[ART] Breyer modelpaard portret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hoefijzer

[ART] Breyer modelpaard portret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 19:18

Ik ben er al een tijd terug mee begonnen en hij is eigenlijk al een tijdje zo'n beetje af maar het was er nog niet eerder van gekomen hem hier te plaatsen. Het is een portret van de pony van bonte hier op bokt.

Dit is de eerste keer dat ik een echt 3d portret heb gemaakt, waarbij het hele paard er op moest lijken (ipv alleen verven) Het is dus een zeer drastische custom, nog meer dan mijn vorige schimmel warmbloed.
Hij is paddockpall maat, ik heb hier geen liniaal, maar hij is ongeveer even lang als mijn hand van pols tot vinger topjes incl staart.(ik heb grote handen) Dat je een beetje een idee krijgt Clown HIj is dus niet heel groot, maar wel net een leuk maatje en goed te betalen.
Ik heb meteen wat in process foto's erbij Knipoog

Afbeelding
Deze half geprepte anatomisch incorrecte shire had ik gekocht als basis. Dit omdat ik dacht dat hij het beste op de pony leek. Vork

Afbeelding
En dit was om van te huilen. De sokken moesten er af en het viel heel erg tegen om er goede hoeven van te vormen. Daarnaast kwam ik op verschillende plekken op de luchtbel uit wat allemaal opnieuw gemaakt moest worden. Ook was ik niet helemaal tevrede over de anatomisch correctheid van de galop, en van aanpassen komt nog meer aanpassen, met als gevolg dat hij echt rijp voor de prullenbak werd.

Afbeelding
Velen uren later begon het wat te lijken

Afbeelding
Heeeeele tijd later. Compleet nieuw hoofd, veeeel werk aan het lijf incl behang.
Afbeelding
Andere kant met standaard

En finished Cool nouja, na deze foto's is er nog het een en ander verranderd (oren wat langer, patroon hier en daar zodat het nog perfecter was, oogwit minder etc) Op de foto's lijkt het grijze wat onrustiger dan dat het in het echt is. Maar dit waren de beste foto's die ik heb gemaakt, vandaar toch maar deze hier.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden Knipoog

Kuiken

Re: [ART] Breyer modelpaard portret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:22

Knap hoor!!!!

Wat een geduld moet je hier wel niet voor hebben Wow!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:25

Sodemieters, dat noem ik nog eens een drastic custom. Hij is echt heel mooi geworden, petje af, ik doe het je niet na!

Ja dit kost heel veel tijd, bloed, zweet en tranen, daarom begin ik er zelf niet aan.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:27

vind het erg knap Haha!
hoe maak je zoiets?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:28

Schitterend! Echt heel goed gemaakt!
Doe het je zeker niet na, maar ontzettend knap Haha!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:30

ts je hebt een pm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 19:38

Wauw, echt ongelooflijk knap!
Mocht je ooit nog een plaatsje vrij hebben om mijn pony na te maken Schijnheilig

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:01

Wow echt heel knap!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:05

Hoelang ben je er mee bezig geweest?
Enne maak je ze ook op verzoek?? Ik zou Jims wel willen laten vereeuwigen!

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 20:06

Wauw! Ik zou het je niet na kunnen doen Wow!
Als je nog eens zin hebt om een tinker te maken.. Bloos

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:49

ik vind hem prachtig , mijn mama ook en men vrienden ook Lachen

ik ga morge mijn ouders optrommelen om geld te storten ( vandaag zijn ze niet thuis )

supper bedankt , hélemaal in love with it

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:54

wauuuw echt kei gaaf als ik mijn eigen paard heb wil ik er ook zo eentje Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:05

Vero heb je geen foto waar bonte op galopeert zodat we de vergelijking kunnen zien?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:06

in mijn profiel een miljoenitig

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:58

Ontzettend knap zeg..! Ja

Met wat voor een materiaal maak je de manen etc.?

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:39

Wát een ontzettend gave pony en zo'n vereeuwiging is ge-wel-dig!! Knap gedaan hoor! Doe je dit wel eens vaker in opdracht en wat kost dat dan ?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:43

Ik weet niet of het aan mij is om te zeggen hoeveel dit gekost heeft , maar ik weet wel ongeveer waaraan de kostprijs van af hangt

* origineel model ( hangt van de grootte af enzo )
* werkuren
* verf
* klei
* verzendkosten naar en van
totaal : ... hangt van hoefijzer af

maar het is het geld zekers waard

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:23

wauw vind het echt heel mooi geworden.
ben ook erg benieuwd wat zoiets nu kost Bloos

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:25

Zo, die is zeker mooi geworden! Knap gedaan hoor Haha!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:27

Mag ook per PM hoor!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:28

Wauw heel knap gedaan met zo een simpele basis zo iets leuks maken TOP OK dan!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:11

Petje af! in een woord PRACHTIG!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:52

Jeetje, knap hoor.. Als je kijkt naar hoe het eerst was en wat jij ervan gemaakt hebt, echt goed!
Volgens mij moet je hier inderdaad erg veel geduld voor hebben Tong uitsteken
Vind hem echt harstikke leuk geworden!

