal.

maar er missen veel leestekens in de teks

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:35

Inderdaad veel foutjes. Ja
probeer daar zeker op te letten het zou nóg fijner lezen, ik ben zelf ook goed in fouten maken daar niet van. Tong uitsteken

Vind het een leuk verhaal, de 2de maakte het spannender, ben benieuwd naar het volgende stuk.
leest trouwens wel lekker makkelijk. Tong uitsteken

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:16

Leuk verhaal, leest makkelijk weg!

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 14:52

“Waaaat”, roep ik uit. “Kevin wat doe jij nou?”, vraag ik verontwaardigd. “Het spijt me Liz maar ik al weken verliefd op je, maar ik durfde het je niet te vertellen”, zegt Kevin. “Dus zoen je me maar?”, vraag ik boos. “Nou je leek het anders niet erg te vinden”, zegt Kevin. “Ja, omdat ik dacht dat..” Voor ik mijn zin af kan maken zegt Kevin beledigt, “Je dacht dat ik Ron was”, zegt Kevin beledigd. “Ja sorry”, zeg ik. “Nee, laat maar het is altijd hetzelfde, ze vinden altijd Ron leuk”, zegt Kevin boos. “Dat is niet waar Kev!”, zeg ik. “Kan je tenminste 1 naam noemen dan”, vraagt Kevin. “Ja, ik mag dit eigenlijk niet zeggen maar Patricia is al jaren verliefd op je”, zeg ik. “Patricia?”, zegt Kevin met een scheef gezicht. “Ja, Patricia ja!”, zeg ik. “Oke, ik had niet verwacht dat ze mij leuk zou vinden”, zegt Kevin verontwaardigd. “Maar dat vind ze wel en je moet er wat mee doen, we kunnen dit gewoon vergeten”, zeg ik. “Ik wil dit helemaal niet vergeten, ik wil jou”, zegt Kevin terwijl hij mijn gezicht in zijn handen neemt en me diep in me ogen kijkt. Mijn hart gaat als een razende tekeer, ik heb Kevin altijd als verboden terrein gezien omdat Patricia hem leuk vind, maar ik merk nu dat ik hem eigenlijk ook wel leuk vind. Ik voel me zwak worden en geef mezelf aan hem over. Voor ik het weet staan we uitgebreid te zoenen, tot het moment dat Steef tussen ons springt. “Zijn jullie gek geworden”, roept Steef uit. “Wat voor een vriendin ben jij zus”, vraagt Steef boos. “oliebol, sorry dit had nooit mogen gebeuren, maar het gebeurde gewoon”, roep ik uit. “Zeg dat maar niet tegen mij, maar tegen Patricia, als die dit hoort”, zegt Steef. “Wil je alsjeblieft niks zeggen Steef, ik smeek het je dit was niet de bedoeling”, vraag ik smekend. “Ik zal niks vertellen, want dat ga jij zelf doen, dit ga jij niet verborgen houden anders vertel ik het wel”, zegt Steef boos.

De film in zaal 2 gaat beginnen, horen we door de intercom. “Nou de film gaat beginnen, laten we maar opschieten voor het opvalt”, zegt Steef. Kevin die de hele tijd zijn mond heeft gehouden zegt, “Ja, laten we maar op schieten”. Met ze drieën lopen we de bioscoopzaal in. “Waar komen jullie vandaan zeg”, fluistert Sanne. “Was even door de wc gespoeld, en moest er wel uitgehaald worden”, zeg ik. Gelukkig kunnen ze me rode gezicht niet zien denk ik bij mezelf. “Hebben we veel gemist”, vraagt Kevin. “Nee maar ik heb jou wel gemist”, zegt Ron tegen mij.
“Kom je naast me zitten, ik heb een plekje voor je vrij gehouden naast mij?”, vraagt Ron. “Natuurlijk!”, zeg ik terwijl ik mij niet op me gemak voel. Er wordt weinig gepraat tijdens de film, maar ik voel de ogen van Kevin in mijn gezicht branden als Ron zijn arm om mij heen slaat. Als de film is afgelopen gaan we nog even wat drinken in het restaurant tegenover de bioscoop.

