[FOTO] Light and Nature

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

[FOTO] Light and Nature

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 14:03

Ik heb sinds zaterdag eindelijk een spiegelreflex: de Olympus E-510. Het is mijn eerste spiegelreflex, en ik vind hem heel lekker fotograferen, hij ligt lekker in de hand en is niet heel erg ingewikkeld. Dit zijn de eerste foto's geworden (lekker geoefend met de instellingen zoals de sluitertijd enzo).
Even een selectie gemaakt (je klikt al snel zo lekker door).

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Erg fel, maar toch vond ik hem wel wat hebben.
Afbeelding

5.
Afbeelding

En toen ben ik ook maar even de tuin ingegaan:

6.
Afbeelding

7. En toen had de spin wat gevangen (wel een beetje donker, maar ik kan hem altijd nog wat oplichten)
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. En deze vond ik eigenlijk wel grappig.
Afbeelding

Dat was het, ik hoor graag commentaar en tips Haha!

Maartje1990

Re: [FOTO] Light and Nature

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:10

ik heb hélemaal geen verstand van fotograferen etc. Maar ik vind 't er heel mooi uitzien vooral die 1e twee. En op die laatste is 1 zo'n plantje halfvaag als je begrijpt wat ik bedoelt. Weet niet of dat de bedoeling is? zoals ik al zei heb ik geen verstand van fotograferen etc. Maar dat valt me dan op met m'n 0,0 fotografen verstand Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 14:12

Bedankt Lachen
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, bedoel je de achtergrond of de voorste?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:14

niet helemaal de voorste maar ook niet helemaal de achterste ofzo die achtergrond of hoe je dat ook noemt die is (in mijn ogen) helemaal zo 'vaag' en daarvoor is het scherp en daar net tussen in zit er 1 die niet vaag maar ook niet scherp is. Weet niet of dat zo hoort of ik dat gewoon verkeerd zie oid Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 14:17

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar dat was mij nog niet eens opgevallen. Niet helemaal goed scherpgesteld.

Overigens staat er wel copyright op, al zie je dat niet Knipoog

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:18

Ik vind het mooi bente. Ik heb er alleen óók al geen verstand van Bloos. Ik vind die spin alleen eng! Persoonlijk gezegd vind ik de vierde foto wat minder dan de rest (en de spinnenfoto's vind ik eng). Sorry, geen nuttig commentaar, maar ik vind het wel mooi.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 14:19

Over 4 heb ik ook even nagedacht of ik hem wel zou plaatsen, maar ik vind hem toch wel iets hebben.
Haha, ik ben gelukkig niet ban voor spinnen Lachen

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:09

Wow acht vind ik er echt uitspringen!!!! Supermooie foto, meestal zijn spinnenfotos zo'n dik bolletje, maar hier zie je de pootjes heel mooi! Alleen stoort het lichte bolletje linksboven redelijk. Verder vind ik ze allemaal leuk hoor!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:15

Bedankt, dat bolletje valt nog wel weg te halen. Ik heb nu echt alleen de pure foto's laten zien, totaal onbewerkt behalve even op de goede kant draaien.
Ik geloof dat ik de camera al aardig door aan het krijgen ben, net weer even wat geoefend Haha!

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:21

Wow Bente, geweldige foto's!
Die spinnen vind ik ook maar eng hoor Vork
De laatste vind ik niet zoveel hebben & dan ook zo die draadjes vind ik een heel klein beetje storend.
De 1ste vind ik echt geweldig!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:23

Bedankt, ik vind zelf de eerste ook een van de mooiste. Ik heb hem geschoten op klaarlichte dag, maar door wat met de sluitertijd te spelen krijg je hetzelfde idee als met een blackfoto Lachen

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:26

super mooie foto's Bent!
zoals iedereen, 8 is écht mooi en 2 en 3 ook echt!

en de plantenfoto's ook erg mooi!!
Kom je een keer een fotoshoot van Taar maken Tong uitsteken ?

nO0rtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:30

Mooie foto's Bente!
Ik vind ze allemaal erg mooi, ook die van die spin Vork
4 is idd wel een beetje fel, maar toch vind ik hem ook wel wat hebben Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:30

