Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Want ik heb geen vrije USB poort en zal dus moeten kiezen, muis of pen..
Teuntje111 schreef:de tableaus kun je in een goede computerzaak wel krijgen..
Thanx voor de tip over Corel Painter..
Welk programma werkt het prettigst? PS of Corel?
Mrln90 schreef:Teuntje111 schreef:de tableaus kun je in een goede computerzaak wel krijgen..
Thanx voor de tip over Corel Painter..
Welk programma werkt het prettigst? PS of Corel?
Ik werk al heel lang met Paint Shop pro van Corel (is het zelfde denk ik, alleen wordt het hier anders genoemd). psp is handig voor de beginner, photoshop is veel uitgebreider en beter, maar vergt wel enige basiskennis. Als je veel wilt leren over psp en ps, zou ik je aanraden een tijdje rond te snuffelen op verschillende fora. Van dit forum heb ik heeel veel geleerd;
http://s9.invisionfree.com/blendworld
)
Het is toch niet zo subtiel als een potloodje.. Eliine schreef:Mrln90 schreef:
Ik werk al heel lang met Paint Shop pro van Corel (is het zelfde denk ik, alleen wordt het hier anders genoemd). psp is handig voor de beginner, photoshop is veel uitgebreider en beter, maar vergt wel enige basiskennis. Als je veel wilt leren over psp en ps, zou ik je aanraden een tijdje rond te snuffelen op verschillende fora. Van dit forum heb ik heeel veel geleerd;
http://s9.invisionfree.com/blendworld
psp is inderdaad de 'verouderde' versie van Corel (Corel heeft het over genomen). Corel Painter is echter vele malen uitgebreider dan de voormalige Paint shop pro, en doet momenteel absoluut niet meer onder voor photoshop. En vereist ook zeker wat technische kennis om er enigszins mee om te kunnen gaan (heb ik gemerkt)
.
Teuntje111 schreef:ik wil ook graag een tekentableau gaan kopen (om te beginnen maar een Wacom Bamboo one). Ik heb laatst Photo shop CS3 aangeschaft.
Nu zie ik hier verschillende opbouwen voorbij komen. Mensen die uit het niets een paardentekening lijken te maken en mensen die een schets inscannen en daarna gaan inkleuren.
Heel graag zou ik iets van een tutorial willen. Welke penselen ik moet maken en hoe je de kleuren moet gebruiken/maken etc. Ik teken best aardig met potloden, maar met photo shop heb ik nog nooit getekend, het enige echt creatieve is fotobewerkingen..
Wat ik vand e beschrijvingen weet is dat je je tekentablet ook kan gebruiken als muis. Mijn vraag aan jullie is of dat echt zo isWant ik heb geen vrije USB poort en zal dus moeten kiezen, muis of pen..
Teuntje111 schreef:Gister de Corel Painter uitgeprobeerd, maar vind eigenlijk mijn oude vertrouwde PS prettiger.. Juist omdat het vertrouwd is![]()
Heb ook het programma wat bijgeleverd werd met de Bamboo geinstalleerd, ArtRage 2, maar dat was ook niet echt handig.. Nu moet vooral dat pennetje nog gaan luisterenHet is toch niet zo subtiel als een potloodje..
vooral ook omdat painter bij mij vrij traag is.
maar je bent er zo aan gewend hoor
en dan werkt het zoooveel fijner dan een muis. 
Werkt hier nog het fijnste