[TEK] Sneeuwpanter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi21

[TEK] Sneeuwpanter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 12:00

Na een tekendipje werd het tijd voor een freubeltje tussendoor, eventjes heel wat anders: een sneeuwpanter!
(alhoewel het beest me stiekem aan Blink deed denken Nagelbijten / Gniffelen )

Tevens een oefening met achtergronden, ik ben er niet helemaal tevreden over, het blijven teveel twee delen in 1 tekening om het zo te zeggen... Maar goed, het is dan geen superwerk, hij was leuk om te doen en hopelijk ben ik nu een beetje over mijn tekendip heen Clown .

Foto's maken was weer een crime! In deze tekening zit heel veel parelmoerpastel, zilver en goud. Op het origineel glanst en glittert alles. Je ziet er volgens mij niets van terug op de foto's, de camera werd er ook niet coöperatiever op Nagelbijten / Gniffelen .

Formaat is A3, gebruikt materiaal is pastel Lachen .
Ik zei al, de foto's wilden niet scherp zijn Scheve mond
Afbeelding

foto een beetje opgescherpt, maar dan ziet t er meteen zo opgescherpt uit...:
Afbeelding

en een macrootje die wel scherper wilde zijn Lachen . Inderdaad een groot kleurverschil met de totaalfoto's, de waarheid zit ergens in het midden:

Afbeelding

Tips, daar word ik altijd blij van! Ja

Wendy15

Re: [TEK] Sneeuwpanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:04

Ooooh naoom hij is prachtig!! Wow!
Wat een heerlijk fuzzy vachtje en die blik! Lovers
De rotsen had je geloof ik het meeste moeite mee? Vind dat je dat heel netjes hebt opgelost Ja
Prachtig kleurgebruik ook weer!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:09

Afbeelding

en of dat deze zeer zeker een eigen plek hier op UK verdiend!!! Wat vind ik hem onwijs gaaf geworden Naomi! Echt heel erg gaaf, krijg echt het gevoel dat hij dat waar hij zo intensief naar aan het kijken is zo gaat bespringen! Tja tips... de rotsen vind ik niet echt rotsen lijken maar meer stronken. Dit klinkt in jouw oren misschien heel erg negatief Tong uitsteken Knipoog maar dat is absoluut niet zo want ik vind juist dat dit er onwijs goed bij past! Helemaal in dezelfde kleurenrange geeft het een klein mysterieus tintje mee.
Inlijsten is het enige advies wat ik nog kan geven. Hier mag je echt weer trots op zijn!!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:35

Gaaf hoor! Ja
Die uitdrukkking op het gezicht van de sneeuwpanter is echt harstikke goed gelukt, lijkt net echt!
Ook mooi dat je het hoofd van de panter zo verlicht hebt, dat het er echt uitspringt!
Goed gedaan hoor! Knipoog

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:40

Naoom! Tuurlijk verdient deze een plekje op Uk, hij is supergaaf! Ik vind het totaalplaatje heel krachtig, en dan inclusief de rotsen Knipoog De uitstraling van de sneeuwpanter grijpt je ook echt, kan er niks anders over zeggen vind het een prachtplaat.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:36

Vond je hem zelf dan niet UK waardig Bloos! ??

Hij is in 1 woord PRACHTIG!!! Die ogen, zoals die gefixeerd zijn op iets in de verte, die vacht, die snoet... ontzettend mooi!!! En die rotsen, rotsen lijken me ontzettend moeilijk als achtergrond, ik denk dat ik het zelf niet zou kunnen. Ik vind dat je de kleurverdelingen, schaduwen en het lichtspel over de rotsen erg mooi hebt gemaakt.

Ik denk dat hij in werkelijkheid NOG veel mooier zal zijn met die glimmertjes...

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:32

WOW!
Prachtig!
Ik wist dat je er aan bezig was maar ben te druk met school dus miste je ups Knipoog
Maar ik vindt hem echt mooi!
Tis dat ik het geld niet heb en geen mooie foto's van me nijn nog heb maar anders mocht je me nijntje wel ff doen Haha! Clown
of een eekhoorn Schijnheilig
Of Roenik Dais en Piet Vork

Echt geweldig!
i khoop dat ik hem nog eens in het echt kan zien !

