[ART] Breyer resculp wrmbld modelpaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hoefijzer

[ART] Breyer resculp wrmbld modelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 20:25

Laat ik mijn laatste projectje ook maar hier eens plaatsen Cool Deze keer is het helaas niet een orginal sculpture zoals de arabier, maar een drastisch verranderde Breyer en dat betekend alsnog een hele hoop sculpen.

Ik had een Breyer Morganglanz gekocht in body conditie (flink beschadigd, en mede omdat niemand dit gedrocht wil hebben spot goedkoop)
Dit is hem:
http://ponylagoon.muerte.net/photopages/morganglanzpics.shtml
Een super ruw model, draf met 4 benen op de grond, hoeven alsof ie jaren niet naar de smid is geweest, een ernstige rugblessure denk ik, gezien die hoofd hals houding en een hoofd wat niet echt paardig is. Kortom: ze wordt als een van de lelijkste breyers gezien.
Ik denk dat sommige hier haar wel herkennen en misschien ook de zwarte blackbeauty hebben. Deze kreeg je bij een abo op de penny ooit oid.

Een fotootje van haar hoofd, kijk even naar die onderlip en naar hoe ruw ze is Haha!
Afbeelding

Ik heb haar volledig glad moeten schuren (kostte me ong 5 dagen de hele dag schuren)
Daarna ben ik drastischer begonnen, haar hoeven bewerkt (en van de onderkant gecarved zoals een echte hoef) bespiering gemaakt in de benen, benen in een iets actievere draf gezet, haar hoofd er af gezaagd en de hals verwijderd.
Vervolgens heb ik haar hoofd weer gemonteerd en een nieuwe hals gesculped. Dit is zeer lastig want het hoofd moet, aangezien de klei knalhard wordt, direct anatomisch op de goede plaats zitten.
Ook heb ik haar hoofd helemaal gestript (ogen neus mond ed verwijderd, zeg maar alles er af gezaagd tot er alleen een hoofdvormig plasticje overbleef) en het hele hoofd opnieuw opgebouwd. Na wat ruzien om alles anatomisch correct te krijgen ben ik begonnen met de afwerking: knotjes gesculped, merie onderdelen er op gezet, bloedvatjes erbij (onder de buik en bij de billen).
vervolgens een staart gemaakt, mijn eerste keer een gesculpte 3d staart op dit formaat Haha! Dit is namelijk zeer moeilijk (wie nu denkt: klompje klei en dan wat strepen er in zetten heeft het compleet mis, ik kan je gerust een foto laten zien van wat je dan krijgt, maar je krijgt dan dit zeker niet Vork )

vervolgens heb ik haar geverfd in vliegenschimmel met velen mini 'vliegjes'. 2witte beentjes, roze neusjes met pigmentverlies plekjes, uitgewerkte ogen en dat soort details. De hoefijzers er ondergeplakt die ik al eerder had gemaakt en klaar is ze.

Ze is trouwens nu +/- 22 cm tot aan haar nek, en 30 cm van neus tot staart.

De foto's zijn een pietsje donker. Maar ik zou zeggen, hou vooral de foto's van het orgineel er even naast.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met dressuur tuig: (duidelijk is dat het tijd is dat ik weer eens wat mooiers/moderners ga maken dat deze al weer oude set. De neusriem kon niet dicht en de singel was veeel te kort Bloos )
Afbeelding

hmm die ketting zit ook niet meer op de goede plaats Bloos
Afbeelding

En met mijn dressur doll. Ze heeft de teugels niet vast want dat is erg lastig.
Afbeelding

Afbeelding
Mocht iemand nog graag in progress foto's zien dan roep maar even Knipoog

MarloesV89

Re: [ART] Breyer resculp wrmbld modelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:33

Weet je hoe vet gaaf dat eruit ziet! De uitdrukking op zn gezicht, de details van de bloedvaten echt goed afgewerkt. Ik zou het je niet nadoen. (heb er ook het geduld niet voor Knipoog )

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:37

jeetje, je herkent heel het eerste model niet meer. Respect voor al je geduld en moeite. Ik vind het onwijs knap gedaan. Erg stoer dat je zo jouw eigen paardje hebt gemaakt.
Deze vind ik zelfs mooier dan je vorige arabier Ja

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:42

Jammer dat je niet meteen de foto's van alle tussen stadia hebt geplaatst, ik ben erg benieuwd.
Volgens mij heb je knap Pling en knáp priegelwerk verricht.

Maar meer foto's; graag Ja .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:25

Wauw Bloos!
dat is echt super mooi geworden!
Netjes!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 22:25

Echt supermooi gedaan! Extreme horse make-over Haha! Ik zou wel in progress foto's willen zien Ja Ben erg benieuwd hoe dat afgezaagde hoofd eruit zag Nagelbijten / Gniffelen Vork

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 23:09

Sjonge jonge jonge Wow! Bloos!

Prachtig! Ja Jij kunt hier een leuk centje mee verdienen op de manier zoals jij de paarden schilderd en bewerkt OK dan! Toppie!

