Zoek actieplaatjes van erg mooi paard:
Neem het lijf van deze

en het hoofd van deze

Maak een schets in Photshop:

En maak in Photoshop een snel plaatje van hoe het moet worden...

En ga gridden op 80x60 doek

Later meer, moet nu House kijken !!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

!

JoSav schreef:Ik zou oppassen met de verhoudingen van twee foto's op die manier ogenschijnlijk klakkeloos over te nemen. Het paard op de tweede foto is dichterbij en beweegt zich in een andere hoek. Je moet dus heel precies de verhoudingen afmeten en dan doorberekenen naar de schets.
Citaat:Let daarnaast op de hoeveelheid zwart die je gebruikt: vermijd het liever. Dit is namelijk allesbehalve een zwart paard.
Die schets is ook heel mooi! 

?)
) oneilltje79 schreef:Waarom maak je de schets eerst in photoshop??? Is dat rechtstreeks op het doek niet veel makkelijker? Kun je eens uitleggen wat de voordelen van photoshop zijn? (Heb ik niet)
, en ik heb nog steeds een grid nodig, en dat kan ook makkelijk eroverheen gelegd en geprint in Photoshop. Bovendien kan je in Photoshop inzoomen, en dat vind ik bij kleine dingetjes vaak wel handig, net even wat beter te zien hoe iets zit.Citaat:En zou je de staart niet op dezelfde plek houden, zodat je een schuine lijn door staart en linkervoorbeen kunt trekken, wat een dynamisch plaatje oplevert. Lijkt me vreemd als de staart bij zo`n crossend paardje zo naar beneden afhangt.
( vaak ook met foto op laptop er bij zodat ik kan zoomen)Citaat:Je kunt ook het been uitwerken en daaroverheen weer stofwolk schilderen. Dan schijnt het been er nog een beetje in door.
nog geen foto want het is nu te donker (buiten, en been ook nog - moet eerst drogen voor er een laatste laagje lichtblauw over kan.)Citaat:Veel succes met je schilderij!

! Zal nog wel een paar uur duren..?

)