Door de spanningen tussen Kevin en mij wil ik al gauw naar huis, Ron bied aan mij naar huis te brengen en de rest blijft nog even zitten. “Vond je het een beetje gezellig vanavond, je was zo stil”, vraagt Ron terwijl we naar huis lopen. “Ja sorry, ik voelde me niet zo lekker”, lieg ik. “Had dat dan eerder gezegd, ik had je zo naar huis gebracht!”, zegt Ron. “Dat is lief van je”, zeg ik. ondertussen zijn we bij mijn huis aangekomen. “Hier woon ik”, zeg ik. “Ik vond het heel gezellig, echt waar maar ik wil nu snel mijn bed in”, zeg ik. Ik geef Ron een kus op zijn wang en wil me omdraaien, maar hij trekt me naar zicht toe en zoent me op mijn mond. Ik weet niet wat ik moet doen dus laat het allemaal over me heen komen. Als ik me even later terug trek zegt Ron, “Welterusten schoonheid” en gaat naar huis. Als ik in bed lig kan ik de slaap niet vatten, ik heb me nog nooit zo schuldig gevoeld. Als steef en Sanne een paar uur later terugkomen hoor ik de deur van mijn slaapkamer open gaan, het is Sanne. “He Lizzie, hoe is het nu met je?”, vraagt Sanne. “Niet zo goed San, ik heb iets heel ergs gedaan”, zeg ik snikkend. “Hè Liz, wat heb je gedaan dan?”, zegt Sanne bezorgd terwijl ze een arm om me heen slaat. “Ik heb met Ron gezoend”, zeg ik. “Maar dat is toch juist goed”, roept Sanne uit. “Meiden doen jullie even stil”, hoor ik mijn moeder roepen. “Ja mam!”, roep ik. “Maar wat is er zo erg aan”?, fluistert Sanne. “Omdat…omdat ik daarvoor ook nog met iemand anders ben geweest”, zeg ik. “Huh, wie dan?”, vraagt Sanne. “Met Kevin”, zeg ik met mijn ogen naar de grond. Sanne trekt gelijk haar arm terug van mijn schouder. “WAT, dat meen je niet, hoe kun je dat doen Liz?”, vraagt Sanne boos. “Ik kon er niks aan doen San echt niet, hij trok me in een hoek en zoende me gewoon. Ik zoende hem terug omdat ik dacht dat het Ron was en toen vertelde hij mij dat hij al jaren verliefd op me is”, zeg ik. “Jeetje, dit is wel heftig allemaal zeg, je heb toch wel gezegd dat je niet verliefd bent op hem”, vraagt Sanne. “Ja natuurlijk”, lieg ik. “Ik heb zelfs gezegd dat hij voor Patricia moet gaan”, zeg ik. “Oh, nou we wachten het allemaal af, maar zeg maar niks tegen Patries, want het stelde toch niks voor en we willen geen slapende honden wakker maken”, zegt Sanne. “Ik ben wel blij dat je het verteld hebt”, zegt Sanne. “Natuurlijk, bedankt San”, zeg ik. “We hebben het er nog wel over, slaap lekker”, zegt Sanne. “Welterusten”, zeg ik. Ik voel me al wat opgelucht maar ik kan nog de slaap niet vatten, ik lig de hele nacht te draaien.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:03

Leuk verhaal, maar ik zou wel cijfers voledig schrijven. Ook ehb je nog wat foutjes.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:33

leuk verhaal Haha!

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 10:13

Zal ik nog verder gaan?

