[FOTO] Mijn eerste Bruidsreportage.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

[FOTO] Mijn eerste Bruidsreportage.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 16:04

Donderdag heb ik mijn eerste Bruidsreportage gedaan. Natuurlijk heel veel pech want het was zulk rotweer. Veel regen en natuurlijk, na een halfuur na de locatiefoto's scheen de zon Boos! Baalde natuurlijk behoorlijk. Ook was het ontzettend koud voor zo'n jurk.
Ben benieuwd naar jullie commentaar en tips. Vondt het heel leuk om te doen en heb er veel van geleerd en een heleboel ideeen om een volgende keer anders te doen.
De eerste locatie was op de kermis. Een dierbaar famillielid werkt daar en vandaar deze keuze. De tweede locatie is de watermolen in Haaksbergen.

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Afbeelding
4

Afbeelding
5

Afbeelding
6

Afbeelding
7

Afbeelding
8

Afbeelding
9

Afbeelding
10

Afbeelding
11

Afbeelding
12

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 23-09-07 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Foto] > [FOTO]

Mummie

Re: [Foto] Mijn eerste Bruidsreportage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:43

Mooie foto's. Persoonlijk vind ik de eerste 2 foto's niet zo vanwege de achtergrond. Vanaf de watermolen vind ik het erg mooie foto's. Zeker omdat dit de eerste keer is. Toch vind ik de poses een beetje simpel dus ik zou je willen adviseren om eens op websites te kijken van professionele bruidsfotografie om eens te kijken wat voor "poses" de bruidsparen aannemen en vanuit welke hoek er dan gefotograveerd wordt. Op deze manier wordt het een beetje saai (sorry maar ik neem aan dat je een eerlijk antwoord wilt waar je iets mee kunt). Toch vind ik het erg leuk gedaan en de kwaliteit van de foto's is super.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes met je verdere rapportages.

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:45

Dat het niet zulk mooi weer was vind ik trouwens niet opvallen dus dat is een pluspunt!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:47

Ik moet zeggen dat ik de foto's niet geheel scherp vind?
Of ligt dat aan mij..

Verder wel leuke posities maar een beetje saai voor een bruidsreportage. En bij foto 5 zou ik meer naar rechts gaan staan om zo min mogelijk storende factoren in beeld te krijgen..

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:50

Wilawander schreef:
49 keer gekeken en niemand commentaar.

Sorry hoor?! Maar verwacht je soms meteen 49 reacties? Beetje geduld mag wel Lachen

Ik vind de fotos nogal sfeerloos, zo'n beetje alle foto's zijn centraal genomen en dat verveelt wel na een paar foto's. Verder vind ik de kleuren niet al te geweldig. 1, 2, 5 9 t/m 12 zijn nogal grauwig. Verder missen alle foto's nogal wat contrast. Het zijn leuke standaard kiekjes, maar erg bijzonder zijn ze niet Lachen

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:52

Hee, Haaksbergen Haha!
Ik vind de foto's wel mooi, maar ik raad je aan om verschillende gezichtspunten te gebruiken. Voor de eerste keer is het wel heel goed hoor!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:56

Hier zie ik bij practies geen een foto volledige scherpte. Dat doet zéker bij bruidloftfoto's enorme afbreuk van het plaatje... Verder ga ik mee met Escha, een beetje sfeerloos,grauwig, te weining contrast, centraal geen wauw foto's.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:39

Helaas heb ik mijn bruidsfoto's op mn desktop staan,maar die zijn dus ook genomen bij de Watermolen.
Wellicht kun je op www.martingarnier.nl nog voorbeelden vinden die daar ook zijn genomen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 18:41

Escha schreef:
Wilawander schreef:
49 keer gekeken en niemand commentaar.

Sorry hoor?! Maar verwacht je soms meteen 49 reacties? Beetje geduld mag wel Lachen

Ik vind de fotos nogal sfeerloos, zo'n beetje alle foto's zijn centraal genomen en dat verveelt wel na een paar foto's. Verder vind ik de kleuren niet al te geweldig. 1, 2, 5 9 t/m 12 zijn nogal grauwig. Verder missen alle foto's nogal wat contrast. Het zijn leuke standaard kiekjes, maar erg bijzonder zijn ze niet Lachen

Nee ik verwachte uiterraard geen 49 reactie's. Maar op een enkele en vondt het jammer dat geen van de 49 mensen gereageert hadden.

