[TEK]Gaia's Itch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

[TEK]Gaia's Itch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 00:32

Als je jeuk hebt moet je krabben Vork

Afbeelding
*klik voor grote versie, en klik daar weer*

Was het digital even helemaal beu, werkt absoluut niet mee dus maar weer het oude vertrouwde potloodje opgepakt.
Niet echt een geweldig topwerk maar wel een leuk plaatje Lachen .

Manen zijn niet zo mooi, rechterhoefje zag ik pas nadat ik had geupload dat die wat raar is (natuurlijk bekapte hoefjes maat kano is ook zeer charmant Clown ) en papier was veel grover dan ik normaal gebruik.
Scan is ook heel erg slecht, hij pakt veel teveel wit van het papier erdoorheen, morgen even prutsen of ik een betere scan kan maken.

(mocht iemand nog leuke grappige foto's hebben in groot formaat en mooi scherp, pb even, moet over een paar dagen weer 10/12 uur vliegen en dat is dodelijk saai, wie weet heb ik zin om hersenloos een leuke foto na te tekenen) Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 15-11-07 07:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] in titel gezet.

Elanor

Re: [TEK]Gaia's Itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 08:02

Schitterend! Lovers

Moeilijke hoek! Het paard is zich echt 'onbewust' van de kijker, geeft een mooi sereen randje aan de tekekening. Lachen Die adertjes vij het been en op het hoofd vind ik heel mooi, net als de schaduwen en glans. De manen in echte 'plukjes' zijn leuk!
Ik ben er meestal niet zo'n fan van, maar het kader geeft nog net wat meer diepte.

Hoefjes zijn misschien niet helemaal perfect, maar ik vind het een prachtig plaatje om naar te kijken. Ja

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 08:24

Prachtige compositie, mede door eht kader eromheen denk ik. Doordat het paard "eruit" breekt komt er enorm veel diepte in je werk. Ik vind bovendien de houding van het dier prachtig, aslmede je gigantisch gedetailleerde werk! De manen niet goed gelukt? Dan zou ik wel eens willen zien hoe bij jou manen uitzien die wél goed gelukt zijn!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:10

Je hebt de compositie goed afgekapt met het kader, zonder was het absoluut minder 'af' geweest. Er zijn idd wat minpuntjes aan op te merken, maar het geheel heeft een hele fijne uitstraling. En al ben je zelf erg kritisch: ik vind dit absoluut je beste traditionele tekening, juist ook omdat je een compositie hebt gekozen die het niet tot een standaard portret maakt of uitermate charmant, maar wel heel erg 'paard'.

De manen geven het een speels effect, waardoor het erg getekend is en dat is juist ook de kracht van deze tekening: compositie en net even wat meer dan alleen maar 'nagetekend' om het zo te zeggen.

Jawel, ik ben hier over te spreken. Haha!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:18

Ik vind hem echt onzettend mooi!
De compositie vind ik ook erg mooi gekozen!

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:00

Erg leuke tekening!
Details heb je mooi gedaan en deze houding is leuk om naar te blijven kijken.
Manen vind ik ook goed gelukt, goed staaltje werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:20

[quote]
Niet echt een geweldig topwerk
[/qoute]
Hoezo, geen geweldig topwerk? Juist wel, fantastisch! Dat randje is inderdaad leuk, nu valt het paard gelijk op! Mooi diepte, mooie verhoudingen, super!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:55

Wat heb je dat goed gedaan zeg! Ja
Erg leuke compositie, dit zie je niet zo vaak. Ook het randje eromheen is erg leuk geworden.
Naar mijn idee klopt het plaatje helemaal (verhoudingen, etc.). Goed gedaan hoor! Knipoog

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:01

hij is echt heel leuk geworden! en wat een aparte pose zeg

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:58

Hij is in een woord geweldig, echt heel knap gedaan. Wat voor potllood heb je gebruikt?

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:06

Oei, ik vind hem wel een topwerkje geworden hoor Ja !

Wat een mooie "alledaagse" pose die je hebt omgetoverd tot een waar kunstwerkje. Veel sprekender dan een standaard hoofd dat chique omhoog kijkt!
Dat kadertje is normaal ook niet zo mijn ding maar hier voegt het idd net dat beetje extra toe Ja .
Die manen en spieren zijn ook erg uit de kunst. Ja, ik vind hem erg plezant om naar te kijken Haha! !

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:13

ik vind hem echt superrr mooi, geen comentaar (ik kan ook echt niet tekenen..Knipoog )

meerhe geen zin om toevallig mijn paardje is te tekenen..Tong uitsteken

plurkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:09

hé, die dame ken ik! Mooie tekening, leuk om weer eens iets anders dan een headshot te zien. Schaduwwerk en detail zijn super. En dat is het mooie van artistieke vrijheid: Gaia heeft hier een bos manen waar ze zelf jaloers op zou zijn Tong uitsteken

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 20:06

Bedankt allemaal, had zulke reacties ook weer niet verwacht Bloos .

