[TEK] Hoe harig kan het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

[TEK] Hoe harig kan het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 08:49

Heeeeel harig!! Haha! maar heel leuk om te doen! Kiki het vlinderhondje (Papillon) van Berdien
Heerlijk om te doen vond ik het al die lange plukken haar! Soms vind ik het jammer dat een tekening af is Tong uitsteken
Ook deze is weer met de toverstokjes gedaan op zwart karton ong. 25 x 35 cm.

Afbeelding

en een close-up van het snuitje

Afbeelding

Alle tips en commentaren zijn welkom Ja kan alleen niets meer veranderen want ze heeft hem al in huis maar iets leren is nooit weg!

Berdien

Re: [TEK] Hoe harig kan het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:00

Jaaaaaa! Lovers
Hij is zooooo mooi! Vind hem helemaal geweldig, kom eigenlijk woorden te kort haha!
Mijn moeder vind hem ook super, ze heeft het er echt vaak over!
Nogmaals super bedankt! Ja

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:01

woww zoo moooi!!!
doe je ook tekeningen maken op aanvraag Haha!?!
of dingen natekenen..?

Pietnhoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:12

Geweldig zeg! Ben ook nog steeds zooo blij met mijn tekening door jou gemaakt!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:04

Oh wauw Lon, wat is ie prachtig geworden!
Hoe krijg je het toch elke keer weer voor elkaar, die haren zo mooi te krijgen?
Moet je mij toch eens leren. Ja

Petje af!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:47

Oooops, she did it again Knipoog
Muziek!
Hij is weer mooi Lon Ja
Wát een haren inderdaad Bloos! maar het resultaat mag er zeker zijn.
Heb verder geen tips of commentaar, ik vind 'm prachtig!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:04

Lon! Wow! Had stiekem al wat tussenstapjes gezien en vond 'm toen al prachtig, maar het eindresultaat is helemaal geweldig!!!! Haha! Wat een heerlijk harig hondje, en geweldig die pluimpjes aan de oren! Pracht werk weer Ja

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:07

Weer een mooi werkje van je Lon!
Echt harig, en lief. Heel mooi neergezet Ja
Top!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:10

Ik heb hier maar een woord voor: WOW!!!! Ik zou niet weten wat voor commentaar (behalve al het positieve uiteraard Lachen ) iemand hierop zou moeten hebben....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:13

Weer erg prachtig hoor Lon *LOL*

Het enige wat mij opvalt ( en ik heb het nog niet bij andere gelezen ) is dat het net lijkt of het hondje zijn haren aan de rechterkant van zijn bek in zijn mond heeft Clown
Het witte,... als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog
Maar weer erg knap neergezet! Vork

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:55

Wauw Wow!
Die lange haren aan zijn oren ook Haha Haha!
En die ogen Wow!
Echt super weer Lon! Haha!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:44

Hoe doe je het toch Afgod ! Die toverstokjes werken echt zo te zien! Is het nou echt pastel? Of een zacht potlood, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar! (durf niet naar de winkel Janique word nog al hebberig van al die tekenspulletjes)
Vind de haren opnieuw weer erg goed gedaan iets wat me altijd opvalt bij jouw werk, zo realistisch krijgt niemand dat voorelkaar!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:47

Wow! Zie deze nu voor het eerst! Heb je hier geen updates van geplaatst of heb ik ze weer net gemist...
Leuk en weer eens wat anders met die lange pluche vacht. Lastige positie zo met die neus recht naar voor, als het snoetje net ietsjes naar links of rechts gedraaid was, is het makkelijker diepte erin te krijgen, maar het is je goed gelukt.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:55

Woow ben ik een weekendje weg en dat plaats je zo'n werkje. Wow! Hij si echt helemaal geweldig.

Een ding zeg ik nog wat me op viel toen ik er de eerste keer keek. Aan de linker kant lijkt het neus een beetje scheef.

Maar hij is echt helemaal super hoor. Ja

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:44

Erg mooi gedaan!
Bij de close-up is het net alsof hij zo via het scherm de kamer binnenstapt.
Wat zijn 'toverstokjes'? (En dan bedoel ik niet de sprookjes-variant Knipoog)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:45

Echt een prachtige tekening! Ziet er super uit.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 21:48

Wow! wat een leuke reakties allemaal! Bloos bedankt Ja Ja !

