[TEK] Hond in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

highwaykind

[TEK] Hond in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 13:04

Uit het "wie wil mijn paard tekenen topic".. (denk dat het toch handiger is om zelf een topic te openen en niet daar steeds de updates te plaatsen).
Pastel potloden op A3. Stap 1 en 2.
Referentiefoto is tevens mijn "anti-veeg" en "kleur test" blaadje Knipoog
AfbeeldingAfbeelding

Kwal

Re: [TEK] Hond in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:14

Ik vind m heel mooi, hij lijkt egt al! Ik heb geen commentaar hoor!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:22

Jaaa HWK! Mijn reactie weet je al, maar even goed echt prachtig! Je hebt de uitstraling van z'n ogen erg goed te pakken!
Hij wordt vast móoier dan de foto. Ja Echt petje af, heel erg knap! OK dan! Ben benieuwd naar de volgende stappen.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 20:11

Update van vandaag, ik ga WIDM kijken Lachen
Afbeelding

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:12

Ziet er goed uit. Ja Succes verder Cool

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:47

Het begin ziet er al erg mooi uit Wow!
Zeer veelbelovend OK dan!
Haren vind ik echt al heel mooi!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:26

Wow! al een heel erg mooi begin! Die haren zijn al heel erg goed gedaan. Ik zie wel dat de vorm van het hoofd langs het oor niet helemaal overeenkomt met de foto. Het lijkt of je het oog net een tikkie te ver naar (voor ons) rechts geplaatst hebt. Ook de ronding is nog te 'rond'.
Dit belooft wat moois te worden!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 09:22

Lontje schreef:
Wow! al een heel erg mooi begin! Die haren zijn al heel erg goed gedaan. Ik zie wel dat de vorm van het hoofd langs het oor niet helemaal overeenkomt met de foto. Het lijkt of je het oog net een tikkie te ver naar (voor ons) rechts geplaatst hebt. Ook de ronding is nog te 'rond'.
Dit belooft wat moois te worden!

Zal er nog even goed naar o.a. de ronding kijken!
Kan er ook aan liggen dat de uitgeprinte foto op A4 is, en de tekening op A3 (en niet het hele papier staat op de foto) Lachen

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:24

Ik vind de haren echt schitterend gedaan zeg, ziet er zo aaibaar uit! Echt top!
Ben benieuwd naar het eindresultaat Haha!

riete

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:15

Dit is echt al een heel mooi begin. De blik in de ogen heb je helemaal te pakken en dat bepaalt grotendeels de uitstraling van het dier. De ronding langs het oor is idd een beetje te rond, dit was me ook direct opgevallen, maar het zou kunnen dat je dit niet opmerkt als hij helemaal af is.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:10

Hij klopt idd nog niet helemaal, maar hij is nog in progress *hoe zeg je zoiets* niet af? Clown Ik zou dus eigenlijk nu alleen kunnen zeggen veel succes ermee. Naar mijn smaak mag er nog net wat enthousiaster met kleur maar op zo'n klein formaat wil dat niet altijd voor een fotorealistisch eindresultaat.

Heb je een opzetschets en is die gewoon onzichtbaar op de foto (of mijn beeldscherm)?? Vork

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:21

JoSav schreef:
Hij klopt idd nog niet helemaal, maar hij is nog in progress *hoe zeg je zoiets* niet af? Clown Ik zou dus eigenlijk nu alleen kunnen zeggen veel succes ermee. Naar mijn smaak mag er nog net wat enthousiaster met kleur maar op zo'n klein formaat wil dat niet altijd voor een fotorealistisch eindresultaat.

Heb je een opzetschets en is die gewoon onzichtbaar op de foto (of mijn beeldscherm)?? Vork

Heb met donkerblauw vulpotlood ( en raster van touwtjes - scheelt uitgummen) de schets getaan, maar is redelijk los/licht omdat dat me anders nog meer tijd kost.
Meer de plaats van de ogen/neus en waar de oren beginnen en stoppen en waar de halsband loopt, de rest doe ik van de uitgeprinte foto op " zicht" . (Nadeel is wel dat met 1 laagje pastel erover de schets al half weg is en het dus nog steeds een beetje gokken is soms Knipoog )

Ben nog niet verder, maar had al wel gezien dat het links inderdaad te rond loopt zo.
Weet niet of ik er (nog) meer kleur in durf te stoppen dan dit, denk dat het er anders te gekleurd (en minder realistisch) uit komt te zien? Er zit al aardig wat blauw paars oranje enzo in.

