[FOTO] Trouwreportage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[FOTO] Trouwreportage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 11:45

Zijn precies 15 foto's omdat ik niet kon kiezen. Dit was mijn allereerste trouwreportage Haha!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Brand maar los Haha!

Anoniem

Re: [FOTO] Trouwreportage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:51

Uitgebreid commentaar ga ik nu even niet geven (zit op werk), maar wat me opvalt is dat ze allemaal ontzettend grauw zijn (en dat hier en daar de witbalans niet helemaal optimaal is). Heb je je monitor wel gekalibreerd (en zo ja, wanneer voor 't laatst)? Anders wordt 't denk ik hoog tijd dat eens te doen...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:52

Ik heb het idee dat foto 9 en 12 wat meer naar voren mochten worden gehaald. Vooral 9, die vind ik erg ver weg nu.

Daarnaast vind ik de foto's van de auto of de handen of die van de taart het leuktste. De andere vind ik gewoon leuke sfeerplaatjes, maar ze ogen niet als echt professioneel geschoten foto's.

Ik ben maar een leek, dus als ik iets totaal onzinnigs heb gezegt.. excuse me. Ze zien er wel heel gelukkig uit

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:53

Ik vind sommige posities erg gaaf van de fotos jammer dat er een soort waas? grauwe kleur aan de fotos zit...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:54

Inderdaad de kleur vind ik ook grauw maar de blijfschap en liefde springt er wel van af zeker voor je eerste serrie erg netjes ga zo door vero Lachen

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:56

Volgens mij zijn een aantal foto's bij Huize Berg gemaakt of niet?

Ik ben geen professional, maar de foto's vind ik een beetje tam. Ze springen er niet echt uit. Wel vind ik de foto's van de trouwringen erg mooi. Heel simpel, maar dat is denk ik juist de kracht van de foto's. Ja Lekker blijven oefenen hoor!

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:57

Ik vind de foto's mooi, maar wel een beetje saai... De poses zijn allemaal zo "standaard"! De laatste foto vind ik daarom weer heel verfrissend!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 12:17

Dank jullie wel, nouks ik kijk zeer uit naar een uitgedbreide feedback. dat de kleuren wat grauw zijn klopt, vond ikzelf ook wel. (en de lap is net 6 maanden oud, moet die dan ook gekalibreerd worde?) Wat me wel opviel is dat de gedrukte foto's echt 10x zo veel mooier zijn dan de digitale versies. Daarbij moet wel rekening gehouden worden dat het weer niet ultiem was, we waren al blij dat het droog bleef. De dag zelf was dus ook grauw.

Foto 12 daar wilde ik de ruimte omheen houden, dit vond ik namelijk erg mooi en foto 9 kan niet dichterbij want dan zie je een aantal familieleden niet meer.

En de poses, ja die zijn nog erg safe, maar ik wist ook niet heel goed hoe het extremer kan. Zoiezo zijn trouwposes vaak standaart. Waar ik vooral op zinspeelde is dat de liefde ervan af moet stralen. Dus heb ook vaak gezegd van zoek connectie met elkaar, ik pak het juiste moment wel. Zoals bij foto 14.

Iemand anders gaf me een tip over een grijskaart, weet niet wat dat is maar had het al aan haar verder gevraagd, om mijn kleuren mooier te maken.

Ook heb ik niet heel erg veel ervaring met de flits, dus hier moet ik zeker nog veel mee leren.

edit: Bruidspaar was er meer dan tevreden mee, gister het boek afgeleverd. Ze hadden al veel van me verwacht maar alsnog was ik boven hun verwachtingen uit gekomen. Dus dat is voor mij een missie geslaagd Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 12:26

Tijgertje86 schreef:
Volgens mij zijn een aantal foto's bij Huize Berg gemaakt of niet?

Nee ze zijn in een straal van 1 km in Schiedam gemaakt.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:28

Netjes, erg netjes voor je eerste reportage. Ik zou helemaal stijf staan van de zenuwen, aangezien er een hoge druk op je ligt voor bruidsreportages. Weinig tijd, hoge resultaten.

Ook hier ogen ze wat grauw. Ze zouden wat sprankelender mogen zijn qua kleur. De zon was er nauwelijks, maar PS kan je altijd een klein zetje geven. Ook raad ik je flitsen af, maar wrs kon het niet anders. Advies voor flitsers kan ik je niet geven.