Toverstokjes Nagelbijten / Gniffelen zo hebben we de Derwent Coloursoft kleurpotloden omgedoopt met z'n allen Nagelbijten / Gniffelen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:36

Ik zou tegen iedereen willen zeggen: Geniet ervan zolang het kan...
Aangezien de tekeningen van Lontje blijkbaar niet veilig zijn en door anderen gejat worden zien we binnenkort waarschijnlijk alleen nog werk van haar met megagrote copyright-tekens erdoorheen.
Echt erg dat dat nodig is!!! Boos!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:01

He? Echt waar Ilonne? Wat kinderachtig zeg! Boos!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:34

Een beetje schouder had voor de vorm misschien niet misstaan. De vorm valt nu een beetje weg door de enorme baard en franjes beneden rondom. De kleur lijkt op de foto flink te zijn vertekend, erg jammer want zo op de close-up ziet hij er al veel beter uit, zeker de ogen zien er echt super uit.

Is je werk gestolen? Heb je een rechtsbijstandverzekering? Je haalt er weinig geld uit maar alleen al een brief van een advocaat op de deurmat van de schuldige is al heel wat. Ik kan je er eventueel meer over vertellen: is het online gebeurd? Neem contact op met de web-provider, deze kan al stappen voor je ondernemen. Diefstal is immers strafbaar, ook als dit digitaal gebeurt.

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 11:51

Hoi allemaal,

Ik zal er heel kort iets over zeggen. Gestolen is een groot woord laten we het er maar op houden dat een foto van mijn werk ergens was waar die niet hoorde te zijn en niet op de manier waarop. Absoluut geen halsmisdaad maar je schrikt wel dat dat zomaar kan gebeuren. Inmiddels is het allemaal opgelost Ja

Het was een wijze les voor me Haha!

De kleur Ja Josav je hebt gelijk die digitale camera's pakken de kleuren niet goed op. Het lijkt of ze moeite hebben met de combi donkere achtergrond, licht van buiten en de kleur van het potlood. Ik heb ook al geprobeert te scannen maar op 1 of andere manier haalt dat de 'diepte' uit de tekening?

*zucht* en tja vraagstuk is bij mij iedere keer wel/niet klein stukje lijf Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:05

Wat voor scanner heb je? Ik ben zelf erg tevreden over mijn type. In het echt is natuurlijk altijd beter maar ik zou er nooit toe overgaan foto's te maken want die zien er niet uit vergeleken met de scan. Ik heb een erg fijne uit de canonscan serie, met een goed dpi vermogen en een grote plaat. De scanklep is los te halen en de scanner zelf is rechtop te zetten waardoor je dus erg veel mogelijkheden hebt. Hij is uit de N serie, en hij scant kleurecht. Het wordt allemaal iets krasseriger omdat hij ook onderlagen oppikt maar vele malen beter dan een foto, kan ik je verzekeren.

Is het werk niet aangepast? Stond er een verwijzing naar jouw site? Werd jij als rechtmatige maker aangewezen? Deze factoren spelen allemaal mee in de mate van strafbaarheid. Diefstal blijft het wel degelijk. Een van de punten waar het op misloopt is de houding van de meeste kunstenaars zelf, die bagatelliseren het om vervolgens wel levensgrote copyrights door hun werk te zetten. Dit zou niet nodig moeten zijn. Bekende kunstenaars doen dit ook niet, waarom zou jij dat dan wel moeten doen? Een watermark is daarentegen wel aan te raden.

Welke kleuren heb je nog meer in het wit verwerkt dan? Ik lijk een hint van gelig/rozig op te kunnen maken maar ook het bruin komt nu heel vlak over, wat zonde is want ik weet dat je werk juist veel diepte heeft.

Is de tekening in het echt ook zo zacht bij de oorpluimen en minder bij de rest of komt dit ook door de foto (onscherpte enzo)?

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 12:27

hmm je bedoelt de slieren zeg maar? die zijn oorspronkelijk (op de foto en dus bij Kiki zelf) heel erg donker van kleur, op de foto lijken ze bijna zwart. Ik heb ze op de tekening een tint lichter gegeven om ze zichtbaar te krijgen op de zwarte achtergrond (bruinzwart heb ik ervoor gebruikt). In het witte van de kraag en op de neus heb ik 2 verschillende kleuren blauw gebruikt en een blauwgrijs voor wat meer diepte en een lichtgele om het hele witte wat af te zwakken maar toch het 'stralende' te behouden.