Hoop dat ik er morgen weer mee verder kan, en dan zal ik een foto van het hele vel plaatsen Lachen
Het is A3 trouwens, niet zo heel klein?

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:25

A3 is mini! Knipoog Eigenlijk mijn minimale formaat (al zit er soms een tussen, een vingeroefening die tussen A4 en A3 is en elke keer heb ik spijt van het kleine formaat, A3 is dus wel vrij klein hoor, vind ik. Clown
Ik ben benieuwd naar een update. Maar idd zoals ik zei qua kleur voor dit formaat met een fotorealistisch eindresultaat misschien bijna het maximale aan kleur (bijna, dat zeg ik dan weer met opzet, gemeen toch).

Touwtjes? Lijkt me omslachtig? *weet niet goed wat voor te stellen* Heb je dan een soort rasterlijst erop gelegd ofzo of span je het keer op keer?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:40

Waaaauw! Bloos!

Hoge aaibaarheidsfactor zeg.... Geweldig mooi gedaan! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:09

Wow Bloos! HWK!
Wat een prachtig begin zet je hier neer Ja
De haren op de oren zou ik zo even willen voelen, volgens mij zijn ze zijdezacht!

Zijn het allemaal bruin/okertinten die je er in verwerkt of zitten er ook andere tinten in nog?
Ik ben heel erg benieuwd naar het vervolg!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 14:10

Afbeelding
Stukje verder, en de zijkant van het hoofd bijgewerkt.
Heb inmiddels zo vaak over het rechterstuk geveegd dat mijn schets foetsie is (vooral bij het oor rechts) dus dat wordt nog leuk Knipoog
Dit is het hele vel trouwens - ik weet dat het bij de oren wat krap is, maar anders werd het eromheen wel erg leeg..

@Fnanne, het is vooral wit/zwart/bruin/oker maar er zit ook redelijk wat blauw en paars in en zelfs een beetje donkergroen (ieks!)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:05

Wow! Die uitstraling van de hond heb je echt perfect te pakken! Echt schitterend. Ook de 'bolling' waar een opmerking over gemaakt werd, is helemaal super gecorrigeerd/ niet meer zichtbaar! Knap!
Hij komt echt steeds meer uit het papier zetten. OK dan!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 15:38

Dankje! Mijn zwart pakt gelukkig overal overheen nog prima dus die bolling was met een paar strepen recht Lachen
Ben al weer een stukje verder, ga even wat anders doen en misschien vanavond weer een update.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:19

Wauw hwk Wow! Heb hier geen zinnig commentaar op te geven. Vind het echt een van de mooiste werken die ik tot nu toe heb gezien van jou. Ben heel benieuwd hoe hij er dadelijk uit gaat zien Ja

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:53

als je schets de eerste keer gelukt is, gaat het nog een keer lukken hoor Knipoog ken het probleem Ja
ik vind vooral de glansplekken in de vacht erg mooi
de losse haren die aan het oor hangen mogen van mij iets dekkender, je ziet teveel van het papier erdoorheen. Natuurlijk moeten ze ook niet te sterk neergezet worden want dan raak je het effect van zachtheid kwijt denk ik... maar nu is toch iets teveel papier zichtbaar.

ik vind trouwens me de laatste foto de kleur van het papier mooier bij de hond passen dan het hele donkere wat op de eerste foto's te zien is. Is die kleur meer naar de echte kleur?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 15:32

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:29

Wow! Hij begint nu echt van het papier af te spatten! Zo hé, prachtig! Hij heeft precies de uitstraling in zijn ogen als in het echt. Echt super!

Persoonlijk vind ik de haren op de oren prima zo. Ik denk dat ze anders te opvallend worden en te dik. Het zijn fluweel zachte en flinter dunne haartjes. Die zijn meer voor de sier zegmaar; ik denk niet dat ze een te grote rol moeten gaan spelen in het geheel. Maarja, je moet het natuurlijk zelf weten. Knipoog

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 20:31

Weer een updateje, en dan naar WIDM Lachen
Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:52

Wow! Prachtig zeg! Die halsband heb je echt perfect in detail uitgewerkt. Hij wordt echt met de stap steeds mooier. Die zachte neus van een echte weimeraners en die langere haren op de nek. Helemaal super!!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 16:02

Hij is AF!
Afbeelding

De foto heeft een klein beetje blauwzweem dat ik niet goed weg krijg in PS..