[tek] Mijn tarzan en minitijger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi21

[tek] Mijn tarzan en minitijger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 13:31

Clown

Een tussendoortje en oefening voor mij aangezien ik nog steeds geen mensen kan tekenen Nagelbijten / Gniffelen .
Lex (mijn vriendje) en Blink (onze minitijger) Lovers .

Pastelpotlood op A3 formaat.
Ik weet zelf nog niet hoe tevreden ik hier over ben. Mmh... volgens mij was Lex' gezicht mooier geweest als dat nog wat meer contrast had gehad? Maar ik durfde er na n tijdje niet teveel meer aan te doen, moet eerst nog n hele hoop oefenen met mensen Ja .
Lex zijn voorhoofd is trouwens niet te hoog, hij heeft een hoog voorhoofd en ahum, de inhammen maken het nog wat duidelijker Nagelbijten / Gniffelen .

Afbeelding

Iemand tips? Vooral mbt mensen? Lachen

901823

Re: [tek] Mijn tarzan en minitijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:33

Je zou bijna denken dat het een foto is. De vorm van zijn hoofd klopt volgens mij niet helemaal ook al is het heel moeilijk iemand in een kussen te laten wegzakken Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:34

Heb je de foto waarvan je hem hebt nagetekend Schijnheilig

Het kan dat hij een groot voorhoofd heeft, maar ik vind het hier wel heeeel groot Clown
Verder is de tekening prachtig al mis ik wat diepte in het deken aan de rechterkant op de één of andere manier,...

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:35

Ik vind hem echt heel mooi naomi, beide lieverds zijn goed gelukt. Vind Lex voorhoofd wel storend hoog, misschien toch maar aan zijn verzoek voldoen om de inhammen wat weg te werken? Knipoog

Het is echt een mooi plaatje, zet de sfeer goed neer

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:38

Hij is echt práchtig geworden Naoom, wauw! Wow!
De verhoudingen van Lex kloppen naar mijn idee niet helemaal. Ik denk toch dat het voorhoofd iets té groot is, ook heb ik mijn twijfels bij het gedeelte dat op het kussen ligt.

Verder super gedaan hoor, petje af! Ja

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 13:42

dank jullie Lachen !

Tuurlijk heb ik de foto Clown
http://www.mijnalbum.nl/Foto=W33KKH4G
het schaduwenwerk zal wat vertekenen maar ik vind het niet te hoog Lachen . Lex heeft een apart gezichtje, mss wordt t minder storend als ik de lichtinvallen aanpas maar op dit moment durf ik dat niet Bloos .

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:51

Wat een lief plaatje heb je neergezet zeg!
Met de foto ernaast lijkt het voorhoofd inderdaad wel te kloppen, zag wel na laaaang turen ( Clown kom ik weer aan Bloos ) dat zn hoofd voor ons links net iets rechter doorloopt in het kussen dan op de foto(lijkt ie naar de haren te gaan)

maar dat doet niets af aan dit schattige tafereeltje Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:54

Aaawh, lief Ja Blink lijkt ontzettend lief en het ziet er gewoon schattig uit. Knap gedaan ook die toch wel rare houding. Sorry, maar ik heb geen commentaar.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:00

Wat een lekker lief plaatje Lachen Ik vind het echt Lex, je hebt je gelukkig goed gehouden aan de feiten, het is natuurlijk altijd verleidelijk om een wat bange haarlijn op te fraaien maar dan zou het Lex niet meer zijn geweest. Verder vind ik dat je de tint ook al een stuk beter beheerst, die lijkt nu veel echter. Ook je poezebeest heb je prachtig neergezet Ja Weer één om trots op te zijn, Naomi Ja

Btw, wat heeft Lex toch een schandalig lange wimpers voor een jongen Boos! Boos! Boos! Boos! ja, ik ben jaloers... Bloos

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:13

haha inderdaad remy.... valt me trouwens de laatste tijd bij meer manmensen op...ghghghg....

maar wat een prach-tige- tekening is dit zeg! Vreselijk lief tafereeltje en op sommige stukken echt fotografisch!

En ik zeg altijd maar zo: als je een xacte kopie wilt hebben kun je hem onder het kopieerapparaat leggen, vind het zelf altijd wel charmant als je net die kleine dingetjes hebt waardoor je ziet dat het een tekening is. deze heb je echt mooi vertaald van foto naar tekening!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:37

Kan geen mensen tekenen???? Gestoord Ik vind het een superplaat naoom, wat een sfeertje Lachen
Aan het contrast zou ik dan ook niet meer prutsen, vind deze zachte kleuren juist erg mooi voor het geheel. En dat van geen mensen kunnen tekenen, pfieoww.. ik vind het anders een superrealistische plaat! (voor zover ik foto en tekening kan vergelijken natuurlijk! Haha!)

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:37

Wauw,super Naoom Ja
Poezebeest is mooi;het haar,haar op zijn arm en gezichtsbeharing zijn goed;vingers vind ik top en het shirt is ook heel goed.Mond en neus zijn ook goed gelukt.
Het enige wat ik zie,wat niet helemaal klopt is zijn (voor ons) linker wang.Die is iets te bol.Maar dat is een klein dingetje.Verder,petje af. OK dan!

