[FOTO]Portret!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

[FOTO]Portret!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:23

Hallo bokkers!
Donderdag avond, had ik maar weer eens foto's gemaakt, dit keer was het slachtoffer; Dudette_ op bokt!
T is mn 1e keer!!
Commentaar is welkom, houd het wel netjes aub! Haha!
Zelf vind ik ze redelijk gelukt! Haha!
Oja, let op je ©!

1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Kellyy op 10-06-07 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ogrop

Re: [FOTO]Portret!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:25

Waarom moeten daar nu oortjes van een mp3 in.. DAt verpest gewoon héél de foto Nagelbijten / Gniffelen Sorry, maar hier door is gewoon héél het resultaat naar de haai. In mijn ogen dan. Verder vind ik de belichtign niet helemaal correct. Fotograaf moet met z'n rug naar de zon, niet omgekeerd. 2 vind ik verder wel netjes Ja
Laatst bijgewerkt door Ogrop op 10-06-07 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemarie_

Waarom dat oortje!? Wat zonde zeg! Mooie foto's en mooi model, maar dat oortje verpest het echt vind ik..

Bluem

De 2de vind ik het best alleen is het oortje op de foto's wel erg storend. Lachen

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:26

Dat oortje is haar eigen keus..
Niet de mijne, vind ik dan Tong uitsteken

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:27

??
Dan vraag je toch gewoon even of ze hem uit wil doen? Dit verpest jóuw foto's..

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:27

eens met de rest over het oortje.. Zonder zou ik foto een haast perfect vinden.. Alleen stoort die ketting me ook nog beetje, die past niet bij het hele plaatje vind ik Knipoog
Foto 2 spreekt me het minst aan, de rest is erg mooi opzich.. alleen het oortje hea Knipoog

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:28

Annemarie_ schreef:
??
Dan vraag je toch gewoon even of ze hem uit wil doen? Dit verpest jóuw foto's..

'T was meer als oefenmatriaal zegmaar, gewoon omdat het de 1e keer was. en gewoon even wou kijken hoe het ging Lachen

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:28

Ik vind ze niet echt sprekend, de laatste foto vind ik het beste, omdat de foto iets verteld, de rest spreekt niet echt, kwaliteit is wel mooi.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:29

Waar slaat dat oortje nou weer op?! Kijk, als je een spontane portretfoto neemt van iemand, kan ik het nog begrijpen dat je de mogelijkheid niet had om het oortje weg te halen, maar bij deze foto's zie je duidelijk dat het model poseert. Wat Soet zegt over de belichting, klopt helemaal. Zorg dat je, zolang je object gewoon te verplaatsen is, de zon altijd in je rug hebt met fotograferen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk.) Ook zou ik het kettinkje waar "sexy" opstaat weglaten. Dit geeft je foto's in mijn ogen een beetje een ordinaire en opdringerige uitstraling. Alsof de kijker de foto's sexy moet vinden. Ik houd ervan als ik mijn eigen zicht op een foto kan krijgen, dus niet dat de bestempeling van sexy in mijn schoot wordt geworpen.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:30

WildChild schreef:
Waar slaat dat oortje nou weer op?! Kijk, als je een spontane portretfoto neemt van iemand, kan ik het nog begrijpen dat je de mogelijkheid niet had om het oortje weg te halen, maar bij deze foto's zie je duidelijk dat het model poseert. Wat Soet zegt over de belichting, klopt helemaal. Zorg dat je, zolang je object gewoon te verplaatsen is, de zon altijd in je rug hebt met fotograferen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk.) Ook zou ik het kettinkje waar "sexy" opstaat weglaten. Dit geeft je foto's in mijn ogen een beetje een ordinaire en opdringerige uitstraling. Alsof de kijker de foto's sexy moet vinden. Ik houd ervan als ik mijn eigen zicht op een foto kan krijgen, dus niet dat de bestempeling van sexy in mijn schoot wordt geworpen.