Verder wil ik als tip meegeven dat je goed op de sleep van de bruid moet letten. Op twee foto's zijn deze buiten beeld gevallen, waardoor dit een afgekapt effect geeft. Het is, vind ik iig wel, erg belangrijk dat je erom denkt dat deze ten alle tijden goed op de foto staat. (Zie 1&13 )

Verder erg netjes. Safe, maar toch wel sprekend. De familiefoto vind ik erg mooi gedaan! Ja

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 12:32

Bedankt voor je commentaar, binnen moet je wel flitsen ja, vooral tijdens het huwelijk en met het feest heb ik een externe flitser gebruikt. Dat van de sleep ben ik met je eens, vooral als ik erop ga letten valt het me op.

Die familiefoto vind ikzelf ook zeer geslaagd, dit was echt een idee die ik kreeg toen ik het stadhuis zag. En stijf van de zenuwen stond ik eerst ook, maar die mensen zijn zo geweldig echt. Het leek wel of ik familie was van ze, zo hartelijk zijn ze. Heb dus ook erg veel geluk gehad met deze mensen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:51

Ik vind ze ook erg netjes voor een eerste keer! Inderdaad hier en daar grauw en de composities kunnen uitdagender; maar ik snap dat je het voor een eerste keer liever op zekerheid wilde gooien dan op een wilde creatieve shoot. Knipoog Wel fijn dat je eerste bruiloft zo geweldig is verlopen; dan heb je er een fijne herinnering aan en zul je de volgende keer ook wat meer durven.

Kortom; alles ietsje ophelderen met photoshop en verder een dikke pluim! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:54

verography schreef:
Dank jullie wel, [***] ik kijk zeer uit naar een uitgedbreide feedback. dat de kleuren wat grauw zijn klopt, vond ikzelf ook wel. (en de lap is net 6 maanden oud, moet die dan ook gekalibreerd worde?) Wat me wel opviel is dat de gedrukte foto's echt 10x zo veel mooier zijn dan de digitale versies. Daarbij moet wel rekening gehouden worden dat het weer niet ultiem was, we waren al blij dat het droog bleef. De dag zelf was dus ook grauw.

IEDERE monitor moet worden gekalibreerd, ook die van nieuwe laptops, oude laptops, oude monitors, nieuwe monitors... Echt, dan kun je zo veel meer op je scherm vertrouwen... Knipoog

Heb je de foto's in RAW geschoten? In dat geval wil ik best 'ns voor je kijken wat ik ervan zou maken qua kleuren (monitor anderhalve week geleden nog gekalibreerd)?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:56

Dan moet mijn scherm ook gekalibreerd worden. Nagelbijten / Gniffelen Ik was ook van mening dat het pas veel later hoefde te gebeuren. Ben benieuwd hoe jij de foto's dan ziet, en wij dan weer wanneer jij ze optimaal hebt gemaakt, Nouks. Kijken hoe groot dat verschil is.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 12:57

Ik heb de rawfoto's op cd-rom staan, tevens ook de foto's die ze ook in het boek hebben gekregen. Moet thuis even de raw opsnorren.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:00

Nouks schreef:
verography schreef:
Dank jullie wel, nouks ik kijk zeer uit naar een uitgedbreide feedback. dat de kleuren wat grauw zijn klopt, vond ikzelf ook wel. (en de lap is net 6 maanden oud, moet die dan ook gekalibreerd worde?) Wat me wel opviel is dat de gedrukte foto's echt 10x zo veel mooier zijn dan de digitale versies. Daarbij moet wel rekening gehouden worden dat het weer niet ultiem was, we waren al blij dat het droog bleef. De dag zelf was dus ook grauw.

IEDERE monitor moet worden gekalibreerd, ook die van nieuwe laptops, oude laptops, oude monitors, nieuwe monitors... Echt, dan kun je zo veel meer op je scherm vertrouwen... Knipoog

Heb je de foto's in RAW geschoten? In dat geval wil ik best 'ns voor je kijken wat ik ervan zou maken qua kleuren (monitor anderhalve week geleden nog gekalibreerd)?

Kan je dat zelf doen ? je beeldscherm kalibreren?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:39

Voor een eerste keer: helemaal niet verkeerd. Lachen Ik denk alleen dat je de foto's veel meer had kunnen laten sprankelen door wat meer aandacht te besteden aan je nabewerking.

Zou ik eventueel een foto hier bewerkt in het topic mogen plaatsen om te laten zien wat ik bedoel?