Edit: WAT gaaf! Tong uitsteken Ik zie nu dat je in Ewijk woont, ik woon 2 dorpen verderop Haha!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 01:37

Echt ongelovelijk wat een verschil je zou niet zeggen dat ze afkomstig is van het paardje op de eerste foto.. Super knap hoor dat je zoiets kan Haha!!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 03:50

Waauw echt heel knap. Ongelooflijk, wat is die veranderd! Breyer-extreme-make-over Haha!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:39

Ik zou wel graag tussenfoto's willen zien eigelijk, als dat niet te veel moeite is. Lachen
Vind het namelijk écht heel erg gaaf, verschrikkelijk priegelwerk maar je resultaat is echt heel mooi.
Petje af hoor, echt geweldig werk Lachen

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:58

Wat een prachtig werkje zeg!! Je herkent het oorspronkelijke paard zelfs niet eens meer! Echt supermooi dit! En je dressuurtuig vind ik ook supermooi gemaakt!! Ik hoop in t vervolg nog veel meer van zulke werkjes te zien!! Ik verbaas me er altijd over hoe mensen dat zo mooi kunnen!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 10:56

On-ge-lo-fe-lijk! Wow! Wow!
Hier heb ik echt diep respect voor! Afgod Wát een geduld moet je hier volgens mij voor hebben.. Echt een schitterend werkje om te zien. Je herkent 'm helemaal niet meer. Nagelbijten / Gniffelen Poe.. petje af hoor. Haha!
Die amazone en het tuig maken het helemaal af, echt leuk om te zien! Haha!

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:26

Jeetje dit vind ik echt knap! Haha!
Zal wel een heel priegelwerk geweest zijn!
Heb ook eens een site gezien met van die wedstrijden, zo knap wat ze allemaal maken en bedenken Lachen
Maak jij vaker dit soort 'projecten' (neem aan van wel) want ik ben wel benieuwd naar foto's van jouw andere modellen!

Edit: zie dat je ook een site hebt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 12:32

Wow! zo wat moet daar een werk in zitten! Heel knap dat je dat kunt zeg! Ik doe het je echt niet na!
Doe je ook aan wedstrijden en tentoonstellingen enzo?
Kritiek heb ik eigenlijk niet, want ik kan er zelf niets van Bloos maar als ik toch iets mag zeggen dan vind ik dat de benen iets te kort zijn in vergelijking met de verhouding met het hoofd.

Maar verder, heel goed gedaan!

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 14:17

Bedankt voor de complimentjes Bloos
Ik ga zo de in progress foto's uploaden. (ik had ze aanvankelijk allemaal al, maar mijn muis is zojuist gestorven (die met dat snoertje er aan he Haha! ) dus toen ging ik eerst maar eens de computer afsluiten om te kijken of dat hielp, en toen waren alle foto's ook weer weg. En nu zit ik met zo'n ouderwetse muis met een balletje wat de hele tijd haperd en zonder scroll ding en dat is èr-ug frustrerend Hamer )

Cayenne schreef:
Doe je ook aan wedstrijden en tentoonstellingen enzo?
Kritiek heb ik eigenlijk niet, want ik kan er zelf niets van Bloos maar als ik toch iets mag zeggen dan vind ik dat de benen iets te kort zijn in vergelijking met de verhouding met het hoofd.

Jap ik ga ook naar shows. Echter hebben wij hier in nederland maar 2 shows in het jaar waarvan er eentje een beetje ver weg is. Ik ga dus wel altijd naar de show hier in nijmegen aan het begin van het jaar. (maart was het dit jaar) Daar komt ongeveer iedereen uit het hele land die ik ken van de modelpaarden fora, en zelfs ook mensen uit belgie en duitsland. Bovendien ben ik dit jaar ook nog naar een duitse liveshow op de equintana geweest. Was erg leuk, alleen net zoals de Equitana zelf is deze show dus ook maar een keer in de 2 jaar. Dus dit jaar denk ik dat ik maar de mogelijkheid heb om naar een show te gaan.

De korte benen ben ik het ook wel mee eens hoor. Maar het hangt er een beetje van af wat voor ras je er op plakt. Ze is best stevig, flinke hals en lijf, en redelijk stevige benen.
Als mensen nog rassugesties hebben laat maar horen Cool Ik ben zelf namelijk niet heel erg thuis in het verschil in type bij de verschillende warmbloed rassen.

maikymouse3 schreef:
Heb ook eens een site gezien met van die wedstrijden, zo knap wat ze allemaal maken en bedenken Lachen
Maak jij vaker dit soort 'projecten' (neem aan van wel) want ik ben wel benieuwd naar foto's van jouw andere modellen!
Edit: zie dat je ook een site hebt!