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:44

Wow Naoom. Hij is geweldig!! Wow!
Heerlijk harig en die blik is top. Hij loert echt in de verte naar een lekker hapje Vingers aflikken
Die rotsen vind ik ook heel goed. Misschien zijn het niet echt rotsen om te zien, maar het past heel goed bij het geheel. Ik zou er niks meer aan doen.

Één klein dingetje: het rechtse oortje komt me iets vreemd over.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:48

Prachtig werk !!! Vergis je niet, het is erg moeilijk rotsen en of hout/stronken te tekenen/schilderen. Ik heb daar ook moeite mee.
Ikzelf zou er wat meer hoge lichten in gezet hebben, nog wat meer contrast...maarre....complimenten hoor...prachtig !!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:54

Prachtig gedaan! Misschien had de vacht iets witter gemogen, maar misschien komt dat niet zo op de foto's naar voren Knipoog

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:58

Naoooommm... Wow! Prachtig werkje!
Onwijs leuk die compositie! Mooi dat ie zo tussen de rotsen ligt! OK dan! Prachtig gedaan. Echt niets op aan te merken.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 15:42

Prachtig!! ik vind de achtergrond ook heel erg geslaagd!! Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat het een klein beetje onrustig is, je trekt golvende lijnen en dit leid iets af van het hoofd onderwerp.
Hij zou echt prachtig passen in een huis met veel blauw Cool

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:04

*springt op fiets en gaat Naomi 3x om dr oren slaan*

hoe kom je erbij om te zeggen dattie hier niet hoort? De panter, niks op aan te merken, vind het erg jammer dat de foto's inderdaad het parelmoer en goud niet laten zien, lijkt me een onwijs gaaf special effect geven.

de rotsen Nagelbijten / Gniffelen tja je hebt er een partij op zitten vloeken en wat alle tm'ers al vermoedden, je hebt ze een beetje te 'harig' gemaakt ROFL
maar ze zijn niet zo afzichtelijk als jij ons wilde doen geloven.
ik denk dat je meer in vlakken moet werken, wat egaler, schaduwen meer laten verlopen... maar ik zou het niet kunnen Schijnheilig dus je mag echt wel trots zijn.
ik vind het stukje rechtsboven met die barst in de rots het meest op rots lijken en het stuk linksvoor kan inderdaad net zo goed doorgaan voor boomstronk en wat maakt het uit? het lijkt niet of hij in de dierentuin ligt Haha!

hoop dat ik binnenkort weer eens tijd heb om langs te komen en hem dan te kunnen bewonderen... hij was toch niet als opdracht?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:18

Je moet jezelf meer leren waarderen hoor, dit is echt prachtig!!!!
Ik heb helemaal geen aantekeningen, want ik kan het nog half zo goed niet als jij, super weer!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:21

Naom! Bloos! Jij moet je mond houden hoor!
Hij is prachtig *LOL* Ik vind de rotsen eigenlijk een heel mooi contrast geven met de panter, maar ze kunnen idd wat minder 'harig' Tong uitsteken
Maar ga zo door, super Ja

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:48

Tips? Jij hebt helemaal geen tips meer nodig joh *LOL*

Hij is echt geweldig, jouw stijl + katachtigen is een perfecte combinatie Ja . Heb er lang naar gekeken maar kan niets raars ontdekken, helemaal super!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:04

Bloos! dank jullie wel allemaal Ja !