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 19:30

Heel erg bedankt voor de complimentjes Bloos
@_LoT_GiN_: Dit doe je door te zagen, dremelen, buigen, snijden en héél veel schuren. Clown Nouja, je moet weten wat je doet. Wij hebben geen vaste methodes in onze hobby, iedereen werkt anders en het beste is dus door ervaring te leren wat voor jou werkt en wat niet. Naast veel oefenen moet je dus redelijk veel geld in materiaal en een model investeren, en héél veel kijken. Je moet weten hoe het paard werkt en hoe zijn lichaam zich vormd bij welke beweging. En dat moet je in verhouding weer om kunnen zetten in miniatuur 3d.

@veel andere: Ik zal even proberen beknopt in te gaan of ik dit voor andere ook wil doen. Knipoog

Ja en nee.
Deze pony is zeer drastisch gemaakt. Van te voren had ik dat niet helemaal geplend dat het zo drastisch zou worden, maar achteraf is echt alles aan de buitenkant van deze pony door mij opnieuw gemaakt. Zo drastisch vind ik hardstikke leuk om te doen, maar dan wel voor mij zelf. Ik vond het fijn om naar een ideaalbeeld toe te werken, maar daarnaast is het ook zeer fijn om je ontwerp dan weer eens drastisch om te gooien en er iets heel anders/expressiefs van te maken, en dat gaat bij zulke opdrachten niet. Het tweede wat mij tegen zit is het aantal werk uur. Bonte was de eerste voor wie ik dit heb gedaan en omdat het voor mij zelf dus ook een soort van test was om te kijken of ik in staat was iets volledig na te maken, heb ik de werkuren voor een vast bedrag geteld. Nu zat ik dus qua uurloon vèr onder een euro. Hier heb ik vantevoren voor gekozen, dus dat is geen probleem nu, maar in het vervolg vind ik dat een beetje uit verhouding. En aangezien eigenlijk niemand hier de bedragen gaat betalen die bij ons in de kunst/modelpaardenwereld gewoon zijn (wat dus in iedergeval 3 getallen zou hebben) is het voor mij alles behalve gunstig om vaker te doen. De zeer drastische projecten zal ik zeker nog blijven doen, maar dan voor mij zelf (die evt daarna te koop zijn)
Een nee dus aan die kant.

De Ja: ja ik sta wel degelijk open voor andere 3d portretten! Graag zelfs, ik vind het hardstikke leuk om te doen Cool Alleen dan in het vervolg niet zo drastisch meer als deze. Maar dit maakt niet uit, wat minder drastsich zijn net zulke goede portretten te maken!
Wat wil ik dus wel doen: andere manen en staart, evt. zelfs in nephaar, oren andere positie en dat soort kleine dingen. En op die manier is er al een zeer typisch portret te maken van jouw paard die echt uniek is. Daarnaast verf ik hem natuurlijk in de kleur van jouw paard.
Wat dit kost: dat hangt af van het model wat je gebruikt.
Een klein grappig modelletje van jouw paard kan denk ik onder de 10 euro.
Hoe groter hoe duurder het word. Natuurlijk hangt het ook af van welk model geschikt is. En daarnaast hoeveel werk er in gaat zitten/materiaal bedragen. Dit hangt af van de verranderingen. Wat betrefd dat uurloon valt het wel mee. Ik vraag niet veel want ik ben nou eenmaal niet het niveau van een profecioneel painter zoals die in amerika zitten (dat kost je incl verzenden zo 200+ alleen voor painten) en ik zal dus ook nooit zulke bedragen vragen.
Dit kan ik dus pas zeggen op het moment dat ik weet om welk paard het gaat.

Wil je dus weten hoeveel het kost, stuur me dan een PM en laat me even weten om welk paard het gaat. In dat geval ga ik even op zoek naar welke modellen in verschillende maten het meest geschikt zijn voor jouw paard. Aan de hand van het model en de verkrijgbaarheid van dat model kan ik zeggen hoeveel het ongeveer zou kunnen kosten.
Echt elk ras/soort/kleur is mogelijk! (juist apparte rassen en kleuren vind ik erg leuk om te doen Knipoog ) Er zijn zeer veel modellen, van elk soort wel zowel stilstaand als in elke gang e.d. Dus eigenlijk voor elk paard is wel wat te vinden. Cool

okey genoeg getyped nu Clown

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:34

en toch ben ik supper tevreden met mijn drastiche pony Lachen heb je men pm ?