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:29

Ja zeker verder gaan Lachen

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 12:59

De volgende ochtend tijdens het ontbijt zijn we allemaal erg stil. “Wat is hier allemaal aan de hand”, vraagt mijn moeder. “Niks mam”, zeg ik en ik kijk waarschuwend naar Steef. Na het ontbijt ga ik gauw naar mijn kamer. Net wanneer ik om telefoon zie dat ik een berichtje heb van Patricia, komt Sanne binnen. “Liz, ik heb er nog eens over nagedacht en Steef en ik vinden dat je gewoon niks moet vertellen. Het was een onschuldige zoen en jij voelde er niks bij, dus ze hoeft het niet te weten, zegt Sanne. “Ik weet niet of ik tegen haar kan liegen San”, zeg ik. Ze wil vanmiddag wat leuks met ons doen en ze wil ons nog wat vertellen”, zeg ik bang. “Kom op Liz, je weet hoe Patries is, ze zal haar eigen verhaal ervan maken en ze vergeeft het je nooit”, zegt Sanne. “Oké, oké”, zeg ik. “Laat Patricia maar hier komen kunnen we een filmpje kijken”, zegt Sanne. We glimlachen nog even bemoedigend naar elkaar en dan gaat Sanne me slaapkamer uit.

Een uur later gaat de deurbel en staat Patricia voor de deur. “He meiden”, zegt Patricia beetje bedroefd. “He Patries”, zeggen Sanne en ik in koor. “Wat is er meid”, vraagt Sanne. “Het is Kevin”, zegt Patricia bedroefd. Ik voel me gezicht rood worden en probeer het zo min mogelijk op te laten vallen. “Ik durfde hem eindelijk te vertellen wat ik voor hem voelde en toen wees hij mij af”, zegt Patricia verdrietig. “Hè, wat en wat zij hij, gaf hij nog een reden?”, vraagt Sanne. “Ja, hij zij dat ie verliefd was op iemand anders, dat is toch niet te geloven, wie dan wel niet!”, roept Patricia boos uit. “Nou laat hem lekker, hij is het niet waard”, zegt Sanne. “Al die jaren die ik aan hem heb verspild”, zegt Patricia. “Er komen nog genoeg andere leuke jongens, echt waar we laten onze zondagmiddag niet verpesten door een jongen hoor”, zegt Sanne bemoedigend. “Daar heb je gelijk in”, zegt Patricia al iets vrolijker. “Wat ben jij stil trouwens”, vraagt Patricia aan mij. “Hu, ja”, schrik ik op uit mijn gedachten. “Ze zit vast met haar hoofd bij Ron”, zegt Sanne snel. “Heb ik wat gemist”, vraagt Patricia meteen vrolijk. “Ze hebben gezoend gister”, zegt Sanne. “Wat leuk Liz, jij zegt ook niks”, zegt Patricia. “Sorry”, zeg ik glimlachend. “Nou vooruit dan maar”, zegt Patricia. “Zullen we de film dan maar aan zetten”, zegt Sanne. “Ja, dan ga ik wat drinken maken”, zeg ik.

Als ik uit het raam kijk vanuit het keukenraam zie ik dat er een onbekend gezin bij het huis naast ons staat te kijken. Het huis staat net een maand leeg. “Meiden, ik denk dat we nieuwe buren krijgen!”, roep ik. Binnen 2 seconde staan Sanne en Patricia naast me. “Wow, zie je die twee jongens”, zegt Patricia blij. “Ze zijn super knap”, zegt Patricia nog enthousiaster. “Zullen we ze gedag zeggen”, vraagt Patricia. “Relaxed zeg”, zegt Sanne lachend. Maar Patricia loopt al richting de deur, dus gaan wij er snel achteraan. Zodra we buiten staan en de jongens onze richting op kijken word Patricia ineens heel verlegen, dus ik stel ons even voor. “He dit zijn Sanne en Patricia en ik ben denk ik jullie nieuwe buurvrouw, mijn naam is Liz”, zeg ik. De jongens stellen zich voor als Chris en Hans, Chris is 22 en Hans is 19. “Leuk om jullie te ontmoeten”, zegt Chris meteen Gronings accent. Dan komen er twee meiden aanlopen en ik zie Patricia’s gezicht betrekken. De twee meiden stellen zich voor als Kelly en Rianne. Kelly is het 16-jarige zusje van Chris en Hans en Rianne is de vriendin van Chris. Ik zie Patricia’s gezicht al weer een stuk vrolijker. Ik denk bij mezelf dat ze Hans wel ziet zitten. Mijn oog gaat meer naar Chris. Als we na een gesprek over koetjes en kalfjes weer naar binnen gaan roept Patricia meteen; “Hans is voor mij”! “Je mag hem hebben hoor”, zegt Sanne lachend. En als Sanne mij aan kijkt barsten we in lachen uit. Ik voel me al weer een stuk beter op me gemak nu Patricia een nieuwe jongen heeft ontdekt.