JoSav schreef:
Je hebt de compositie goed afgekapt met het kader, zonder was het absoluut minder 'af' geweest. Er zijn idd wat minpuntjes aan op te merken, maar het geheel heeft een hele fijne uitstraling. En al ben je zelf erg kritisch: ik vind dit absoluut je beste traditionele tekening, juist ook omdat je een compositie hebt gekozen die het niet tot een standaard portret maakt of uitermate charmant, maar wel heel erg 'paard'.

De manen geven het een speels effect, waardoor het erg getekend is en dat is juist ook de kracht van deze tekening: compositie en net even wat meer dan alleen maar 'nagetekend' om het zo te zeggen.

Jawel, ik ben hier over te spreken. Haha!

Meen je dat nou? Clown

Qua belichting vind ik deze idd ook wel de beste, eindelijk een tekening waarbij de belichting echt goed is, met name door de slagschaduwen, daar heb ik toch vaak wat moeite mee om die goed hard aan te zetten maar het maakt het geheel wel een stukje spectaculairder.

De manen vind ik heel vervelend, ik weet dat ik veel beter kan, belichting erop is niet mooi en de rechterkant is te strengerig, teveel vaste plukjes, net slangetjes. De linkerkant vind ik mooier en wat realistischer wat bij deze veel mooier zou staan.

Maar ik kan ook wel positief zijn over mijn eigen werk hoor Knipoog , dit is echt Gaia wat je hier ziet, vooral het hoofd, het hele neusbeen vind ik erg goed geworden. Aders heb ik ook altijd wat moeite mee, maar heb nu eindelijk door hoe ze onder de huid te krijgen in plaats van erop. En mijn moeder herkende haar meteen door de grote oren *LOL* .

Cassidy schreef:
Wat voor potlood heb je gebruikt?

Alleen HB vulpotlood 0.5mm, altijd, met een gewoon potlood kan ik niet tekenen Clown

Naomi21 schreef:
Wat een mooie "alledaagse" pose die je hebt omgetoverd tot een waar kunstwerkje. Veel sprekender dan een standaard hoofd dat chique omhoog kijkt!

Die gewone hoofdjes komen na verloop van tijd ook echt je neus uit, maar deze was heel leuk om te tekenen.
Dit is ook eigenlijk de eerste tekening die ik mooier vind dan de foto, de foto is gewoon Gaia die staat te jeuken, maar nu is een leuk plaatje om naar te kijken.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:10

Heel leuk! Een wat anders dan standaard hoofd tekeningen enzovoorts. Haha!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:16

whahah geen top werk!! hoe kom je daar nou bij ik vind hem geweldig Afgod

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:28

Super mooi!! Vind hem écht écht écht super mooi!! Ik heb echt absoluut geen commentaar!!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:58

Erg mooi gedaan! Leuk om een paard in een 'niet alledaagse portret stand' vast te leggen!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:18

Wat een verademing een keer geen standaard portret maar een houding uit het alledaagse leven van een paard Knipoog Ik vind dit een genot om naar te kijken, de manen vind ik het juist iets extra's meegeven, ze zijn zo heerlijk vol, zo waar je handen helemaal in wegzakken. Je zou haar bijna gaan helpen krabben Knipoog Het kader vind ik zeer goed gekozen, ik kan geen commentaar tot verbeteren bedenken, helemaal goed zo!!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:20

Bwaa ik lieft het. Echt leuk zoals je dat paard uit het kadertje hebt laten stappen. Verder weet ik niet zo snel goed onderbouwt kritiek te geven dus laat ik dat maar.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:23

Ik vind het echt een prachtresultaat. Deze zou zo bij mij aan de muur kunnen hangen; ik vind je stijl geweldig, het kader is mooi, het paard zelf natuurlijk.. I love it! Lachen

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:30

heel erg mooi !!! Komt me een beetje over als een ets of druk..
Zie ik het goed en staat het paard op een ondergrond ?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:31

Hij is echt prachtig!
ik heb echt géén commentaar, en ik hou niet zo van nutteloze berichten die ik plaats, dus ik twijfelde of ik nou wat zou plaatsen, maargoed. bij deze dus Tong uitsteken

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:34

Echt een schitterende tekening!Daar kan menig persoon jaloers op zijn!Vind alleen het oor dat buiten het kader valt wat lang zeg maar....weet niet hoe ik het moet verwoorden, maar zie er wat aan.Maar verder....echt prachtig

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:53

vind hem prachtig, zoals al eerder gezegt vind ik de aders ook super! dat lukt mij nooit zo goed:o ik heb nog wel een foto hoor (A)