Over het schilderij: het zijn Ginger en Merrylegs uit Black Beauty: an autobiography of a horse.
Ik heb me gebaseerd op de beschrijvingen uit het boek en de film uit 1994, waarin een scene voorkomt waarin Ginger en Merrylegs 'dansen'. Ik heb dat stukje een paar keer tijdens het schilderen afgespeeld en af en toe stilgezet maar heb gemerkt dat ik beide een ander 'gezicht' heb gegeven. Ik vind dat zelf geen probleem, zeker ook omdat het eigenlijk om fictieve paarden gaat.
Waar ik wel een beetje van baal is mijn obsessie de laatste tijd met roze luchten. Hier alweer een.
Ik weet niet precies hoeveel tijd hierin is geslopen, maar wel beduidend minder dan de meeste andere digitale schilderijen met een fijne toets. Omdat dit met een grove toets is gedaan, komt het op mij toch mooier over, wat meer geschilderd. Ik merk wel dat ik er steeds wat meer handigheid in krijg. Dat wordt nog wat als ik terug ga naar traditioneel schilderen. Het is geheel in photoshop geschilderd met wat grovere brushes.
Het detail is op ongeveer een kwart van de originele grootte, al heb ik sommige dingen ook op half formaat geschilderd dus het ligt er een beetje tussenin. Momenteel ben ik helemaal niet van het realisme dus heel erg tevreden ben ik niet, maar me eraan storen doe ik evenmin.
Langzaam begin ik mijn digitale schilderijen wat minder lelijk te vinden. LANGZAAM. Alleen weer dat roze he?
Jawel, ik heb de hele middag binnen gezeten met dit schilderij. Ben ik gek ofzo?

detail:

).
die is allesbehalve storend!