[FOTO] pony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magli

[FOTO] pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 10:58

Een tijdje geleden hebben Virginie (bolleke) en ik foto's genomen van Queeny. En Soet vond onderstaande foto zo leuk dat ze zei dat ik hem op CB moest zetten, vandaar. Ikzelf vind de kleuren van de lucht wel mooi, maar 't is jammer dat de foto niet zo scherp is. Soet heeft ook het touw weggewerkt en het randje en de copyright erbij gezet, bedankt Soet! Wat vinden jullie van deze foto? Commentaar is welkom, ik weet dat de foto niet zo scherp is, maar komt door m'n fototoestel.

Afbeelding

Ogrop

Re: [foto] pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:05

Magali, je weet het ondertussen al. Ik vind hem erg leuk. En daar speelt de pony zeker in mee, erg leuk beestje! Zoals je zelf aangeeft zorgen de kleuren voor een vrolijk sfeertje. Pony zelf staat lekker rustig te grazen, en dat past (imo) heel goed in de plaat. De lucht vind ik persoonlijk héél erg fijn. En de uitstekende haartjes op de schoft vind ik super. Nee hij is niet helemaal scherp. Maar hij doet me wat! Ja

magli

Re: [FOTO] pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 16:20

Bedankt Soet.

Nog iemand commentaar?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:10

Mooi plaatje om te zien, jammer dat de foto net wat scherpte mist idd. Zelf had ik de pony misschien is centraler op de foto gezet. Het is wel een práchtige pony zeg! Zelf vind ik die uitstekende haartjes het er niet mooier op maken, maar dat is wat ik zelf vind he? Misschien was het handiger om de niet-bewerkte versie hier neer te zetten, of anders er evt naast te zetten?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 17:15

Bedankt voor je reactie, ik vind de scherpte ook echt tegenvallen. Denk dat dat van die haartjes voor iedereen anders is. Hier de oorspronkelijke foto.

Afbeelding

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 17:15

dubbele post

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:35

Magali? Volgens mij is dit niet de originele foto? Waar de pony wat centraler op staat...

Afbeelding
Bewerkte versie.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 17:36

Ah, juist, foutje van mij. Bedankt Soet!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:37

Graaggedaan Lachen Ik heb hem wel opgeslaan van je 'mijn album.' vandaar nog die link erop.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:38

Die is al veel mooier vind ik! Ja
Voor de mooi zou het halstertouw er idd niet hoeven te liggen Knipoog
Maar bij die foto is hij weggewerkt, en dat is ook netjes gedaan trouwens Ach gut

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:41

Ik vind 't niet bijzonder, het is een typische 'grazende-ponyfoto'...
Als je een grazende pony fotografeerd, wat is zelf niet eens z'n mooi beeld vind maar toch, dan moet je vanaf kikkerperspectief of op hoogte van de knieen.
Nu heb je 't idee dat je vanaf vogelsperspecief fotograveerd en dat vind ik wat minder..
Verder wel een leuke achtergrond en leuke pony, maar dus jammer dat het z'n typische stand is en dat hij bewerkt is..
Ook het halster lijkt wat vies, je zou voor het mooie een hoofdstel zonder teugels kunnen gebruiken, hierdoor lijkt het sjieker.
Wel een hele mooie pony, wat voor ras? kruizing fjord?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 17:47

'k keek even naar je andere berichten, maar deze vind ik persoonlijk mooier..
Afbeelding
Hier zie je 't lichaam en manen meer op, en het is op kniehoogte gemaakt.
Jammer dat dat ene voorbeentje iets word gebogen maar verder vind ik dit een mooie foto!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 17:55

Loizy schreef:
Ik vind 't niet bijzonder, het is een typische 'grazende-ponyfoto'...
Als je een grazende pony fotografeerd, wat is zelf niet eens z'n mooi beeld vind maar toch, dan moet je vanaf kikkerperspectief of op hoogte van de knieen.
Nu heb je 't idee dat je vanaf vogelsperspecief fotograveerd en dat vind ik wat minder..
Verder wel een leuke achtergrond en leuke pony, maar dus jammer dat het z'n typische stand is en dat hij bewerkt is..
Ook het halster lijkt wat vies, je zou voor het mooie een hoofdstel zonder teugels kunnen gebruiken, hierdoor lijkt het sjieker.
Wel een hele mooie pony, wat voor ras? kruizing fjord?

Het halster is zeker niet vies. Ras weet ik niet, fjord zal't wel niet zijn, heeft er niets van mee. En het is idd een 'gewone foto', heb je helemaal gelijk in, 't was vooral de kleuren die ik wel mooi vond. De foto's van queeny zijn trouwens ook niet zo mooi gelukt naar mijn mening, maar goed, ze heeft ervan genoten. Met Henna hebben we een hoofdstel gebruikt (viewtopic.php?f=53&t=802425&hilit=). Ik heb de foto d'r gewoon opgezet omdat Soet hem zo leuk vond en omdat ze hem mooi bewerkt had.