Ja dat ze qua klaur niet zo zijn snap ik. Het weer was dan ook niet best. Jammer dat iedereen ze zo standaard vindt. Dit was toch wel de wensen van het bruidspaar. Ook de apartere dingen vonden ze niet zo. We hadden wel ideeen voor op bankjes enzo maar dat was allemaal nat en vies door het weer. Dus dat wilden ze ook niet. (ook niet met plastic enz eronder Knipoog )

Bij mij op de PC zijn ze goed scherp. Ik denk dat het door het uploaden komt dat het hier wat minder lijkt. Ik zie het hier ook.
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 23-09-07 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 18:43

MamaMiesje schreef:
Helaas heb ik mijn bruidsfoto's op mn desktop staan,maar die zijn dus ook genomen bij de Watermolen.
Wellicht kun je op http://www.martingarnier.nl nog voorbeelden vinden die daar ook zijn genomen.

Zou het leuk vinden daar wat van te zien. Vindt Martin Garnier een hele goede fotograaf en de watermolen een hele mooie locatie.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 18:49

Vanaf foto 6 vind ik de foto's mooier en leuker. Vooral dat rennede meisje vind ik leuk. Alleen jammer dat bij een van die foto's haar voet tegen de onderkant van de foto zit.

Corelli

Re: [FOTO] Mijn eerste Bruidsreportage.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:26

ik vind het heel jammer dat je op de eerste twee foto's tegen de sluiting van de ketting van de bruid aan kijkt! Jammer dat je dat bij het fotograferen niet op is gevallen...
Verder leuke foto's, ontspannen gezichten Lachen Ik vind die van het meisje erg leuk ..

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 15:53

Ik krijg bij deze foto's niet echt het gevoel dat deze mensen getrouwd zijn, ik vind de foto's niet echt iets romantisch hebben.
Bij foto 1 zou ik bovenaan de lampjes er af knippen.
Foto 1 & 2 vind ik een beetje raar overkomen doordat de vrouw heel veel groter lijkt dan de man, terwijl ze op andere foto's maar ietsje groter is, zit ze ergens op? Misschien had je beter de man dan daarop kunnen laten zitten Lachen
Foto 3 vind ik vreemd en helemaal niks romantisch hebben?
Foto 4 vind ik de mooiste OK dan!
Foto 5 is gewoon leuk Lachen
Foto 6 leuk, jammer dat de jurk links overbelicht is.
Foto 7 t/m 9 hierbij bedoel ik dus dat ik dat romantische gevoel mis, een beetje nep romantisch ofzo (zenuwen?).
Foto 10 t/m 13 zijn gewoon leuk van het meisje Lachen

Maar ook ik vind dat het er voor de eerste keer goed uit ziet, je kan tenslotte niet meteen op alles letten!

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:34

Foto 12 spreekt mij het meeste aan. Lachen
Foto 3 vind ik persoonlijk een erg oncharmante foto...
Tip voor een eventuele volgende keer: als een man een pak draagt, moet hij zijn jasje los knopen als hij gaat zitten (etiquette). Op de foto's 1 en 2 had dat er veel mooier uit gezien. Nu zit zijn jasje helemaal opgepropt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 10:15

Bedankt daar kan ik wat mee. Foto 3 was een eigen keuze van hun. Alleen het dochtertje kijkt er heel koud. Hadt ze ook.

Dat van dat pak is een goede was me nog niet opgevallen.

Ik vondt ze eigenlijk wel romantisch. Die foto's zijn er ook wel. Misschien heb ik de verkeerde foto's geplaatst. Ik zal eens wat andere uploaden.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:54

De foto's vallen me eerlijk gezegt wat van je tegen. Op alle foto's mis is sfeer, ze komen kil en koud over. En op foto 10 is het net of heeft het meisje maar 1 been. Verder zijn ze inderdaad allemaal nèt niet scherp. Erg jammer..

Is het paar er zelf blij mee? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:57

Ik mis scherpte en de belichting is niet je-van-het hier en daar. Valt lijkt me met photoshop nog best wat van te maken. Hoewel de foto's verder niet heel spannend zijn (wel "safe"), vind ik de nabewerking die deze foto's overduidelijk nodig hebben, ERG tekortschieten. Ook is de witbalans niet overal helemaal hetzelfde...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:11

Ik vind de eerste serie niet zo maar de tweede heel goed gelukt.

Ik las hier en daar wat over kleurloze en standaart. Maar ik vind ze des ondanks wel heel leuk geworden.

Jammer dat het meisje op de eerste twee foto's (vanaf de molen) duidelijk laat zien dat ze het koud heeft. Maar de foto;s waarbij ze aan komt rennen vind ik super!!!

Ik weet niet of je de foto's nog bewerkt hebt of niet, maar sommige vind ik wat flets. Als je die wat zou bewerken zijn ze nog sprekender.

