[SCH] Fries Boede in acrylverf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

highwaykind

[SCH] Fries Boede in acrylverf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 18:13

Mijn 2e poging tot een schilderij.
Dit is leuk man! (ondanks dat ik geen flauw idee heb wat ik doe, maar het voordeel van acryl is dat je er gewoon dwars overheen kan als het fout gaat, dus ik kan van alles uitproberen.)

30x40cm
Ongeveer 5 uur tot nu toe

In stappen

1.
Afbeelding
gridden

2.
Afbeelding
Achtergrond

3.
Afbeelding
Achtergrond bleek te donker, dus wat blauw en grijs erbij en aan het paard begonnen.

4.
Afbeelding
En nu stop ik want ik moet koken.

Moet straks de achtergrond wat lichter maken, dan alle highlights op het paard met lichtblauwig overnieuw (had ik eerst, maar heb er toen wit over gedaan, en toen nog een laagje verdund zwart erover, en nu is het te donker en niet "glim" genoeg).

En dan hoofd en manen, wat meer detail in alles, en er zitten hier en daar nog wat rare deuken in de anatomie.

twister42

Re: [SCH] Fries Boede in acrylverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:17

leuk hoor, begin je daar net mee of ben je al langer met tekenen bezig, zover het tot nu toe is vind ik het knap gedaan,

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:23

Whow vind het al een mooi begin!
Ben benieuwd hoe het straks wordt als je het 'glim'effect en de details hebt toegevoegd!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 12:54

Bedankt!!
Ik ben sinds januari met tekenen bezig. Eerst alleen grafiet, toen een beetje houtskool, en sinds een week of 2 wat pastel krijt en nu vooral acrylverf dus.
Misschien vanmiddag nog even verder.. meer volgt.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:27

pff 2e poging Wow!
ben benieuwd hoe die wordt Ja

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:48

Zó doe je dat dus met die hokjestechniek! AHAAAAHHH!!! Gaaf paard!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:25

wt een aparte achtergrond, mooi gedaan. paard vind ik ook leuk gedaan. ben benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt als je hem hebt afgewerkt, maar voor nu ziet t er al goed uit!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 14:45

Weer een paar uur verder (ook al zie je niet zo veel verschil...)
Afbeelding

De achtergrond is nu iets lichter, en moet nog wat uitgewerkt/bijgewerkt zodat het wat netter in elkaar overloopt.

Ik ben met het hoofd ongeveer halverwege, en ik denk dat het middelste deel wel ongeveer af is.
Manen zijn grijs omdat ik even aangegeven heb waar ze lopen, en omdat het grijs, als ik er overheen ga met donkerder grijs en zwart ook wat meer diepte geeft (denk ik Clown ).

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:47

Ik vind 'm echt top OK dan!
Doe je goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:08

wauw weer eens wat anders een schilderwerkje van jouw Ja
ik vond jouw dr house tekening tot nu toe jouw beste (hij had ook net zon mooi ogen enzo die was heel knap Ja ) maar deze vind ik echt super Ja
ik ben heel benieuwd hoe hij vordert Ja

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:25

Wow hij ziet er echt al gaaf uit! Wat een vriendelijke uitdrukking heb je hem gegeven Haha!

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:28

Mooi zeg!!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:34

Waar is de volle maan Haha!
Heel erg mooi! Ben erg benieuwd wat je er nog aan gaat doen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 20:41

Dankje allemaal!! Ga morgen weer verder met ruzie maken met dat achterbeen..aargh!
(Amazon heeft mijn Harry Potter niet op tijd verstuurd dus die was er nog niet..grom!)

Calanddra schreef:
Wow hij ziet er echt al gaaf uit! Wat een vriendelijke uitdrukking heb je hem gegeven Haha!

Issie in het echt niet zo lief dan Knipoog?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:42

highwaykind schreef:
Mijn 2e poging tot een schilderij.
Dit is leuk man!

Kom je daar ook achter? Niks is toffer als schilderen Lachen . Zelfs mn kistje met toverstokjes ligt nog bijna ongebruikt klaar, omdat ik met zoveel schilderwerk bezig ben.
De donkere achtergrond die je eerst had paste super, maar de nieuwe kleurt ook erg mooi. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Misschien kun je nog heel subtiel hier en daar in het paardenlichaam met een vleugje paars of donkerblauw werken om het paard nog net iets meer naar de voorgrond te halen?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 21:05

Citaat:
Misschien kun je nog heel subtiel hier en daar in het paardenlichaam met een vleugje paars of donkerblauw werken om het paard nog net iets meer naar de voorgrond te halen?