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:31

da halster is totaal nie vies ofzo, twas van een ander meisje die het pas nieuw had, denk dat het etiquetje dr zelfs nog aan hing, en natuurlijk wilden we foto's met een hoofdstel, iedereen weet toch dat dat direct vele knapper is, maar omdat het 'smorgens was, en de zadelkamer nog op slot was, ging dit niet

verder: de kleuren zijn toch wel evcht mooi, naargelang dat je zei dat alles op dat fototoestel zo grijzig uitvallen

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:51

Foto's van het andere topic vind ik aanzienlijk mooier!
Vooral de close up's van de neus en het oog zijn heel mooi scherp!
Met het hoofdstel ziet er meteen wat sjieker uit zoals ik al zei.
En ik bedoelde het niet slecht, maar ik vind het persoonlijk niet leuk.

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:02

foutje

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 20:03

Woonplaats: Blankenberge Ik vind de foto's ook leuker uit het andere topic, die detailfoto's waren van mij maar dan met een ander fototoestel, dat veel beter is imo. Verder nog iemand commentaar ivm compositie?

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:06

Ras van Queeny is een Henson
Hééé magali, niet alle detailfoto's waren van jou Haha! Achja, maakt eigenlijk niet uit Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:34

Ik vind dit juist totaal geen 'typische-grazende foto.' Voor een gewoon 'huis tuintjes foto'tje' zal men zelden door de knieën gaan, op de grond gaan liggen, of andere rare houdingen aannemen. Wat hier wel gebeurt. Om de foto levendiger te is de foto op ooghoogte gemaken. Zo krijgen de meesten meer het gevoel dat ze 'in' de foto zitten. Dus wat dat betreft vind ik hem juist wél goed. Maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk, Loizy.

Feit is, dat magali geen super camera heeft. En de foto's die ze er uit haalt wel goed lukken. Over het algemeen zijn ze (zoals Magali zelf al zegt) een stuk grijziger. En dan vind ik dat je op deze foto, en de foto hier boven trots mag zijn.

Mijn mening is dat de eerste mooier is, waarom? Niet omdat ik hem toevalig (een heel klein beetje!) heb bewerkt. Maar omdat deze compositie de foto spannender maakt, en toch zo dat de pony nog altijd de aandacht trekt en niet de achtergrond. En volgens mij is dat wel de bedoeling. Die scherpte valt super mee.

Je zegt dat je het 'jammer vind dat hij bewerkt is.' Ik denk dat élke fotograaf van 1 serrie van ong. 20 foto's. wel 15 foto's bewerkt. Het geen die ik heb gedaan kan je zelf niet bewerken noemen. Een klein stukje gescropt. En een touwtje weg gewerkt. Maar dat is ook het enige. Lachen

(Trouwens: Niet bedoeld als een aanval, of ik ben ook niet beledigd oid. Verre daarvan, maar dit is mijn kijk.) Knipoog

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:40

Ik bedoelde het ook niet als aanval ofzo, meer als mijn idee erover.
Ik vind hem zelf wat typisch, maar dat is maar wat je gewend bent.
Ik vind kikkersperspektief 't leukste, daarnaast op hoogste van het dier of voorwerp zelf.
Op ooghoogte heb ik het gevoel dat ik d'r op kijk, en daar hou ik niet zo van.

Maarja, de foto's van het bruine paard (weet even de naam niet..) vind ik eerlijjk gezegt een stuk mooier, maar dat is mijn mening!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 09:02

jolienvdb schreef:
Ras van Queeny is een Henson
Hééé magali, niet alle detailfoto's waren van jou Haha! Achja, maakt eigenlijk niet uit Knipoog

Hèè Jolien, ik bedoelde die van dat ene oog en mond.
De meeste komen zelf van jou denk ik! Jolien, ik ben jaloers op jouw fototoestel!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 09:05

Loizy schreef:
Ik bedoelde het ook niet als aanval ofzo, meer als mijn idee erover.
Ik vind hem zelf wat typisch, maar dat is maar wat je gewend bent.
Ik vind kikkersperspektief 't leukste, daarnaast op hoogste van het dier of voorwerp zelf.
Op ooghoogte heb ik het gevoel dat ik d'r op kijk, en daar hou ik niet zo van.

Maarja, de foto's van het bruine paard (weet even de naam niet..) vind ik eerlijjk gezegt een stuk mooier, maar dat is mijn mening!

De foto's van Henna ('t bruine paard) vind ik ook mooier. Kikkerperspectief?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:22

Vind het wel een leuke foto Ja.
Hij heeft een goede, warme, zomerse sfeer Lachen (en dat kunnen we wel gebruiken in deze tijd Nagelbijten / Gniffelen ). Alleen mist hij inderdaad wat scherpte. De witte bandages storen mij ook. Ik vind de originele versie mooier dan de bewerkte Lachen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:21

Opzich een goede foto, maar jammer van de compositie... Doordat het paard naar links 'kijkt' en er weinig ruimte links is, vind ik de foto niet geheel fijn kijken.
Verder zijn je kleuren wel heel goed! Ja En ik zou je aanraden je foto's niet meer bij mijnalbum.nl te uploaden. Dit kijkt absoluut niet fijn, die slechte kwaliteit.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 12:06

@Loizy: Je hebt gelijk hoor, de tweede foto is inderdaad goed gelukt.
@fiekhe: Hélemaal waar. Huilen van het lachen Zomer zouden we wel kunnen gebruiken!