Bedankt Imk, en ik kom wel een keer een shoot van Taar houden Ja
Dan moet ik nog wel even oefenen op bewegende dingen, want zo'n plant of lamp staat wel stil Vork

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 18:09

Heej bente!
Naja zo tezien werkt hij goed Lachen (was ik eigenlijk al eerder achter maar tog Tong uitsteken )
Ielg die spin Misselijk zit hier gelijk weer met kippevel.... Nagelbijten / Gniffelen maar wel mooi gelukt zijn de foto's Lachen
X

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 19:46

Bedankt Marleen, je was niet de enige die de spinnenfoto's eng vond geloof ik Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:49

ik vind die van de spin eigenlijk juist wel mooi! en ik gruwel van spinnen! hoe groot was deze eigenlijk (ongeveer) want die ziet er heel groot uit maar dalijk is 't vast een kleintje ofzo Clown

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 19:55

Hij was vrij groot, ongeveer 3 cm (alleen het lijfje). Ik vond hem voor een kruisspin best groot Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 19:11

Nog iemand tips?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:46

Ik weet niet of het al genoemd is,
maar bij de eerste foto valt juist het middelste deel van de lichtjes mij op, en moet ik even zoeken naar het scherpe lampje,
vind het bij deze wat jammer dat het onderwerp niet helemaal goed in de spotlights staat...
heb ik bij meer foto's van dat licht, maar dan minder erg. dus probeer daar goed op te letten!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:32

Ik ben echt verbaasd over wat jij allemaal al doet met je spiegelreflex! En dat terwijl het je eerste is Lachen
Vooral de eerste foto vind ik iets hebben, hij is zo apart, heel gaaf. Die spin is ook super.

Heel knap Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 19:11

Bedankt Haha!
Ik heb gewoon een beetje met de instellingen zitten frutten, even kijken wat er gebeurt als je de sluitertijd omlaag of omhoog gooit Lachen

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:06

Ohh mooi!
als je je bedenkt dat het helemaal geen echte betekenis heeft denk je het zal wel maar ik vind het echt mooi gewoon, dat effect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 07:54

Foto 1: Erg mooi zeg! Leuke compositie en scherptediepte, en heeerlijke warme kleuren!
2: Goede kleuren/mooi contrast, leuke compositie weer. Heel erg fijne foto ook net als 1.
3: Aan de ene kant doet deze foto me niet zoveel omdat het onderwerp me niet zo boeit en dan spreekt meestal alleen een echt bijzondere/aparte foto mij aan. Aan de andere kant is deze dat ook wel omdat de foto iets ouds heeft om het zo maar te zeggen, qua stijl en kleuren weer.
Foto 4 & 5 spreken mij daarintegen toch net niet aan. De felheid in foto 4 vind ik zelf niet zo mooi- en het centrale qua compositie en dat je zo dichtop je onderwerp zit bij foto 5.
Foto 6: Weer zo'n leuke compositie, heerlijk! Ook de kleuren en scherptediepte zijn weer fijn, top!
Foto 7: Is wel leuk qua moment natuurlijk, maar de compositie is wel wat saai/neutraal.
Foto 8: Leuker qua compositie, de achtergrond stoort ietsje en hij lijkt een stapje overbelicht voor mijn gevoel.
Foto 9: Op het eerste gezicht vond ik hem niet zo, maar nu ik kijk vind ik de compositie wel erg leuk. Hij is wel wat donker, maar dat maakt de foto op zich niet minder hoor Lachen
Foto 10: Een hele mooie hoek gekozen voor de foto! Ik vind het jammer dat de bloem zo beeldvullend is, wat meer omgeving eromheen had me misschien mooier geleken.
Foto 11: De kleuren hierin zijn ook weer fijn, jammer van de donkere bladen onderaan alleen. Verder ook fijn qua scherptediepte.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:39

Ik ga mee met Wildwings, maar ik vind alle foto's nèt niet scherp. Ik weet niet. OF er zit in elke foto een klein beetje beweging (iets te lange sluitertijd of te hoge diafragma (maar dat zal wel niet gezien de kleine scherpte-diepte op elke foto. Haha! )) of de foto's zijn gewoon niet goed scherp gesteld. Lachen