Dit is het laatste portret van de 3. Jimy, de appaloosa van shcmarathon hier op bokt. Hij is gemaakt op een breyer traditional John henry model. John henry is (zoals jullie natuurlijk allemaal weten *kuch*
) een zeer beroemd ren paard geweest. Het is al een redelijk oud model, maar nog steeds populair door zijn lieve uitstraling. De eerste versie was zeer bobbelig, (te lang in de oven gestaan gaat het verhaal) waarna breyer in 2003 een tweede glad gestreken versie heeft gemaakt, een uitvoering van renpaard Seabiscuit. Deze gladde versie heb ik voor het portret gebruikt. Ondanks dat het de mooie versie is, zijn de benen nog steeds zeer ruw, hoeven lijken nergens op, en het gezicht klopt van geen kanten. (zo heeft hij bv een dicht neusgat, en de ander is echt een hobbelige krater)
Orgineel:
http://ponylagoon.muerte.net/photopages/s/seabiscuit1188pics.shtml
Het type van de mold lijkt heel erg op Jimy, dus we besloten voor deze te gaan. Alleen het hoofd van Jimy is heel typisch, dus dat moest nog flink verranderd worden. Duss na veel schuren, en héél veel hoofd werk, is dit er van geworden. Appaloosa, compleet met de grijze stippel huid die je beetje bij beetje door de witte vacht heen ziet (is alleen niet op de foto's te zien.)

Ik kon het niet laten.
Dit is zo'n leuk model met tuig, xdat ik toch echt even wat foto's met tuig moest schieten. 
Maakt een modelpaard helemaal af vind ik. Leuk!
( helaas heb ik het model zelf niet dus kon ik geen vergelijk foto's maken met het portret)