Bedankt! goede tip, dat van sexy.. oortje zal ik volgende x weglaten Lachen

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:35

Nog iemand een tip, over het oortje weet ik nu wel Lachen

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:36

ik vind haar ongeïntereseerd en arogant overkomen met dat kettingkje en oordopje. Vooral foto 1.
Zonde, want scherpte/diepte is op veel foto's goed, geen storende achtergronden en mooie lokatie. Zou de shoot nog eens over doen, en haar willen vragen of ze wilt doen alsof ze het leuk vind Knipoog

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:36

ROFL
leuke foto's hoor kel,
en over m'n oortje, ik heb dat niet eens meer in de gaten dat ik 'm in heb. En dat is geen grapje. En m'n ketting is niet omdat ik arrrogant ben of iets dergelijks, vind 't gewoon een leuke ketting. Huilen van het lachen

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:38

loeckie schreef:
ik vind haar ongeïntereseerd en arogant overkomen met dat kettingkje en oordopje. Vooral foto 1.
Zonde, want scherpte/diepte is op veel foto's goed, geen storende achtergronden en mooie lokatie. Zou de shoot nog eens over doen, en haar willen vragen of ze wilt doen alsof ze het leuk vind Knipoog

We zullen het vast nog wel een keertje overdoen hoor! Haha!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:39

Ach, die oordopjes, het is weer eens wat anders.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 20:43

Voor de eerste keer is dit zeker geen slecht begin hoor!
Zeker foto 2 niet.

Ik kan je aanraden om met die felle zon in de schaduw te gaa nstaan (of een difussiescherm aan te schaffen) zodat je wat zachter licht krijgt. Lekker door blijven oefenen Lachen

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:48

Natasja91 schreef:
Voor de eerste keer is dit zeker geen slecht begin hoor!
Zeker foto 2 niet.

Ik kan je aanraden om met die felle zon in de schaduw te gaa nstaan (of een difussiescherm aan te schaffen) zodat je wat zachter licht krijgt. Lekker door blijven oefenen Lachen

Oke, bedankt voor je tip Haha!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 20:55

Iemand nogmeer tips?!
Over het oordopje weet ik nu wel Lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:16

Mooi model.
1. is wat te donker, probeer er op te letten dat er in ieder geval licht in de ogen valt.
2. Erg goede foto! (naast wat er al gezegd is over de oordopjes...photoshoppen die handel en de volgende keer uit doen. Kettinkje stoor ik me minder aan.)
3. Mooi, ik denk dat de pose nog iets beter kan, misschien als ze iets verder "doorgedraaid" was (hoofd wel hetzelfde), of dat jij iets verder naar links achter gegaan was??
4. Gezicht iets te donker, maar hij heeft wel wat.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:18

mooie foto's maar wat al meerdere mensen zeggen het oortje
de tweede foto is heel mooi maar jamemr van het oortje
xx flamon

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:53

Ik vond het best leuke foto's alleen dat oortje verspest de foto's een beetje. Het is erg storend.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 08:55

Ik vind het oortje juist wel wat hebben, geeft een stoerder effect ofzo? Maar opzich wel jammer, want zonder oortje zouden de foto's toch wel leuker zijn. Lachen
Verder vind ik de foto's erg mooi.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:55

Bedankt allemaal! Haha!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:22

Jeetje, wat een nutteloos gezeiks over een oordopje! Echt weer typisch bokt.
Ik sta zelden op foto's zónder ooropjes, op de foto in mijn profiel heb ik zóveel pb's gehad met aah's en ooh's en zeurde ook niemand over mijn oordopjes. Ik vind het helemáál geen afbreuk doen aan je foto's en vaak voegt het zelfs een persoonlijke touch aan de foto's toe: de band tussen diegene die er op staat en zijn of haar muziek. Foto één mag dan wel niet helemaal perfect zijn maar het lijkt wel alsof ze gewoon is aan het wegdromen bij wat ze luistert.

Dus ik zou zo zeggen, laat je niet kisten door het sneeuwballeneffect hier Haha! , want het commentaar over het licht vind ik ook een beetje onzin. Foto's zijn niet direct 'fout' als er niet volgens de regeltjes gefotografeert wordt... Licht van opzij of tegenlicht kan ook heel mooi uitpakken en bij deze foto's stoort het me helemaal niet.

Maargoed, als ik dan toch nog iets moet zeuren: volgens mij heeft de persoon ook een voorkant Haha! Haha! Die kan vast ook heel mooi op de foto, want nu is het een beetje veel van hetzelfde. En je hoeft je model niet altijd tegen een boom of riet aan te planten (al pakt de boom hier mooi uit hoor, maar het riet op de laatste stoort me). Ok complimenten voor het model trouwens, want ze zet steeds een andere gezichtsuitdrukking neer.
Ik zou zeggen, ga zo door, maar wees ook niet bang om af en toe iets nieuws te proberen en je model zeg maar 'puur' op de foto te zetten, zonder teveel omgeving. Lachen