*Orgineel*
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Kun je dat onderbouwen ? Het is maar een bewerking hoor

Niet zo 'perfect' als je het mij vraagt
Alleen het haar vind ik wat teveel geblurd. En je bent wat bleekjes.

Dus vandaar het gladde 'geblurde' huid/haar etc.
Maar als het de bedoeling was om er een soort tekening van te maken, dan vind ik hem al beter geslaagd. Nog steeds vind ik de ogen te blauw, zoals Dniesjj117 al zegt, te dood. Verder ben ik niet zo'n fan van het fotobewerken in tekenstijl, ik heb meer zoiets van; teken dan écht. Maar dat vind ik
Dniesjj117 schreef:De ogen zijn 'dood', veel te felblauw om natuurlijk te zijn en nou ja, ze leven gewoon niet meer, lijken niet echt.
ik vind het heeeel jammer dat je de sproeten hebt weggwerkt: die vind ik juist supermooi staan bij het meisje op de echte foto. Je lijkt nu het type met veel foundation en felgeblondeerd haar, terwijl ik je eigenlijk in het echt heel mooi vind. Ik zou het contrast bijstellen en klaar, want het is een supermooie foto.
Het contrast vind ik namelijk wel mooi gemaakt.
Ze knallen dan wel wat minder, maar ze zijn zeker erg lichtblauw 

Fiffill schreef:Het is inderdaad meer smudgen eigenlijkMaar als het de bedoeling was om er een soort tekening van te maken, dan vind ik hem al beter geslaagd. Nog steeds vind ik de ogen te blauw, zoals Dniesjj117 al zegt, te dood. Verder ben ik niet zo'n fan van het fotobewerken in tekenstijl, ik heb meer zoiets van; teken dan écht. Maar dat vind ik
Vind ik opzich zelf ook wel hoor. Maar ik wou eens weer wat gaan oefenen met photoshop en weer wat bijleren/uitzoeken. En daar kwam dit uit.
Escha schreef:Dniesjj117 schreef:De ogen zijn 'dood', veel te felblauw om natuurlijk te zijn en nou ja, ze leven gewoon niet meer, lijken niet echt.
ik vind het heeeel jammer dat je de sproeten hebt weggwerkt: die vind ik juist supermooi staan bij het meisje op de echte foto. Je lijkt nu het type met veel foundation en felgeblondeerd haar, terwijl ik je eigenlijk in het echt heel mooi vind. Ik zou het contrast bijstellen en klaar, want het is een supermooie foto.
Het contrast vind ik namelijk wel mooi gemaakt.
Ik moet zeggen dat ik wel iemand ken met zulke lichtblauwe ogenZe knallen dan wel wat minder, maar ze zijn zeker erg lichtblauw
Sproeten wou ik er weer bij gaan tekenen, maar dat lukte me niet goed. Daar wil ik eerst nog goed op oefenen, voordat ik die er bij doe, bij het eindresultaat.
De foto heb ik trouwens wel in verschillende versies hoor
Bedankt voor je commentaar!
), maar ze zijn een beetje te fel om realistisch te ziijn.
Het is alleen doodzonde van de ogen, je pupillen vallen nauwelijks nog op en de iris is te scherp in verhouding met de rest. Dit stoort een beetje, aangezien de ogen de aandacht trekken. 
.

En hier valt het zo te zien niet echt in de smaak
.

(Of nog erger: zo realistisch mogelijk een bestaande foto natekenen) Als ik iets realistisch aan m'n muur wil hebben hangen, maak ik wel een foto. Maar het heeft gewoon weinig met dit topic te maken denk ik. 
Ik had ook je linkerwenkbrauw gedaan als je echt voor een schilderachtig idee ging. Verder is dat doel wel geslaagd, zeker het shirt en de plukken haar die daarover vallen vind ik dan goed gedaan. Als je voor het geheel ging had ik de achergrond ook nog meegenomen, daardoor komt het idee denk ik ook meteen beter over.