En @ kimmie_girl: om je beeldshcerm te kalibreren heb je een stukje hardware nodig, een spyder bijvoorbeeld (google heeft meer info Knipoog )

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:43

foto 3 vind ik super! zo mooi spontaan en allebei blij en mooi in beeld

de rest is een bijzonder professionele trouwreportage, mijn complimenten
gewoon mooie trouwfoto's zoals trouwfoto's horen te zijn, hier en daar lekker crea (leuk zo met die handen), af en toe geweldig over-the-top geposeerd (leuk op z'n knieen) en ook de mooie spontane momenten

oh, en ze zijn niet grauw, ze zijn bewolkt
en dat is beter dan stralend zonnig want dan is de hele witte jurk uitgebeten

je kan kleuren ophalen en bijwerken en de hele boel opleuken zo veel als je wilt maar het belangrijkste is dat het paar de dag een klein beetje opnieuw kan beleven dus dat het de sfeer van die dag uitstraalt. ik denk dat dat je erg goed gelukt is

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:51

NotNice schreef:
foto 3 vind ik super! zo mooi spontaan en allebei blij en mooi in beeld

oh, en ze zijn niet grauw, ze zijn bewolkt
en dat is beter dan stralend zonnig want dan is de hele witte jurk uitgebeten

je kan kleuren ophalen en bijwerken en de hele boel opleuken zo veel als je wilt maar het belangrijkste is dat het paar de dag een klein beetje opnieuw kan beleven dus dat het de sfeer van die dag uitstraalt. ik denk dat dat je erg goed gelukt is

Dit ben ik niet met je eens, foto's hoeven nooit grauw te zijn, zwart-witpunt goedzetten en de juiste kleurcorrecties doen wonderen.

Als ik ga trouwen wil ik meer dan alleen de dag opnieuw beleven, ik wil iedereen kunnen laten zien wat voor een geweldige dag we hebben gehad en dat moet er dan ook vanaf stralen.

Ik vind ze voor de eerste keer best goed hoor, daar niet van, maar proffesioneel vind ik ze nog niet...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:56

Ik wil vooral even zeggen dat ik de groepfoto en de opstelling daarvan geweldig vind Ja heb je de opstelling ook zelf gedaan?

De groepsfoto is echt iets bijzonders geworden en dat is OK dan!

Voor de rest zijn ze wat grauw/standaard maar als het weer niet meespeelt is dat al moeilijker. En probeer soms nog op wat kleine dingetjes te letten. Zoals foto 1, staat de onderkant er niet echt lekker op. Foto 13 mist ook een klein stukje jurk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:02

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 14:26

Ja idd als je opeens weet dat de jurk er niet helemaal opstaat gaat het mij ook storen. Bedankt voor je compliment op de groepsfoto. Nadat ik het stadhuid zag kreeg ik dit beeld voor me en ik wilde dit idee uitvoeren. En ja opstelling ook bedacht. Het bruidspaard voor en van de oudste in de familie tot aan de jongste. En ook aan de ene kant van de bruid en andere van de bruidegom. Dus opa en oma van ene kant en oma van andere kant. En ouders van ene kant naast oma en opa van ene kant enz. enz. Was ook blij dat het idee goed uitpakte. En bedankt voor de link nouks, ga ik zeker even bestuderen want denk dat ik daar heel veel van kan leren.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 14:30

Eline schreef:
Voor een eerste keer: helemaal niet verkeerd. Lachen Ik denk alleen dat je de foto's veel meer had kunnen laten sprankelen door wat meer aandacht te besteden aan je nabewerking.

Zou ik eventueel een foto hier bewerkt in het topic mogen plaatsen om te laten zien wat ik bedoel?

En @ kimmie_girl: om je beeldshcerm te kalibreren heb je een stukje hardware nodig, een spyder bijvoorbeeld (google heeft meer info Knipoog )

Je hebt hierbij toestemming om 1 foto te bewerking naar jou inzicht. (graag met een stukje uitleg hoe en wat je bewerkt heb Haha! )

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:33

Ziet er goed uit.. ik vind de foto's alleen wat donker.. maar misschien ligt dat aan mij Lachen

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:39

M'n complimenten hoor, ik durf het nog niet aan om een bruiloft te fotograferen... Haha!

Wat betreft de binnenfoto's; misschien zou je hier eens kunnen proberen om
te flitsen via het plafond of een muur.
Ik denk dat je dan meteen al wat mooier licht hebt.
Ook kan je proberen om je sluitertijd iets langer te maken.
De beweging wordt toch wel bevroren door je flitser,
maar je krijgt dan een iets minder donkere achtergrond
die dan meer een geheel vormt met de voorgrond.

De bruid is volslank, op sommige foto's heb je een heel mooi standpunt
waarmee je dat niet benadrukt.
De foto van de kus vind ik een erg spontane plaat, maar de bruid lijkt hier
door je standpunt steviger dan ze is.
Als je iets meer inzoomt (of uitsnijdt, bv net boven de elleboog) ben je dat kwijt
en gaat de aandacht meer naar de actie op de foto.

Vooral foto's 3 en 11 vind ik heel mooi.