Na een gezellig middagje film kijken gaan Patricia en Sanne weer naar huis en komen mijn ouders ook net weer thuis van een middagje motorrijden. We gaan lekker snacken en zitten daarna nog even in de tuin. Omdat er geen schutting tussen de buren en onze tuin zit zien we dat het hele gezin ook in de tuin zit. Mijn ouders hadden ze nog niet ontmoet dus stellen zich even voor. “Goedenavond, ik ben Lia”, zegt mijn moeder en dit is mijn man Paul. “Wij zijn Rene en Carla en dit zijn onze kinderen; Chris, Hans en Kelly”, zegt Carla. “Dit is onze dochter Liz en we hebben nog een zoon Steef maar die is te voetballen”, zegt Lia. “Ja wij hadden elkaar al ontmoet”, zegt Chris en geeft mij een knipoog. Ik glimlach terug. “Waarom komen jullie er niet even gezellig bij zitten”, vraagt Carla. “Biertje”, vraagt Rene. “Kijk dat klinkt goed”, zegt mijn vader grijnzend. “Gedraag je hè Paul”, en ook mijn moeder schuift aan. “Zal ik voor jou een frisje inschenken”, vraagt Kelly. “Nee hoor, doe mij ook maar een biertje”, zeg ik vrolijk. Vanuit mijn ooghoek zie ik Chris en Hans lachen. We zitten enorm gezellig en voor ik het weet is het alweer een uur of negen. Rene, Carla en Hans gaan naar bed net als mijn ouders. Kelly was al eerder naar binnen gegaan. Nu zitten alleen Chris en ik nog even in de tuin. “En bevalt het hier een beetje”, vraag ik. “Ja we waren al heel lang op zoek naar een huis en toen belande we hier, normaliter hou ik niet van een dorp, maar dit dorp heeft nog best veel activiteiten”, zegt Chris. “Ja, 15 minuten hier vandaan hebben we een winkelcentrum met bioscoop en uitgaansgelegenheden, het is nog best te doen hier hoor”, zeg ik glimlachend. “Nou gelukkig hebben we ook nog gezellige buren, want dat kan ook heel anders zijn”, zegt Chris grinnikend. “Dat is wel zeker”, bevestig ik. “Over gezellig gesproken, ik vind het heel gezellig maar ik ga nu echt naar bed”, zeg ik. “Nou zo gezellig ben je dus ook weer niet”, zegt Chris bedroefd. “Morgen weer naar school hè”, zeg ik saai. “Waar zit je op school dan”, vraagt Chris. “Op het TWS”, zeg ik. Ik doe havo 5, laatste jaar” zeg ik. “Dan kom je waarschijnlijk bij Hans in de klas, die is een jaar blijven zitten”, zegt Chris. “Is het niet wat voor je”, zegt Chris verleidelijk. “Nee, ik vond jou eigenlijk leuker, maar ja jij bent al bezet”, zeg ik sarcastisch. “Grapjas”, zegt Chris lachend. “Wie weet”, zeg ik mysterieus en zeg; “Slaap lekker buurman” met een knipoog. “Slaap lekker buurvrouw”, zegt Chris.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:12

Super leuk! Ik blijf volgen Haha!

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:14

Leuk stuk! Haha!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:04

Goed verhaal maar blijf wel consequent. In het eerste stuk schrijf je dat ze eindelijk in de vierde zitten en in het laatste stuk zit Liz in havo5.
En let goed op je leestekens hea Knipoog Al gaat dat al stukken beter!!