En idd,die wimpers.Heeft mijn man ook en mijn kids ook.Alleen ik niet Verdrietig

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:47

Wow! Wow!
Wat een prachtige tekening weer Haha! En durf noooit weer te zeuren dat je geen mensen kan tekenen! Clown
Linkerwang is alleen te bol en zijn voorhoofd bij het kussen loopt meer naar zijn haar toe, dat heb je op de tekening heel recht. Maar dat is een beetje gezeur van mij Haha! (dus niet meer aan de tekening gaan prutsen! Hijs prachtig zo!)
Tis echt super mooi gedaan! Haha! En wat vond Lex der van? Haha!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:46

Wow!
Naoom jij mag nooit meer zeggen dat je geen mensen kan tekenen. Wat mij direct bij het zien van de tekening opviel was dat de neus wat scheef lijkt. Voor mij lijkt het nu net of zij hoofd scheef is. En aan de linker kant van het hoofd zit een deuk die zit op de foto er niet. Tong uitsteken
Blink is echt helemaal geweldig. Haha!

Echt Naoom een zuper plaatje weer. Ja Echt heel goed. Ja Je kan gerust vaker mensen tekenen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:50

Geen mensen kunnen tekenen? Hij is fantastisch.
Commentaar is al gegeven, en het commentaar over het voorhoofd; Vond hem ook wel extreem groot, maar het klopt dus, had even vergeleken met de foto Ja

Alleen het oor ziet er wat te vierkant uit Nagelbijten / Gniffelen

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:33

Echt lief hoe je die Blink daar hebt neergezet Lovers
Ik vind het voorhoofd van Lex niet echt te groot, maar het wel zo lijken, omdat de diepte in het neus-kin gedeelte ten opzichte van het voorhoofd te onduidelijk is. De kin lijkt weer naar voor te komen, terwijl hij op de foto juist duidelijk naar achteren ligt, waardoor hij in verhouding ook verkleind mag worden weergegeven vergeleken met het voorhoofd. Ik denk dat het misschien zou helpen om het gedeelte linksonderin waar de wang in de kin overgaat wat donkerder/vager te maken?
Ook kun je het naar achteren liggen van het hoofd nog wat benadrukken door subtiele schaduwen aan de zijkant van het hoofd.

Maar nooit meer zeggen dat je geen mensen kunt tekenen!!!
Ik zou willen dat ik dat zo kon en al helemaal zo`n lastige positie met een schuin naar voren stekend hoofd...

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:07

Vind het heel goed gedaan! Het feit dat je geen mensen kan tekenen is dikke onzin hoor. Knipoog Je moet een goed kijken naar de linker kant van het hoofd op je tekening, en dan naar de foto. De lijn van de kant van het hoofd is op de foto 1 bijna rechte lijn. Op de tekening gaat die wat in een boog naar links. Snap je? Dat is de reden waarom het hoofd een beetje misvormd lijkt. Maar dat stoort me eigelijk absoluut niet. Ik vind het een heel sfeervol plaatje, een mooi geheel ook. Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:24

Ik vind het erg knap gedaan, vooral de kat. Geeft een hele schattige sfeer weer zo Ja

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:48

Heel erg mooi!
De staart van de kat lijkt wat "recht" nog, en ik had niet door dat het voorste ding een boek was (maar dat ga ik je echt niet kwalijk nemen Knipoog)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:59

Kan geen mensen tekenen... No Cheer
Hoe noem je dit dan?? Knipoog
Lengte van het voorhoofd stoort mij totaal niet, wellicht kan je het nog wat meer kleur/contrast meegeven, maar ik vraag me af of dat echt noodzakelijk is.
Ik vind het een onwijs lief plaatje... En prachtig getekend.
*gaat nog eens kijken*
No comment, enkel: Afgod

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:01

Afbeelding

... is eigenlijk het enige wat ik wil plaatsen maar dat zullen we maar niet doen ...
Heerlijk sfeertje en een geweldige mooie tekening!
Heel erg mooi Naoom! Heel erg mooi Ja
Laatst bijgewerkt door Lontje op 17-04-07 21:06, in het totaal 2 keer bewerkt

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:02

het is net of het kussen wegzakt in het hoofd in plaats van andersom. wel mooi gedaan!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 15:51

iedereen ontzettend bedankt voor de fijne reacties en goede aanmerkingen! Ja

Ik vind nog steeds dat ik geen mensen kan tekenen Clown
maar we oefenen gewoon door... Vork

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:42

Nee inderdaad, je kunt echt geen mensen tekenen! Clown
Je moet misschien nog wel oefenen, maar dit is zeker niet mis! De verhoudingen zijn hier en daar een tikje anders, maar dat is juist wat het een tekening maakt. Ik denk dat je niet vastzit qua ontwikkeling, dus ik zou zeggen bekwaam je er vooral verder in, je bent meer dan prima op weg. Ik ga je ook niet vertellen dat je meer kleurvariatie zou moeten gebruiken want dit werk is gewoon typerend voor je stijl en dus helemaal niet nodig, als je het mij vraagt. Het is al met al een lieflijk tafereel, nog steeds niet mijn smaak, maar zeker een mooi portret. En zeker een van je betere, omdat de houding van beide niet conform reguliere portret-regels zijn. Juist omdat niemand je aankijkt, zegt dit portret veel meer.

Alfa_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:02

Weet je niet hoe mooiii..!!!!!!!!!!