1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) Ga zo door!

Netjes!
Keep up the good work! 
Super!

Foto vijf vind ik echt hilarisch 

Ik heb bij foto 10 indd dat ding nog maar helemaal weggehaald, thanks voor de tip om te darkenen nog (zooo
ut staat er!)
Patsur, zou je kunnen uitleggen/onderbouwen waarom je de foto's mooi vindt? 

Helaas kan ik met veel tips niet echt iets.. (jammer dat 2 mannen elkaar niet aankijken, vind ik niet bijzonder, heb ik niets mee- zonder onderbouwing waarom) De overgang naar het zwarte is overigens niet gephotoshopt, maar er is iets weggeshopt, dat is weer wat anders
Vanaf linksonder weet ik niet of foto 8 mooier was geweest, maar op een concert kan je niet echt gemakkelijk van links naar rechts rennen in een fractie van een seconde dunkt mij. Verder verschilt de compositie van foto 5 niet eens zo sterk van die van foto 3, wat zou je precies bij foto 5 veranderen dan? 

WildWings schreef:Bedankt voor je uitgebreide reactieHelaas kan ik met veel tips niet echt iets.. (jammer dat 2 mannen elkaar niet aankijken, vind ik niet bijzonder, heb ik niets mee- zonder onderbouwing waarom) De overgang naar het zwarte is overigens niet gephotoshopt, maar er is iets weggeshopt, dat is weer wat anders
Vanaf linksonder weet ik niet of foto 8 mooier was geweest, maar op een concert kan je niet echt gemakkelijk van links naar rechts rennen in een fractie van een seconde dunkt mij. Verder verschilt de compositie van foto 5 niet eens zo sterk van die van foto 3, wat zou je precies bij foto 5 veranderen dan?
Ik denk niet dat ik me a.d. hand van deze tips echt kan verbeteren, en dat is jammer, want daarvoor plaats ik ze op bokt
Helaas ben ik zelf ook geen topfotograaf en heb ik niet echt dé tip om je foto's écht te laten knallen

Bedankt voor je reactie en compliment, leuk! De scherpte kwam ik indd ook achter, ik had 'm van te voren handmatig op 1 scherpstelpunt gezet (de middelste gewoon) omdat de camera nogal moeite leek te hebben met goed automatisch scherpstellen door het felle licht (of soms ook het ontbreken van veel licht juist
) en een druk bewegend onderwerp. Ik zal met Photoshop er nog even overheen gaan voor de scherpte inderdaad, bedankt!