Echt erg leuk! Er is ook veel meer mogelijk met verf dan met potlood.
Maar ik vind het ook best lastig, heb zitten prutsen met de highlights vandaag!
Kreeg ze echt niet op de goede plek, en als die verkeerd zitten klopt de hele anatomie niet meer.

Ik wou even heel dom zeggen dat ik geen paars had, maar ik heb wel rood en blauw Knipoog
Dankje voor de tip!!
Er zit al lichtblauw onder het zwart voor de glim, en het is donkergrijs en zwart verder (zit ergens ook wat bruinigs onder ergens, maar dat zie je niet meer), zal eens kijken op een onaf stukje kont wat wat blauws/paarsigs doet - en als dat werkt een laagje over de rest Lachen
En met een ieniemienie kwastje ook wat paars en blauw in de manen .

De achtergrond was eerst zo donker dat je de grens tussen achtergrond en paard niet goed zag (valt op de foto wel mee trouwens) - vooral bij het hoofd, en alleen om het hoofd wat lichter leek ook wat raar.
Hoe krijg je trouwens een beetje een fatsoenlijke foto van zoiets?
Ik sta er nu op een stoel naast en probeer recht naar beneden te schieten maar ben net niet lang genoeg daarvoor.

Werk jij met een ezel trouwens (en is dat makkelijker, of loopt verdunde verf zo je doek af naar beneden..?? Heb het nu plat op tafel liggen).

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:10

Fatsoenlijke foto`s krijg ik nooit voor elkaar. Van mn laatste werk met een grote groene appel op de achtergrond heb ik buiten in volle zon op een ezel een foto genomen. Nu schijnt die dikke laag verf door en ziet dat er in mn topic heel raar uit. Maar buiten zijn de foto`s meestal wel het best.
Ik werk altijd met een ezel. (Heb er meer als 1) Acrylverf is nooit erg waterig, dus echt doorlopen doet het niet. Erg transparante water breng ik ook nooit gemixed met water, maar gemixed met een transparante gel aan.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 21:22

Acrylverf is nooit erg waterig.. ehm.. dan doe ik iets fout Knipoog
Heb meerdere hele waterige verdunde laagjes eroverheen gemikt zodat de glim zo realistisch mogelijk werd.

Wat voor soort ezel is handig voor binnen en waar moet ik op letten?
Ben een beetje aan het rondkijken omdat er geklaagd wordt dat ik de hele tafel in beslag neem.
(wat zijn die dingen duur trouwens voor die 3 latjes hout)

Als je buiten verft, droogt het dan niet nog sneller op (ook op je palet/ontbijtbordje in mijn geval..moet nu al oppassen dat ik niet te veel verf tegelijk op het bord doe want het is droog voor ik er wat mee doen wil 30 minuten later )

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:27

Dat komt omdat jij met water verdunt en ik met gel. Met gel vind ik dat de kleuren mooier blijven, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb een staande ezel die op de hoogte staat dat ik er vanaf de bank aan kan werken, erg fijn. Die kwam overigens erg goedkoop van de action. Anders moet je eens kijken of ze bij de blokker of kruidvat nog akties hebben, ik heb ze daar al vaak gezien.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 21:50

Gel? Nooit van gehoord zelfs.. Is het doorzichtige gel die je kan mengen met de verf zodat het doorzichtiger wordt maar niet vloeibaarder?
Ik vind dat vloeibare soms wel handig eigenlijk, omdat ik dan met mijn vingers wat kan vegen (of met een droge kwast, maar vingers is makkelijker).
Jij schildert redelijk dekkend altijd toch? (Wat ik van je gezien heb - erg herkenbare stijl - ziet eruit alsof het redelijk dekkend is).

Zal eens rondkijken naar een goedkopere ezel, had nog niet aan de blokker enzo gedacht.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:50

Wow, dat je dat ervan hebt kunnen maken. Ik vind hem prachtig.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 16:28

Wat blauw en donkerpaars erbij(thanks ONeill!)
De rest bijgewerjt, en een poging gedaan de achtergrond wat te verbeteren, maar dat wou nog niet helemaal zoals ik in gedachten had.
Afbeelding

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:35

Ziet er mooi uit, alleen verhouding klopt volgens mij niet,
want hoofd/hals is evenlang als rug/kont! Knipoog

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 16:38

Paard staat een beetje scheef, en een goede foto maken lukt niet dus het perspectief is vertekend , op het schilderij zelf is het wel goed (heb gegrid Knipoog )

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:16

Whauw Wow! Schilderij wordt echt mooi!! Je kan ook zien dat je het niet goed op beeld hebt, foto is beetje scheef. Vind 'm echt gaaf Haha!