De reacties zijn toch wel iets positiever dan ik had verwacht Nagelbijten / Gniffelen .
@Mo, wat zie jij dan aan dat oortje? Lachen Ik moest wel even wennen aan zo'n grote kat, zeker in het begin leek hij ontzettend op een beer. Mss zijn de oren wat beerachtig?
@freespirit: ik geef je helemaal gelijk, die rotsen vielen me echt niet mee. Ik geloof dat ik daar twee keer meer werk aan heb gehad dan aan de panter zelf. Hopelijk is het waar dat oefening kunst baart Nagelbijten / Gniffelen .
@Kaisa: de vacht is in t echt idd iets witter, maar er zitten inderdaad wel veel andere kleuren in. Ik was bang dat de panter wat te wit zou worden met die rotsen ernaast Lachen .
@hoefijzer: dat onrustige zie ik ook Ja .
Ik denk dat het idd veel te maken heeft met die golvende lijnen (die dan ook weer een harige indruk maken)... maar die lijnen tekenen zo heerlijk... whoeshwhoesh over het papier heen zeg maar, ik kan daar van genieten Haha! . Ik moet daar echt nog eens over nadenken, hoe ik die lijnen wel kan houden maar toch een rustiger beeld behoud Lachen .
@Judith: nee, dit was geen opdracht Lachen . Even lekker een tekening voor mezelf om op te freubelen tegen die inspiratiedip.

De teken/inspiratiedip is gelukkig over, ik heb alweer veel te veel ideeën. Jullie lieve reacties helpen ook tegen dipjes! Ja

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:22

* valt achterover
- gaat over tot jaloerzigheid
* staat op en blijft nog een half uurtje kwijlen, terwijl ze haar toetsenbord hiervoor veilig wegzet

nee geen tips, hoe zou ik iets kunne opmerken hieraan?

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:34

Wauw, wat ontzettend mooi Kwijl
Vind hem echt uitstraling hebben en heel knap gedetailleerd getekend!

Ik wil ook wel zulke tekendipjes Nagelbijten / Gniffelen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:41

Annelieke111 schreef:
Wauw, wat ontzettend mooi Kwijl
Vind hem echt uitstraling hebben en heel knap gedetailleerd getekend!

[size=18]Ik wil ook wel zulke tekendipjes Nagelbijten / Gniffelen[/size]

Hahahaha, die is goed Tong uitsteken
Ik vind hem ook Fantastisch!!! Kwijl
Nou ja, ik zeg wel Ik vind, maar het is gewoon zo, het is een feit! Tong uitsteken Tong uitsteken
En dan zegt ze: Tja, de foto's zijn dus niet scherp... Gestoord
Succes met je tekendipjes! Knipoog

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:48

Het eerste waar ik aan dacht was een fantasierijke versie van blink die op een dekbed gekropen is!

Wat een prachtwerk weer!!!!!
Als de foto`s je special effects niet goed laten zien, zit er maar 1 ding op en zullen we allemaal dit machtige kunstwerk bij jou thuis moeten komen bewonderen.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:54

Wow Wow! Wow!
Wat ongelofelijk mooi Naoom Bloos! Hoe doe je dat toch iedere keer Bloos!
Vind de rotsen ook mooi!! Haha!
En de kleuren id vacht zijn helemaal geweldig Haha!
Super werk weer, kan er niks andere van zeggen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:04

Wow! Wow! Wow! Wow!
wat een super ongelovelijke mooie tekening naoom Wow!

de blik van die panter Lovers heel mooi Ja
zijn vacht is ook zo ongelovelijk aaibaar Lovers
normaal gesproken, zou je bij z'on dier wegrennen, deze zou je willen knuffelen Lovers

de rotsen zijn ook heel mooi Wow! hele mooie warme kleuren, echt een topwerkje!

ga zo door naoom OK dan! OK dan!

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 21:05

Heel mooi Naoom!
Rotsen lijken idd niet helemaal op rotsen maar dat doet helemaal niets af aan de tekening.
Ik werd gelijk naar de panter getrokken met mijn blik zoals ie daar ligt.
Die parelmoer, goud en zilver zullen er irl vast en zeker een nog mooier effect aan geven, ben ik van overtuigd!
Gelukkig is je tekendip over, kunnen we nog meer prachtwerk van je verwachten Haha!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:04

Naomi! Wow! Wauw!
Je kleurgebruik is weer geweldig, zoals altijd. Ja
Ook een mooie compositie, past perfect, super! OK dan!