Ik vind dat je voor je eerste keer zeker hele mooie foto's hebt geschoten!!!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:14

Ik vind de foto's wel mooi. Alleen bij de eerste 2 had ik de bruid op de plaats neergezet waar de bruidegom nu zit. Dit vanwege het lengteverschil.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 08:45

De foto's zijn hier niet nabewerkt. Ben ik nu mee bezig. Normaal verander ik er eigenlijk niks aan. Het bruidspaar heeft enkele gezien en waren er heel blij mee.
Ja koud en kil. Maar dat was het die dag ook. Dat vindt je terug in de foto's. Het was helaas geen zonnige dag.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:07

ik kan wel een waslijst aan kritiek geven, maar even mijn belangrijkste punten:

let op de houding van je model en de hoek waarin je fotografeert!
Ze is geen graatmager meisje maar op een aantal foto's wordt dat wel heel erg benadrukt. Op een paar lijkt ze ook vreselijk veel groter dan de bruidegom, een beetje de hoek waarin zij zit en van waaruit jij fotografeert veranderen en dat is opgelost

Op de foto waarbij ze de auto duwt staat ze ook nog eens lichtelijk voorover gebogen en daardoor valt de jurk een beetje open, dit kan je oplossen door klemmen aan de achterkant van de jurk te doen waardoor alles recht gehouden wordt. Zowiezo is het bij geposeerde portretten altijd goed om eerst even een kwartier aan de jurk te plukken zodat deze keurig erbij hangt/ligt. Bij de zittende foto's had dat veel beter gekund, wat meer 'draperen' had het plaatje een stuk netter gemaakt

en het zijn inderdaad behoorlijk standaard trouwfoto's, echter, als dat de wens van het paar is dan heb je daar als fotograaf gewoon rekening mee te houden. Het gaat er om dat zij foto's hebben als herinnering aan hun grote dag, niet dat jij als fotograaf lekker creatief de hele dag bezig kan zijn.

die foto's van het bruidsmeisje zijn heel schattig, alleen op foto 11 zit de rand van de foto precies op de zool van haar voet, wat meer ruimte had geen kwaad gekund

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:08

koud en kil is op te lossen door de verzadiging een beetje bij te stellen, de kleuren wat 'rijker' te maken in de nabewerking

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 22:44

Dank jewel Notnice. Daar kan ik weer wat mee. Ik hadt die dag maar een 1 uur voor de shoot. Dus niet veel tijd. Dat was wel wat weinig helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:36

NotNice schreef:
en het zijn inderdaad behoorlijk standaard trouwfoto's, echter, als dat de wens van het paar is dan heb je daar als fotograaf gewoon rekening mee te houden. Het gaat er om dat zij foto's hebben als herinnering aan hun grote dag, niet dat jij als fotograaf lekker creatief de hele dag bezig kan zijn.

Ahum? Volgens mij kies je als bedrijf, persoon, stel, wat-dan-ook nog altijd voor een fotograaf omdat diens stijl je aanspreekt. Als je als fotograaf precies gaat werken naar de smaak van je klant, ben je verkeerd bezig. Wensen ok, maar als fotograaf is de enige manier om op te vallen/uit die massa te komen door een eigen stijl te hebben en je daar aan vast te houden en per situatie te kijken hoe JIJ het aan zou willen pakken. In plaats van bij alles te zeggen "nou, hoe willen jullie het zien?".

@TS: koud en kil, zo was die dag ook... Tsja, true. Maar nabewerking kan zó veel toevoegen aan je foto's. Direct uit de camera is een foto zelden al helemaal "klaar". En daarnaast denk ik niet dat het bruidspaar de dag zal herinneren als "koud en kil", dat is tenminste niet waar ik aan denk wanneer ik aan een bruiloft denk. Dan denk ik aan zaken als warmte en geluk.

Een zonnetje laten schijnen is misschien wat lastig, maar je kunt toch op zijn minst die kilte er een beetje uit halen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:46

Tja ik heb de foto's meerdere keren bekeken maar persoonlijk zou ik er niet blij mee zijn. Het zijn echte statiefoto's waar weinig vreugde vanaf straalt. Mooiere foto's zijn meestal de foto's waarvan het bruidspaar niet echt in de gaten heeft dat ze genomen worden. Maar goed als je maar een uurtje de tijd krijgt dan wordt dat wat lastiger. Foto 3 zou ik er echt acuut afhalen, die is heel erg. De foto's van het dochtertje zijn lief.
Overigens heb ik jaren geleden ook een bruidsreportage laten maken, dat was verschrikkelijk duur en daar zitten net zulke foute foto's in als ik hierboven zie. Wij als bruidspaar hadden geen ervaring met leuke bruidsfoto's dus deden maar wat de fotograaf ons opdroeg en nu kijk ik die foto's nooit meer in omdat ze echt te gekunsteld zijn. Een goeie fotograaf maakt niet alleen mooie foto's maar maakt herinneringen waar je ook 10 jaar later nog graag naar terug kijkt. Succes met je vak in ieder geval.