[TEK] tekening, two beatifull hands!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] tekening, two beatifull hands!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 23:29

tja, het komt waarschijnlijk een beetje naaperig over om een deel van een schilderij na te gaan tekenen Bloos maar ik vind dit zo een moooie plaat. altijd al gevonden. en dan ook echt alleen dit deel van de plaat (de rest was mij iets te bloot Clown ) ik wou dit deel ook heel graag in mijn kamer hangen. dus ben ik begonnen hem na te tekenen Ja de linker hand is zo goed als af. ik moet nog even de laatste hand leggen aan wat schaduwen. ook het topje van de wijsvinger klopt niet helemaal. dit ga ik ook nog even veranderen als dat lukt Ja

ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en graag geen commetaar dat ik aan het naapen ben Lachen

de linkerhand:

Afbeelding

de rechterhand:

Afbeelding

Kimmes

Re: [TEK] tekening, two beatifull hands!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 23:34

Het ziet er mooi uit Astrid Ja
Oh, je gaat idd dat topje van die wijsvinger veranderen OK dan!
De rechterhand ziet er ook goed uit. Misschien kun je de aanzet van de duim wat dunner maken? Die lijkt me iets te dik.
Ik ben benieuwd hoe het resultaat wordt Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 23:36

bedankt Haha!

naar de aanzet van de duim zat ik inderdaad ook al naar te kijken Ja op het schilderij was het ook zo, dus ik wou het zo laten, maar als jou het ook opvalt, verander ik dat ook nog even Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:23

ik heb een nieuwe update Lachen
ik heb het topje van de wijsvinger verandert, en ook de aanzet van de duim.
de rechterhand heb ik deels al ingevuld met schaduwen. deze schaduwen komen op de foto's minder goed uit. ze zijn in het echt donkerder.
ik zit te denken wel een achtergrond of niet.. en zo ja, wat dan? iemand een ideetje voor mij?

Afbeelding

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:36

Ik kán nieteens fatsoenlijk handen tekenen, vindt dit super eruit zien!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:51

Ik vindt hem echt heel mooi geworden alleen vind ik persoonlijk de pols van de linker hand er een beetje raar uit zien en bij de rechter hand ziet de pink er erg licht uit (kan ook aan de computer/foto liggen) Voor de rest vindt ik hem echt super gelukt! Handen zijn zowiezo errg moeilijk te tekenen vindt ik.. Achtergrond zou ik wel er bij doen!! Misschien van donker naar licht en het lichtepunt waar de vingers elkaar bijna aanraken een ideetje??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:06

bedankt Haha! van de rechthand moeten de pink en de ringvinger nog Ja

wel een heel goed idee voor een achtergrond Haha! bedankt Haha!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:10

ik vind het een hele mooie tekening, alleen zou ik de pols van de linker hand aan de bovenkant (helemaal links tegen de zijde van het blaadje) iets dikker maken.

ben benieuwd naar het eindresultaat! *LOL*

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:31

knap dat je je aan zo'n project waagt Astrid, handen en hoofd zijn volgens mij de moeilijkste delen van de mens Haha!

jij komt er wel Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:08

schaduwen afgemaakt. ik heb ook de nagels donkerder gemaakt, maar ik heb er achteraf spijt van.. ik ga er niks meer aan doen, omdat het papier daar verzadigd is, en ik bang beng dat ik het dan erger maak Lachen

Afbeelding

Afbeelding

edit: link klopte niet

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:32

Dat je de nagels donkerder hebt gemaakt stoort mij niet heel erg... had 'mooier' gekunt maar ik vindt het niet lelijk!! Ook niks meer aan veranderen anders verpest je het papier en maak je het lelijker zoals je zegt Tong uitsteken Maar ik vindt hem uiteindelijk erg mooi gelukt!!
Weet je al wat je als achtergrond gaat doen? En hoe?? Met potlood of met wat anders??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:16

nou ik vind jouw idee wel heel erg geslaagt Haha! dat zit ik dus aan te denken Ja buiten donkerbruin, en binnen in lichtbruin denk ik Ja weer grijs wordt te donker denk ik Lachen
dan wordt het heel erg eentonig denk ik. ik denk dat bruin het beste overkomt Tong uitsteken wat denken jullie?

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:41

Mooi Astrid, je blijft vooruit gaan Ja wil je er nog een achtergrond bij? Dan zou ik het eerst fixeren en dan bv het wolkerige van het schilderij in het licht als achtergrond doen. Vind het een erg nette tekening.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:56

ik vin dhet er goed uit zien alleen de duim stoort me
hij is voor mijn idee te dun en lijkt in vergelijking met de rest meer getekend (kan dr even geen ander woord voor bedenken)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:48

de schepping van adam is dan ook wel één van de mooiste delen van de sixtijnse kapel, ik heb er zelfs een tijd over gedacht om dit als tattoo te nemen Lachen Vooral van een afstandje is hij knap gedaan, ik had alleen zelf wat minder 'gevuld' gekleurd, zodat je meer contrast behield.

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:45

Erg mooi getekend, ik vind alleen de pols van de linkerhand er een beetje raar uitzien.
Ga je nog wat met de achtergrond doen?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:46

prachtig getekend, en naapen? hier leer je van! Ik teken ook graag, en om goed te leren tekenen begin je vaak met het natekenen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:47

Hoi, de linderhand heet een pols die iets weg heeft van een lsang doordat je het gewricht niet echt getekend hebt, maar vind dat wel cool! Tweede opzet het mooist, de laatste iets te dik aangezet waardoor je het prespectief een beetje gaat missen...
Suc6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:09

Wauwie Astrid Bloos!
Vind 'm echt mooi..
Super Haha!
Lovers

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 00:52

Wow! As jij vliegt ook vooruit met je tekeningen! Heel erg mooi gedaan! Wat Janique suggereert voor de achtergrond lijkt mij ook wel heel erg mooi staan. Door iets dergelijks te doen blijft je aandacht getrokken worden door de 2 handen.
Top gedaan!!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 01:33

Mooie oefening toch?
Staar niet te veel naar het voorbeeld (hoe mooi ook)
Ik mis nl een polsgewricht in de li hand.
Hou je eigenhand maar eens in zo'n positie, dan kan je mooi zien wat het bot en de pezen doen.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 08:31

Qua commentaar over de linkerpols ga ik mee met de rest Ja
Wel moet ik zeggen dat je me aangenaam verrast! Als ik mij even je vorige werken voor ogen haal is dit qua manier van werken echt een sprong voorwaarts!
Keep up the good work!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:16

bedankt allemaal Haha! de achtergrond ben ik nog niet aan begonnen, want ik heb een werkje tussen door Lachen (voor een verjaardag volgende week, dus die moet ik eerst afmaken Lachen )
ik plaats hier zo snel mogelijk een nieuwe update Lachen

en wat ik nog wou vragen, wat is fixeren precies? ik kom dat wel vaker tegen, maar ik weet niet wat het precies is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:21

knap hoor !!
ik vind vooral de rechterhand erg mooi,
van links vind ik de hoek in de pols wat te groot, en de hand is wat mager, vooral de duim is naar mijn mening te smal en te lang

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:23

fixeren is mbt tekenen, dat je de tekening inspuit met fixatiespray om vlekken te voorkomen.
Dit moet je uiteraard doen als de tekening helemaal klaar is