Gaaf idee, gave uitwerking.
1. Vuur: gewoon SUPER! Echt gaaf, af, subtiel en beangstigend
Extra gaaf ook dat je hier gekozen hebt voor een gereden paard, en niet een steigerend paard of 1 dat de vrijheid tegemoet rent.
2. Lucht: hier had het paard wat mij betreft nog luchtiger, transparant gemogen, als of het paard een wolk is die zo uit elkaar kan waaien. Het ziet er nu nog erg solide uit. Dat kan bijvoorbeeld door ook het patroon van de achtergrond zichtbaar te maken in de voorgrond, en nog het een en ander aan motion blur, soft focus en lightness toe te passen denk ik.
De wolken in het paard hebben een ander formaat dan de wolken op de achtergrond, waardoor het net niet 1 geheel is.
3. Aarde: juist dit paard is veel minder solide, maar dat vind ik dan weer minder passen bij aarde. Daar verwacht je juist iets massiefs, letterlijk uit de klei getrokken. De bosjes zijn wel weer leuk gedaan en de achtergrond is zeer passend.
Dat dit paard een hoofdstel omheeft vind ik wel jammer, dat verbreekt de magie nog een beetje. Misschien het hoofdstel wegshoppen, of vervangen door iets in de aarde-stijl (planten, twijgen?)
4. Water: vind ik persoonlijk de minst geinspireerde. Heb ik dan ook weinig commentaar op. Ook hier is het jammer dat het hoofdstel om is, omdat het op dit moment niet functioneel is. (Voor gehele andere invalshoek zou je kunnen kiezen door als uitgangspunt bv een paard in een waterhindernis te nemen). Of iets anders dat niet alleen een 'water'-beeld geeft maar ook de associatie (vuur-krachtig, lucht-vluchtig, aarde-stabiel) uitdrukt.
5. Metaal: ik vind de kleuren en de achtergrond waanzinnig, en het paardenhoofd past daar perfect bij, en dat vrij subtiel. Bij het lijf vind ik het wat moeilijker om te zien wat nu waarbij hoort, en dit spreekt me dan ook iets minder aan. Ook hier het hoofdstel: het kan wel, maar ik zou het een eigen projectie / patroon geven in stijl, nu loopt het gewoon door in het hoofd.
Maar zoals gezegd: enorm gaaf, heel knap gedaan!