Bedankt allemaal, had zulke reacties ook weer niet verwacht
.
JoSav schreef:Je hebt de compositie goed afgekapt met het kader, zonder was het absoluut minder 'af' geweest. Er zijn idd wat minpuntjes aan op te merken, maar het geheel heeft een hele fijne uitstraling. En al ben je zelf erg kritisch:
ik vind dit absoluut je beste traditionele tekening, juist ook omdat je een compositie hebt gekozen die het niet tot een standaard portret maakt of uitermate charmant, maar wel heel erg 'paard'.
De manen geven het een speels effect, waardoor het erg getekend is en dat is juist ook de kracht van deze tekening: compositie en net even wat meer dan alleen maar 'nagetekend' om het zo te zeggen.
Jawel, ik ben hier over te spreken.

Meen je dat nou? 
Qua belichting vind ik deze idd ook wel de beste, eindelijk een tekening waarbij de belichting echt goed is, met name door de slagschaduwen, daar heb ik toch vaak wat moeite mee om die goed hard aan te zetten maar het maakt het geheel wel een stukje spectaculairder.
De manen vind ik heel vervelend, ik weet dat ik veel beter kan, belichting erop is niet mooi en de rechterkant is te strengerig, teveel vaste plukjes, net slangetjes. De linkerkant vind ik mooier en wat realistischer wat bij deze veel mooier zou staan.
Maar ik kan ook wel positief zijn over mijn eigen werk hoor
, dit is echt Gaia wat je hier ziet, vooral het hoofd, het hele neusbeen vind ik erg goed geworden. Aders heb ik ook altijd wat moeite mee, maar heb nu eindelijk door hoe ze onder de huid te krijgen in plaats van erop. En mijn moeder herkende haar meteen door de grote oren
.
Cassidy schreef:Wat voor potlood heb je gebruikt?
Alleen HB vulpotlood 0.5mm, altijd, met een gewoon potlood kan ik niet tekenen 
Naomi21 schreef:Wat een mooie "alledaagse" pose die je hebt omgetoverd tot een waar kunstwerkje. Veel sprekender dan een standaard hoofd dat chique omhoog kijkt!
Die gewone hoofdjes komen na verloop van tijd ook echt je neus uit, maar deze was heel leuk om te tekenen.
Dit is ook eigenlijk de eerste tekening die ik mooier vind dan de foto, de foto is gewoon Gaia die staat te jeuken, maar nu is een leuk plaatje om naar te kijken.