Donderdag avond, had ik maar weer eens foto's gemaakt, dit keer was het slachtoffer; Dudette_ op bokt!
T is mn 1e keer!!
Commentaar is welkom, houd het wel netjes aub!

Zelf vind ik ze redelijk gelukt!

Oja, let op je ©!
1.

2.

3.

4.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sorry, maar hier door is gewoon héél het resultaat naar de haai. In mijn ogen dan. Verder vind ik de belichtign niet helemaal correct. Fotograaf moet met z'n rug naar de zon, niet omgekeerd. 2 vind ik verder wel netjes
Annemarie_ schreef:??
Dan vraag je toch gewoon even of ze hem uit wil doen? Dit verpest jóuw foto's..
WildChild schreef:Waar slaat dat oortje nou weer op?! Kijk, als je een spontane portretfoto neemt van iemand, kan ik het nog begrijpen dat je de mogelijkheid niet had om het oortje weg te halen, maar bij deze foto's zie je duidelijk dat het model poseert. Wat Soet zegt over de belichting, klopt helemaal. Zorg dat je, zolang je object gewoon te verplaatsen is, de zon altijd in je rug hebt met fotograferen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk.) Ook zou ik het kettinkje waar "sexy" opstaat weglaten. Dit geeft je foto's in mijn ogen een beetje een ordinaire en opdringerige uitstraling. Alsof de kijker de foto's sexy moet vinden. Ik houd ervan als ik mijn eigen zicht op een foto kan krijgen, dus niet dat de bestempeling van sexy in mijn schoot wordt geworpen.

loeckie schreef:ik vind haar ongeïntereseerd en arogant overkomen met dat kettingkje en oordopje. Vooral foto 1.
Zonde, want scherpte/diepte is op veel foto's goed, geen storende achtergronden en mooie lokatie. Zou de shoot nog eens over doen, en haar willen vragen of ze wilt doen alsof ze het leuk vind
Natasja91 schreef:Voor de eerste keer is dit zeker geen slecht begin hoor!
Zeker foto 2 niet.
Ik kan je aanraden om met die felle zon in de schaduw te gaa nstaan (of een difussiescherm aan te schaffen) zodat je wat zachter licht krijgt. Lekker door blijven oefenen

Echt weer typisch bokt.
, want het commentaar over het licht vind ik ook een beetje onzin. Foto's zijn niet direct 'fout' als er niet volgens de regeltjes gefotografeert wordt... Licht van opzij of tegenlicht kan ook heel mooi uitpakken en bij deze foto's stoort het me helemaal niet.
Die kan vast ook heel mooi op de foto, want nu is het een beetje veel van hetzelfde. En je hoeft je model niet altijd tegen een boom of riet aan te planten (al pakt de boom hier mooi uit hoor, maar het riet op de laatste stoort me). Ok complimenten voor het model trouwens, want ze zet steeds een andere gezichtsuitdrukking neer.