In de rest van haar vacht zitten heel veel verschillende tinten maar wel allemaal in bruin/oranje/rood/geel/grijs tinten. Het zijn ook meerdere lagen over elkaar. Ik zou niet eens meer weten hoeveel verschillende kleuren potlood ik gebruikt heb Bloos
Aangezien de kleuren en het mengen ervan voor mij nieuw is... als je/men tips hebt/heeft heel erg graag! Ik meng nu op gevoel zeg maar en probeer bij ieder dier te ontdekken wat voor kleuren ik zie om daar dan een combinatie van te gebruiken. Verder probeer ik mee te nemen wat ik van anderen zie en lees.

Ik durf zo niet meer met zekerheid te zeggen welke van de 2 foto's nu het dichts bij het origineel zit volgens mij zit hij er ergens tussen...

De scanner die ik gebruikte was geleend en meen ik een HP, die kon scannen, faxen en printen. Zelf heb ik geen scanner staan die de grootte van het papier aan kan. Ik heb geïnformeerd naar het laten scannen van m'n werk maar dat kost 12 euro per tekening! dat doen we voorlopig nog niet Tong uitsteken

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:13

Voor kleur vind ik dat je prima op weg bent, zeker als je niet eens meer weet welke kleuren je allemaal gebruikt hebt. Ik vind je katten wat sprekender omdat je daar meer variatie weet neer te zetten in de vacht zelf (een overwegend zwarte/donkerbruine kat met onder andere geel erin verwerkt). Als je iets grijs wil maken bijvoorbeeld kun je in de overloop naar andere kleuren gebruik maken van bijvoorbeeld groen, geel of blauw maar bij een overgang naar zwart is paars ook erg mooi. Bij wit gebruik je doorgaans ook veel paars en roze. Voor een realistisch beeld gebruik je gewoon de bruintinten (in geval van een bruin dier) als dominant en de andere kleuren om het te verlevendigen. Daarnaast: 'in die Beschränkung zeigt sich der Meister'. Gebruik dit dus puur ter ondersteuning.

Ook is het handig je te verdiepen in de werking van een kleurenpalet. Door welke kleur met welke kleur te mengen krijg je... enzovoorts. Dit kun je ook doen door zelf te experimenteren maar de basis is natuurlijk erg handig om in je hoofd te hebben, zodat je kleuren rijker worden.

Je hebt dus precies het type scanner gebruikt dat absoluut bagger is. Niet eens zo tegen HP maar de combinatiekasten zijn qua kwaliteit gewoon slecht (en niet zo'n beetje ook). Een scanner is helemaal niet zo'n investering maar ik kan je wel vertellen dat ik met combomachines alleen maar ergernis heb gehad. Ik heb al jaren mijn canon en tussendoor is mijn vriend met vanalles aan komen zetten maar ik hou echt van mijn canon. Dikke boeken, breekbare pastels, ACEO miniaturen, hij pikt het allemaal feiloos op in een super dpi kwaliteit. Vroeger maakte ik gebruik van hele grote professionele scanners maar die heb ik niet meer tot mijn beschikking. Dit werkt wat dat betreft al jaren prima en het kost inderdaad best een lieve duit om professioneel te scannen dus ook dat doe ik niet. Ik koop liever boodschappen van dat geld, laten we wel wezen.

Mocht je een keer in Amsterdam zijn, mag je best eens kijken naar hoe mijn scanner werkt. Natuurlijk nooit zo goed als werk in levende lijve, maar zeker zo goed dat ik al sinds begin 2001 helemaal verliefd ben op mijn scanner (jawel, ik heb hem al zeker 6 jaar!) Ik heb er ook een voor mijn broer aangeschaft, wel een moderner type (maar dezelfde serie) omdat ze de mijne niet meer hebben en hij is er echt heel erg tevreden over (en meneer is kieskeurig want hij zit op de kunstacademie).

Een handige link waar je naar het kleurgebruik van andere (paarden)portretteurs kunt kijken is deze: http://elite-equine-artists.deviantart.com/

sommige zijn misschien ietsje minder (meestal zijn ze dan ook pas 15) maar de meeste geven je echt inspiratie. Je kunt gewoon het beste de verschillende leden afgaan (behalve mij, want mijn werk ken je al neem ik aan). Knipoog

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:04

* Kwijlt met gepaste eer over haar toetsenbord heen Kwijl en durft ook niet meer de plaatselijke hobbywinkel in omdat ze gezien heeft wat een doos toverstokjes kost...*

wat is nou een leuke start qua aantallen potloden? Ik bedoel; zo'n doos van 72 is natuurlijk alsof je als een kind in de snoepwinkel bent, maar wat zijn nou de kleuren die het hardste slijten bij jou?