Op de show showen wij vooral OF modellen, dat betekend gewoon de modellen die zo van de fabriek komen. Daar hoef je dus niet zo veel voor te doen behalve gewoon te kopen. Knipoog
Jap ik maak wel eens vaker wat maar daar is ook alles mee gezegd. Ik heb er normaal gewoon geen tijd voor naast school. Dit jaar doe ik ook nog eens examen dus dat zal al helemaal niet bevordelijk zijn. Over dit paard heb ik 11 dagen gedaan, meer dan 5 uur per dag werk. Ook al zou ik per dag naast school 2 uur vrij kunnen maken, dan zou ik een maand doen over een zo'n paardje. Daarnaast is mijn 'specialiteit' eigenlijk meer het maken van tuig. Daar gaat dus vaak eerder mijn tijd naar toe. Maar ik ga proberen wel weer snel aan wat nieuws te beginnen hoor Knipoog
Op mijn site is een map met custom modellen, van 4 jaar terug tot nu.Wat op de eerste pagina staat is nog het meest recent, (t/m 1,5 jaar terug) wat er verder nog staat is meer om te lachen Clown
Het tuig wat er allemaal staat heb ik ook met de hand gemaakt. De meest recente zijn: beige en zwarte western zadel, bruine engelse spring set, rood arabische costuum en een spaans zadel (wat er nog niet in staat) de rest is allemaal meer dan een jaar oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 14:23

WAUW Wow!
Echt heel gaaf !
Ben benieuwd naar de work in progress foto's Ja

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 15:29

Voila: Knipoog
Afbeelding

Met geamputeerd hoofd Vork Ik had haar lijf hier al helemaal geschuurd. Die bruine plekjes zijn van waar de orginele verf nog zit, hier zitten dus putjes in het plastic. Om hem helemaal goed glad te krijgen moesten die stukjes dus ook nog afgeschuurd worden of opgevuld. Haar benen zijn hier al wat beter gebogen.
(hé wie zien we daar op de achtergrond Clown ik heb op het moment 7 paarden waarvoor ik geen ruimte heb op de planken, terwijl er ook nog eens 4 onderweg zijn hier heen Rolleyes )

Afbeelding
Haar hoofd komt hier echt nog letterlijk uit de hals Haha! Ik had hier zoals je kan zien wel een poging gedaan het orginele hoofd te verbeteren door er een hoop in te snijden en te schuren. Later heb ik alles gewoon alsnog er af gehaald.

Afbeelding
Een aantal dagen verder, haar hele hoofd heeft een makeover gehad. Ze is hier wit doordat ze ingespoten is met grondverf zodat ik kan zien waar nog onregelmatigheden zitten.
Bovendien is de hals hier al een stuk holler vergeleken de vorige foto, ik heb het middelste plastic er uitgeschuurd en het anders opgevuld met klei.

http://img248.imageshack.us/img248/8566/m5113074er8.jpg
http://img248.imageshack.us/img248/1908/m5113075xn3.jpg
De foto's in de vensterbank zijn een beetje donker.Je kan wel al zien dat de hals al veel beter is, maar nog wel erg hobbel de bobbel.

Afbeelding
De laatste foto. De hals is hier mooi glad en de rest van het lichaam ook. Ik hoefde hier alleen nog de details er op te zetten. De staart (breyers zijn hol, dus ook de staart is hol) heb ik zo gezaagd en gebogen zodat het een mooie basis is om overheen te werken met de klei.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:35

wwauw wat fantastisch zeg! echt ontzettend knap vind ik dat!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:58

Erg interessant om de tussenstappen erbij te zien.
Lelijk eendje wordt een prachtige zwaan Ja
Gebruik je hierbij ook voorbeelden of werk je vanuit je gevoel ergens naartoe??

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:34

Knap hoor! Erg knap! Wou dat ik dat bij een van mijn Breyer's kon doen!

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 17:42

Fnanne schreef:
Erg interessant om de tussenstappen erbij te zien.
Lelijk eendje wordt een prachtige zwaan Ja
Gebruik je hierbij ook voorbeelden of werk je vanuit je gevoel ergens naartoe??

Ik ben eerst zo veel mogelijk materiaal gaan verzamelen van warmbloed type paarden in dit stadium van de draf in boeken, internet en hier op bokt waarbij de bespiering redelijk duidelijk is. Daarbij kijk ik wat mogelijke hals/hoofd houdingen zijn. Wat ik dan in gedachte heb kan ik evt uittekenen op papier (heb ik hier niet gedaan) Toen ik het hoofd er af had heb ik deze op verschillende plaatsen gehouden, en dan zelf een hals er bij denken. De plaats die mij het meest mooi/kloppend leek heb ik aangehouden. Ik had van deze plek zelf geen foto's, maar aangezien ik redelijk weet hoe het paard anatomisch in elkaar zit kon ik de spieren redelijk makkelijk op de goede plek leggen. En voor de rest is het een beetje marzel hebben Knipoog Een halve centimeter naar voren of naar achter en het klopt anatomisch al niet meer.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:15

Het is een echt paard geworden vergeleken bij het startpunt.
Van "Barbie-paard" naar echt paard.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 20:17

Dank voor je antwoord Lachen
Ik heb er echt bewondering voor...
Ik weet hoe moeilijk het is om de anatomie correct weer te geven in 2d. Laat staan in 3d Ja

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 20:20

Wat gaaf zeg, super mooi gedaan! Hihi dacht bijna dat je een Look a like Coentje had nagemaakt!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 17:48

Wat een super gave 'make-over'! Super knap gedaan.