Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Redrumfox schreef:Oefenen en werk verprutsen is de sleutel.
patsur schreef:Waarom ga je daar werken als je niet kan tekenen?
Flew schreef:Ik denk dat je toch het beste leert door het veel te doen. Talent hebben is ook altijd een leuk voordeel, je kan nog de beste boeken hebben, als je geen talent hebt zal je nooit écht goed worden lijkt mij.
. 
Remy schreef:
Paardenmaf1 schreef:Niemand méér tips voor me??? Tekenboeken, sitesuggesties...???

Lontje schreef:Paardenmaf1 schreef:Niemand méér tips voor me??? Tekenboeken, sitesuggesties...???
er bestaat niet zoiets van ik doe ff een snelcursus en kan gelijk goed tekenen![]()
oefenen, oefenen en nog eens oefenen![]()
De link die Remy gaf ziet er ook interessant uit!
Paardenmaf1 schreef:Redrumfox schreef:Oefenen en werk verprutsen is de sleutel.
Verprútsen????? Ehhhhmmmm....... liever niet, als je internationaal wil doorbreken!
Kijk maar, hier ga ik werken: http://www.herenplaats.nl
Van je fouten leer je, dus door veel te oefenen leer je vanzelf (zeker verhoudingen). En dat zal niet in 1x perfect gaan, dus je zul veel verprutsen voor je het goed kan
Ik kan je wel aanraden om eens te gaan kijken welke kunstenaars je zelf erg goed vindt, en daarvan eens opzoek te gaan naar boeken.
Fairie schreef:Zo, paardenmaf, dat klinkt als een erg mooie doelstelling!
Kortom; ga er voor en ga vooral héél erg veel oefenen.
Probeer eens wild te doen met kleur, lijn en materiaal en ga eens ontdekken wat er nog meer mogelijk is. Veel spelen dus en daarmee proberen van je eigen grenzen of standaard af te wijken.
En erg belangrijk natuurlijk ook; ga even opzoek naar een instantie waar je les kunt krijgen!
Betreft de boeken-vraag;
Daar heb ik eigenlijk niet zo heel erg veel idee van. Dat is mijn wereldje ook niet zo, het schilderenIk kan je wel aanraden om eens te gaan kijken welke kunstenaars je zelf erg goed vindt, en daarvan eens opzoek te gaan naar boeken.
Werk bestuderen is ook een onderdeel van je leerproces!
Succes in iedergeval!
Fairie schreef:Trouwens nog een kleine tip waar je misschien wat aan hebt:
Wanneer je je richt op het meer abstractere werk is het werken met perfecte houdingen niet meer zo van belang.
Voornamelijk gaat het dan alleen nog maar om compositie, kleur, lijnvoering en gevoel.
Ik heb de website van Atelier Herenplaats bekeken en voor zo ver ik het zie maken alle mensen die er werken meer abstracter of strip-achtig werk. <<< WAT IK DUS DOE
COOL!!!

) en vooral heel, heel veel oefenen,en inderdaad ook fouten maken, want daar leer je echt van 
WildWings schreef:Paardenmaf1 schreef:Verprútsen????? Ehhhhmmmm....... liever niet, als je internationaal wil doorbreken!
Kijk maar, hier ga ik werken: http://www.herenplaats.nl
Verprutsen juist wél als je wilt leren.Van je fouten leer je, dus door veel te oefenen leer je vanzelf (zeker verhoudingen). En dat zal niet in 1x perfect gaan, dus je zul veel verprutsen voor je het goed kan